Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun mies ei suostu puhumaan?

Vierailija
08.03.2018 |

Mies on siis suuttunut jostain, en oikein tarkkaan tiedä mistä. Meillä on lapsi (minä äitiysvapaalla kotona, mies käy töissä) ja olisi pakko voida puhua edes jostain käytännön asioista. Ei suostu. Olen yrittänyt ystävällisesti ja vihaisesti. Olen odottanut pari päivää ja yrittänyt uudelleen. Ei suostu. Ei suostu edes kuuntelemaan mitä sanoisin, vaan laittaa kuulokkeet korvilleen ja musiikin kovalle, jotta ei vahingossakaan voisi kuulla. Minun pitäisi päästä hammaslääkäriin ylihuomenna, olen varannut ilta-ajan jotta mies voisi töiden puolesta hyvin olla silloin vauvan kanssa. Ei suostu vastaamaan että voiko olla silloin vauvan kanssa. Kysyin uudelleen tunnin päästä, ja vastaus oli "mistä vitu*ta sä oikein puhut???" ja kuulokkeet taas korville. Jos menen suihkuun kun mies on kotona, ja sanon että menen suihkuun, voitko mennä katsomaan vauvaa, jos se herää sillä aikaa, niin kuulokkeet taas korville, enkä pääse suihkuun, koska mies ei kuulisi vauvan itkua musiikki kovalla kuulokkeissa. Jos kysyn, että mistä on vihainen, niin seurauksena on täysi mykkäkoulu. Miten tällaisen tilanteen saa ratkeamaan, kun toinen ei suostu puhumaan yhtään? Ja lapsi oli yhdessä suunniteltu ja erittäin toivottu, ei mikään sellainen asia johon olisin miehen painostanut tms.

Kommentit (829)

Vierailija
681/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies isolla ämmällä kirjoitti:

Kyllä ainakin yhden lapsen kanssa kotona oleminen on lomailua. Naiset voivat ruokkia vauvan tötteröillään niin ei tarvitse edes puljailla maitojen lämmittelyn kanssa. Ja jos on tarpeeksi väsynyt niin sitä nukahtaa vaikka seisaalleen, ei se vauva koko aikaa huomiota vaadi.

Aika harva pystyy kuitenkaan töissä nukkumaan päiväunia tai edes hetkeksi rentoutumaan sohvalla, joten siinä mielessä työssäkäyvän yöunet ovat tärkeät.

Kuinka pienen lapsen kanssa olet ollut kotona ja kuinka kauan?

Olen ollut kotona pienten lasten kanssa kun ex-vaimoni oli sairaalassa (osittain itse aiheutetusta syystä). En muista tarkkaan, mutta kyllä ne reissut vähintään viikon aina kesti.

Lisäksi olen ollut kotona alle 1 -vuotiaan kanssa kun sama naikkonen etsi kadonnut nuoruuttaan baareista.

Vierailija
682/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on mitä ilmeisemmin mieleltään sairas.  Jos ap:llä olisi mitenkään mahdollisuus soittaa jollekkin tuttavalleen ja pyytää päästä muutamaksi päiväksi ja yöksi kylään vauvan kanssa.

Minusta mies on hyvin sairas ja hän saattaa käydä väkivaltaiseksi. 

Mies pitäisi toimittaa maatamaksi päiväksi mielisairaalaan hoitoon.  Psykiatri voi lähettää hänet hoitoon.

Pelottaisi tuollainen käytös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun mies on samanlainen prinsessa kuin minä. Kuormitun hyvin herkästi ja olen kohtuuton miestäni kohtaan pikkumaisuuttani ja väsymystäni, enkä tällöin tunnista hänen tarpeitaan. Hänkin voi ja saa olla väsynyt, en vain minäminäminä. Mutta tuota en silloin näe, kun olen poikki.

Mieheltäni kaikki arjen askareet sujuvat kuin tanssi, eikä lyhyeksi jääneet yöunet kaada hänen maailmaansa. Tuntuu, että hän kestää enemmän kuin minä ja siksi kasaan hänelle vastuita jättämällä kotitöitä tekemättä ja kiukuttelemalla, jos hän näyttää keskittyvän muuhun "muka tärkeään" kuin minun hyvinvointiini. Tällainen käytös on omaa heikkouttani ja itsekkyyttäni, joka nousee stressiväsymyksessä pintaan ikään kuin selviytymiskeinona -- vaikkakin huonona sellaisena.

En tiedä, auttaako kirjoittamani sinua yhtään, ap, (meillä ei ole lapsia), mutta kerroin kuitenkin, että tietäisit, että ihminen voi olla tahtomattaan toiselle ilkeä olematta läpeensä paha. Minäkin olen oppinut kanavoimaan pahaa oloani paremmin erityisesti siksi, että tiedän etten voi saada parempaa puolisoa. Toivottavasti sinunkin miehesi ymmärtää sen.

Vierailija
684/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on joku yksinhuoltajamammojen invaasio käynnissä kun oma mies ei ollutkaan täydellinen ja tuli se jätettyä..

Väärin. Itse olen ollut parisuhteessa jo 17 vuotta. Kertaakaan ei ole tarvinnut pyytää anteeksi sitä että olen olemassa, enkä koskaan sitä tekisi. 

Voiko puolisosi sanoa samaa?

Vierailija
685/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap! Jos suihkuun pääseminen on sinulle ihan oikeasti ongelma, suosittelen hankkimaan babysitterin. Kun menet suihkuun, laitat vauvan siihen. Kylpyhuoneen koosta riippuen otat joko babysitterin kylpyhuoneeseen tai jätät kylpyhuoneen oven auki ja laitat babysitterin oven toiselle puolelle. Jäin yllättäen leskeksi vain kaksi viikkoa ennenkuin lapseni syntyi eikä käynyt mielessäkään, että en peseytyisi moneen kuukauteen. 

Oletan kuitenkin, että suihkuun pääseminen ei varsinaisesti ole ongelma vaan sinun ja miehesi välinen suhde. 

Vierailija
686/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin yhden lapsen kanssa kotona oleminen on lomailua. Naiset voivat ruokkia vauvan tötteröillään niin ei tarvitse edes puljailla maitojen lämmittelyn kanssa. Ja jos on tarpeeksi väsynyt niin sitä nukahtaa vaikka seisaalleen, ei se vauva koko aikaa huomiota vaadi.

Aika harva pystyy kuitenkaan töissä nukkumaan päiväunia tai edes hetkeksi rentoutumaan sohvalla, joten siinä mielessä työssäkäyvän yöunet ovat tärkeät.

Jos olisit oikeasti 'Mies isolla ämmällä' niin et puhuisi vaimosi roolista perheessä noin.

Olen tällä hetkellä kolmen lapsen kotiäiti mutta arkeni on nyt helpompaa kuin silloin kun esikoiseni oli vauva. Hän oli vaativa tapaus eli oli kokonaisia öitä jolloin en nukkunut silmäystäkään kun herätti tissittelemään jatkuvasti ja sitten vielä roikkui tississä tuntikausia. Sama meno jatkui päivällä ja olin niin väsynyt että nukahtelin minne sattuu. Sitten olisi piti vielä tehdä ruokaa, siivota, pyykätä, käydä kaupassa jne jne. Ei mieheni ollut lähellekään yhtä väsynyt. Hän sentään nukkui 8 tunnin yöunet, itse nukuin 0-5 tuntia yössä.

Onneksi ei tarvinnut ikinä kuulla kuittailua mistään lomailusta.

-se muslimiperheen äiti

Vierailija
687/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinsairasyksilö kirjoitti:

Ap:n mies on mitä ilmeisemmin mieleltään sairas.  Jos ap:llä olisi mitenkään mahdollisuus soittaa jollekkin tuttavalleen ja pyytää päästä muutamaksi päiväksi ja yöksi kylään vauvan kanssa.

Minusta mies on hyvin sairas ja hän saattaa käydä väkivaltaiseksi. 

Mies pitäisi toimittaa maatamaksi päiväksi mielisairaalaan hoitoon.  Psykiatri voi lähettää hänet hoitoon.

Pelottaisi tuollainen käytös.

Diagnosoin sinulle akuutin paranoian ja tämä diagnoosi on aivan yhtä pätevä kuin nämä muutkin täällä.

Vierailija
688/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ehkä alkava skitsofrenia tai masennus. Tai pahasti velkaantunut, sekaantunut alamaailman touhuihin, addiktio tai toinen nainen.

Vierailija
689/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikeasti 'Mies isolla ämmällä' niin et puhuisi vaimosi roolista perheessä noin.

Olen tällä hetkellä kolmen lapsen kotiäiti mutta arkeni on nyt helpompaa kuin silloin kun esikoiseni oli vauva. Hän oli vaativa tapaus eli oli kokonaisia öitä jolloin en nukkunut silmäystäkään kun herätti tissittelemään jatkuvasti ja sitten vielä roikkui tississä tuntikausia. Sama meno jatkui päivällä ja olin niin väsynyt että nukahtelin minne sattuu. Sitten olisi piti vielä tehdä ruokaa, siivota, pyykätä, käydä kaupassa jne jne. Ei mieheni ollut lähellekään yhtä väsynyt. Hän sentään nukkui 8 tunnin yöunet, itse nukuin 0-5 tuntia yössä.

-se muslimiperheen äiti

Ja ylpeilet sillä ettei miehesi herännyt kertaakaan auttamaan sinua öisin.

Ja samalla mitätöit tuon aloittajan ongelman, sillä kyllähän hänenkin täytyy nyt selvitä ihan ilman valituksia.

Vierailija
690/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on ehkä alkava skitsofrenia tai masennus. Tai pahasti velkaantunut, sekaantunut alamaailman touhuihin, addiktio tai toinen nainen.

Tai sitten hän on reptiliaani ja keinoiho alkaa kesiä irti.

Pitäisiköhän neuvoa aloittajaa tarkkailemaan suomuisuutta.

Vierailija
691/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, mies on lapsellinen ja vastuuton, pärjäät paremmin yksin lapsen kanssa.

Vierailija
692/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-se muslimiperheen äiti

Ja ylpeilet sillä ettei miehesi herännyt kertaakaan auttamaan sinua öisin.

Ja samalla mitätöit tuon aloittajan ongelman, sillä kyllähän hänenkin täytyy nyt selvitä ihan ilman valituksia.

Ei mieheni olisi voinut auttaa öisin, minähän imetin ja vauva oli ns. tissitakiainen. Mitä olisi auttanut että hän olisi heijannut öisin tuntikausia lasta joka huutaa tissiä?

Mieheni on ollut tukenani toisin kuin Ap:n mies ja on kysellyt tarvitsenko apua häneltä tai hänen perheeltään. Lue aiemmat viestini niin näet etten todellakaan vähättele Ap:ta ja olen jo aiemmin harmitellut hänen puuttuvaa turvaverkkoaan ( joka minulla on) ja olen suositellut avun pyytämistä esim. kunnalta.

Huomaa ettet tiedä imeväisikäisen hoidosta tai äideistä mitään kun sanot että ylpeilen sillä että mies ei auttanut öisin. Tämä yksin pärjääminen on meidän imettävien äitien öinen rankka realiteetti, se ei tee minusta yhtään parempaa jonkun toisen äidin silmissä.

Tsemppiä sinulle Ap, ja jos sait sen käsityksen että olen pärjännyt yksin, niin en todellakaan. Me kaikki tarvitsemme apua ja sinä varsinkin ansaitsisit saada apua! Ihmettelen miten vahva sinä olet vaikka joudut pärjäämään aivan yksin.

-se muslimiperheen feministiäiti

Vierailija
693/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen juttu, miehesi käyttäytyy todella lapsellisesti. Voimia sinulle. Mies 55 v.

Vierailija
694/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Galaktinen Sankari psykoosissa vai vain tukevasti humalassa?

Vierailija
695/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, hän on älykäs ja vittuilee hulluille palsta-akoille. Palstan touhu on tuntuu vähän jälkeenjääneeltä, eikä täällä ymmärretä sarkasmia.

Vierailija
696/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, hän on älykäs ja vittuilee hulluille palsta-akoille. Palstan touhu on tuntuu vähän jälkeenjääneeltä, eikä täällä ymmärretä sarkasmia.

Näkisin ensinnäkin asian niinpäin että Galaktinen "Sankari" ei ymmärrä empatiaa.

Toisekseen, älykkyys ja viisaus ovat kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
697/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi hän kirjautuu välillä ulos ja kommentoi anonyymisti omaa kirjoitteluaan.

Nyt en kyllä ole tehnyt niin.

Joskus tylsinpinä hetkinä se on kuitenkin ollut mahdollista.

Ja silloin kun niin teen, niin te ette osaa epäillä sitä.

(mutta te huvitatte minua riittävästi joten ei ole tarpeenkaan)

Jos miehellä ei ole lauantai-iltana parempaa huvia kuin trollata vauvapalstalla, niin tuo huvi hänelle suotakoon. Onhan se toki huvina hyvin halpa, kun on ilmainen.

Vähän mua säälittää mutta vain vähän: säästypähän liveihmiset tältä "viiltävän älykkäältä sarkasmilta", jota anonyymi vieras käy kehuskelemassa kun muuten sitä voitaisiin luulla pelkästään typeräksi kännihölinäksi. (Ja hei, se kulunuttakin kuluneempi heitto "olethan sinäkin täällä" ei nyt jaksa edes ärsyttää - niin olen ja minulla on puolivuotias syykin siihen tuossa tissillä.)

Vierailija
698/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi hän kirjautuu välillä ulos ja kommentoi anonyymisti omaa kirjoitteluaan.

Jos miehellä ei ole lauantai-iltana parempaa huvia kuin trollata vauvapalstalla, niin tuo huvi hänelle suotakoon. Onhan se toki huvina hyvin halpa, kun on ilmainen.

Vähän mua säälittää mutta vain vähän: säästypähän liveihmiset tältä "viiltävän älykkäältä sarkasmilta", jota anonyymi vieras käy kehuskelemassa kun muuten sitä voitaisiin luulla pelkästään typeräksi kännihölinäksi. (Ja hei, se kulunuttakin kuluneempi heitto "olethan sinäkin täällä" ei nyt jaksa edes ärsyttää - niin olen ja minulla on puolivuotias syykin siihen tuossa tissillä.)

Minkä arvioisit juuri lauantai-iltaiseksi paremmaksi tekemiseksi.

Vierailija
699/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina hämmentää yhtä paljon nämä tyypit, jotka puolustelevat säälittävää palstap*resilyään jollain muka-älykkyydellä, sarkasmilla ja toisten kustannuksella nauramisella. Mitä hauskaa on siinä, että typerehtii anonyymillä keskustelupalstalla? Mitä niin palkitsevaa siitä voi saada, että sitä jaksaa tehdä ja sillä vielä pröystäillä? Pitää kyllä olla ilon aiheet elämässä kortilla joillakin, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
700/829 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinun lisäksesi se toinen, joka yläpeukutti palsta-akka -kirjoitusta. MInua sinun ei tarvitse teitiellä, vaikka sinua vanhempi olenkin.

(Kas, ylläpito poisti viestini. Jotenkin tämän palstan moderointi on... surullista).