Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
2941/4975 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä kuulen, että ravintolan omistaja käyttää kokaiinia, niin en astu jalallani kyseiseen ravintolaan vaikka olisi kuinka luxuspaikka!

Vierailija
2942/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi että paikallisen kirppiksen pitäjä puhui paskaa kirppiksen toisen osakkaan kanssa kanssa ihmisistä ja asiakkaista sekä kuuleman mukaan varasti myyjien pöydistä itselleen ja väittivät että "varkaita liikkuu" ei ollut kameroita ym. Meillä loppui käynti siihen kun haukkuivat törkeästi lastani jolla lievä kehitysvamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähiön ruokakauppa, jossa eräs mieskassa antanut väärin takaisin, ja olen vasta kotona huomannut.

-> turha oli valittaa, olisi tilanteessa pitänyt huomata kiireessä ja jono takana.

Vaihdoin kauppaa.

---

Kuka toope maksaa käteisellä?

Vierailija
2944/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa pyysi sivuun näyttämään taskuni sillä vartija oli mukamas nähnyt että sujautin jotakin taskuun. Todella nolo tilanne josta on yli kymmenen vuotta mutta en ole vieläkään unohtanut enkä asioinut siinä kaupassa. En ole eläessäni varastanut mitään enkä ymmärrä mistä tuollainen tuli yhtäkkiä.

Vierailija
2945/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekkarit tilaavat henkilökunnalle koulutuksia, joissa opetetaan "hyvää" palvelua = ärhäkästä markkinointia. Tarkkailevat sitten itse, miten hyvin on mennyt oppi perille. Palautetta tulee äkkiä varsinkin liiasta passiivisuudesta. Haluaisin mieluummin antaa asiakkaalle hetken rauhaa ja sitten tarvittaessa kysyä avun tarvetta. Käytännössä vaikea toteuttaa, koska aina joku tökkii kyynärpäällä: "Hei, tonne tuli asiakas!" tai toinen farmasisti kiiruhtaa pisteiden toivossa heti asiakkaan luo.

Opettaisivatpa Kampin apteekissakin, edes vähän. Toki mun mielestä aina voi itse pyytää apua jos sitä tarvitsee, mutta tuossa paikassa ei ole kukaan, KOSKAAN, lähestynyt ja kysynyt että tarvitsenko apua. Jos vertaa vaikka mannerheimintien apteekkiin, jossa palvelua tarjotaan mutta ymmärretään jos sitä ei tarvitse. 

Vierailija
2946/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamot missä kampaaja utelee henkilökohtaisuuksia, tai pitää keskustelua väkisin yllä, ihan h*lvetin rasittavaa puhella ympäripyöreitä tyhjäpäiväisyyksiä väkisin.

Vierailija
2947/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän huvittaa nämä Priden vastustajat. Tuossa voisi puhua jo mielensäpahoittajista. Pride ei ole keneltäkään pois, ja väkisinkin käy niin että yhä useampi yritys lähtee siihen mukaan. Sitten näille fanaatikoille jää enää muutama liike, joiden omistajat ovat selkeästi pride-vastaisia.

Ei kai se silloin haittaa, jos elää metsästäjä-keräilijän elämää ja syö vain itse kerättyjä marjoja ja sieniä, hirvenlihaa ja jänistä jotka on itse pyydetty. Mutta jos tarvitsee yhtään käydä ruokakaupassa, niin vaikeaksihan tuo menee. 

Kaikki woke-paskaa tuputtavat yritykset menevät saman tien boikottiin. Ja olet oikeassa, siinä säästyy rahaa sekä aikaa ja se on pelkästään hyvä asia. Olen huomannut pärjääväni oikein mainiosti ilman monia sellaisia asioita joita aiemmin ostin säännöllisesti.

Vierailija
2948/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelma88 kirjoitti:

Minä taas lopetin ruutu + :n kun he pitävät pankkikortin ja / luottokortin numerosarjaa ikuisuuden itsellään vaikka on lopettanut tilauksen. Viime kesänä lopetin sen, ja teini-ikäisille lapsilleni kerroin että lopetin sen ja on vielä tämän kuukauden loppuun käytössä. No, eivät muistaneet mihin mennessä tilaus loppuu ja kokeilivatko 2 kk kuluttua onko vielä toiminnassa ja RUUTU PLUS LAITTOIKIN TÄSTÄ MINULLE UUDEN TILAUKSEN VOIMAAN, olivat pitäneet siis varalla minun luottokorttinumeroa tallessa, eivätkä suostuneet sitä perumaan vaikka kerroin inhimillisen erehdyksen. Ei saisi olla mahdollista, että kun asiakas lopettaa tilauksen, se JATKUUKIN kuukausien kuluttua jos erehtyy painamaan ruutu+ nappia. No, olivat tietysti sen 9,90 euron tarpeessa!!!

Taitaa olla noin aika monissa suoratoistopalveluissa.

Vierailija
2949/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin 12v lapsen kanssa synttäripäivänä elokuvissa ja syömässä.

Jälkkäriksi lapsi halus Arnolds donitsin. Liike oli just menny kii 5min sitten. Sellanen lasinen liukuovi oli raollaan ja sisällä työntekijä. Kysyin ovenraosta ettet myis meille

paria donitsia vielä.

Ei myynyt. Sanoi että liike on kiinni. Kysyin mihin ne loput donitsit menee (näin niitä olevan siinä). Se sanoi että roskiin. Kysyin uudelleen mutta täti oli tiukkana, roskiin vaan.

Se liikke oli KIINNI. Ne myyjätkin haluu kotiin joskus. Kassat oli tuolloin jo varmasti suljettu. Ei niitä kassoja aleta avaamaan siksi että joku ei ehdi käymään aukioloajan puitteissa.

No jaa, täytyy näin entisenä kahvilamyyjänä ja nykyisenä yrittäjänä sanoa, että vähän voi kyllä pelisilmää olla. Itse olisin tuossa tilanteessa sanonut että ok, tosta saatte näitä mukaan, mutta otan vastaan vain käteismaksun. Ja sit sen käteismaksun olisi voinut tilittää aamulla, kyllä jonkun 5€ voi laittaa sivuun piiloon ja lapun, että tilitetään huomenna. Olisin jopa saattanut antaa roskiin meneviä ilmaiseksi. Se olisi voinut tuoda lisää asiakkaita, kun olisi jäänyt hyvä mielin ja asiakas olisi tullut uudestaan kahville / kehunut meitä muille.

Jossain yksityisessä ehkä vois näin toimia, mutta en usko sen olevan sopiva toimintatapa Arnoldsiin. Ovat tarkkoja laadusta. Ja yleensä sen käåntöpuolena on nipotus tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
2950/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvisi että paikallisen kirppiksen pitäjä puhui paskaa kirppiksen toisen osakkaan kanssa kanssa ihmisistä ja asiakkaista sekä kuuleman mukaan varasti myyjien pöydistä itselleen ja väittivät että "varkaita liikkuu" ei ollut kameroita ym. Meillä loppui käynti siihen kun haukkuivat törkeästi lastani jolla lievä kehitysvamma

Tuo on niin tavallista että kirppisyrittäjä syyttää asiakkaita varkaiksi vaikka se hukassa oleva tavara onkin hänen omassa kodissaan.  Tiedän useammankin yrittäjän näin tehneen tai tekevän edelleen. Onhan näistä ollut juttuja lehdissäkin ja syytteitä ovat saaneet. Siksipä en ole vuosikausiin enää vuokrannut pöytää vaan myyn netissä kaiken. Meidänkin kylällä ainokaisesta kirppiksestä on tullut kylän juorukerho jossa keksittyjä tarinoita ja valheita kerrotaan eteenpäin totuutena. Tylsän elämän aikaansaannoksia, kun ei osata omaa elämää elää täysillä, niin pilataan sitten muidenkin elämä siinä samalla pskaa puhuessa.

Vierailija
2951/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdes pikkukunnan s-marketissa on sellanen nuori myyjä joka flirttaa miehille ja suhde sillä on oman miehensä selän takana muutamankin varatun miehen kanssa. En viiti mennä, etoo koko akka!

Vierailija
2952/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen kirjakaupan eräs liike. Myyjä kassalla nimitteli minua lukutaidottomaksi, kun en tiennyt Pöllöklubin uudistuneen. Kysyin häneltä, mitä konkreettisia muutoksia uudistus toi mukanaan. "En voi asialle mitään, jos olet lukutaidoton etkä osaa itse nettisivuilta etsiä tietoa." Selvä sitten... Loppui omat asioinnit siihen pisteeseen. Liike oli vieläpä ihan tyhjillään silloin. Eri asia, jos olisin ruuhka-aikana alkanut kyselemään. Toki silloinkin pitäisi olla ystävällinen, kun on asiakaspalveluammatin valinnut. Ja osaan kyllä netistä etsiä tietoa, kunhan ajattelin, että vastaus tulisi myyjältä nopeasti kun noiden parissa kerta työskentelee :D

Vierailija
2953/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kampaamoissa kampaaja on kiinnostunut enemmän omien asioidensa kertomisesta kuin hiuksistani. En ymmärrä, mistä tämä johtuu, että tässä ammatissa ei esimerkiksi osata kysellä asiakkaan kuulumisia.

Vierailija
2954/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl noin vuosi sitten. Arabimies yski päin juustoja lähietäisyydeltä. Ei maskia, ei kättä sun edessä. Ja kassalla maski leuan alla.

Vien rahani toiseen ruokakauppaan nyt ja ikuisesti.

Vierailija
2955/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvulla kampaajani kävi selittämään kaikille muille asiakkaille juuri kampaamosta lähteneen naisen yksityisasioita. Muutenkin tämä kampaaja halusi tietää kaikki yksityisasiani. Päätin, että sai olla viimeinen kerta, kun Armi Aavikon asioita kampaamossa puidaan.

Vierailija
2956/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta yllä olevasta kirjakauppakokemuksesta mieleen vähän vastaavanlainen, tosin tämä ei ollut mikään isomman, tunnetun firman (esim. Suomalainen) alainen liike. Pienellä paikkakunnalla silti tämäkin, kilpailijoita ei ollut.

Itse asioin liikkeessä muutaman kerran, mutta siihen se jäi. Yksi syy oli hintojen korkeus verrattain muihin, esim. jos Suomalaisessa kirja maksoi vaikka 24,90-29,90 euroa niin tuossa liikkeessä 40,00-49,90 euroa.

Myyjä (omistaja) oli myös aina hirveän tympeä, jos jotain kysyi. Aina hirveää huokailua, kaikki oli niin kovin vaikeaa ja tuli sellainen olo että minä asiakkaana olen syyllinen hänen pieniin, tosi ahtaisiin tiloihinsa, joissa kaikki oli sullottu päällekkäin ja kaikkea joutui hakemaan ja penkomaan.

Viimeisimmän huokailukerran jälkeen päätin, että asioin jatkossa pitemmällä. On kyllä kannattanut. Toki sääli tätä pientä liikettä, on sittemmin lopettanut toimintansa.

Vierailija
2957/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajien toivoisin kuuntelevan enemmän asiakasta ja jos asiakas haluu sen sentin pois, niin sit se on se sentti. Silloin tulen toistekin.

Oon joskus vähän hekumoinut ajatuksella, että otan viivoittimen mukaan seuraavaan hiustenleikkuuseen. Näyttäisin sillä että 3 senttiä, ei yhtään enempää tai en maksa laskua. Mitenköhän kävis? :)

Vierailija
2958/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ruoan hakemisen eräästä intialaisesta ravintolasta. Ravintolan omistaja alkoi käydä turhan tuttavalliseksi, kyseli kuulumisia, yms. ja kertoi omiaa juttujaan, kun olisin vaan mieluusti syönyt lounastani omissa oloissani rauhassa. Pari kertaa kävi niin, että pidin about parin viikon tauon intialaisesta. Molemmilla kerroilla ravintoloitsija oli aidosti loukkaantunut ja toisella kerralla jopa hieman vihainen, kun olin pitänyt taukoa hänen ravintolastaan. Koin tämän jo riittävän ahdistavaksi ja nyt on taukoa jo reilu vuosi, enkä ajatellut mennä enää.

Vierailija
2959/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signaloin rahalla, en tarroilla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän huvittaa nämä Priden vastustajat. Tuossa voisi puhua jo mielensäpahoittajista. Pride ei ole keneltäkään pois, ja väkisinkin käy niin että yhä useampi yritys lähtee siihen mukaan. Sitten näille fanaatikoille jää enää muutama liike, joiden omistajat ovat selkeästi pride-vastaisia.

Ei kai se silloin haittaa, jos elää metsästäjä-keräilijän elämää ja syö vain itse kerättyjä marjoja ja sieniä, hirvenlihaa ja jänistä jotka on itse pyydetty. Mutta jos tarvitsee yhtään käydä ruokakaupassa, niin vaikeaksihan tuo menee. 

Yllä esimerkki tarkoituksellisesta väärinymmärtämisestä. Saat pridetellä sielusi kyllyydestä ja pukeutua sateenkaaren väreihin vaikka vuoden jokaisena päivänä, mutta en kaipaa poliittisen ideologian liittämistä kulutushyödykkeisiin, erityisesti silloin kun tästä tulee näennäistä kilpavarustelua jolla pyritään osoittamaan kuinka progressiivinen/parempi ihminen/tms. niiden kuluttaja on, ilman että siellä taustalla on mitään substanssia.

Ihmisiä ei kiinnosta onko vaate valmistettu kyseenalaisissa oloissa lapsityövoimalla, kunhan siinä on sateenkaarilippu, mikä tekee siitä Hyvän Vaatteen, erotuksena noista huonommista vaatteista jotka on valmistettu vaikkapa Suomessa kierrätetystä materiaalista, mutta joka ei sisällä sopivanlaista hyvesignalointia. Tietysti kätevää suuryritysten kannalta, kun ei enää tarvitsee panostaa substanssiin tai ympäristöystävällisyyteen (jotka kohottavat valmistuskustannuksia), vaaan saman efektin voi saada liittämällä tuotteeseen enemmän hyvesignalointi-tarroja kuin kilpailijalla.

Toinen juttu on se, että en ylipäätään kaipaa tuotteisiin liitettyjä ideologioita, olivat ne mitä hyvänsä. En osta demari-makkaraa, kokoomus-keksejä, pride-olutta tai "Aito avioliitto"-limonadia. Haluan ostotapahtuman olevan neutraali, jossa ostan tuotteen X, ilman että minua pommitetaan tuotteisiin liitetyillä ideologioilla, joita nyt väistämättä kannatan tai en kannata vai kannatanko riittävästi kun tuolla kilpailijalla oli feminismi-tarran lisäksi toinenkin tarra jaja...

Pidän nykyistä kehitystä mielenvikaisena, enkä aio itse osallistua sen tukemiseen, ja vaihtoehtoja onneksi riittää (tai niitä kysynnän kasvaessa väistämättä syntyy), vaikka tämä herättäisi tietyn ideologian kannattajissa minkälaista raivoa hyvänsä. Emme ole ryhtymässä metsästäjä-keräilijöiksi, mutta saat puolestasi rauhassa rouskuttaa pride-murosi jatkossakin, kunnes pakosta vaihdat tuotetta koska kilpailijan pride-muroissa on yksi kirjain enemmän. Haluat kai olla inklusiivinen, hyvä ihminen? :)

Hyvin sanottu, olen täsmälleen samaa mieltä! Miehen sukulaisia asuu Jenkeissä ja heidän kanssa kun on juteltu niin ahdistaa ajatuksin siitä miten hulluihin mittoihin tavallisten tuotteiden ja palveluiden politisoiminen voi mennä.

Vierailija
2960/4975 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vieressä sijaitseva Lidl, joka muutoin olisi kätevä paikka hoitaa päivittäiset ostokset.

Mutta: se on kuin joku lähi-itäläinen tori höystettynä romaneilla. 

Paistopisteen tuotteita kokeillaan käsin, etenkin ne pikku pullaposki-lapsukaiset.

Maskeja ei tietenkään käytetä.

Hemmetinmoinen meteli ja jonoissa etuillaan, tyrkitään ja tönitään. 

Turvavälejä ei pidetä, ei edes jos erikseen kysyn. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä