Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?
Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.
Kommentit (829)
Tajutkaa nyt jo että tuolla ap:llä on ensimmäisen lapsen ongelmia, eikä osaa sopeutua tilanteeseen muutoin kuin stressaamalla itsensä yliväsyksiin.
Ja ap, lue vaikka tämä:
https://www.parents.com/baby/new-parent/motherhood/relieve-mom-stress/
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan aika surullinen olo, kun en ymmärrä miten tämä muka tuli niin yllätyksenä miehelle, että vauva muuttaa arkea ja vaatii enemmän työtä kuin elämä ilman vauvaa. Miten mies voi kuvitella, että lepään kaikki päivät? Jos herään monta kertaa yössä, niin onhan minun pakko nukkua päivällä yhdet päiväunet. Jos imetän monta kertaa päivässä, niin tarkoittaahan se, että makaan sängyllä tai olen sohvalla sen hetken, en kai minä tiskejä laittaessa imettää voi. Tuntuu tosi pahalta :( . En tiedä miten tällaista ongelmaa edes ratkaisisi. Miehen ehdotus on, että lopetan makaamisen, koska se vitut*aa häntä. Ap.
Jos mies todella ärsyyntyy sinusta ehkä ne avioerolapsi tai on parempi vaihtoehto kuin päiväunien pois jättäminen.
Miten sinun päiväunien pois jättäminen parantaisi miehen jaksamista? Miten häntä silloin v*taitaisi vähemmän töissä?
Kuulemma vitut*aisi siksi vähemmän, että silloin raataisimme saman verran, nyt kuulemma vain hän raataa ja minä saan vain levätä ja se on kuulemma epäreilua. Ap.
Millä ihmeen logiikalla tuossa on mitään järkeä? Mies raataa päivän töissä, sinä raadat päivän kotona. Illan mies makaa kotona ja sinä raadat edelleen kotona. Tai jos miehen mielestä se mitä sinä teet päivän kotona ei ole raatamista, niin eihän siinä sitten pitäisi olla hänelle itsellekään mitään ongelmaa hoitaa vauvaa, sehän on hänen mielestään vain makaamista. :D
Lisäksi sinä olet ainoa joka joutuu öisin vauvaa hoitamaan, joten on aivan itsestään selvää että sun täytyy nukkua päivällä vähän aikaa jos monta kertaa yössä joudut nousemaan ylös. Ei kukaan pitemmän päälle jaksa ilman unta. Tuollainen kurjuuden maksimointi jota miehesi edellyttää, ei todellakaan ole normaalin, empatiakykyisen aikuisen ihmisen juttuja. Että sun pitäisi olla mahdollisimman väsynyt jotta häntä ei vituttaisi niin paljoa. Sairasta. Siis oikeasti, ihan kertakaikkisen sairasta vaikka miten päin sitä kääntelisi. "Mulla on paha olo joten sullakin pitää olla, ihan epistä muuten!" Parisuhteessa ja perhe-elämässä on tarkoitus puhaltaa yhteen hiileen ja olla toistensa puolella eikä toisiaan vastaan.
Tulosta avioeropaperit ja pistä ne miehen eteen, sano että "nyt kirjoitetaan nää tai varataan aika perheterapiasta, sun valinta". Tuo olisi mun neuvo tässä tilanteessa jos neuvoa jotenkin pitäisi. Vaikka ei kai sitä toiselle oikeasti voi sanoa miten pitää tehdä. Silti toivon ettet ainakaan tuollaiseen tilanteeseen ja kohteluun suostu ikinä sopeutumaan, tai siihen osaan että sun tehtävä on ikuisesti olla se lepyttelijä, anteeksipyytelijä ja uhrautuja.
Mistä sinä tiedät kumpi noista on tähän mennessä eniten lepytellyt, uhrautunut ja pyytänyt anteeksi?
Muista nyt että sinulla on vain toisen osapuolen kertomus aiheesta ja se on todennäköisesti epätarkka ja ihan varmasti yksipuolinen.
Ongelma vissiin on se, että se toinen osapuoli (mies) ei anna omaa kertomustaan / näkemystään tilanteesta edes puolisolleen, kun kerran kieltäytyy puhumasta.
Ja sitten kun se terapialla saadaan puhumaan, niin se valittaa vaimolleen jatkuvasti.
Ja sitten tuo ap tulee tänne valittamaan että mies valittaa kaikesta eikä suostu lopettamaan.
Mä ainakin kestän valittamisen paljon paremmin kuin mykkyyden. Mykkyys on saatanasta.
Ehkäpä lähivalittajasi ovat olleet lieviä tapauksia.
Tajutkaa nyt jo että tuolla ap:llä on ensimmäisen lapsen ongelmia, eikä osaa sopeutua tilanteeseen muutoin kuin stressaamalla itsensä yliväsyksiin.
Ja ap, lue vaikka tämä:
Kyllähän se on ilmiselvästi tuo ap:n mies joka ei osaa sopeutua tilanteeseen.. eikä vain tätä, vaan ei lisäksi osaa käsitellä ongelmallisia tunteitaan mitenkään järjellisellä tavalla, vaan purkaa omaa pahaa oloaan kiusaamalla ap:ta. Ap:n ongelmahan on tuo miehen toilailu: haukkuminen, huutaminen ja mykkäkoulu ja miehen todellisuudentajun ja arviointikyvyn jonkinmoinen hämärtyminen miehen stressissä jaksamisen loppuessa. Hyvinhän ap itse kuulostaa hanskanneen muuten tuon vauva-arjen.
Toivottavasti tuo on jokin ohimenevä voimakas stressireaktio mieheltä, joka saadaan korjattua ja käsiteltyä ja perhe-elämä taas raiteilleen. (Mutta puhumista se ainakin vaatii paljon ja luottamuksen uudelleen rakentamista ajan kanssa ja sitä että pariskunta pääsee taas samalle puolelle ja yhteiseen hiileen puhaltamaan.) Voimia ap:lle :)
Kyllähän se on ilmiselvästi tuo ap:n mies joka ei osaa sopeutua tilanteeseen.. eikä vain tätä, vaan ei lisäksi osaa käsitellä ongelmallisia tunteitaan mitenkään järjellisellä tavalla, vaan purkaa omaa pahaa oloaan kiusaamalla ap:ta. Ap:n ongelmahan on tuo miehen toilailu: haukkuminen, huutaminen ja mykkäkoulu ja miehen todellisuudentajun ja arviointikyvyn jonkinmoinen hämärtyminen miehen stressissä jaksamisen loppuessa. Hyvinhän ap itse kuulostaa hanskanneen muuten tuon vauva-arjen.
Toivottavasti tuo on jokin ohimenevä voimakas stressireaktio mieheltä, joka saadaan korjattua ja käsiteltyä ja perhe-elämä taas raiteilleen. (Mutta puhumista se ainakin vaatii paljon ja luottamuksen uudelleen rakentamista ajan kanssa ja sitä että pariskunta pääsee taas samalle puolelle ja yhteiseen hiileen puhaltamaan.) Voimia ap:lle :)
Ja ap, lue vaikka tämä:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ne osaa valita aikamoisia kultakimpaleita
Sanos muuta. Jos älyäisivät valita näitä palstan naisettomia miehiä niin ei olisi pelkoa mykkäkoulusta. (Se, onko jatkuva jankkaaminen, haukkuminen, halventaminen, syyllistäminen ja vähättely sitten sitä kultakimpaleen toimintaa, siitä voidaan tietyst olla kahta mieltä...)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuon Galaktisen sankkerin ongelma oikein on? Miksi se riehuu täällä vauvapalstalla ja nimenomaan näissä vauva-aiheisissa ketjuissa?
Ehkä just se? Kyllä muakin v*tuttais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuon Galaktisen sankkerin ongelma oikein on? Miksi se riehuu täällä vauvapalstalla ja nimenomaan näissä vauva-aiheisissa ketjuissa?
No ei kai sitä nyt virtuaalisesti voi saada, ja tuskin tuolla on ollut mitään realistista mahdollisuutta sitä live-elämää larppaamalla hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sitä nyt virtuaalisesti voi saada, ja tuskin tuolla on ollut mitään realistista mahdollisuutta sitä live-elämää larppaamalla hankkia.
Ilmoitan ystävällisesti, että mikäli teillä on pyrkimystä yrittää loukata minua, niin joudutte huomattavasti terävöittämään tyyliänne. Pyrkikää luovuuteen, sillä nuo kuluneet fraasit ovat säälittäviä.
Missä olet aiemmin törmännyt lakoniseen pohdiskeluun genitaaliesi terveydestä?
Sääliksi käy vaan ap, kun anaalinen stalkkeri on kaapannut hänen ketjunsa. :-/
Toivottavasti olet ap saanut tilanteeseen jonkinlaisen käänteen ja muutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy vaan ap, kun anaalinen stalkkeri on kaapannut hänen ketjunsa. :-/
Toivottavasti olet ap saanut tilanteeseen jonkinlaisen käänteen ja muutoksen.
Joo toi anaalisankkeri on flipannut imetysketjusta. Hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä miehellä onkin toinen perhe ja lapset jo valmiina. Kaipaa exäänsä?
Ette ole vielä huomanneet epäillä kaapissa oloa.
Nyt heti ryhdytte epäilemään.
Voihan syynä olla vaikka impotenssikin, joka ahdistaa miestä niin paljon että hän ei ahdistukseltaan kykene mihinkään järkevään. Miehistä ei koskaan tiedä.
Ei kelpaa, sillä tuo on tälle ketjulle aivan liian vaaraton epäilys.
Ebola sillä on, mutta piilevänä ja tartuttaa sen seuraavaksi vaimoon ja lapseen.
Sun mielestä siis miehen käytös on jotakuinkin normaalia, ja johtuu luultavasti jostain sen omasta stressistä vain?
Realistinen arvio:
-tyypillä on työstressiä
-rahaa on niukasti
-nukkuminen on hankalaa
-vaimo purkaa oman turhautumisensa tyyppiin
Puhumattomuus on oikeastaan melko normaali reaktio tuossa tilanteessa.
Ja tuo aloittaja on idiootti jos ei kykene menemään suihkuun ilman että mies vahtii lasta.
(äidillä on siis lähinnä ensimmäisen lapsen ongelma, eikä osaa suhtautua järkevästi omaan huolestuneisuuteensa)
Sillä ei ole mitään väliä, että mistä se miehen vitutus johtuu. Ongelma on se, että se haluaa purkaa pahan olonsa olemalla sadistinen läheisilleen. Eikä suostu menemään terapiaan opettelemaan terveitä tapoja käsitellä omaa pahaa oloa.
Miten se terapia vähentäisi noita haittaa aiheuttavia ilmiöitä.
Vai onko tarkoituksena että tyyppi alkaa valittaa vaimolle kaikista stressiä aiheuttavista asioista.
Tuohan vain lisäisi vaimon kuormaa.
Terapia toimiessaan johtaa siihen että ihminen pääsee irti jumiutuneista ajatuskuvioista ja ratkaisumalleista, ja esimerkiksi alkaa kokeilla rakentavia keinoja tehdä elämästään parempaa.
Töissä ärsyttävää? Ratkaisuja on tuhansia muitakin kuin tulokseton vaimon kuormittaminen valittamalla: epäkohtien tuominen esimiesten huomioon, uusien toimintatapojen kokeileminen, kaskusteleminen epäkohdista työtovereiden kanssa, lisäkoulutus tai alan vaihto kokonaan.
Sama pätee kotiärsytyksiin: riiteleminen tai mykkäkoulut eivät korjaa tilanteita, niiden sijaan kannattaa keskittyä ratkaisukeskeiseen kommunikointiin kumppanin kanssa. Yksi pää ei ehkä ahdistavaa tilannetta pura, mutta kaksi päätä yhdessä saattaa jo auttaa.
Terapiaa kannattaa ainakin kokeilla. Se kuitenkin auttaa vain sen verran kuin mitä ihminen itse itseään terapiassa auttaa: jos ei halua avaamaan ongelmiaan ja itseään, niin ei kannata vaivautua: hukkaan menee vaan nekin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitan ystävällisesti, että mikäli teillä on pyrkimystä yrittää loukata minua, niin joudutte huomattavasti terävöittämään tyyliänne. Pyrkikää luovuuteen, sillä nuo kuluneet fraasit ovat säälittäviä.
Neuvolassa, kouluterveydenhuollossa, armeijan lääkärintarkastuksessa... Siinäpä ne.
T. Dramaattinen vänkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä miehellä onkin toinen perhe ja lapset jo valmiina. Kaipaa exäänsä?
Ette ole vielä huomanneet epäillä kaapissa oloa.
Nyt heti ryhdytte epäilemään.
Voihan syynä olla vaikka impotenssikin, joka ahdistaa miestä niin paljon että hän ei ahdistukseltaan kykene mihinkään järkevään. Miehistä ei koskaan tiedä.
Ei kelpaa, sillä tuo on tälle ketjulle aivan liian vaaraton epäilys.
Ebola sillä on, mutta piilevänä ja tartuttaa sen seuraavaksi vaimoon ja lapseen.
Sun mielestä siis miehen käytös on jotakuinkin normaalia, ja johtuu luultavasti jostain sen omasta stressistä vain?
Realistinen arvio:
-tyypillä on työstressiä
-rahaa on niukasti
-nukkuminen on hankalaa
-vaimo purkaa oman turhautumisensa tyyppiin
Puhumattomuus on oikeastaan melko normaali reaktio tuossa tilanteessa.
Ja tuo aloittaja on idiootti jos ei kykene menemään suihkuun ilman että mies vahtii lasta.
(äidillä on siis lähinnä ensimmäisen lapsen ongelma, eikä osaa suhtautua järkevästi omaan huolestuneisuuteensa)
Sillä ei ole mitään väliä, että mistä se miehen vitutus johtuu. Ongelma on se, että se haluaa purkaa pahan olonsa olemalla sadistinen läheisilleen. Eikä suostu menemään terapiaan opettelemaan terveitä tapoja käsitellä omaa pahaa oloa.
Miten se terapia vähentäisi noita haittaa aiheuttavia ilmiöitä.
Vai onko tarkoituksena että tyyppi alkaa valittaa vaimolle kaikista stressiä aiheuttavista asioista.
Tuohan vain lisäisi vaimon kuormaa.
Terapia toimiessaan johtaa siihen että ihminen pääsee irti jumiutuneista ajatuskuvioista ja ratkaisumalleista, ja esimerkiksi alkaa kokeilla rakentavia keinoja tehdä elämästään parempaa.
Töissä ärsyttävää? Ratkaisuja on tuhansia muitakin kuin tulokseton vaimon kuormittaminen valittamalla: epäkohtien tuominen esimiesten huomioon, uusien toimintatapojen kokeileminen, kaskusteleminen epäkohdista työtovereiden kanssa, lisäkoulutus tai alan vaihto kokonaan.
Sama pätee kotiärsytyksiin: riiteleminen tai mykkäkoulut eivät korjaa tilanteita, niiden sijaan kannattaa keskittyä ratkaisukeskeiseen kommunikointiin kumppanin kanssa. Yksi pää ei ehkä ahdistavaa tilannetta pura, mutta kaksi päätä yhdessä saattaa jo auttaa.
Terapiaa kannattaa ainakin kokeilla. Se kuitenkin auttaa vain sen verran kuin mitä ihminen itse itseään terapiassa auttaa: jos ei halua avaamaan ongelmiaan ja itseään, niin ei kannata vaivautua: hukkaan menee vaan nekin rahat.
Voi olla, mutta jos tyypille on tullut sellainen tunne että vaimolla on tarkoitus terapian kautta kurinpalauttaa hänet, niin innokkuus on minimaalista.
Ja pitää muistaa että riitelyyn yleensä tarvitaan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yleensä kiinnostunut kanssaeläjien mielenterveydestä, mutta meillä kaikilla on tietenkin omat kiinnostuksenkohteemme. Netissä lienee runsaasti sinua innostavia valokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yleensä kiinnostunut kanssaeläjien mielenterveydestä, mutta meillä kaikilla on tietenkin omat kiinnostuksenkohteemme. Netissä lienee runsaasti sinua innostavia valokuvia.
Niinkö? Kuinka kiinnostavaa. Testailetko ja koetteletko sitä esittämällä psykoottista tai jumittamiseen taipuvaista mt-ongelmaista, vai tuleeko tuo sinulta ihan luonnostaan?
Kiitos ketjun pilaamisesta, varsinainen sankari.
Olet itse suututtanut ukkosi perin pohjin! Pyydä itse anteeksi ensin, jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse suututtanut ukkosi perin pohjin! Pyydä itse anteeksi ensin, jos osaat.
Joo kyllä ap matkusti aikakoneella aikaan, jolloin ei äijää tuntenutkaan ja hypnotisoi sen opiskelemaan p*skaa duunarialaa. Eihän voi olla mitenkään äijän oma perustavanlaatuinen moka, eihän??
Jos tekee 2 v kestävän aikuispuolen amistutkinnon, niin eihän niitä ehdi tehdä välillä 20 v - 40 v kuin vaivaiset 10 kpl! Ihmekös mies ei ole saanut aikaiseksi vaihtaa uraa. (Ja noita voi tahkota myös työn ohessa, joten ei tarvitse edes alentua kituuttamaan opintotuella. )
Kerroppas meille tuon mykkäkoulua harrastavan miehen nimi ja työpaikka, niin me äijäporukalla käydään "ystävällisesti" ottamassa selvää mistä miehelläsi kiikastaa.
Mä ainakin kestän valittamisen paljon paremmin kuin mykkyyden. Mykkyys on saatanasta.