Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Varasin ajan parturiin, ennen aikaa näin kyseisen henkilön niin peruin heti ajan, parturi oli punakyntinen meikkipelle.
Alaikäisenä 1990-luvulla menin pikkuveljeni kanssa Helsingin Aleksanterinkadulla olevan kultasepänliikkeeseen ostamaan äidille joululahjaa kesätyörahoilla ja meidät heitettiin ulos kun emme kuulemma kuitenkaan osta mitään. Sanoin myyjälle että tähän firmaan emme tule enää koskaan, ja lupaus on pitänyt.
Odotin hampurilaista vajaat 40mim. Ja lopulta kävin kysyy niin oli unohtanut. Ajattelin et jos itse tajuaa niin ei mene kasvot. Kun eikuitenkaan haitannut. Noita sattuu.
Mutta teki sitten kostoksi minusta myöhemmin ongelman. Tapaa en kerro. Mutta ajan mielelläni kyseisen huoltoaseman ohi. Eli ajetaan maksava asiakas sikailemalla pihalle. Tunnettu ketju.
Joskus eräässä soitin liikkeessä. Todettiin ettet osta kuitenkaan joten älä kokeile.
No sieltä en ostanut kilpailevasta liikkeestä kuitenkin muutaman viikon sisällä.
Myöhemmin sama yrittäjä myi myyntiliike kautta soittimella jota vastaavan olisin saattanut ostaa alun alkaen hänen liikkeestään.
Baariin en viitti mennä enää maksamaan 7 euroa per juoma siitä hyvästä että saan katsella ja kuunnella paikallisia pahansuopaisia kuppikuntia jotka pälyilevät minua kuin jotakin spitaalista. Minkäänlaista kontaktia ihmisten välille ei synny että voisi siinä lievittää yksinäisyyttään pienen keskustelun muodossa. Omistajista näkee että kaikki ajatellaan rahan kautta ja palvotaan kaikki rahansa haaskaavia juntti vellihousu- asiakkaita. Lisäksi siellä samassa baarissa häärää paikallinen Casanova, joka on käynyt kaikki asuinalueen naiset aakkosjärjestyksessä. On olevinaan niin Elvistä kun on pätäkkää millä mällätä. Avioliittonsa ja turvallisuuden lapsuuden lapsillensa vaihtoi lähiömuijaan ja säännöllisiin saavillisiin kaljakolpakoita. Ylipäänsä ihmettelen kaikissa baareissa sitä, että ensin juotetaan ja rahastetaan asiakas viimeisen päälle ja sitten kun se humaltuu liikaa potkitaan perseelle kuin joku persona non grata.
Citymarkettiin en mene kun siellä on paljon kalliimpaa kuin muualla. Yhteen paikalliseen pitseriaan en mene kun menin huomauttamaan hygienia- asiasta niin nyt pelkään että ne myrkyttää minut.
Erikoisliikkeeseen en enää mene kun siellä oli töissä ihan kauhea noita- akka, jolla ei ollut mitän hajua ystävällisestä asiakaspalvelusta.
Moneenkaan ruokaravintolaan en mene kun siellä hienostellaan ruokalistan kanssa eikä ymmärretä että parasta ruokaa ravintolassa on kunnon pihvi joko valkosipuliperunoilla tai uuniperunalla ja kylkeen vähän punaviiniä.
Ennen koronaa päätin jo olla menemättä karaokebaariin kun ne joikaamiset siellä muuttuivat laulukisaksi ja kahvia litkivät ketjulaulajat valtasivat vakipöytänsä kuin jotkut euroopanomistajat.
Vierailija kirjoitti:
Joskus eräässä soitin liikkeessä. Todettiin ettet osta kuitenkaan joten älä kokeile.
No sieltä en ostanut kilpailevasta liikkeestä kuitenkin muutaman viikon sisällä.
Myöhemmin sama yrittäjä myi myyntiliike kautta soittimella jota vastaavan olisin saattanut ostaa alun alkaen hänen liikkeestään.
Siis myyntitilin kautta
Stadin kundi kirjoitti:
Kävin vuosia sitten useita kertoja samassa Helsingin Kalliossa olevassa parturissa, jossa tukkani leikkasi nuorehko parturioppilas. Hän teki aina huolellista tarkkaa leikkuutyötä.
Sitten kerran hän ei ollutkaan enää siellä.
Kun sillä kertaa omistaja leikkasi tukkaani, kysyin, miksi tyttö ei ole töissä.
Vastaus oli: Se tyttö teki liian perusteellisesti ja hitaasti asiakkaan tukan.
Annoin potkut.
Oli viimeinen kerta kun avasin kyseisen parturiliikkeen oven.
Olisit edes sanonut ettet tule enää niin että tajuaa. Edes vähän oikeutta potkitulle.
Erääseen kampaamoon en enää mennyt, kun kampaaja puhui taukoamatta! Itse en tehnyt aloitetta keskusteluun ja olisin halunnut olla hiljaa, mutta kampaaja kyseli minulta kaikki henkilökohtaiset asiat maasta taivaaseen ja sain siinä tietää myös kaiken hänestä ja hänen perheestä. Koin sen todella vaivaannuttavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta sitten eräässä pizzeriassa maksoin 6€ liikaa, koska he eivät huomanneet antaa luvattua alennusta. Tajusin tämän vasta kotona ja laitoin asiasta heti viestiä facebookin kautta. Vieläkään en ole saanut rahoja takaisin, olen siis laittanut kolme kertaa heille viestiä, vielä en ole jaksanut vaivautua paikan päälle eikä mun talous siihen kuuteen euroon kaadu, mutta periaatteen vuoksi voisin mennä paikan päälle vänkäämään asiasta. Osaavat kyllä suomea, joten ymmärryksestä ei ole kiinni.
Tämän jälkeen siirryin tilaamaan toisesta pizzeriasta.
Häh? mikllä logiikalla facebook on mikään reklamointikanava? Mikset mennyt putiikkiin kuitin kera huomauttamaan virheestä jaa saamaan rahojasi takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis myyntitilin kautta
Jee alapeukkuja. Kyseinen liike on kyllä skarpannut todella hyvin. Vaikka vähiin ostot silti jäänyt.
Kampaamossa jossa olin aina käynyt, omistaja alkoi laittamaan minulle aina jonkun harjoittelijan, kampaajalla käynti arvokasta ja on kyseessä minun hiukseni, joten vaihdoin ammattilaiselle. En ole mikään harjoituspää.
Kaivokukka Asematunneli. Naamat vaihtuu, nuiva asenne pysyy joten vika on varmaan pomossa. Kaksi vuotta sitten päätin, etten enää ikinä osta sieltä kukkia, niin kylmäkiskoista asiakaspalvelua. Ja olin asiakas yli 20v, käyden puljussa vähintään kerran kuussa sen ollessa työmatkani varrella.
Aivan sama ostiko kukat häihin tai hautajaisiin, myyjiltä ei irronnut minkäänlaista eläytymistä tai myötätuntoa. Yleensä puhuivat asiakkaan yli jotain omia työhön liittyviä juttujaan aika ankeaan sävyyn.
Vaihdoin Rautakukan asiakkaaksi. Ja tyytyväinen olen! Valikoima on huonompi ja sijainti kauempana metrosta, mutta palvelu priimaa!
Koronan myötä siirryin etätyöhön ja lähiravintolan lounasasiakkaaksi. Kahden kuukauden jälkeen lopetin lounastamisen siellä, sillä kaksi-kolme kertaa joka viikko pääruoka oli loppu mennessäni syömään yhden maissa. Jos olisin mennyt syömään aikaisemmin, ruoka olisi riittänyt minullekin, mutta en halua syödä niin aikaisin ja lounastarjoilu päättyy siellä vasta klo 15.
Kun ruokana on kampelaa, se on loppu yhdeltä ja sen sijaan on tarjolla possun filettä, toisena päivänä intialainen kana on loppu ja tilalla on possun fileetä, silakkapihvit on loppu ja tilalla on possun filettä, jne jne.
Psykiatriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopion terveyskeskuksessa vartija möllötti vihaisena minua koko sen ajan kun menin ilmoittautumaan tiskille ja siitä sitten odottamaan omaa vuoroani.
Todella ahdistavaa,ihan kun olisin joku kauhea rikollinen ollut.Jos oikeasti olet varma siitä, että vartija tuijottaa tai tarkkailee sinua koko ajan, voit aivan hyvin mennä kysymään häneltä miksi hän niin tekee. Eivät vartijat ole mitään jumalasta seuraavia, joille ei voi puhua. Toki se kannattaa tehdä asiallisesti, kuten muukin kommunikointi asiakaspalvelijoiden kanssa.
Tuskinpa itsekään menet kyselemään toisilta,että miksi tuijotat.
Vierailija kirjoitti:
Erääseen kampaamoon en enää mennyt, kun kampaaja puhui taukoamatta! Itse en tehnyt aloitetta keskusteluun ja olisin halunnut olla hiljaa, mutta kampaaja kyseli minulta kaikki henkilökohtaiset asiat maasta taivaaseen ja sain siinä tietää myös kaiken hänestä ja hänen perheestä. Koin sen todella vaivaannuttavaksi.
Ei ole pakko kertoa mitään.Olisit ympäripyöreitä vastannut.
Soitin Reimalle asiakaspalveluun kertoakseni, että ostamani Reiman kengät eivät mene lapsen jalkaan muuta kuin survomalla(koko oli oikea, sillä tilaa jäi kenkiin paljon, kunhan ne sai ensin survomalla survottua.) Asiakaspalvelija alkoi huutamaan minulle vihaisesti, miksi soitan heille. Kerroin, että haluan antaa palautetta, vaikka olin ostanut eri kaupasta heidän tuotemerkkiä. Asiakaspalvelija ei ymmärtänyt ottaa palautetta vastaan vaan puhui suomenruotsalaisella aksentillaan minun päälle ja edelleen huuti. En osta enää Reiman kenkiä.
En mene kampaajalle joka ei käytä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis myyntitilin kautta
Jee alapeukkuja. Kyseinen liike on kyllä skarpannut todella hyvin. Vaikka vähiin ostot silti jäänyt.
Oli aika sekava viesti. Ehkä siksi alapeukut.
Yhteen pullakauppa-leipomoliikkeeseen en mene. Myyjällä ei ole kertakäyttöhanskaa vaan käsittelee leivonnaisia paljain käsin. En mennyt ennen koronaa ja vielä vähemmän nyt koronan aikana kun hygienia on entistä tärkeämpää.