Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?

Vierailija
09.03.2018 |

Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?

Kommentit (4975)

Vierailija
2821/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ärsyttää apteekissa juuri tuo kun hyökkäävät heti kimppuun ja kysyvät voinko auttaa ? Kerran sanoin että osaan kyllä pyytää apua jos tarvitsen sitä.

Vierailija
2822/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneella on .. kirjoitti:

Lopetin Caffitellassa käynnin Jyväskylässä Palokassa. Teen kolmivuorotyötä ja ostin mielelläni heidän lounaalta yli jääneitä ruokia perheelleni, jotka oli valmiiksi pakattu rasioihin ja he myivät niitä. Mukavia myyjiä, nuorempia ihmisiä. Mutta sitten paikalle ilmestyi itse paikan markkinointi-päällikkö, hieman vanhempi nainen joka kävi todella koppavaksi. Venytti useana eri päivänä aina eri aikoja jolloinka alettiin pakkaamaan ruokia, kerroin että odottelen, ostin kahvin silläaikaa. Kävin viikossa siellä kahdesti. Yhtäkkiä ei ollutkaan enää jäänyt kuin taikaiskusta, enää mitään myyntiin. Oli kuulemma mennyt jo kaikki, vaikka olin ensimmäisenä paikalla. Lopetin koko paikassa käynnin. Ostin kuitenkin usein ja monta rasiaa ja olin varmasti myös tuottoisa asiakas omalla tavallani. Muita ostajia ei näkynyt kuin kerran yksi mies. Nykyään jos kuljen paikan ohi niin monta ruokarasiaa odottaa ostajia, mutta ei näytä menevän kaupaksi. Minä en periaatteesta enää osta.

Myytiinkö ne rasiat sitten edullisemmin kuin lounasaikaan? Täysin ymmärrettävää että yrittäjä seuraa määriä ja myyntejä ja paras tilanne on se että mitään ei jää alemyyntiin vaan kaikki myydään normaalihinnalla. Olin itsekin kaupassa töissä ja tiettyyn kellonaikaan joka päivä paistopisteen tuotteet alettiin myydä puoleen hintaan. Muutama minuutti ennen kertyi tietyt kitupiikit aina odottamaan ja kerjäämään sitä alennusta niihin. "Voisitko jo alentaa, kun mulla on kiire?". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2823/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikin luontaistuotemyymälää on boikotissa. Todellakin on tuntenut että ei ole tervetullut, kun ainoana asiakkaana kun on mennyt sisään, tiedustellut jotain tiettyä tuotetta ja saanut osakseen lähinnä tuhahtelua ja tiuskimista.

Toisessa myymälässä myyjä (omistaja?) muuttui kuin taikaiskusta hymyileväksi touhottajaksi, kun joku hänen ihana kanta-asiakkaansa ilmestyi vähän jälkeeni. Itselleni myi irvistellen sen yhden tuotteen edes kunnolla vilkaisematta päin. Muuta en ostanut, kun en todellakaan halunnut jäädä tutkimaan valikoimaa niin tylyn kohtelun jälkeen. Toista kertaa en ole käynyt.

Toisessa paikassa myyjä/omistaja teki selväksi, että kehtasin mennä keskeyttämään hänen ruokataukonsa, jonka hän kiireisenä ihmisenä juuri oli ehtinyt aloittaa. Olisi kai pitänyt olla telepaatti ja tietää, että omistaja/myyjä aikoo syödä (ei ollut lappua ovella). En nyt tiedä miten kiire hänellä työpäivän aikana voi olla, sillä muihin kauppoihin mennessäni en ole koskaan nähnyt siellä ainoatakaan asiakasta. Toista kertaa en ole mennyt sisään asti häiritsemään ja viemään hänen arvokasta aikaansa.

Nykyisin tilaan haluamani tuotteet netistä, koska tällä paikkakunnalla on tasan nuo kaksi alan myymälää. Positiivisiakin kokemuksia on muiden paikkakuntien myymälöistä, mutta pelkästään parin tuotteen takia en lähde matkustamaan. Osan tuotteista saa sisäpaisti nykyään jo esim Prismasta, Sokokselta tai apteekista, satunnaisesti muualtakin.

Ymmärrän myyjääkin tuossa tilanteessa. On voinut olla kiireinen päivä ja päivän ensimmäinen lepohetki kun voi istua alas ja syödä jotain, eiköhän juuri silloin tule asiakas. Minulle kävi näin lähes päivittäin 5v ajan yhdessä työpaikassa. Ja tiedän/ymmärrän että eihän asiakas voi sitä tietää eikä arvata mikä tilanne on. Mutta onhan se pinna kireällä jos aamupalasta on kulunut 6-7h ja ilman vessa/ruokataukoja kovalla helteellä teet yksin töitä. Kyllä eräänkin kerran sai taistella ettei olisi pyörtynyt. Ja ei en myöskään hyväksy sitä että asiakkaalle tiuskitaan missään tilanteessa mutta tuo inhimillinen kärsimys noissa työpaikoissa on välillä ihan järkyttävää.

Melkoista epäinhimillistä kärsimystä olla niin pirun kiireinen, jos siellä ei käytännössä koskaan ole asiakkaita ja tämä sama myyjä yleensä räplää kännykkää. 6-7 tunnin syömättömyys ja vessassa käymättömyys hänen tapauksessaan olisi silkkaa tyhmyyttä. Kyllä, olen kiinnittänyt huomiota ohi mennessäni, kuinka "kiireistä" liikkeessä aina näyttää olevan, kun usein siitä vierestä kuljen.

Eikä todellakaan ollut tämä helteinen kesä, vaan hiljainen lokakuu pari vuotta taaksepäin.

Itsekin olen aikoinaan joutunut monet kerrat jättämään syömisen kesken, kun olin ainoana myyjänä grillillä töissä. Välillä ei ehtinyt pitää ruokataukoa ollenkaan, vaan jollain pähkinäpatukan ja kahvin voimilla mentiin. Ei tullut pieneen mieleenkään mennä huutamaan tai tiuskimimaan siitä asiakkaalle.

Vierailija
2824/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 20-vuotias ja minulla oli alkanut tulla selän kanssa ongelmia töissä. Kävin sitten yhdessä yksityisellä fyssaripaikassa jossa sitten arvioitiin tietynlainen fysioterepeuttinen hoito selkää varten ja siinä piti käydä useasti.  Fyssari oli miespuolinen ja ihan mukava ja ystävällinen.

Kerran olin sitten oikeasti unohtanut kännykkäni sinne odotustilan penkille ja enkä tajunut sitä kun lähdin. Kävin sitten hakemassa sen takaisin myöhemmin kun soitin ensin sinne ja kysyin onko puhelinta näkynyt. asiakaspalvelussa työskentelevä vanhempi nainen antoi sen sitten minulle ja sanoi että tää fyssari ei muuten ole enää täällä paikalla. En ymmärtänyt miksi hän toi asian esiin, kun puhelintani tulin vain hakemaan takaisin.

Sen jälkeen kun kävin paikassa seuraavan kerran, niin olin laittant vähän edustavammaksi, koska tarkoitukseni oli lähteä fyssarin jälkeen kaverin synttäreille. En ollut siis missään hippavaatteissa, vaan ihan perus kesävaatteissa ja olin meikannut ja laittanut hiuksia vähän paremmin. Fyssari kävi sitten yhdessä vaiheessa tulostamassa jotain jumppa ohjeita.

Kuulin sitten kun hän ja asiakaspalvelussa oleva nainen keskustelivat keskenään. Tämä nainen sanoi että " olipa tälläytynyt toi sun asiakas, taitaa muutenkin viihtyä täällä kun käy kerran viikossa aina ja on niin puhelias" 

FYssari sanoi siihen että " jos se on lähdössä bileisiin kun on näin hyvä ilmakin".

Nainen vastasi " siis eka siltä muka unohtuu puhelin tänne ja seuraavaksi se tulee laittautuneena. Se on ihastunut suhun ihan selkeesti ja ihan hyvin sen selkä näyttää voivan et taitaa sun takia täällä käydä"

Tän jälkee fyssari tuli takasin ja oli tosi vaivaantuneen olonen. Sanoin siihen sitten vain että voisin lähteä vähän aikasemmin että ehin bussiin kun oon menossa synttäreille".

Luulin jotenkin että viesti meni perille ja hän olisi tajunnut että en minä hänen takiaan siellä käynyt enkä ollut häntävarten laittaunut,mutta hän vain alkoi sitten mutisemaan ärtyneesti seuraavaa aikaa ja kysyi että " onko enää tarvetta käydä täällä? En tiedä kuinka pitkälle seuraava aika menee kun minulla alkaa nyt loma ja vietän sen vaimoni ja lasteni kanssa ja ennen sitä ei ole vapaita aikoja. Voithan tietty tohon kunnalliseenkin mennä kun samoja juttuja ne sielläkin varmaan tekee."

En oikein edes osannut vastata tuohon mitään muutakuin että katson sitten mitä teen. Oli niin ahdistunut ja nolo olo.

Kun olin maksanut ja lähdin niin se vastaanottovirkailija nainen virnuili minulle todella inhottavasti ja joku toinen työntekijä siinä vieressä näytti huvittuneelta.  En ole sen koommin käynyt kyseisessä paikassa , koska minulle tuli niin kauhea olo tuosta. Olin silloin hyvin arka ja en osannut edes sanoa siitä asiasta kenellekään mitään,vaikka olisi pitänyt.

MItä niiden kahden päässä oikein liikkui? Fyssari oli lähemmäs 50 v ja se virkailija oli vanhempi nainen.

Vierailija
2825/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten koskaan tarvi valittaa, että vartija väkisin vei takahuoneeseen ja tutki tavarat, vaikka olin ihan syytön. Vartijalla ei ole sellaisia oikeuksia eli olet ihan itse vapaaehtoisesti suostunut siihen, joten itselleen vaan voi valittaa. Vartija saa tehdä vain turvallisuustarkastuksen kiinniotetulle, joka luovutetaan aina poliisille, ja kiinniottoperuste on vain jokamiehen kiinniotto-oikeus, joka on jokaisella kansalaisella! Ottakaapa hiukan selvää, mitä kukakin saa teille tehdä, ihan julkista tietoa! Kannattaa tietää oikeutensa eikä suostua mihin vaan, mitä joku keksii pyytää. Terveisin entinen vartija

Vartijoilla ei ole sellaisia oikeuksia, mutta "valittamiset" tällä palstalla ovat varmasti todellisuudessa koettuja tilanteita, joissa vartija on uhkaavalla/painostavalla tavalla esiintynyt niin kuin sellaiset oikeudet olisi. Sen pitäisikin riittää syyksi siihen, että vartijasta tulee entinen vartija.

Vierailija
2826/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin ravintolasta kun näin listalla delfiiniä

Vierailija
2827/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan AV:lla asioinnin. Järkevät kommentoinnit kielletään ja kaikki maailman pierupeelot porvoosta sallitaan.

Vierailija
2828/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustametelipölötysradiot ja muut härpäkkeet.

Voi jessus. Ei vaan jaksa kuunnella.

Voihan se olla hauskaakin, kun Stockan idioottipäivien tai kauppakeskuksen alennusmyynnin kuuluttaja pölöttää tauotta puuduttavaa älämölöä, joka ei voi ketään kiinnostaa.

Adidas Outlet Vantaalla on aivan huippu: maailman p@skinta musiikkia kovalla volyymilla.

Vierailija
2829/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan muutaman vuoden töissä eräässä ravintolassa ja tulin todella hyvin juttuun omistajan ja muiden työntekijöiden kanssa. Tein myöhemmin samassa ravintolassa opiskelujen ohessa tuuraushommia, viikonloppuja ja öitä. Sitten sain oman alan töitä ja omistajan soittaessa voisinko tulla tekemään pari vuoroa jouduin sanomaan, että en pääse kun mulla on näitä muita töitä sovittu. Omistaja kuulosti puhelun lopulla vähän kireältä, mutta ajattelin että hän on vain stressaantunut kun ei tiedä kenet saisi tuuraamaan. (Mulla ei ollut minkäänlaista sopparia enää tässä vaiheessa tähän ravintolaan, ei edes mitään nollatuntisopimusta.)

Myöhemmin samana kesänä menin samaan ravintolaan syömään ystävieni kanssa ja olin tyrmistynyt siitä kohtelusta mitä sain. Mulle oltiin tosi todella tylyjä, katsottiin pitkin nenän vartta ja omistaja ei edes vastannut tervehdykseen, vaikka näki mun tulevan paikalle. Ilmeisesti se oli sitten henkilökohtainen loukkaus, kun kehtasin kieltäytyä ektrahommista ja mennä muualle töihin enkä enää automaattisesti hypännyt kun käskettiin. Kaveritkin oli aika ihmeissään, että mitä ihmettä, missä vaiheessa oon riitautunut entisten työporukan kanssa. No niinpä, yllätyksenä tuli itsellekin. Mun opiskelukin oli kaikkien tiedossa, joten ei pitäisi ketään yllättää, että jossain vaiheessa vaihdan työpaikkaa ja alaa.

Niin nihkeästi henkilökunta suhtautui, että epäilen entisen esimiehen eli omistajan mustamaalanneen mua, että olisin tehnyt oharit ja jättänyt kaikki pulaan tai jotain muuta ihmeellistä. Niin outoa oli suhtautuminen. Tosin tämän jälkeen jäin miettimään erästä toista kesätyöntekijää ja tuuraaja. Hän kun meidän näkökannasta jäi yllättäen pois remmistä ja omistaja antoi aika ikävän kuvan (kuinka tämä työntekijä teki oharit ja lähti jonkun ryyppyremmin matkaan jne) että olikohan siinäkin sittenkin samanlainen kuvio taustalla. Ehkäpä ne pomon kertomat asiat eivät pitäneet lainkaan paikkaansa.

No sen jälkeen en ole käynyt kyseisessä ravintolassa - kuten ei nämä mun kaveritkaan.

Vierailija
2830/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koko perheen Terveystalossa asioinnin, kun veloittivat käynnistä, jonka olin vuorokautta aiemmin perunut. Sitä ennen lapsivakuutuksella käytiin siellä yli 10 vuotta ja saivat melkoisen kasan rahaa meiltä, leikkauksia ym. käyntejä tosi paljon.

Vierailija
2831/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt menemättä sellaiseen kampaamoon, jossa kampaaja udellut erilaisia elämänasioitani sekä moittinut hiuksiani.

Vierailija
2832/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin menemättä Mänttäläiseen Engiz - pizzeriaan, koska lätyt on vaan niin hirveetä paskaa.

Vierailija
2833/4975 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneella on .. kirjoitti:

Lopetin Caffitellassa käynnin Jyväskylässä Palokassa. Teen kolmivuorotyötä ja ostin mielelläni heidän lounaalta yli jääneitä ruokia perheelleni, jotka oli valmiiksi pakattu rasioihin ja he myivät niitä. Mukavia myyjiä, nuorempia ihmisiä. Mutta sitten paikalle ilmestyi itse paikan markkinointi-päällikkö, hieman vanhempi nainen joka kävi todella koppavaksi. Venytti useana eri päivänä aina eri aikoja jolloinka alettiin pakkaamaan ruokia, kerroin että odottelen, ostin kahvin silläaikaa. Kävin viikossa siellä kahdesti. Yhtäkkiä ei ollutkaan enää jäänyt kuin taikaiskusta, enää mitään myyntiin. Oli kuulemma mennyt jo kaikki, vaikka olin ensimmäisenä paikalla. Lopetin koko paikassa käynnin. Ostin kuitenkin usein ja monta rasiaa ja olin varmasti myös tuottoisa asiakas omalla tavallani. Muita ostajia ei näkynyt kuin kerran yksi mies. Nykyään jos kuljen paikan ohi niin monta ruokarasiaa odottaa ostajia, mutta ei näytä menevän kaupaksi. Minä en periaatteesta enää osta.

Myytiinkö ne rasiat sitten edullisemmin kuin lounasaikaan? Täysin ymmärrettävää että yrittäjä seuraa määriä ja myyntejä ja paras tilanne on se että mitään ei jää alemyyntiin vaan kaikki myydään normaalihinnalla. Olin itsekin kaupassa töissä ja tiettyyn kellonaikaan joka päivä paistopisteen tuotteet alettiin myydä puoleen hintaan. Muutama minuutti ennen kertyi tietyt kitupiikit aina odottamaan ja kerjäämään sitä alennusta niihin. "Voisitko jo alentaa, kun mulla on kiire?". 

Ei paljoakaan halvemmalla kuin itse lounas. Hävikkiin olisi muuten mennyt.

Vierailija
2834/4975 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enää. Joissakin paikoissa t okmanni, pr isma vartija seuraa, vaikkei ole syytä. Mistä merkeistä he aloittava t seuraamisen, joskus tulee tehtyä sellaisia kuvioita, joka voi herättä vartijassa epäilyn, kuten opasteita tulee luettua, mist hyllyvälistä mikäkin löytyy, vartija voikin luulla että asiakas katsoo kameroita, missä sijaitsevat. Sama, kun vaeltelee edestakaisin kun ei löydä jotain tuotetta. Tai kassajonossa ollessa muistuukin mieleen, että joku tuote unohtui ja lähtee hakemaan. Onko ne vartijalle merkjejä varkaasta. Ainakin kaupat menettivät hyvän asiakkaan.

Vierailija
2835/4975 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpeli spa. Karseaa asiakaspalvelua!

Vierailija
2836/4975 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitkin vastauksen. Kysy miksei esim. Kesko enää ole ollut Priden väreissä? Lidl ei ole koskaan ollutkaan. 

Pistääpä googleen "lidl pride" niin löydät esim facebook sivun missä lidl ilmoittaa tukevansa pridea...

Ja hyvä niin :)

Vierailija
2837/4975 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boss kirjoitti:

Heh heh, en muista milloin olisin Kelan kanssa ollut tekemissä. Et tainnut tietää, että kotiin saa tilattua ulkomailta viinaa ihan laillisesti. Tietenkin jos ostaa pullon kerrallaan ja vie panttipulloja takaisin, kannattaa käydä Alkossa.

Olet aina Kelan kanssa tekemisessä kun ostat lääkkeitä, vaikka olisivat itsehoitolääkkeitäkin...

Jos olet töissä palkasta menee eläkemaksut eli olet silloinkin Kelan kanssa tekemisessä...

Olet Kelan kanssa tekemisessä melkein jokapäivä, et vaan oivalla sitä.

Vierailija
2838/4975 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiruokakauppa vaihtui toiseen, kun huomasin, että jatkuvasti ko. kaupassa yritettiin myydä selkeästi vanhentuneita tuotteita täyteen hintaan. 

Vierailija
2839/4975 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärkkäiseltä en suostu enää ostamaan mitään, vaikka siellä nuorempana tuli usein käytyä. Omistajan värikkäät mielipiteet ovat sen verran pahasti ristissä omien käsitysteni kanssa. Eikä se tavara enää vuosikymmeneen ole ollut niin edullista suhteessa muihin, kuin mitä se oli joskus aikoinaan.

Itse tilaan verkon kautta kasvottomalta kaupalta.

Vierailija
2840/4975 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 20-vuotias ja minulla oli alkanut tulla selän kanssa ongelmia töissä. Kävin sitten yhdessä yksityisellä fyssaripaikassa jossa sitten arvioitiin tietynlainen fysioterepeuttinen hoito selkää varten ja siinä piti käydä useasti.  Fyssari oli miespuolinen ja ihan mukava ja ystävällinen.

Kerran olin sitten oikeasti unohtanut kännykkäni sinne odotustilan penkille ja enkä tajunut sitä kun lähdin. Kävin sitten hakemassa sen takaisin myöhemmin kun soitin ensin sinne ja kysyin onko puhelinta näkynyt. asiakaspalvelussa työskentelevä vanhempi nainen antoi sen sitten minulle ja sanoi että tää fyssari ei muuten ole enää täällä paikalla. En ymmärtänyt miksi hän toi asian esiin, kun puhelintani tulin vain hakemaan takaisin.

Sen jälkeen kun kävin paikassa seuraavan kerran, niin olin laittant vähän edustavammaksi, koska tarkoitukseni oli lähteä fyssarin jälkeen kaverin synttäreille. En ollut siis missään hippavaatteissa, vaan ihan perus kesävaatteissa ja olin meikannut ja laittanut hiuksia vähän paremmin. Fyssari kävi sitten yhdessä vaiheessa tulostamassa jotain jumppa ohjeita.

Kuulin sitten kun hän ja asiakaspalvelussa oleva nainen keskustelivat keskenään. Tämä nainen sanoi että " olipa tälläytynyt toi sun asiakas, taitaa muutenkin viihtyä täällä kun käy kerran viikossa aina ja on niin puhelias" 

FYssari sanoi siihen että " jos se on lähdössä bileisiin kun on näin hyvä ilmakin".

Nainen vastasi " siis eka siltä muka unohtuu puhelin tänne ja seuraavaksi se tulee laittautuneena. Se on ihastunut suhun ihan selkeesti ja ihan hyvin sen selkä näyttää voivan et taitaa sun takia täällä käydä"

Tän jälkee fyssari tuli takasin ja oli tosi vaivaantuneen olonen. Sanoin siihen sitten vain että voisin lähteä vähän aikasemmin että ehin bussiin kun oon menossa synttäreille".

Luulin jotenkin että viesti meni perille ja hän olisi tajunnut että en minä hänen takiaan siellä käynyt enkä ollut häntävarten laittaunut,mutta hän vain alkoi sitten mutisemaan ärtyneesti seuraavaa aikaa ja kysyi että " onko enää tarvetta käydä täällä? En tiedä kuinka pitkälle seuraava aika menee kun minulla alkaa nyt loma ja vietän sen vaimoni ja lasteni kanssa ja ennen sitä ei ole vapaita aikoja. Voithan tietty tohon kunnalliseenkin mennä kun samoja juttuja ne sielläkin varmaan tekee."

En oikein edes osannut vastata tuohon mitään muutakuin että katson sitten mitä teen. Oli niin ahdistunut ja nolo olo.

Kun olin maksanut ja lähdin niin se vastaanottovirkailija nainen virnuili minulle todella inhottavasti ja joku toinen työntekijä siinä vieressä näytti huvittuneelta.  En ole sen koommin käynyt kyseisessä paikassa , koska minulle tuli niin kauhea olo tuosta. Olin silloin hyvin arka ja en osannut edes sanoa siitä asiasta kenellekään mitään,vaikka olisi pitänyt.

MItä niiden kahden päässä oikein liikkui? Fyssari oli lähemmäs 50 v ja se virkailija oli vanhempi nainen.

Vanhempi nainen taisi olla fyssarun äiti tai vaimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi