Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Marketeissa ympäristö ja muut asiakkaat ratkaisevat. Jos tuntuu turvattomalta tai muuten epämiellyttävältä, en paikkaan toiste mene.
Yksi lempikahviloistani alkoi sallia koiria sisään, en nyt eläinallergikkona ja astmaatikkona viitsi joka kerta ottaa lääkkeitä ennen kuin menen sisään. Harmittaa kun myivät hyviä, itsetehtyjä leivoksia :(
Tämä on ehkä vähän noloa, mutta en mene uudestaan kampaamoihin joissa fööni on liian kovaääninen tai pestessä hiuksia niskatuki painaa liikaa niskaa.
Koska vaaditaan maskin käyttöä en käytä palveluita. Koska en voi käydä salaliittoihin uskovissa paikoissa. Mitenkäs homma menikään ennen natsiaikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellos.
Kaikki vaatteet hajoaa, kulahtaa, nukkaantuu ekassa pesussa.
Ja pesen 30 asteessa.
Esim. adidaksen tuotteet ihan pilalla, vaikka yleensä kestää pitkään.
Eivät siis ole aitoja, vaikka hinnat korkeat.On kyllä niin totta. En ole tilannut mokomasta paikasta moneen vuoteen.
Mulle riitti ensimmäinen yritys silloin, kun firma oli uusi Suomessa. Kaikki tuotteet ihan ala-arvoista laatua, osa vaatteista ei kestänyt edes ensimmäiseen pesuun asti.
Olikohan Dressmanni. Väri melkein lähti mustista housuista jo ekassa pesussa.
Miks tuut dissaamaan, vaikka et edes muista mistä housus ostit?
satuin saamaan poikakaverilta satiaisia ja kun menin apteekkiin nolona ostamaan myrkkyä, kailotti farmaseutti tms isoon ääneen että vai satiaisia!
Kävin kasvohoidossa ja sen hoitajan henki haisi niin pahalle etten ole uskaltanu mennä uudestaan. En kehdannu hälle huomauttaa mutta kiva makoilla vajaa tunti kun toinen hengittää naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuosaaressa saa sakot paikallisen ostarin parkkipaikalla tai jos parkkeeraa väärään paikkaan. 2 x parkkisakot Vuosaaressa viikon sillä kun olen etätyöläisenä käynyt hakemassa jostain raflasta ruokaa. En enää jätä penniäkään Vuosaareen, ajan paikkaan, jossa ei nipoteta. Ja edelleenkään en jätä sitä kiekkoa auton ikkunalle. Olen vmäinen ja itsepäinen.
Voi kuulostaa oudolta mutta tapahtuiko tämä Vuosaaressa?
En enää käy Change -nimisessä alusvaateliikkeessä. Siellä myydään ihan väkisin minimissään 5:det rintsikat niin että myyjä käy koko ajan verhon takana kommentoimassa "mites siellä menee - tuon vielä lisää sovitettavaa, kun ostaa enemmän niin saa paljousalennuksen". Ts hän itse saa siitä hyvät bonarit. Lopulta vaan haluaa ulos kopista ja sillä aikaa kassalle on kiikutettu järjetön läjä alusvaatteita ja myyjä hymyilee maireasti että kun nää on NIIN ihania. Mutta ei tule kauppoja väkisin, ei.
Pyysin leikkaamaan latvoista max. 2 cm pois ja näytin sen hiuksista. Kampaaja ehti leikata kerran saksilla niin, että lähti yli 10 cm (siis osasta hiuksia). Älähdin ja kampaaja sanoi, että lyhyt tukka sopii mulle paremmin, että pitää kuunnella asiantuntijaa ja antaa vapaat kädet. En antanut koskea hiuksiini enää ja lähdin maksamatta, poliisilla uhkaili kampaaja (huusi perään).
Gigantti. Myyjä haki haluamani tarjoustelkkarin jostain varastosta, haukkui sen ja lupasi että se hajoaa kahdessa vuodessa. No ei hajonnut. Liittymääkin olisi halunnut vaihtaa, mutta sanoin etten missään tapauksessa vaihda ja että haluan täältä vaan ulos telkkarini kanssa.
Aika harvoin on kokemus niin paha, ettenkö hetken aikaa jotakin puljua boikotoituani menisi takaisin - pitkin hampain kylläkin, jos epäkohtaa ei ole kukaan puljun henkilökunnasta pahoitellut (uskottavasti ja vilpittömästi). Yksi kokemus tuntuu jääneen mieleen enkä oikeastaan ihmettele - asiakaspalvelija meni niin riman alta että mielestäni esitys vaati jo aivan henkilökohtaisen innon ja motivaation olla ilkeä.
Menimme kaverimme kanssa erääseen kuppilaan syömään pikkunälkäämme paninia, jota olimme aiemminkin samassa paikassa syöneet, tiesin siis jo mennessäni että tarjolla on kasvisvaihtoehto. Tarjoilija tuli ottamaan tilauksemme. Pyydettyäni kasvispaninia tarjoilija vastasi koko olemus vahingoniloa ja ilkeyttä huokuen: ''Meillä ei nyt ole tuota kasvispaninia ja siitä olen todella iloinen.'' Tuijotin aivot seisahtaneena herra Ylhäisyyden ilkeää naamaa ja monen pitkän tovin jälkeen ja jotakin typerää ukerrettuani aloin kerätä vaivaisia luitani kohti ovea.
Kaverini mielestä tilanne oli hauska, hän rupesi tarjoilijan kanssa suorastaan flirttimäiseen katseen- ja ivahymyn vaihtoon. Laitoin puljuun palautteen myöhemmin sähköpostilla, johon kyseinen tarjoilija vastasi pitkän ja polveilevan sepustuksen muodossa. Ilmaukset 'olen pahoillani' ja 'anteeksi' loistivat poissaolollaan, sen sijaan minä sain kuulla kunniani, kun olin lähettänyt moisesta mitättömästä asiasta palautepostin.
Meidän ostarin toisessa ruokakaupassa koska suurin osa asiakkaista ilman maskeja ja klähmivät kaikkia hedelmiä yms. Hyi
--jatkoa: Ikävä kyllä en muista enää tuon kuppilan nimeä, mutta sijaitsi Tampereella pääkadun varrella, vasemmalla puolen asemalta tullessa. Toivottavasti mennyt konkkaan ratikkatyömaan myötä.
Pienet muotiliikkeet on hankalia. Asiakkaan ei anneta aluksi katsella rauhassa valikoimaa, vaan heti ollaan esittelemässä vaikka mitä tai myyjä kulkee perässä seuraten.
Ahdistavaa sellainen.
Kampaajien toivoisin kuuntelevan enemmän asiakasta ja jos asiakas haluu sen sentin pois, niin sit se on se sentti. Silloin tulen toistekin.
Käyttäjä6262 kirjoitti:
En enää käy Change -nimisessä alusvaateliikkeessä. Siellä myydään ihan väkisin minimissään 5:det rintsikat niin että myyjä käy koko ajan verhon takana kommentoimassa "mites siellä menee - tuon vielä lisää sovitettavaa, kun ostaa enemmän niin saa paljousalennuksen". Ts hän itse saa siitä hyvät bonarit. Lopulta vaan haluaa ulos kopista ja sillä aikaa kassalle on kiikutettu järjetön läjä alusvaatteita ja myyjä hymyilee maireasti että kun nää on NIIN ihania. Mutta ei tule kauppoja väkisin, ei.
Changellä ei ole pehmustettuja ja leveitä olkaimia minkään kokoisissa rintsikoissa. Joillakin liiviliikkeillä on sentään isoissa koissa, mutta ilmeisesti ei kellään normikuppikoon rintsikoissa. Ihan kuin mukavuus olisi kuppikoosta kiinni?
Changessa ei myöskään oteta palautetta vastaan, siis välitetä eteenpäin. Ihan sama mitä asiakas on vailla. Ketjuliikkeet tuppaa olemaan tuollaisia.
Yliopston Apteekki, koska eivät maksa veroja sijaintipaikkakunnalleen.
Ja silloin kun siellä vielä kävi, niin uniikki-kantaasiakaskortti olisi pitänyt väkisin ottaa. lomake lyötiin nokan alle kun olin reseptilääkettä hakemassa.
Starkki veloitti yhdestä villapaketista 65€ lähes 20v sitten, sen jälkeen en ole käynyt, enkä käy.
Jos ei puhuta Suomea niin siihen loppuu käynti.
Asiakaspalvelun huono käytös. Ihan sama mitä myyvät, vaikka olisi maailman ainoa haluamaani tarviketta myyvä liike, mutta jos myyjä ei ole ystävällinen niin saavat pitää tavaransa.
SEkä Gigantissa että Elisalla myyjät eivät anna poistua, kun joudun perustelemaan miksi en vaihda puhelinliittymää ja miksi en ota Elisa liityntää. Jankkaaminen ja kuulustelu jatkuu ja jatkuu. Miksi minun asikkaan pitää kertoa liitytmäni ja perustella vielä. Otin lopulta Telian liittymän kun myyjä v... li niin kauan, että väsähdin. Halusin vain uuden puhelimen vanhan tilalle. Seuravana päivänä peruutin puhelinliittymän. Jodui sitoutumaan DNA:han kahdeksi vuodeksi tämän takia. Senkin tulen vaihtamaan. Menetin kymmeniä euroa.
Toinen tapaus oli Elisalla, kun naispuolinen myyjä v'''li ja v***li minuuttitolkulla miksi en ota Elisan liittymää. OIkein ahaa kun sanoin, että katson Areenaa joskus. "No käytäthän sinä sitten"... jatkoi ja jatkoi ilmaisella modeemitarjouksella, kunnes sitouduin Elisan johonkin katselujuttuun, jota en asenna enkä tule asetamaan. Sitoutuminen jatkuu vuositolkulla ja olen menettänyt satoja euroja näiden vuosien aikana. Älkää menkö Giganttiin tai Elisaan.