Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Tyytymaton tulokseen tai palveluun. En viitsi moittia, mutta en enaa mene liikkeeseen
Tyytymaton tulokseen tai palveluun. En viitsi moittia, mutta en enaa mene liikkeeseen
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Mene ulkomaalaiselle.
Olet oikeassa. Kampaamot on kuin juorulehtiä.
Zalandolta lopetin asiakkuuden. Vuosi sitten tilasin tuotteita 500€ arvosta. Tuotteet tulivat kolmessa erässä. Sovitin vaatteet sitä mukaan kun tulivat ja palautin sopimattomat vaateet samoissa paketeissa.
Viimeisestä lähetyksestä otin vain yhden mekon ja palautin muut. Kuitenkin karhusivat yhtä palauttamaani mekkoa. Jouduin sen maksamaan enkä sen jälkeen ole heiltä tilannut mitään. Tein reklamaation laskusta mutta jouduin kuitenkin maksamaan sen.
Onnekseni löysin paremman postimyynti liikkeen ja viimeksi tilasin sieltä 460€ vaatteita. Lopulta kävi onni kun loppui Zalandon yli 20v kestänyt asiakkuus.
Kysyivät koronapassia niin loppu asiointi.
Boikotoin kauppoja, jotka lähettävät mainostekstiviestejä ja -sähköposteja. Ne ovat ärsyttäviä.
Jotkut lähettävät viestejä ja soittavat kiellosta huolimatta. Tämän vuoksi lopetin hesarin tilaamisen ja en ota joidenkin sähköntoimittajien ja joidenkin puhelinoperaattoreiden liittymiä.
Frnds nd brgrs, Tampere. Nuori mies latoi sämpylöitä johonkin, en muista enää mihin, paistumaan ehkä. Hanskat oli käytössä, mutta joka välissä kaivoi samat hanskat kädessään puhelimen taskustaan ja lääppi sitä ja sitten taas näpit sämpylöihin. Tuli niin paha olo, etten ole enää vuosiin siellä käynyt.
Joku myyjä Barbara ...kepli pisti setelin puseronsa sisään kassalla ...et silleen
Vierailija kirjoitti:
Ravintola Cosmos Helsinki.
Menin arki iltana syömään.
Söin ns. pitkän kaavan mukaan, alku-, pääruoka, juustot ja jälkiruoka, 2 lasia viiniä ja konjakki.
Tilasin toisen viinin ja pyysin samanlaisen, niin toivat talon viinin (ja olin niin lammas että en edes valittanut).
Juustotarjotin viskattiin pöytään pysähtymättä. Eli tarjoilija käveli samalla kun vei toiselle asiakkaalle jotakin.
En ole ikinä kiinittänyt huomiota kysymykseen "maistuiko" mutta kun sitä ei kysytty niin huomasi kyllä eron.
Hinta oli kuitenkin yli 70 EUR (jokunen vuosi aikaa) niin olisi ollut kiva saada edes jotain palvelua.
Ovimies taisi olla jees.
Olen kyllä pehemennyt ja ajatellut antaa toisen mahdollisuuden.
Ymmärrätkö että 70€ saa viikon ruuan ja juomat kotiin kaupasta tai 20€ saa seisovan pöydän tai lounaan salaatilla. Tai kaupasta valmiin saloihin 4€ . Miten vaan tuhlaa rauhassa. Miten iso mahasi onkaan.
Ostin sähköauton enkä voi enää käydä missään missä ei ole latauspistettä. Olen autoni orja.
Boikotoin kauppoja jotka eivät huoli rahaa. Korttia en maksamiseen käytä.
Kävin kivijalkaoptikkoliikkeessä näöntarkastuksessa ja samalla tilasin lasit(kahdet yhden hinnalla heh, heh, oikeasti kahdet kymmenen hinnalla). Hinnaksi tuli 850e, en kehdannut enää perua tilausta kun olin jo niin pitkälle mennyt. Samalla reseptillä tilasin myöhemmin lasit netistä, 250e, laatu täsmälleen sama.
Kivijalkaoptikkoliikkeet eivät tule enää saamaan minulta ikinä penniäkään, ei ainakaan tämä kyseinen ketju. Asiakkaan voi ryöstää vain kerran.
Hiuspehko kirjoitti:
Periaatteessa kampaamoihinkin pätee se, että asiakas on kuningas. On se haitta, jos hiustenleikkuu kestää sen 5-6 h kerta. Ja vielä kun on korona-aika niin uskaltaako koko hommaan. Kattellaan sanos eräs frendi.
Meneekö vähän liioitteluksi? Tuskin yhdellekään kampaamolle on kovin kannattavaa leikata kuutta tuntia kenenkään hiuksia, enkä usko että missään näin tapahtuukaan.
Olin hierojalla ja minulla oli varattu tunnin aika. Hieroja vastasi varmasti kahdeksan kertaa puhelimeensa tuon tunnin aikana ja otti vastaan uusia varauksia ja puhui yhden henkilökohtaisen puhelunkin minun maatessa pöydällä odottamassa. Lopuksi sanoi, että varataanpa tästä seuraava aika valmiiksi. Sanoin ei kiitos ja sen jälkeen en ole sinne mennyt.
Jos perheelleni ei suostuta puhumaan Suomessa suomea, esimerkiksi ravintolassa, vaan väkisin tarjoilija vääntää englantia, ei huvita mennä enää uudestaan. Kyseessä siis tarjoilija, jonka äidinkieli on suomi. Perheemme on monikulttuurinen, mutta puhumme keskenämme suomea. Lapsille on hämmentävää, kun eivät ymmärrä, mitä tarjoilija sanoo. "Miksi meille ei puhuta suomea?" kysyvät. Tilannetta ei auta edes se, että itse jatkamme keskustelua suomeksi. Tätä on tapahtunut aika monta kertaa.
Samantapaista:
Menen mieheni kanssa elektroniikkaa myyvään liikkeeseen. Olemme ostarilla yhdessä, joten menen seuraksi, kun miehelläni on sinne asiaa. Mies selittää asiansa hyvällä suomella myyjälle. Sen jälkeen myyjä alkaa puhua minulle, eikä vilkaisekaan mieheeni. Tämä ilmiö on toistunut monta kertaa. Lopulta mieheni sanoi, että anteeksi nyt, mutta miksi et palvele minua. Minä olen joskus sanonut, että enhän minä ole mitään ostamassa, miksi puhut minulle.
En toista kertaa mene kosmetologille, jonka sormet haisevat tupakalle. En menisi kyllä kampaajallekaan.
En käytä Suomen Postin palveluita jos vaihtoehto on. Postilakon aikana minulta hävisi Helsingin jakelukeskuksessa iHerbin paketti. Näin lähetystunnuksella että Helsinkiin asti se tuli, ja sen jälkeen hävisi, aivan varmasti jonkun väliaikaisen työntekijän mukaan. Kun kyselin paketin perään, posti vastasi että ei ole heidän ongelmansa, ulkomaan lähetykset on hoidettava lähettäjän kanssa. Minä pyysin selittämään vaikka väriliitujen kanssa että miksi, kun lähetys on todistettavasti Helsinkiin asti tullut ja sitten hävinnyt jakelukeskuksessa. Vastaus pysyi samana, Suomen posti ei ole vastuussa ulkomaan lähetyksistä.
Minun puolestani Suomen postin saisi lopettaa kokonaan. Esimerkki toiminnasta: Lähetin ystävänpäiväkortin 8.2 kuten Posti itse käski tekemään, äitini sai sen 16. 2. Täytyy vissiin olla tyytyväinen kun sai ollenkaan.
20 vuotta sitten postiin saattoi luottaa. Nykyään saa pelätä joka lähetyksen puolesta että missä se menee ja saako vastaanottaja sitä ollenkaan. Posti on onnistunut hävittämään minulle Helsingistä lähetetyn lääkärintodistuksen, matkaa on 150 km. Kun kyselin todistuksen perään, HUS kertoi että posti on hävittänyt heiltä ajanvarauskirjeitäkin useasti. Hehän kirjaa kaikki lähetetyt kirjeet omaan järjestelmäänsä mistä näkee että ne on kyllä postitettu, mutta kun Suomen postissa on se musta aukko minne tavara vaan kummasti häviää niin minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
En käytä Suomen Postin palveluita jos vaihtoehto on. Postilakon aikana minulta hävisi Helsingin jakelukeskuksessa iHerbin paketti. Näin lähetystunnuksella että Helsinkiin asti se tuli, ja sen jälkeen hävisi, aivan varmasti jonkun väliaikaisen työntekijän mukaan. Kun kyselin paketin perään, posti vastasi että ei ole heidän ongelmansa, ulkomaan lähetykset on hoidettava lähettäjän kanssa. Minä pyysin selittämään vaikka väriliitujen kanssa että miksi, kun lähetys on todistettavasti Helsinkiin asti tullut ja sitten hävinnyt jakelukeskuksessa. Vastaus pysyi samana, Suomen posti ei ole vastuussa ulkomaan lähetyksistä.
Minun puolestani Suomen postin saisi lopettaa kokonaan. Esimerkki toiminnasta: Lähetin ystävänpäiväkortin 8.2 kuten Posti itse käski tekemään, äitini sai sen 16. 2. Täytyy vissiin olla tyytyväinen kun sai ollenkaan.
20 vuotta sitten postiin saattoi luottaa. Nykyään saa pelätä joka lähetyksen puolesta että missä se menee ja saako vastaanottaja sitä ollenkaan. Posti on onnistunut hävittämään minulle Helsingistä lähetetyn lääkärintodistuksen, matkaa on 150 km. Kun kyselin todistuksen perään, HUS kertoi että posti on hävittänyt heiltä ajanvarauskirjeitäkin useasti. Hehän kirjaa kaikki lähetetyt kirjeet omaan järjestelmäänsä mistä näkee että ne on kyllä postitettu, mutta kun Suomen postissa on se musta aukko minne tavara vaan kummasti häviää niin minkäs teet.
Sama vaiva lehikoisella. Joulukortit eivät mene perille, vaikka ne on postitettu punaisessa kuoressa määräaikaan mennessä. Harrastus- ja tiedelehtiä häviää kummasti matkalla tai tulevat ruttuisina ilmestymistä seuraavalla viikolla. Asuinalueellamme joudutaan jakamaan toistemme posteja uudelleen joka viikko, kun yhteen postilaatikkoon on tungettu puolen kylän postit jne. Valittaessa Posti vastaa, että meiltä katoaa posteja äärimmäisen harvoin ja asiakastyytyväisyyskyselyt tuottavat kiitettäviä tuloksia. Eli vastauksessakin lytätään pakkomaksava asiakas.
Eräs kosmetologi Itä-Helsingissä, joka juoruilee koko hoidon ajan muista asiakkaista tai avautuu epäonnistuneista miessuhteistaan. Kielenkäyttö hieman alatyylistä ja kovaäänistä, puha aivan taukoamatonta. Saattaa mennä kasvonaamion vaikuttaessa viereiseen huoneeseen ja tulla sieltä ruoka suussa jatkamaan hoitoa. En enää mene.
Ravintola Cosmos Helsinki.
Menin arki iltana syömään.
Söin ns. pitkän kaavan mukaan, alku-, pääruoka, juustot ja jälkiruoka, 2 lasia viiniä ja konjakki.
Tilasin toisen viinin ja pyysin samanlaisen, niin toivat talon viinin (ja olin niin lammas että en edes valittanut).
Juustotarjotin viskattiin pöytään pysähtymättä. Eli tarjoilija käveli samalla kun vei toiselle asiakkaalle jotakin.
En ole ikinä kiinittänyt huomiota kysymykseen "maistuiko" mutta kun sitä ei kysytty niin huomasi kyllä eron.
Hinta oli kuitenkin yli 70 EUR (jokunen vuosi aikaa) niin olisi ollut kiva saada edes jotain palvelua.
Ovimies taisi olla jees.
Olen kyllä pehemennyt ja ajatellut antaa toisen mahdollisuuden.