Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Ravintola Caverna Helsingissä. Tarjoilija tuputtaa agressiivisesti alkujuomia, joiden hintoja ei kerrota. Yhden cocktailin hinta 16 eur. Ei ymmärrä, kun sanotaan "ei". Luokatonta palvelua.
S-ryhmää en käytä koskaan. Kyseinen rosvolafka on tuhonnut satoja, pikkuyrityksiä. Eniten ..tuttaa ABC tolpat jotka ovat tappaneet kaikki pienet mukavat pikkukahvilat/bensakaupat teiden varsilta.
Monessa ravintolassa ensimmäinen käynti on ollut myös viimeinen, jos laatu ja hinta eivät kohtaa, tai jos ruuan laatu on muuttunut huonompaan suuntaan ajan myötä. Yhdellä trendikkäällä parturilla käydessäni vuosien kuluessa hän käytti puolen tunnin ajastani koko ajan enenevissä määrin aikaa omien asioidensa hoitoon, kuten puheluihin, vessataukoihin jne, kunnes leikkaamiseen meni ehkä kymmenen minuuttia ja odotteluun kaksikymmentä. Fiilis oli kylmäkiskoinen ja jäi tunne että hän ei jostain syystä halunnut minua asiakkaakseen, ja vaihdoin parturia.
Tämä ei ole nyt mistään liikkeestä, mutta uteliaisuuttani kysyn, miksi alapeukutetaan vastauksia, joissa kerrotaan todellisesta huonosta palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
En käy liikkeissä, joiden edustalla tai piha-alueella on henkilökuntaa tupakalla.
🤣 Hyvänen aika.
Ei kai sitä tauolla kovin kauas ehdi lähteä sen tupakkansa kanssa. Tosin edusta ehkä on hieman kyseenalainen, mutta eipä kai sillekään tietty mitään voi, jos ei ole takaovella tms. Sopivaa paikkaa siihen.
Eräässä stadin ruokaravintolassa oli erittäin asiakaspalvelu henkinen mies ja kävi välillä kysymässä maistuuko, näki että jutellaan intensiivisesti eiku taas jotain tuli höpöttämään. En tykkää . Mulle riittää kun istun pöytään ja tuodaan ruoka niin ei tulla siihen häsläämään.
Kampaamossa lakkasin käymästä, kun kampaaja tiuski minulle ja muutenkin purki huonoa päiväänsä minuun, kun olin aikaa varaamassa.
Mä olin kosmetologilla kasvohoidossa ja kasvonaamion vaikutusajalla
otti tämä nuori diplomikosmetologi ja lähti paskalle Wc tilaan joka oli siinä samassa huoneessa, toki erilillinen wc huone. Sieltä sitten kuului ähkintää ja kovia pieruja toimituksen ajan.
Ei tainnut edes neiti kosmetologi käsiään pestä vaan hyökkäs sieltä mun naaman kimppuun paskasine käsineen.
Toimitteli siinä vielä ettei taida oikeen kebabbi sopia hänen vatsalleen ja rojautti siinä vielä mojovan pierun ja nauroi päälle.
Että tämmöstä palvelua diplomikosmetologilta.
Vaihdoin kosmetologia.
Täh? Kirjoitin sanan "hätnäppää" ja kommenttini meni tarkistukseen. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Pikku kauppakeskuksen ravintola ei päästänyt sisään romaniseuruetta, koska aiemmin jotkut muut tälle seurueelle tuntemattomat romanit olivat aiheuttaneet häiriötä.
Onhan siellä joskus joku valtaväestön edustajakin rähinöinyt, mutta eipä sen perusteella ole muulta valtaväestöltä evätty sisään pääsyä.
Enää en siihen ravintolaan rahojani vie.
En olisi päästänyt minäkään jos olisin ravintolan omistaja.
Ravintola saa kyllä valita asiakkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa oli aikanaan eräällä linjalla niin k*päinen bussikuski, että aloin lopulta kulkemaan samaa väliä pyörällä ja autolla. Kyseessä oli sellainen koppavan näköinen vanha pieru, joka ei koskaan vastannut tervehdyksiin, mutta tuijotti takaisin pää kenossa kuin halpaa makkaraa. Jos erehdyin maksamaan 20- tai 10-senttisillä, kuten pari kertaa kävi, kun kortti oli lopussa, suuri herra nyrpisti nokkaansa ja vaati halveksivalla äänensävyllä tasarahaa.
Pian opin toteamaan ettei missään kielletty kyseisillä rahoilla maksamista. Tyyppi muuttui entistä jäätävämmäksi, mutta ei voinut sanoa vastaankaan. Potki varmaan kotona kiukuissaan pinkkiä puudeliaan tai jotain vastaavaa.
Lopullisesti meni kuppi nurin kun kävin lähikaupassa ja sain puhelimella samaan aikaan varsin järkyttäviä uutisia. Maksoin tavarat ja menin ulos. Istahdin portaille itku kurkussa ja eikös vaan jostain sukella tämä kuninkaallinen bussikurppa, joka on menossa kauppaan, mutta pysähtyykin eteeni ja sähähtää: "Phyiz ziitä ihmizten thielthä!" En tiedä mistä se siihen ilmaantui, koska en ollut ikinä nähnyt hyyppää niillä kulmin, mutta onnekseen luikki sisään ennen kuin ehdin koota itseni.
Päätin etten siihen dösään enää jalallani astu, ettei tarvitse ainakaan sen tyypin kurttunaamaa katsella ennen töihin menoa.
Onko kyseessä harmaahiuksinen kuski, joka ajaa joskus linjaa 55, 56? Olen saanut hänestä häiriintyneen kuvan. Uskon, että hän koetti kerran sulkea minut bussin ovien väliin kostoksi.
Kuulostaa kovasti samalta tyypiltä. Harmaahiuksinen oli tämäkin. Ajoi pari vuotta sitten usein ainakin 50, 51, 53, 54 -reittiä. 55,56 -linjasta en tiedä, ei tullut itse koskaan käytettyä.
Taisto Jumula kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku kauppakeskuksen ravintola ei päästänyt sisään romaniseuruetta, koska aiemmin jotkut muut tälle seurueelle tuntemattomat romanit olivat aiheuttaneet häiriötä.
Onhan siellä joskus joku valtaväestön edustajakin rähinöinyt, mutta eipä sen perusteella ole muulta valtaväestöltä evätty sisään pääsyä.
Enää en siihen ravintolaan rahojani vie.
En olisi päästänyt minäkään jos olisin ravintolan omistaja.
Ravintola saa kyllä valita asiakkaansa.
Kunhan se valikointi ei ole syrjivää, eli ei saa perustua henkilön yksityiselämään tai pysyviin ominaisuuksiin (kuten juurikin romanitausta kuuluu)
Ratsastustallia vaihdoin kun jatkuvasti oli opettajalla tuuraaja joka ei osannut opettaa laisinkaan. Talli siis mainosti "opettaja Maija Hevosnaisen" ratsastustunteja. Tiesin Maijan hyväksi opettajaksi, ja varasin paikan. Maija opetti pari kertaa, sitten alkoi tallinpitäjä pitämään itse tunteja. Ihan vaan tuuraaan, kun Maija ei nyt tänään pääse selitti tuo. Kun homma jatkui monta viikkoa putkeen, niin vahingossa sitten omistaja lipsautti ettei ole Maija enää tulossa pitämään tunteja, vaan hän pitää tunnit itse jatkossa. Siinä vaiheessa totesin että kiitos näkemiin.
sain portin baariin hämeenlinnassa, en oo sen jälkee käyny
Lopetettiin bar Artturissa Tampereella käyminen kun koronan aikaan oveen oli ilmestynyt lappu "Auki silloin kuin hallituksen idiootit antaa".
Minusta tuo osoitti niin suurta typeryyttä, lapsellisuutta, itsekkyyttä ja vastenmielisyyttä baarin omistajalta/työntekijöiltä että vaihdettiin porukalla baaria mis käydään yksillä töiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin ravintoloissa yksin saapuva nainen jää täysin huomaamatta. Tarjoilijan huomiota joutuu erikseen pyytelemään, myöhemmin tulleet saavat annoksensa aiemmin. Turha mennä toiste.
Vierailija kirjoitti:
Monessakin kampaamossa olen lopettanut käymisen kun ne kampaajat ei tajua olla HILJAA!
Aina kauhee kysely ; no mitäs millon loma ja mitä suunnitelmia ja ai kauhee kuulin radiosta tänään blaa blaa blaa.
Ja sitten ne kertoo omia juttujaan. Pahin oli sellainen joka puhui omasta kesälomareissustaan koko kampaamokäynnin ajan.
Voisi kai sitä sanoa että hiljaa kiitos mutta en vaan kehtaa.
Haluan mykän kampaajan.
Just tämä sama miksi lopetin käymisen eräällä hierojalla. Puhuu taukoamatta ja kyselee ummet ja lammet! Haluan rentoutua siinä pöydällä, enkä koko ajan ahdistua ja kiristellä, kun toinen vain suu vaahdossa puhua pälpättää. Sitten kun tuli vuoro kääntyä, niin tunsin tämän Repe-sorsan räät naamallani!
Mökkimatkalla pysähdyin kerran oikein hienolla paikalla järven rannassa olevaan kahvilaan. Nätin näköinen nuori blondi ei ollut yhtään sopiva asiakaspalveluun tiskin takana, jäi heti tunne että pysähdyspaikka oli väärä. Kun joskus toisen kerran sitten satuin vielä samaan paikkaan oli ulkonäöstä päätellen tytön äiti töissä ja vastaanotto oli yhtä nuiva päätin että enää en sinne pysähdy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumbon Change. En tiedä onko siellä sama henkilökunta enää, mutta minun kokemukseni paikasta on se, että myyjät ovat tylyjä ja yrittävät pakottaa ostamaan liivit, jotka eivät sovi. Ei kiitos enää sinne.
Oma kokemus muutaman viikon takaa samasta paikasta:
Kerroin kuppikokoni ja mitä tarvitsin. Myyjä katsoi epäillen rintamustani, ja antoi sovitettavaksi neljä kuppia pienemmät liivit (ympärysmitta sama). Hymähdin, ja ajattelin vetää ne päälleni ja näyttää myyjälle, että hieman meni pieleen hänen kokoarvionsa. Puin ne päälleni ja naureskelin peilistä katsoen kuinka kupit eivät peittäneet edes nännejä kokonaan, ja rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin kupeissa. Myyjälle kun näytin, niin hän kovaan ääneen ihasteli, että kylläpä näyttää hyvältä. Juu ei. Pyysin suurempaa kuppikokoa, niin myyjä toi pitkin hampain saman kuppikoon liivit isommalla ympäryksellä. Vedin kuuliaisesti nekin päälleni ja myyjä sitten kokeili ympärystä: vähän venyttämällä liivien takaosa irtosi selästä arviolta 10 cm. Ne olivat kuulemma sitten just oikean kokoiset. Siis vielä selvennän: rintoja oli enemmän kuppien ulkopuolella kuin niiden sisällä, ne tursuivat sekä kainaloista että vaon puolelta, ja ympärysmitta oli niin suuri, että sain vaivatta nyrkin liivien alle.
Jäivät liivit kauppaan, enkä astu sinne jalallanikaan enää. Yhtä ammattitaidotonta tyrkyttämismyymistä en ole joutunut kokemaan missään toisessa liivikaupassa, koskaan.[/quote
No onpa erilaista. Olen käynyt useasti Changessa, mutta Forumissa ja sitä ennen Ateneumin takana. Olen aina saanut hyvää ja ammattitaitoista palvelua.
Samanlainen kokemus Changen Tampereen myymälästä. Ehkä sama ammattitaidoton myyjä on vaihtanut paikkakuntaa? Pyysin tiettyä kokoa ja sain pienemmät. Ihan selvästi näki, että kupit ovat ihan liian pienet. Tämän lisäksi yritti väkisin tyrkyttää jotain hörselöliivejä, koska kuulemma sitten kun vaan käytän sellaisia, niin totun niihin. Ei en minä sellaisia halua vaan normaalit t-paitaliivit, joista nännit eivät törrötä läpi. Jäi sillä kertaa liivit ostamatta, enkä ole enää Changella käynyt. Muutenkin heidän liiviensä laatu on surkea.
Sulla taitaa olla aika hyvänkokoset bosat ;)
Niin ja mitä hyötyä mulla on siitä tiedosta, jos en tiedä, MISSÄ se tapahtui? Onko vaikea kirjoittaa? Eräässä ja eräässä...tyhmä ketju.