Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Lidl, käy paljon vierastyövoimaa, eikä juuri kellään maskia!
Vaihdan kampaamoa, kun oma luottokampaaja vaihtaa työpaikkaa. Kuljen siis oman kampaajani perässä kampaamosta toiseen, jos hänellä syystä tai toisesta työpaikka vaihtuu. Tänään kävin taas kampaajalla ja hän kertoi, että on lopettamassa nykyisessä paikassa ja parin viikon päästä aloittaa uudessa. Hieman hiljaisemmalla äänellä puhui tästä ja vaivihkaa antoi käyntikortin uuteen kampaamoon.
En edes muista kuinka kauan olen käynyt tällä samalla kampaajalla, mutta reilut 10 vuotta nyt ainakin. On ihan tosi viheliäistä, jos sattuu niin, että se oma kampaaja muuttaa ihan toiselle paikkakunnalle. Itselleni kävi nuorena näin ja oli ihan tosi kova työ löytää uusi kampaaja. Kun löytää itselleen sopivan kampaajan, niin siitä halutaan pitää kiinni.
Kampaajani on minun kanssani about saman ikäinen, viisikymppisiä ollaan. Tässä on ihan vääjäämättä edessä se, että hän jää eläkkeelle tuossa joskus 15-18 vuoden sisällä. Viimeistään silloin joudun etsimään itselleni uuden kampaajan. Ei tee mieli ajatella tällaisia ikäviä asioita ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tia.a67v kirjoitti:
Minulla ei nuorena ollut mahdolisuutta kampaajaan.Kampaajani oli poikani : Polkka tukka. Kun hän muuti kotoa pois,avioitui ymm.tytär alkoi leikaamaan hiuksiani ja polkka tukka.Sama hänkin perusti perheen.jälkjelle jäi iän ikuinen kireä ponihätä kampaus vuosi kausiksi.Jos johonkin menin,siihen lisä ponnari harveneviin hiuksiin. Kampaaja löyty todella kiva: Kallis Ulkomaalaistaustainen. Ohuet hiukset, mutta pituuskasvu valtava. Jos lyhyet hiukset olisi kuosissa halunut pitää.Olisi myös pitänyt juosta kampaaja 3kk välein. Lidi ostin halvan parutri koneen.Sillä ajanut pääni kaljuksi varmaan pari vuotta jo? Vanhalle kaljukin voi olla kaunis,kun omistaa hyvän pään muodon. Nyt on hieman kasvannut,pitäisi kone ottaa esille taas. Kun en käy missään,pipo päässä ,kesällä lätsä,huivi.Ulkoilen paljon läpi vuoden ajat. Sama mitä siellä pipon tai huivin alla on.Ja kun niitä hiuksia ei ole paljon, Pälvikaljua kyllä korvan takana.Säästyy rahat,myös väri aineiden sävyjen .muotovaahtojen,lakkojen ymm.Ydin tykään kaljustani,minulle itselleni toimiva,sehän on ydin miltä tuntuu itsestä!
Hyvänen aika kun on sekavaa tekstiä.
Hyvinhän tuosta saa selvää, vaikka virheitä viliseekin. Mutta tässä se taas huomataan miten heikolla tasolla on ihmisten luetun ymmärtämisen taito.
No kai siitä jotain selvää saisi, mutta kuka viitsii edes aloittaa tuollaisen lukemista, kun yhdellä vilkaisulla näkee, että tekstiin on saatu mahtumaan enemmän virheitä kuin asiaa?
Koska olet laiska niin syytät ennemmin toista huonosti kirjoitetusta kommentista kuin käytät 2 minuuttia tekstin lukemiseen ? Entä jos tuon kommentin kirjoittajalla onkin lukihäiriö? tai huono näkö, koska teksti on lihavoitu? Laiskuus on häpeä ja synti, ei kirjoitusvirheet.
Menimme kaverin kanssa katsomaan vaihtoautoa autoliikkeeseen ilmoituksen perusteella. Paikalla saapuessamme kyseisen autoliikkeen myyjä oli ulkona ja huuteli, että voimme painua h****ttiin saman tien ja autoa ei tarvitse heidän parkkipaikalleen jättää, koska emme heidän kanssaan tule asioimaan. Oikeassa oli: en tämän koommin ole kyseisessä liikkeessä asioinut.
Kaverillani siis oli prätkätakki ja vieressä MP-liike, myyjä oletti näkemänsä perusteella, että emme ole autoa ostamassa. No, sellainen löytyi toisesta liikkeestä muutamaa viikkoa myöhemmin.
U14 hotellin Version ravintolassa lakkasimme käymästä perheellä, kun huume- ja rahanpesurikoksista syytteessä oleva hämäräperäisen menneisyyden omaava neitokainen alkoi oleskella siellä käsi ojossa kännykällään koko ajan kuvaten muita asiakkaita. Onneksi muita perheystävällisiä hyvämaineisia ruokaravintoloita Helsingistä vielä löytyy.
Kahvila ja ruokakauppa (se muka maailman paras). Molemmissa sain epäkohteliasta palvelua.
Kaksi joutilasta Intersportin miesmyyjää juorusi naisten talvikenkähyllyn edessä. Yritin katsoa kenkiä ja toinen tokaisi etsitkö jotain. Sanoin että katson vaan.
No juttu heillä jatkui ja tokaisija vaikutti siltä kuin olisin ollut vain häntä iskemässä. Eivät hievahtaneetkaan sijoiltaan. Heidän olkansa yli sain vilkuilla kenkiä. Sen lähemmäksi en viitsinyt mennä. Ei väkisin.
quote=Vierailija]Paikallinen intersport myi polkupyörän, jossa oli huonommat levyjarrut kuin edellisessä prismasta (!) ostetussa pyörässä.
Kun kävin kertomassa asiasta intersportissa, olin kolmelle joutilaalle miesmyyjälle kuin ilmaa.
Yksi heistä vaivautui kuitenkin kertomaan, että heidän kaikki myynnissä olevat pyöränsä jarruttavat yhtä huonosti.
Jos tuo on totta, en tarvitse tuon liikkeen tuotteita. Sen jälkeen en siellä asioinut.
MN
P.s. Jarrun osat vaihdettiin eräässä pyöräkorjaamossa, ja nyt toimii jarrut.[/quote]
Apteekissa. Pilkallinen, ivallinen farmaseutti.
Lopetin Tampereen keskustassa asioimisen sen takia kun sieltä poistettiin maksuton pysäköinti. Enkä ole ainoa.
Nihtisillan kierrätyskeskus on kallis ja työntekijöiden kohtelu on ala- arvoista.
Kävin korjauttamassa puhelimen näytön Fonumilla, yleensä olen saanut ihan asiallista, joskin jähmeää palvelua. Tällä kertaa puhelimen otti vastaan todella miellyttävä myyjä, mutta noutaessa tiskillä oli eri henkilö.
Hän tyrkyttämällä tyrkytti uutta liittymää ja puhui koko ajan hyvin alentavasti, kuin olisin idootti kun en sitä halunnut. En ole ihan uuno näissä asioissa ja liittymäni on huolella valittu vastaamaan tarpeisiini, ja selostin tämän kyllä myyjälle. Hän silti jatkoi jankkaamista ja monta kertaa jaksoin kohteliaasti kieltäytyä ja perustella, kunnes lopulta meni hermo ja sanoin vain tiukasti, että ei kiitos. Sen jälkeen kohteli kuin roskaa, laskutti eikä sanonut enää sanaakaan.
Mietin, että kohdeltaisiko minua tuolla tavalla, kuin en ymmärtäisi mistään mitään, jos en olisi nuori nainen.
Sain eilen tosi huonoa palvelua Anttolassa. Sinne en mene enään ikinä!
Eräässä autoliikkeessä, kun autossa oli tyyppivika. Ei muuta kuin valehtelivat ja vittuilivat.
TET-harjoittelu avasi silmät. Asiakaspalvelija oli niin ystävällinen kaikille ja kun asiakas meni ulos, suupielet tipahtivat alas. Samalla hän alkoi arvostella tai haukkua kyseistä ihmistä. Minulta yritti udella juoruja yhdestä opettajastani, jonka sattui tuntemaan 🙄
Kerroin tämän kotona ja sen jälkeen kävimme koko perhe eri liikkeessä. Siihen asti vanhempani olivat pitäneet kyseistä naista mukavana ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs ruokakauppa Keravalla piti (ehkä pitää edelleen, tapahtuneesta on useita vuosia) oikeutenaan tarkistaa asiakkaiden käsilaukkujen ja reppujen sisällön. Olin asunut kyseisen kaupan lähellä 14 vuotta ja autottomana kävin ruokaostoksilla siellä vähintäänkin pari kertaa viikossa. Mielestäni olin siis kanta-asiakas ja henkilökunta varmasti tunnisti minut. Yleensä töistä junalla tullessani menin ensin kotiin, jätin käsilaukun ja otin vedettävän ostoskärryn mukaani, mutta sen kerran kun meninkin suoraan junalta kauppaan ostamaan jotain pientä herkkua, hyvää lihaa ja jäätelöä, jotka olisin saanut helposti kannettua kotiin muovikassissa, kassa häpeillen ja minua silmiin katsomatta pyysi saada katsoa käsilaukkuuni. Tietysti ohje on tullut kauppiaalta eikä kassahenkilö voinut ohittaa määräystä, mutta järkytyin ja loukkaannuin niin, että jätin ostokset siihen ja lähdin pois. En ole tapahtuneen jälkeen enää koskaan käynyt kyseisessä kaupassa.
Kaverini eskarilaisen reppu tarkistettiin, kun tämä oli lapsensa kanssa ostamassa jätskit kesällä. :)
Paska kauppa muuten, aina on päiväysten kanssa ongelmia tai puuttuu hinta kassasysteemistä.
Kampaamo Hgissä. Käytin saman kampaajan palveluksia vuosikausia hänen työskennellessään eri kampaamoissa. Sitten hän perusti oman kampaamon, jossa aluksi kävin säännöllisesti. Kampaajalla kuitenkin kihahti kehut päähän. Aloin tajuta, etten ole enää hänen vaatimustasoaan vastaava asiakas. Varasin ajan uudelta kampaajalta ja huomasin, että saman värjäys-leikkuun sain sieltäkin, vielä kymmeniä euroja halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kahvila ja ruokakauppa (se muka maailman paras). Molemmissa sain epäkohteliasta palvelua.
Maailman parhaassa ruokakaupassa myytiin 2-packissa olevia hampurilaisia puoleen hintaan näkyvästi. Ostettiin useampi pakkaus. Kotona sitten selvisi, miksi näin oli: kaikissa se toinen hampurilainen (erilleen pakattu toisesta) oli homeessa! Ei tuollainen toiminta kuulu noin tasokkaaseen kauppaan.
Vähän aikaa sitten sain rahat takaisin, kun ostamani limu oli mennyt yli kk sitten vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassa en käy koska siellä on yksi naismyyjä jonka kanssa en viitsi asioida. Semmonen jotain neljäkymppinen pyryharakka joka työssään aloitettuaan ei koskaan sanonut ostosten summaa. Itse piti syynätä kassakoneesta lukema. Sittemmin kun kävin viimeisen kerran ja se työssä, niin oli minulle röyhkeä ja kajautti summan kovaan ääneen liioittelevalla kirjakielellä.
Kai teit hänestä valituksen? Hänhän toimii täysin väärin, jos ei sano asiakkaalle hintaa ääneen, ja ihan normaaliäänellä ilman ivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kovin hyvin muista tapahtumien kulkua, mutta lopetin instrumentariumissa käynnin lopullisesti, kun mainostettu "ilmainen näöntarkastus" maksoikin yllättäen 20 euroa, koska olin toivonut saavani uuden silmälasireseptin (?) paperille tulostettuna. Missään vaiheessa lappusen maksullisuudesta ei mainittu. Muutenkin tässä liikkeessä myyjät olivat myrtsejä ja selkeästi inhosivat työtään. Nykyään käyn nissenillä, ja aina iloinen ja laadukas palvelu!
Hinta olisi pitänyt kertoa heti alussa ennen tarkastusta. Mutta ajattelepa asiaa yrityksen kannalta. Jokainenhan kävis hakemassa sen ilmaisen näöntarkastuksen jos sen reseptin saisi maksutta mukaan. Sillä sitten haettais ne lasit jostain muusta myymälästä ja Instru tekis työt ja hyödyn sais joku toinen. Eihän siinä olis mitään järkeä, yritys konkassa parissa kuukaudessa.
Ensinnäkin se oli virheellistä mainontaa, ja toisekseen resepti pitää saada kirjallisena, on kuluttajaviraston kanta.
Ei kannata tarjota ilmaista näöntarkastusta, jos sellaista ei ole tarjolla.
Ravintola lopetti toimintansa.
Parturi jäi eläkkeelle.
Muutin pois paikkakunnalta.