Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Kaupassa huono, osinjopa röyhkeä palvelu.
Ravintolassa hinta-laatu-suhde eikohdallaan, kiskurihinnat ja mauton ruoka.
Kampaamossa sinänsä ihan hyvä palvelu, mutta tulos aina samanlainen, esittelipä millaisia toiveita tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Thai hieronta joensuussa on minun mielestäni ihan törkeää, kun mieheni käy siellä hieronnassa selkänsä takia, ja on kihlasormus sormessa, niin siitä huolimatta ollaan utelemassa lopussa kuulemma saako olla muuta palvelua, eli pillua ollaan tarjoamassa lisä maksusta. En itse menisi miehenä enää jos aina sama homma, tosin kaikki Thai hierojat ovat kuulemma yhtä ällöttäviä. Vaikka kieltäytyy, niin aina ihan 30e lisä maksun kera ollaan tyrkyllä.
Miksi miehesi siellä sitten käy?
Kampaajista riittää juttua. Itse lopetin jokunen vuosi sitten stadissa yhdellä kampaajalla käynnin, kun hiuksiani leikatessa toinen leikkaaja trimmaili samaan aikaan hikisen koiran takkuja ja leikkasi sen kynnet. Ehkä joku koiranomistaja pitää tuota jopa "no nothing" -juttuna, mutta itselleni saksien voimakas napsunta ja koirasta erittyneet eteerisiset hajut olivat jo vähän liikaa. Olihan se rinnasteisuus tavallaan huvittavaakin. Tunsin olevani Aki Kaurismäen elokuvan kohtauksessa. Seuraavaksi löytämäni parturi osoittautuikin sitten pitkän uran tehneeksi todelliseksi asiakaspalvelijaksi ja ammattilaiseksi.
Jos vanhuksia on liikaa, vaihdan paikkaa. Hidastelevat, tönivät, huutelevat, etuilevat, ruuhkauttavat kassaa loputtomalla höpötyksellä, änkeävät, kävelevät päältä jne..
Koirankynnen leikkaaja kirjoitti:
Kampaajista riittää juttua. Itse lopetin jokunen vuosi sitten stadissa yhdellä kampaajalla käynnin, kun hiuksiani leikatessa toinen leikkaaja trimmaili samaan aikaan hikisen koiran takkuja ja leikkasi sen kynnet. Ehkä joku koiranomistaja pitää tuota jopa "no nothing" -juttuna, mutta itselleni saksien voimakas napsunta ja koirasta erittyneet eteerisiset hajut olivat jo vähän liikaa. Olihan se rinnasteisuus tavallaan huvittavaakin. Tunsin olevani Aki Kaurismäen elokuvan kohtauksessa. Seuraavaksi löytämäni parturi osoittautuikin sitten pitkän uran tehneeksi todelliseksi asiakaspalvelijaksi ja ammattilaiseksi.
Päivän parhaat naurut! "hikisen koiran takut" :D Juu, ei jatkoon minunkaan mielestä tämä palvelu, vaikka koiranomistaja olenkin.
Lidllissä leipomokaapin pullassa pitkä hius.... Käyn kyllä, mutta ko. Kaapin tuotteet kierrän kaukaa.. Asiasta kyllä annettiin pullan kanssa palautetta paistopisteeseen...
Vuosia sitten voivotteli kampaajani hiuksiani: onko teillä ollut jokin sairaus, kun nämä ovat niin ohuet.
Edelleen vuosia sitten, kun kaipasin palvelua ravintolassa, muttei saatu edes menuta eteen, valitin tarjoilijalle, ja sain vastaukseksi "Menkää vaikka McDonaldsille, jos on niin kiire". Jälkeenpäin valitettuani johtajalle joutui tämä pyytelemään anteeksi puhelinlankaa pitkin.
Baarissa pyysin lasillisen punaviiniä. Sitä oli vain pieni pullonpohjallinen, joten pyysin korkkaamaan aivan uuden pullon. Luonnollisesti en tahtonut pullonpohjaa ja uutta viiniä sekoitettavaksi. Se ei tarjoilijalle sopinut: "No sitten jää tästä jäljelle ... ". Tämä oli onneksi niin edistyksellinen baari, että siellä kaadettiin viiniä silmämääräisesti eikä desilitramitalla kuten normaalisti.
Viime mainitussa jouduin yksinäisenä illallisvieraana odottamaan pöytää kauan verukkeella, ettei ole "pientä pöytää" vapaana; ei ollut kuitenkaan odotettavissa enää illallisvieraita - kello oli jo 2100 -, ja pöytiä oli runsaasti tyhjinä.
Lääkäri, joka luennoi minulle selvistä asioista on myös turnoff.
Huono palvelu, tuote ei vastaa haluttua/luvattua, ylihinnoittelu..
Boikotoin kaikkia liikkeitä, joihin sallitaan koirien tai muiden eläinten tuominen sisään (tai terassille tms. asiakastiloihin).
Vierailija kirjoitti:
Unioninkadun Triumphilla Helsingissä myyjä tunki pyytämättä sovituskoppiin.
Ensimmäinen ja viimeinen käyntikerta.
USAssa Victoria's Secretissä myyjä tahtoi rintaliivejä sovitettaessa tulla mukaan sovituskoppiin.
Vaikka sellainen syynäily oli tarkoitettu "palveluksi" en siedä sellaista. Siihen loppui VSn ostokset.
esperanza1 kirjoitti:
Vuosia sitten voivotteli kampaajani hiuksiani: onko teillä ollut jokin sairaus, kun nämä ovat niin ohuet.
Edelleen vuosia sitten, kun kaipasin palvelua ravintolassa, muttei saatu edes menuta eteen, valitin tarjoilijalle, ja sain vastaukseksi "Menkää vaikka McDonaldsille, jos on niin kiire". Jälkeenpäin valitettuani johtajalle joutui tämä pyytelemään anteeksi puhelinlankaa pitkin.
Baarissa pyysin lasillisen punaviiniä. Sitä oli vain pieni pullonpohjallinen, joten pyysin korkkaamaan aivan uuden pullon. Luonnollisesti en tahtonut pullonpohjaa ja uutta viiniä sekoitettavaksi. Se ei tarjoilijalle sopinut: "No sitten jää tästä jäljelle ... ". Tämä oli onneksi niin edistyksellinen baari, että siellä kaadettiin viiniä silmämääräisesti eikä desilitramitalla kuten normaalisti.
Viime mainitussa jouduin yksinäisenä illallisvieraana odottamaan pöytää kauan verukkeella, ettei ole "pientä pöytää" vapaana; ei ollut kuitenkaan odotettavissa enää illallisvieraita - kello oli jo 2100 -, ja pöytiä oli runsaasti tyhjinä.
Lääkäri, joka luennoi minulle selvistä asioista on myös turnoff.
Tuosta Mäkkäristä tuli mieleen: Olin lähettämässä ärräpakettia ja siinä oli jotain ongelmia. Kauppias tuskastui kun kyselin ja sanoi että " voihan sitä lähettää Postin pakettinakin". Siirryin sitten Postin pakettiasiakkaaksi ja laitoin R-ketjulle palautetta. Eipä mennyt kauan kun kioski lopetti. Eikä tämä ollut ainoa syy. Kauppias otti kaiken reklamaation hlökohtaisena loukkauksena, vaikka fiksu kauppias olisi laittanut as.palautteen ketjulle tiedoksi.
Kävin gynekologilla. Miesgynekologi aloitti tutkimuksensa ja ehdin häthätää siihen tutkimuspöydälle jalat taivasta kohden, kun hän kurkkasi alapäähän ja samalla totesi iloisena "Rouva on sitten tutun näköinen!" Enpä käynyt enää hänen vastaanotollaan.
markettiperunat kirjoitti:
Olen keski-ikäinen nainen. Ostin usein torilta perunoita ja vihanneksia koska halusin kannattaa viljelijöitä. Kerran sitten perunakauppias möläytti minulle naista halventavan törkyvitsin, luuli olevansa hauska. En ole sen jälkeen perunoita käynyt torilta ostamassa vaan haen perunat marketista.
Suomessa on muitenkin torihinnoittelu ihan päälaellaan. Muualla maailmassa torilta saa halvemmalla, mutta meillä on kalliimpaa ja esim vaikka perunat myydään jonku vissiin 1700-luvun mallin mukaisella tilavuusmitalla, vaikka sivistyneissä maissa käytetään vaakaa.
Ei muuten koskaan tarvi valittaa, että vartija väkisin vei takahuoneeseen ja tutki tavarat, vaikka olin ihan syytön. Vartijalla ei ole sellaisia oikeuksia eli olet ihan itse vapaaehtoisesti suostunut siihen, joten itselleen vaan voi valittaa. Vartija saa tehdä vain turvallisuustarkastuksen kiinniotetulle, joka luovutetaan aina poliisille, ja kiinniottoperuste on vain jokamiehen kiinniotto-oikeus, joka on jokaisella kansalaisella! Ottakaapa hiukan selvää, mitä kukakin saa teille tehdä, ihan julkista tietoa! Kannattaa tietää oikeutensa eikä suostua mihin vaan, mitä joku keksii pyytää. Terveisin entinen vartija
Helsingin Makkaratalon Ruohonjuuri ei suostunut säilyttämään kallista maitohappobakteeria kylmässä, vaikka ohjeet niin määräävät. Pakkaukset olivat hyllyssä huoneen lämmössä. Vaikka pyysin heitä siirtämään ne kylmään, vastaus oli ei. Soitin myös tuotteen valmistajalle, ja heilläkin ihmeteltiin moista omapäisyyttä. Sokoksessa sama tuote on aina ollut kylmäkaapissa, joten ostan sen sieltä. Hintakin on noin 10 euroa halvempi. Harmittaa. Muutenkin olen ollut heidän palveluunsa välillä tyytymätön, jotain siellä mättää, vaikka myyvät niin hienoja tuotteita.
Ellos.
Kaikki vaatteet hajoaa, kulahtaa, nukkaantuu ekassa pesussa.
Ja pesen 30 asteessa.
Esim. adidaksen tuotteet ihan pilalla, vaikka yleensä kestää pitkään.
Eivät siis ole aitoja, vaikka hinnat korkeat.
Hämeenöinnan kirpparilla myyjät seuraavat ja kyttäävät kuin varasta, vaikka en ole ikinä varastanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ellos.
Kaikki vaatteet hajoaa, kulahtaa, nukkaantuu ekassa pesussa.
Ja pesen 30 asteessa.
Esim. adidaksen tuotteet ihan pilalla, vaikka yleensä kestää pitkään.
Eivät siis ole aitoja, vaikka hinnat korkeat.
On kyllä niin totta. En ole tilannut mokomasta paikasta moneen vuoteen.
Olen keski-ikäinen nainen. Ostin usein torilta perunoita ja vihanneksia koska halusin kannattaa viljelijöitä. Kerran sitten perunakauppias möläytti minulle naista halventavan törkyvitsin, luuli olevansa hauska. En ole sen jälkeen perunoita käynyt torilta ostamassa vaan haen perunat marketista.