Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Ostin ruokaa kotiinkuljetuksella citymarketista.
Ostan usein pepperoni -leikettä, koska siinä on aina avaamattomana usean kuukauden käyttöaika. Kotiinkuljetuksena ostettuna tuli pikkaisen kiire ahtaa ne leikkeet kitaan ettei olisi tarvinnut heittää niitä biojätteeseen. - Olin nimittäin ostanut useamman paketin ja koskaan niissä ei ole ollut alle kuukautta viimeiseen käyttöpäivämäärään.
Koskaan en tule ostamaan tuosta citymarketista mitään. Törkeää laittaa kotiinkuljetukseen ruokia, jotka on jostain syystä poistettu myynnistä tai parasta ennen päivämäärät ovat hävikkiruokakaupan mukaiset.
Äänestän jaloillani hyvin herkästi, jos saan huonoa palvelua. Paikallisessa S-Marketissa en ole käynyt varmaankaan neljään vuoteen luokattoman huonon ja epäasiallisen kohtelun vuoksi. Henkilö kassalla arvosteli kovaan ääneen ja ilkein sanakääntein meitä punalaputettuja -60% ruokia ostavia. Tapausta ihmettelivät muutkin jonossa olevat (köyhät) Laitoin kyllä paikalliselle osuusliikkeellekin ihan suoraan palautetta ja tarkan tilannekuvauksen sekä S-bonustililtä exceliin exportatun tarkan erittelyn, kuinka paljon olin edellisenä vuonna kyseiseen kauppaliikkeeseen kantanut rahaa. Keskitin silloin sinne ja summa oli tuhansia euroja. Sen jälkeen S-kortillani on ollut ostoja muista ryhmittymän liikkeistä yhteensä maksimissaan 20 euroa vuodessa
Kampaamon/parturin mainos: Miesten hiustenleikkaus 20 € ja naisten 30 €. Itselläni suorat puolipitkät hiukset, joita pitäisi tasoittaa. En todellakaan maksa samasta.palvelusta 10 € enempää, koska olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän jaloillani hyvin herkästi, jos saan huonoa palvelua. Paikallisessa S-Marketissa en ole käynyt varmaankaan neljään vuoteen luokattoman huonon ja epäasiallisen kohtelun vuoksi. Henkilö kassalla arvosteli kovaan ääneen ja ilkein sanakääntein meitä punalaputettuja -60% ruokia ostavia. Tapausta ihmettelivät muutkin jonossa olevat (köyhät) Laitoin kyllä paikalliselle osuusliikkeellekin ihan suoraan palautetta ja tarkan tilannekuvauksen sekä S-bonustililtä exceliin exportatun tarkan erittelyn, kuinka paljon olin edellisenä vuonna kyseiseen kauppaliikkeeseen kantanut rahaa. Keskitin silloin sinne ja summa oli tuhansia euroja. Sen jälkeen S-kortillani on ollut ostoja muista ryhmittymän liikkeistä yhteensä maksimissaan 20 euroa vuodessa
Mikähän pissis siellä kassalla on mahtanut olla. Ostan itsekin aina punalaputettuja tuotteita tai poistohedelmiä tai -vihanneksia, jotta omalta osaltani torjun ruokahävikkiä. Ne ovat saman päivän tai seuraavan päivän käyttöön ihan yhtä hyviä kuin täysihintaisetkin. Sitä paitsi rahaa ei ole koskaan, jos sitä kylvää ympärilleen tilanteissa, joissa halvemmallakin pääsee. Sen tajuamiseen luulisi S-marketin kassankin taipuvan.
Ostin Offerillasta 3 kerran lahjakortin kosmetologin LED-hoitoihin ja johonkin magneettipöytäterapiaan.
Ensimmäisellä kerralla paikalle tullessani minua käskettiin odottamaan. Ajattelin, että aikaisempi hoito on venähtänyt ja oma hoitoni alkaa siksi vähän myöhässä.
Odotettuani 25 minuuttia venäläinen hoitaja tulikin paikalle jostain muualta, eikä edes pahoitellut myöhästymistään! Miten epäkunnioittavaa ja ylimielistä käytöstä!
Varasin lahjakortin seuraavat 2 käyntiaikaa seuraaville keskiviikoille. Tullessani seuraavalle hoidolle odotushuoneessa toinen nainen kertoi odottaneensa oman kasvohoitonsa aloitusta jo tunnin! Taas venäläinen tuli muualta paikalle ja kehotti minua odottamaan mennessään aloittelemaan kasvohoitoa tälle toiselle jo tunnin odottaneelle henkilölle!
Kun olin odotellut parikymmentä minuuttia, hän tuli ohjaamaan minut magneettipöydälle ja alkoi huutamaan, että tämä on minun viimeinen hoitoni, koska olin varannut ajan mukamas edelliselle päivälle ja jättänyt tulematta! Kai minä nyt itse tiedän, mille päivälle olen hoitoni varannut! Sanoin, että ehkä hän on itse vahingossa merkinnyt ajan väärälle päivälle tai ymmärtänyt väärin, mutta eukko vain alkoi kiljumaan, että se on muka mahdotonta ja hänen kielitaidossaan ei ole mitään vikaa!
"Voit sitten varata itse ajan seuraavaan hoitoon!"
"Seuraavaa kertaa ei tule," sanoin. Eukko sitten huusi "minä en tykkää sinusta! Ulos täältä! Minulla on kyllä paljon asiakkaita" Eli heitti vielä kesken hoidon ulos!
Tuli kyllä mieleen, oliko tyypillä tapana vain noin kusettaa ihmisiä ja saada tehtyä vain 2 hoitoa 3 sijasta lahjakortin ostaneille...
Aivan päässävikaisen oloinen tyyppi, joka ei pätkääkään kunnioita asiakkaitaan ja heidän aikaansa! Tuskin tuolla tavalla kestäviä asiakkuuksia tulee syntymään, kun kohtelee asiakkaitaan noin! Onneksi Offerillassa minua uskottiin ja he palauttivat minulle rahani.
Vierailija kirjoitti:
Ostan usein pepperoni -leikettä, koska siinä on aina avaamattomana usean kuukauden käyttöaika. Kotiinkuljetuksena ostettuna tuli pikkaisen kiire ahtaa ne leikkeet kitaan ettei olisi tarvinnut heittää niitä biojätteeseen. - Olin nimittäin ostanut useamman paketin ja koskaan niissä ei ole ollut alle kuukautta viimeiseen käyttöpäivämäärään.
Koskaan en tule ostamaan tuosta citymarketista mitään. Törkeää laittaa kotiinkuljetukseen ruokia, jotka on jostain syystä poistettu myynnistä tai parasta ennen päivämäärät ovat hävikkiruokakaupan mukaiset.
Lähetitkö palautetta asiasta? Keräilijälle voi myös laittaa toiveita, tuommoisen jälkeen kirjaisin toiveeseen asian, että käyttöaikaa on riittävästi.
Pari vuosikymmentä sitten lähdettiin miehen kanssa katselemaan uutta autoa. Oli viikonloppu ja meillä rennot verkkarit jalassa. Mentiin ensimmäiseksi Audi-liikkeeseen. Siellä ei ollut ketään muita asiakkaita meidän lisäksi. Aika kauan kierreltiin niitä autoja, mutta myyjä ei tullut kertaakaan kysymään tarvitsemmeko apua. Vissiin näytettiin liian köyhiltä!
Ostettiin sitten uusi Volvo Bilialta. Siellä kaupassa ei asiakkaan vaatetuksella ollut merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Offerillasta 3 kerran lahjakortin kosmetologin LED-hoitoihin ja johonkin magneettipöytäterapiaan.
Ensimmäisellä kerralla paikalle tullessani minua käskettiin odottamaan. Ajattelin, että aikaisempi hoito on venähtänyt ja oma hoitoni alkaa siksi vähän myöhässä.
Odotettuani 25 minuuttia venäläinen hoitaja tulikin paikalle jostain muualta, eikä edes pahoitellut myöhästymistään! Miten epäkunnioittavaa ja ylimielistä käytöstä!
Varasin lahjakortin seuraavat 2 käyntiaikaa seuraaville keskiviikoille. Tullessani seuraavalle hoidolle odotushuoneessa toinen nainen kertoi odottaneensa oman kasvohoitonsa aloitusta jo tunnin! Taas venäläinen tuli muualta paikalle ja kehotti minua odottamaan mennessään aloittelemaan kasvohoitoa tälle toiselle jo tunnin odottaneelle henkilölle!
Kun olin odotellut parikymmentä minuuttia, hän tuli ohjaamaan minut magneettipöydälle ja alkoi huutamaan, että tämä on minun viimeinen hoitoni, koska olin varannut ajan mukamas edelliselle päivälle ja jättänyt tulematta! Kai minä nyt itse tiedän, mille päivälle olen hoitoni varannut! Sanoin, että ehkä hän on itse vahingossa merkinnyt ajan väärälle päivälle tai ymmärtänyt väärin, mutta eukko vain alkoi kiljumaan, että se on muka mahdotonta ja hänen kielitaidossaan ei ole mitään vikaa!
"Voit sitten varata itse ajan seuraavaan hoitoon!"
"Seuraavaa kertaa ei tule," sanoin. Eukko sitten huusi "minä en tykkää sinusta! Ulos täältä! Minulla on kyllä paljon asiakkaita" Eli heitti vielä kesken hoidon ulos!
Tuli kyllä mieleen, oliko tyypillä tapana vain noin kusettaa ihmisiä ja saada tehtyä vain 2 hoitoa 3 sijasta lahjakortin ostaneille...
Aivan päässävikaisen oloinen tyyppi, joka ei pätkääkään kunnioita asiakkaitaan ja heidän aikaansa! Tuskin tuolla tavalla kestäviä asiakkuuksia tulee syntymään, kun kohtelee asiakkaitaan noin! Onneksi Offerillassa minua uskottiin ja he palauttivat minulle rahani.
Offerillassa markkinoivat yrityksen kannattaa kiertää kaukaa. Kerran ostin sitä kautta kotisiivouksen, paikalle tuli suomalainen nainen joka arvosteli kaikkea siivousvälineistä lähtien, ja sitten mikään ei kuulunut hintaan, lattiaa vähän hutaistiin ja se siitä ( ja meillä on käynyt siivoojia 10 vuotta, en ole mitenkään pilkuntarkka). Toinen yritys oli kun ostin ikkunoiden pesun, tämän yrityksen kanssa ei voinut mitenkään sopia ajasta, ja sitten kun aikaa olisi voinut varata, "oli kaikki ajat menneet" ja sen jälkeen alkoi oikeasti alatyylinen viestittely heidän suunnaltaan joten jäi käyttämättä.
Kääk kirjoitti:
Eräässä lounaspaikassa samalla rätillä pyyhittiin kaikki pöydät. Seurasin, mitä rätille tehdään: pesemättä heitettiin näkyvällä paikalla olevan hanan päälle.
Toivottavasti ei näin enää korona-aikana.
Jos on hygieniapassi, mitä silloin pitäisi tietää? Eikö se ole ruokapaikoissa pakollinen työntekijöille?
Ruoka on ko. paikassa hyvää, joten poikkean siellä vielä joskus, mutta seuraan tilanteita, onko se oikeasti viimeinen kerta.
https://www.oivahymy.fi/kuluttajille/usein-kysyttya-oivasta/
"
Ota yhteyttä sen kunnan elintarvikevalvontaan, jossa yritys sijaitsee. Kunnan terveystarkastajat voivat tarvittaessa puuttua mahdollisiin epäkohtiin. Kuntien elintarvikevalvonnan yhteystiedot löytyvät
Ota yhteyttä elintarvikevalvontaan
https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/ot…
"
Vierailija kirjoitti:
Nepalilaisissa ravintoloissa en ole käynyt sitten sen HS:n jutun.
Sama täällä.
Ennen kävin usein, mutta kun ei voi tietää missä on asiat kunnossa ja missä ei, syön muualla.
Kahdessa k-ryhmään kuuluvassa myymälässä, toinen rautakauppa ja toinen jo lopettanut k-market. Molemmissa omistajien tapa kohdella henkilökuntaa, harjoittelijoita ja asiakkaita. Ja nämä Kanta-Hämeessä. Ennemmin ajan joko Riihimäkeen tai Hyvinkäälle, näihin en astu enään mistään hyvityksestä.
Läheisessä ravintolassa oli vessan ovessa kyltti: "Ei Wolt/foodora -läheteille". En ole mennyt enää toiste.
Olen eri henkilö kuin tuo aiemmin Citymarketin ruokatilauksesta kertonut, mutta mulla myös huonoja kokemuksia samaisesta kaupasta keväältä 2020. Tein netissä ruokatilauksen ja merkitsin, ettei tuotteita saa korvata millään, jos tilaamani tuote sattuukin olevan loppu. No kuinkas sitten kävikään... Ruokatilausta kotona purkaessani huomasin, että iso sinappipullo oli korvattu kahdella pienemmällä saman merkin pullolla. Varmaan tarkoitus hyvä, mutta hintaa näistä sinapeista tuli moninkertaisesti, kun kilohinta olikin sitten näissä pikkuputeleissa aika paljon suurempi.
Toinen epäkohta oli se, että ruokatilauksen useassa tuotteessa oli viimeiset käyttöpäivät ihan parin päivän sisään. Jos tilaan ruokaa viikoksi, siinä pitäisi olla säilyvyysaikaa siihen asti.
En ole enää tilannut ruokaa Citymarketista.
Maskulaisessa huonekaluliikkeessä on töykeä asiakaspalvelu. Tiedustelin tilaukseeni liittyvää asiaa, mutta kysymykseen vastattiin aivan asian vierestä. Kysyin uudelleen, mutta sitten ei enää vastattu ollenkaan! Enkä kysynyt edes epäkohteliaasti, vaan halusin vain vastauksen kysymykseeni.
Jatkossa meillä ostetaan huonekalut muualta.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri henkilö kuin tuo aiemmin Citymarketin ruokatilauksesta kertonut, mutta mulla myös huonoja kokemuksia samaisesta kaupasta keväältä 2020. Tein netissä ruokatilauksen ja merkitsin, ettei tuotteita saa korvata millään, jos tilaamani tuote sattuukin olevan loppu. No kuinkas sitten kävikään... Ruokatilausta kotona purkaessani huomasin, että iso sinappipullo oli korvattu kahdella pienemmällä saman merkin pullolla. Varmaan tarkoitus hyvä, mutta hintaa näistä sinapeista tuli moninkertaisesti, kun kilohinta olikin sitten näissä pikkuputeleissa aika paljon suurempi.
Toinen epäkohta oli se, että ruokatilauksen useassa tuotteessa oli viimeiset käyttöpäivät ihan parin päivän sisään. Jos tilaan ruokaa viikoksi, siinä pitäisi olla säilyvyysaikaa siihen asti.
En ole enää tilannut ruokaa Citymarketista.
Olen myös tilannut mökille ruokaa k-marketista ..on ainoa kauppa paikkakunnalla missä kotiinkuljetus..No lähes aina viimeinen käyttöpäivä on ylihuomenna ym ja viimeksi tilasin lähdevettä jota käytän esim"hampaiden pesuun..no olivat korvanneet sen vichyllä siis kyllä otti aivoon ..pese nyt vichyllä hampaat.Enää en ikinä käytä rastia ruutuun että saa korvata.Isosta k-marketista kyllä luulis löytyvän lähdevettä..
30-vuotias on nuorehko, mutta ikä alkaa jo näkyä. Siksi suosin nuorempia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetitkö palautetta asiasta? Keräilijälle voi myös laittaa toiveita, tuommoisen jälkeen kirjaisin toiveeseen asian, että käyttöaikaa on riittävästi.
Ensin ajattelin lähettää palautetta, mutta sitten järkiinnyin.
En näet ostanut vain leikettä vaan muutakin ja kautta linjan oli löydetty toimitettavaksi niin vanhoja tuotteita, että normaalisti päiväyksiä katsomatta kaupassa asioidessa ei sellaisia käteen osu. Pakasteet oli jäisiä, mutta pakasteseissä oli runsaasti jäähilettä, jota yleensä pidetään merkkinä tuotteen sulamisesta. Yleensä jätän sellaiset pakasteet ostamatta, mutta tässä tapauksessa söin kuitenkin, koska kokonaishinta ostetulle ruoalle tuli kohtuullisen korkeaksi. Mitään tarjoustuotetta ei tilaukseen tullut, vaikka tilaus toimitettiin vasta seuraavana päivänä ja tarjoukset olivat edellen voimassa.
Myöhemmin uutisoitiin, että jotkut väärinkäyttävät kotiinkuljetusta, jolloin ymmärsin kauppiaan ruokatoimituksesta näkyvän v i ** t u k s e n ja puuttuvat tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuosikymmentä sitten lähdettiin miehen kanssa katselemaan uutta autoa. Oli viikonloppu ja meillä rennot verkkarit jalassa. Mentiin ensimmäiseksi Audi-liikkeeseen. Siellä ei ollut ketään muita asiakkaita meidän lisäksi. Aika kauan kierreltiin niitä autoja, mutta myyjä ei tullut kertaakaan kysymään tarvitsemmeko apua. Vissiin näytettiin liian köyhiltä!
Ostettiin sitten uusi Volvo Bilialta. Siellä kaupassa ei asiakkaan vaatetuksella ollut merkitystä.
Tää on niin hauska tarina joka toistuu toistumistaan kaikilla autopalstoilla. Keksitty varmaan jo 30-luvulla. Nukkavieru ostaja ja ylenkatsova myyjä joka menettää autokaupan.
Laitoin vastaavassa tilanteessa ystävällistä palautetta, tuotteet hyvitettiin ja vielä sain -15% alennuksen seuraavasta toimituksesta.
Joissakin K-kaupoissa kauppias itse on mukana keräilyssä ja joka tapauksessa on kiinnostunut palautteesta.
Koronapassin käyttöönotto. Periaatteellisista syistä en halua kannattaa perustuslain vastaiseen syrjintään sortuneita yrityksiä, mutta passittomana en voisikaan.