Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Näin pöydästäni "väimerellisen ravintolan" keittiöön. En pystynyt syömään mitään, join vain Ouzon ja kahvin, muu seurue ruokaili pitkän kaavan mukaan. Tarjoilija ihmetteli useaan otteeseen, mutta valehtelin, että minulta on poistettu viisaudenhammas, enkä voi syödä kiinteitä. 7 henkilöä sai neljä päivää kestävän kuume-ripulin tuosta illallisesta.
Taisit vihata sitä muuta porukkaa vai miksi et ehdottanut paikan vaihtamista?
En käy, jos palkkaa suomalaisen sijasta ulkomaalaisen. Esim. kaupan kassat, siivoojat tms. niin kauan kun Suomen työllisyystilasto ja varsinkin nuorten työttömyys on tätä luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
SEkä Gigantissa että Elisalla myyjät eivät anna poistua, kun joudun perustelemaan miksi en vaihda puhelinliittymää ja miksi en ota Elisa liityntää. Jankkaaminen ja kuulustelu jatkuu ja jatkuu. Miksi minun asikkaan pitää kertoa liitytmäni ja perustella vielä. Otin lopulta Telian liittymän kun myyjä v... li niin kauan, että väsähdin. Halusin vain uuden puhelimen vanhan tilalle. Seuravana päivänä peruutin puhelinliittymän. Jodui sitoutumaan DNA:han kahdeksi vuodeksi tämän takia. Senkin tulen vaihtamaan. Menetin kymmeniä euroa.
Toinen tapaus oli Elisalla, kun naispuolinen myyjä v'''li ja v***li minuuttitolkulla miksi en ota Elisan liittymää. OIkein ahaa kun sanoin, että katson Areenaa joskus. "No käytäthän sinä sitten"... jatkoi ja jatkoi ilmaisella modeemitarjouksella, kunnes sitouduin Elisan johonkin katselujuttuun, jota en asenna enkä tule asetamaan. Sitoutuminen jatkuu vuositolkulla ja olen menettänyt satoja euroja näiden vuosien aikana. Älkää menkö Giganttiin tai Elisaan.
Liittymäkauppiaat lannistuu aina heti, kun sanoo, että puhelin ja netti on firman kautta.
Sähkösopparia tyrkyttävät hiljenevät, kun kertoo, että on määräaikainen sopimus. Saattaa ne kysyä vielä mihin asti se on voimassa, mutta tuputus loppuu viimeistään kun sanoo, että se on parin vuoden soppari, josta on vasta muutama kuukausi mennyt.
Masku. Tilasin lapselleni sängyn ja valitsin noudon liikkeestä. Minulla ei itselläni ole autoa eikä ajokorttiakaan, joten jouduin näkemään vaivaa, että sain tuttavani avuksi noutamaan sängyn liikkeestä. No, antoivat meille sieltä väärän paketin, eivätkä edes pahoitelleet kun soitin ja sanoin että mitäs nyt tehdään kun annoitte väärän paketin eikä minulla enää ole mahdollisuutta tätä kuljetella yhtään mihinkään. Ajattelin, että kun on heidän mokansa niin olisivat käyneet väärän paketin ja tuoneet oikean. Mutta eihän toki. Sen jälkeen en ole Maskusta hankkinut mitään enkä hanki.
Vierailija kirjoitti:
Pyysin leikkaamaan latvoista max. 2 cm pois ja näytin sen hiuksista. Kampaaja ehti leikata kerran saksilla niin, että lähti yli 10 cm (siis osasta hiuksia). Älähdin ja kampaaja sanoi, että lyhyt tukka sopii mulle paremmin, että pitää kuunnella asiantuntijaa ja antaa vapaat kädet. En antanut koskea hiuksiini enää ja lähdin maksamatta, poliisilla uhkaili kampaaja (huusi perään).
Yllättävän moni kampaaja on noin tyhmä. Kuvitteleeko ne oikeasti, että asiakas tulee toisen kerran, kun hänelle tekee ikävän tempun?
jksdfjslödf kirjoitti:
En käy, jos palkkaa suomalaisen sijasta ulkomaalaisen. Esim. kaupan kassat, siivoojat tms. niin kauan kun Suomen työllisyystilasto ja varsinkin nuorten työttömyys on tätä luokkaa.
No eipähän tuossa kohta voi enää käydä missään.
Mistä tiedät, kuka on ulkomaalainen, ja missä se raja kulkee? Pitääkö olla syntynyt Suomessa vai asunut X vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin leikkaamaan latvoista max. 2 cm pois ja näytin sen hiuksista. Kampaaja ehti leikata kerran saksilla niin, että lähti yli 10 cm (siis osasta hiuksia). Älähdin ja kampaaja sanoi, että lyhyt tukka sopii mulle paremmin, että pitää kuunnella asiantuntijaa ja antaa vapaat kädet. En antanut koskea hiuksiini enää ja lähdin maksamatta, poliisilla uhkaili kampaaja (huusi perään).
Yllättävän moni kampaaja on noin tyhmä. Kuvitteleeko ne oikeasti, että asiakas tulee toisen kerran, kun hänelle tekee ikävän tempun?
Mulla on ollut joskus päinvastainen ongelma.
"Oletko ihan varma, että haluat lyhyemmät hiukset? Ne kasvaa sitten hitaasti takaisin, jos ottaa näin paljon latvoista."
Pitää oikein topakasti sanoa, että kyllä, haluan lyhyemmät hiukset. Osaan päättää asiasta itse.
#Sommarenärkort kirjoitti:
Sipoo, Nikkilän S Market, käsittämättömän tylyjä ja epäkohteliaita myyjiä paitsi pari poikkeusta. Naamarit aina kuin vuoden sitruunalla. Onneksi tien toisella puolella toinen kauppa!
Ja se toinen onkin loistava k supermarket basilika.
Kävin siellä ostoksilla, kun sielläpäin liikuin. On todella hyvä valikoimaltaan, jää ässä valovuosien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Älä vaan tule tynnyristä ulos
Ei tuossa ole ongelmana ujous, vaan se että kampaajat höpöttävät omia juttujaan. Ei niiden kanssa voi oikeaa keskustelua käydä. Asiakaspalvelijalle en ala avautua, miten huonosti on mennyt miehen kanssa ja lapsetkin kipeänä. Kampaaja on joskus valitellut minulle lapsensa korvatulehduksia ja sitä, ettei mies osallistu riittävästi kotitöihin. Ei nuo asiat mulle kuulu, puhuttaisiin sitten edes säästä tai jostain muusta neutraalista.-eri
Vierailija kirjoitti:
Olin noin 20-vuotias ja minulla oli alkanut tulla selän kanssa ongelmia töissä. Kävin sitten yhdessä yksityisellä fyssaripaikassa jossa sitten arvioitiin tietynlainen fysioterepeuttinen hoito selkää varten ja siinä piti käydä useasti. Fyssari oli miespuolinen ja ihan mukava ja ystävällinen.
Kerran olin sitten oikeasti unohtanut kännykkäni sinne odotustilan penkille ja enkä tajunut sitä kun lähdin. Kävin sitten hakemassa sen takaisin myöhemmin kun soitin ensin sinne ja kysyin onko puhelinta näkynyt. asiakaspalvelussa työskentelevä vanhempi nainen antoi sen sitten minulle ja sanoi että tää fyssari ei muuten ole enää täällä paikalla. En ymmärtänyt miksi hän toi asian esiin, kun puhelintani tulin vain hakemaan takaisin.
Sen jälkeen kun kävin paikassa seuraavan kerran, niin olin laittant vähän edustavammaksi, koska tarkoitukseni oli lähteä fyssarin jälkeen kaverin synttäreille. En ollut siis missään hippavaatteissa, vaan ihan perus kesävaatteissa ja olin meikannut ja laittanut hiuksia vähän paremmin. Fyssari kävi sitten yhdessä vaiheessa tulostamassa jotain jumppa ohjeita.
Kuulin sitten kun hän ja asiakaspalvelussa oleva nainen keskustelivat keskenään. Tämä nainen sanoi että " olipa tälläytynyt toi sun asiakas, taitaa muutenkin viihtyä täällä kun käy kerran viikossa aina ja on niin puhelias"
FYssari sanoi siihen että " jos se on lähdössä bileisiin kun on näin hyvä ilmakin".
Nainen vastasi " siis eka siltä muka unohtuu puhelin tänne ja seuraavaksi se tulee laittautuneena. Se on ihastunut suhun ihan selkeesti ja ihan hyvin sen selkä näyttää voivan et taitaa sun takia täällä käydä"
Tän jälkee fyssari tuli takasin ja oli tosi vaivaantuneen olonen. Sanoin siihen sitten vain että voisin lähteä vähän aikasemmin että ehin bussiin kun oon menossa synttäreille".
Luulin jotenkin että viesti meni perille ja hän olisi tajunnut että en minä hänen takiaan siellä käynyt enkä ollut häntävarten laittaunut,mutta hän vain alkoi sitten mutisemaan ärtyneesti seuraavaa aikaa ja kysyi että " onko enää tarvetta käydä täällä? En tiedä kuinka pitkälle seuraava aika menee kun minulla alkaa nyt loma ja vietän sen vaimoni ja lasteni kanssa ja ennen sitä ei ole vapaita aikoja. Voithan tietty tohon kunnalliseenkin mennä kun samoja juttuja ne sielläkin varmaan tekee."
En oikein edes osannut vastata tuohon mitään muutakuin että katson sitten mitä teen. Oli niin ahdistunut ja nolo olo.
Kun olin maksanut ja lähdin niin se vastaanottovirkailija nainen virnuili minulle todella inhottavasti ja joku toinen työntekijä siinä vieressä näytti huvittuneelta. En ole sen koommin käynyt kyseisessä paikassa , koska minulle tuli niin kauhea olo tuosta. Olin silloin hyvin arka ja en osannut edes sanoa siitä asiasta kenellekään mitään,vaikka olisi pitänyt.
MItä niiden kahden päässä oikein liikkui? Fyssari oli lähemmäs 50 v ja se virkailija oli vanhempi nainen.
Hyi helkkari. Mitenhän monta muuta naisasiakasta on jäänyt samasta syystä pois sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, kuka on ulkomaalainen, ja missä se raja kulkee? Pitääkö olla syntynyt Suomessa vai asunut X vuotta?
Eiköhän tuolla porukalla ole vaatimuksena suomalaisuudelle, että kaikki isovanhempien isovanhemmat ovat syntyneet Suomen suurruhtinaskunnassa.
Ja heistäkin vain ne, joilla ei vieraan kuuloista nimeä.
Jalat toimii kirjoitti:
Gigantti ja Puuilo,niissä ei nainen saa palvelua.
Gigantti kyllä kannattaa tasa-arvoa, ei miehetkään saa palvelua sen paremmin. Molemmille sukupuolille yritetään pakkomyydä liittymiä ja sähkösopimuksia.
Tästä on jo aikaa, mutta teininä kävin ostamassa tyhjän CD:n pikkukylän elektroniikkakaupasta.
Miesmyyjä tuli kirjaimellisesti OVELLA vastaan ja sanoi: "Mitä saa olla?"
Hämmentyneenä sanoin että tarvitsen tyhjän CD:n polttamista varten. Myyjä otti sen hyllystä ja sanoi hinnan. Maksoin ja lähdin.
Selvästi oletusarvona oli, että nuoret varastavat, jos ei heti mene ovelle kyttäämään. Enpä mennyt toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Yliopston Apteekki, koska eivät maksa veroja sijaintipaikkakunnalleen.
Ja silloin kun siellä vielä kävi, niin uniikki-kantaasiakaskortti olisi pitänyt väkisin ottaa. lomake lyötiin nokan alle kun olin reseptilääkettä hakemassa.
Starkki veloitti yhdestä villapaketista 65€ lähes 20v sitten, sen jälkeen en ole käynyt, enkä käy.
Yliopiston Apteekki on yritys, jolla on sivuliikkeitä eri paikkakunnilla, verot maksetaan emoyhtiöstä. Yliopiston Apteekin tuotot menevät kokonaan tutkimukseen, eivät omistajan/ osakkeenomistajien taskuun. Et siis halua, että lääketutkimusta tehdään suomalaisissa yliopistoissa vaan ainoastaan ylikansallisten yritysten laboratorioissa. Monet lääkkeet on kuitenkin kehitetty tutkimalla sairauksia ja niiden parantamista yliopistojen tutkimusryhmissä.
Ovatpa ihmiset herkkiä loukkaantumaan, ja ehkä jopa kuvitellaan itseen kohdistuneet huonot palvelukokemukset. Itse kun menen esim. kauppaan, niin kiinnitän huomioni ja keskityn siihen, että saan sieltä sen mitä olin tullut hakemaan. En kiinnitä erikoisemmin huomiota myyjiin, muuten kuin siinä tapauksessa, jos tarvitsen apua. Etsin myyjän käsiini, esitän asiani jne. Käyttäydyn aina kohteliaasti ja asiallisesti, enkä muista koskaan saaneeni huonoa palvelua missään. Aina eivät asiat tapahdu juuri sillä sekunnilla kuin itse haluaisi, vaan tarvitaan kärsivällisyyttää välillä. Sitä minulla on.
Boss kirjoitti:
Heh heh, en muista milloin olisin Kelan kanssa ollut tekemissä. Et tainnut tietää, että kotiin saa tilattua ulkomailta viinaa ihan laillisesti. Tietenkin jos ostaa pullon kerrallaan ja vie panttipulloja takaisin, kannattaa käydä Alkossa.
Kai sulla Kela-kortti on ja joskus käyt lääkärissä tai ostat lääkkeitä, Kela-korvauksella ne menee.
Ei se nyt mitään pelkkää Alkoa ole koko Kela.
Vierailija kirjoitti:
Näin teki osuuskauppaväki kirjoitti:
HOK Elanto. Niiden jossain ABC-kahvilassa ei yhtäkkiä saanutkaan hampurilaisateriaa niin, että juomana olisi ollut kahvi (Hesellä saa, on aina saanut). En välitä automaatista saatavasta limpparinlitkusta. Eikä niillä ollut siinä edes Pepsiä. Minulle luvattiin hyvitys ottamatta jääneestä limsasta, vielä ei ole näkynyt. Joten irtisanoin sitten jäsenyyteni ja tilini S-Pankissa. En ollutkaan ollut osuuskaupan asiakasomistaja kuin alun 30 vuotta. Niiden bensa on helkkarin kallista eikä yhden hengen talous koskaan kuluta niin paljoa rahaa, että boobuksilla olisi jotain merkitystä. Joten halpuutin ihan itse. Ja toi ensin mainittu kuppila on jo lopetettu. Ei ihme, en ole koskaan saanut niin törkeää kohtelua osakseni missään. Kannattaisi ehkä kouluttaa asiakasrajapinnassa olevaa henkilökuntaa, ei asiakas tykkää siitä, että puhutaan kuin lapselle.
S-bonuksia ainakin kertyy nopeammin kuin k-plussia, jos niitä kahta vertaa. S-ryhmän kaupat on edullisempia.
Itselle ainakin kertyy S-kortille joka kuussa 30-50 euroa, ja sen voi käyttää kuitenkin kaikissa kaupoissa. Plussa-kortilla saa edut vain K-kaupassa ja en ole moneen kuukauteen saanut sieltä mitään tuntuvaa etua. Tarjouksetkin ovat sellaista tyyliin "2 pulloa 5,50" ja 1 pullo 3,10. Eli saa mahtavan 70 sentin alennuksen, mutta vain Plussa-kortilla. Hinnat ovat siellä korkeammat, joten alennuksista on vähemmän apua kuin S-kaupassa.
Vähän huvittaa nämä Priden vastustajat. Tuossa voisi puhua jo mielensäpahoittajista. Pride ei ole keneltäkään pois, ja väkisinkin käy niin että yhä useampi yritys lähtee siihen mukaan. Sitten näille fanaatikoille jää enää muutama liike, joiden omistajat ovat selkeästi pride-vastaisia.
Ei kai se silloin haittaa, jos elää metsästäjä-keräilijän elämää ja syö vain itse kerättyjä marjoja ja sieniä, hirvenlihaa ja jänistä jotka on itse pyydetty. Mutta jos tarvitsee yhtään käydä ruokakaupassa, niin vaikeaksihan tuo menee.
K-rauta Lanterna, töykeät äijät ei halua palvella vanhempia naisia. Kun nuorempi naisasiakas ilmaantuu niin suorastaan kilpailevat kuka saa palvella.
Toi on totta. Kampin keskuksessa on suuresti kehuttu ravintola, jonne mentiin lounaalla pari vuotta sitten.
Tarjoilijatyttö ei osanut kuin huonoa englantia ja hyvää saksaa. Pyysin, että lähettää paikalle jonkun joka osaa palvella suomeksi.
Ei ettenkö voisi puhua saksaa tai englantia.
Mutta jos aikoo olla Suomessa asiakaspalvelutehtävissä suomalaisessa ravintolassa, niin on syytä osata suomea.