Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?
Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.
Kommentit (829)
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta, ettei muka saa kaupungin vuokra-asuntoa kun ei ole mitään hätää. Se johtuu siitä että me koulutetut puhutaan niin asiallisesti, toisessa päässä ei välity se tarpeen tunne. Olen oppinut miettimään miten asian esitän.
Esim tässä ap on varmaan kohteliaasti sanonut että on ollut vaikeaa ja pitäisi päästä muuttamaan eri asuntoon. Ei näin.Sano ap itkyisesti, että teillä on ero päällä, että miehellä on mielenterveyden häiriöö, että se on pelottavaa et jaksa enää etkä saa häntä hoitoon, etkä myöskään muuttamaan pois. Että sinun on saatava vauva turvaan ja päästävä eroamaan, Etkä voi enää jäädä miehen luo asumaan.
Itku ei voi olla kaukana joten anna sen tulla jos ei muu auta. Sinulla on hätä joten on ihan ok antaa sen välittyä toiseen päähän.
Jos sanovat että on omistusasunto, niin sano että menee aikaa että saat miehen häädettyä, ja ettet voi vauvan kanssa asua samassa kun on miehen mielenterveysongelma ja arvaamattomuus, eikä suostu hoitoon eikä poistumaan.
Kysyit miksi pitäisi mennä hotelliin. Mene hotelliin muutamaksi päiväksi jotta saat tämän hoidettua. Ekana päivänä laita miehelle sähköposti (koska ei puhu) vaikka työsähköpostiin että haluat erota, haluat että hän menee hoitoon, ja haluat että hän muuttaa viikon sisällä ppis että voit palata vauvan kanssa asuntoosi.
Jos ei vastaa tai vastaa ettei suostu, soita sitä vuokra-asuntoa sieltä hotellista. Sano että olet nyt vaivan kanssa hotellissa etkä voi palata kotiin ja rahat loppuu.Ettet voi vauvan kanssa mennä hotelliin on pelkkä tekosyy, olen itse asunut kolme viikkoa. Pesulat on keksitty, ja nyrkkipyykki.
Ja tuolla huijauksella viedään asunto siltä joka on oikeasti hädässä.
Kehno moraali sinulla.
Onko parempi että turvaverkoton nainen ajautuu yhä syvempään ahdinkoon vauvan kanssa yrittäessään epätoivoisesti pärjätä yksin henkisesti väkivaltaisen miehen kiusattavana ja lopulta hän tai mies tekevät toisilleen tai vauvalle jotain.
Tuosta tilanteesta tulee päästä ennenkuin se kärjistyy yhtään enempää. Jokainen murtuu jossain vaiheessa.
Ap, sinun tehtäväsi on suojella vauvaasi ja itseäsi.
Ps. kehno moraali sinulla Galaktinen "sankari"
Ja sitten kun tuo täysin turvassa asuva aloittaja on hätämajoitettu johonkin oikeasti hädässä olevien asuntoon, niin ne oikeasti hädässä olevat ovat pahemmassa hädässä.
Vai onko se niin ettei se ole keneltäkään pois kun eräät huijaavat systeemiltä itselleen tarpeettomia hätäpalveluita.
Yritätte varmaan käyttää ambulanssia taksina.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta, ettei muka saa kaupungin vuokra-asuntoa kun ei ole mitään hätää. Se johtuu siitä että me koulutetut puhutaan niin asiallisesti, toisessa päässä ei välity se tarpeen tunne. Olen oppinut miettimään miten asian esitän.
Esim tässä ap on varmaan kohteliaasti sanonut että on ollut vaikeaa ja pitäisi päästä muuttamaan eri asuntoon. Ei näin.Sano ap itkyisesti, että teillä on ero päällä, että miehellä on mielenterveyden häiriöö, että se on pelottavaa et jaksa enää etkä saa häntä hoitoon, etkä myöskään muuttamaan pois. Että sinun on saatava vauva turvaan ja päästävä eroamaan, Etkä voi enää jäädä miehen luo asumaan.
Itku ei voi olla kaukana joten anna sen tulla jos ei muu auta. Sinulla on hätä joten on ihan ok antaa sen välittyä toiseen päähän.
Jos sanovat että on omistusasunto, niin sano että menee aikaa että saat miehen häädettyä, ja ettet voi vauvan kanssa asua samassa kun on miehen mielenterveysongelma ja arvaamattomuus, eikä suostu hoitoon eikä poistumaan.
Kysyit miksi pitäisi mennä hotelliin. Mene hotelliin muutamaksi päiväksi jotta saat tämän hoidettua. Ekana päivänä laita miehelle sähköposti (koska ei puhu) vaikka työsähköpostiin että haluat erota, haluat että hän menee hoitoon, ja haluat että hän muuttaa viikon sisällä ppis että voit palata vauvan kanssa asuntoosi.
Jos ei vastaa tai vastaa ettei suostu, soita sitä vuokra-asuntoa sieltä hotellista. Sano että olet nyt vaivan kanssa hotellissa etkä voi palata kotiin ja rahat loppuu.Ettet voi vauvan kanssa mennä hotelliin on pelkkä tekosyy, olen itse asunut kolme viikkoa. Pesulat on keksitty, ja nyrkkipyykki.
Kehno moraali sinulla.
Mikä ihmeen huijaus, luitko edes ketjua? Tuohan oli kaikki täyttä totta. Mutta mutta kun on opetettu pitämään fasadi ja käytöstavat yllä silloinkin kun on itse hädässä. Ja olemaan pitämättä itsestä ja omista tarpeista melua. Opetetaan kotona tytöille että kun käyttäydyt nätisti, saat lopulta sen jätskin. Suhteessa, että kun joustat miehen tarpeita varten niin hän jossain kohtaa huomaa sinun tarpeet ja joustaa myös. Asiakaspalvelussa, että kun et korota ääntä, etkä itke, etkä vaadi, niin olet hyvä asiakas ja sinua palvellaan ihan kuin muitakin. Mikään näistä ei ole totta. Itsestä on pakko pitää ääntä jos meinaa selviytyä.
Olen juuri diagnosoinut valtaosalle ketjuun vastanneista narsismin.
Se ettette hyväksy diagnoosia on todiste siitä että se on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehno moraali sinulla.
Onko parempi että turvaverkoton nainen ajautuu yhä syvempään ahdinkoon vauvan kanssa yrittäessään epätoivoisesti pärjätä yksin henkisesti väkivaltaisen miehen kiusattavana ja lopulta hän tai mies tekevät toisilleen tai vauvalle jotain.
Tuosta tilanteesta tulee päästä ennenkuin se kärjistyy yhtään enempää. Jokainen murtuu jossain vaiheessa.
Ja sitten kun tuo täysin turvassa asuva aloittaja on hätämajoitettu johonkin oikeasti hädässä olevien asuntoon, niin ne oikeasti hädässä olevat ovat pahemmassa hädässä.
Vai onko se niin ettei se ole keneltäkään pois kun eräät huijaavat systeemiltä itselleen tarpeettomia hätäpalveluita.
Kuule sankari painu sinä pätemään jonnekin missä sinusta ei ole haittaa. Nainen jolla ei ole mitään minne mennä eikä ketään keltä pyytää apua, on kotona jumissa kaksiviikkoisen vauvan kanssa mahdollisesti psykoottisen miehen armoilla, joka ei kommunikoi eikä toimii lainkaan normaalin luotettavan aikuisen tavoin. Vuokra-asuntoja on aina joku juuri vapautumassa. Varsinkin joku pieni ruppainen joka ei kelpaa niille joiden kiire on että asunto meni kaupaksi. Todennäköisesti ap:n aito ahdinko ja hätä on jäänyt kakkoseksi jollekin tällaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Normaalistiha se on nainen joka kiukuttelee viikkoja sanomatta syytä mut sehän on normaalia jos mies sen tekee niin sairastahan se on 😂
Jos kyseessä olisi mies joka on kotona vaikka leikkauksesta toipumassa jumissa vaimon armoilla, joka ei ole puhunut kahteen viikkoon eikä auta suihkuun, niin sanoisimme yhtä lailla että nainen on vaarallinen hullu joka nauttii siitä että mies on hänen vallassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehno moraali sinulla.
Kuule sankari painu sinä pätemään jonnekin missä sinusta ei ole haittaa. Nainen jolla ei ole mitään minne mennä eikä ketään keltä pyytää apua, on kotona jumissa kaksiviikkoisen vauvan kanssa mahdollisesti psykoottisen miehen armoilla, joka ei kommunikoi eikä toimii lainkaan normaalin luotettavan aikuisen tavoin. Vuokra-asuntoja on aina joku juuri vapautumassa. Varsinkin joku pieni ruppainen joka ei kelpaa niille joiden kiire on että asunto meni kaupaksi. Todennäköisesti ap:n aito ahdinko ja hätä on jäänyt kakkoseksi jollekin tällaiselle.
Se vauva oli kyllä 2kk ja psykoottinen taitaa olla vähän liioiteltua. Sitä paitsi, eihän tuo nainen ole tuon miehen armoilla. Mies ei ehkä kommunikoi, mutta kai tuo nainen nyt itse osaa päättää mitä tekee.
Miksei Galaktinen sankari ole hallituksessa tai vaikka YK:ssa ratkaisemassa Suomen ja maailman ongelmia tarkkanäköisyydellään, älykkyydellään ja ultimaattisella paremmuudellaan?
Ap jätä huomiotta tuon galaktisen ääliön kommentit. Hän nauttii näköjään pelata mind gameseja hädänalaisten kustannuksella. Varsinainen sankari.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vastatko tolle galaktiselle sankarille.
Olen ilmoitellut viestejään asiattomiksi ja hyvin ovat poistuneet.
Ikäänkuin poistuminen olisi todiste poiston asiallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap jätä huomiotta tuon galaktisen ääliön kommentit. Hän nauttii näköjään pelata mind gameseja hädänalaisten kustannuksella. Varsinainen sankari.
Te ette ole hädänalaisia, eikä ole tuo aloittajakaan, vaan heillä on pieniä sopeutumisvaikeuksia ja te kehitätte pienistä ongelmista jonkin lopullisen katastrofin.
Ettekä te noiden harhojennen keskellä edes tajua miten kauas olette päätyneet alkuperäisestä tilanteesta.
Ja sitten tuo on muka empatiaa.
No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Galaktinen sankari ole hallituksessa tai vaikka YK:ssa ratkaisemassa Suomen ja maailman ongelmia tarkkanäköisyydellään, älykkyydellään ja ultimaattisella paremmuudellaan?
Koska "te ette tiedä miten vähäisellä järjellä tätä maailmaa hallitaan".
Vierailija kirjoitti:
Koska "te ette tiedä miten vähäisellä järjellä tätä maailmaa hallitaan".
Haukotus! Olet tylsä.
Galaktinen "sankari" on menestynyt naisten kanssa äärimmäisen huonosti kun yrittää hakea naisilta huomiota täällä imetysaiheisessa ketjussa. Huvittava tapaus.
Veikkaan että on neitsyt ja haaveilee pääsystä teknilliseen korkeakouluun.
Täällä saamasi huomio tuntuu varmaan hyvältä, mutta yritä mieluummin saada se huomio oikeilta naisilta :)
Suihkussa käyminenhän on mahdotonta jos on lapsi ja ei ketään auttamassa 😂😂😂
Onko tilanteeseen löytynyt vielä ratkaisua, ap?
Vierailija kirjoitti:
Galaktinen jankkari...
Henkilökohtaiseen ongelmaasi auttaa se ettet kiinnitä minuun mitään huomiota.
Nyt teemme pienen harjoituksen ja seuraavan tunnin aikana keskityt aivan erityisesti olemaan ajattelematta minua.
Onhan tuo nyt aikamoista. Nelikymppinen mies saanut vaimon ja nähtävästi ekan oman lapsen. Hänen pitäisi olla onnensa kukkuloilla. Todella moni olisi, varsinkin jos olisi tähän asti ollut ilman perhettä. Mitä tekee hän? Sabotoi perhe--elämäänsä lähes heti vauvan synnyttyä.
Minusta ei perhettä ansaitse.
Jos sillä miehellä onkin toinen perhe ja lapset jo valmiina. Kaipaa exäänsä?