Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sain potkut unelmaduunistani vain viikon jälkeen, kun en suostunut jäämään kertaakaan ylitöihin :-(

Vierailija
08.03.2018 |

Näin kävi, eilen sain kuulla ettei tänään tarvitse enää tulla töihin, koska työnantaja on päättänyt purkaa työsuhteeni koeajalla. Minun olisi pitänyt ensimmäistsestä työpäivästä lähtien jäädä ylitöihin, ja kun se ei minulle sopinut niin menetin unelmatyöni saman tien.
Kertokaa, miten voisin lievittää tätä tuskaani :-(

Kommentit (194)

Vierailija
1/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla näin?

Vierailija
2/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut potkuja, työsopimus vain purettiin, koska et soveltunut työyhteisöön. Tuskin alallasi ylityöt yllätyksenä tulivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun unelmatyössä olisit joutunut olemaan kokoajan ylitöissä ja oma elämä jäänyt elämättä lisäksi olisit voinut saada burnoutin. Ei kauhean unelma jos joka päivä olisi ylitöitä, siellä on liian vähän työntekijöitä. Ei ihan asiallinen irtisanomisperusta, ylityöt ovat sina vapaaehtoisia, kannattaa pirauttaa liittoon jos sellaiseen kuuluu.

Vierailija
4/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla näin?

IT-alalla. Ap.

Vierailija
5/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähtenyt itse, jos tajusit, ettei työnantajan vaatima työmäärä (ilmeisesti yötäpäivää) sovi sulle? Olisitko saanut ylityöstä korvauksen?

Vierailija
6/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun unelmatyössä olisit joutunut olemaan kokoajan ylitöissä ja oma elämä jäänyt elämättä lisäksi olisit voinut saada burnoutin. Ei kauhean unelma jos joka päivä olisi ylitöitä, siellä on liian vähän työntekijöitä. Ei ihan asiallinen irtisanomisperusta, ylityöt ovat sina vapaaehtoisia, kannattaa pirauttaa liittoon jos sellaiseen kuuluu.

Tuskin tuo oli irtisanominen, jos se koeajalla tehtiin.

Vierailija
7/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kovin unelmalta kuulosta, jatkuvasti olisit ollut ylitöissä.

Vierailija
8/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saanut potkuja, työsopimus vain purettiin, koska et soveltunut työyhteisöön. Tuskin alallasi ylityöt yllätyksenä tulivat.

Meinaatko, että minun tulisi luopua oikeuksistani tuosta vain, ja jäädä töihin pidemmäksi aikaa kuin lain mukaan tarvitsee? Ap.

Vierailija
9/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro firman nimi.

Vierailija
10/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää.

Tietäisinpä firman niin ainakin itse osaisin vältellä.

Vierailija
11/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oot vapaa, mutta älä silti Valtoriin hae. Kavereilta kuullut pelkkää huonoa.

Vierailija
12/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska lafka, älä itke perään.

Vierailija
13/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä käy, jos ei ole joustava.

Jos haluat edetä urallasi, matkalla joutuu tekemään uhrauksia. Hinta on joskus be ylityöt, josta kyllä tulee korvaus; vapaina tai rahana.

Ymmärrän esimiestä, näytit viikossa ettet pe tosissasi ja et tule olemaan heidän vaatimaansa tasoa. Kukaan ri halua tuhlata aikaansa. Sinunkin kannattaa nyt ehkä palata edelliseen paikkaan eikä kuvitella, että uraa kehitetään noin. Tyydyt siis vähempään.

Vierailija
14/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että minun tulisi luopua oikeuksistani tuosta vain, ja jäädä töihin pidemmäksi aikaa kuin lain mukaan tarvitsee? Ap.

Tarkoitan, että ylityöt tuskin tulivat yllätyksenä ja tuskin työpaikkahaastattelussa korostit, että et aio tehdä ylitöitä. Ylitöihin tarvitaa työntekijän suostumus, mutta ei ne laittomia ole. Et kertonut, miten pitkistä ylitöistä oli kyse eli haluttiinko sinun jäävän tunniksi vai viideksi, joten hankala sinänsä ottaa kantaa, mutta jos uusin työntekijä tekee selväksi, että ei tee töitä tiimissä, niin fiksu työnantaja tajuaa tehneensä virherekrytoinnin.

Vierailija
15/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koeajalla niin kannattaa tehdä, toki ylityökorvaus vaatien.

Vierailija
16/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oot vapaa, mutta älä silti Valtoriin hae. Kavereilta kuullut pelkkää huonoa.

Mitä huonoa? Ei ainakaan ylitöitä, mistä syystä välillä työt kasautuu ja sitten saa pelkkää negatiivista palautetta, kun jossain valtakunnallisessa virastossa ei saada 2 viikkoon töitä tehtyä, kun Valtorin kaveri ei suostu aloittamaan työtä, joka saattaa venyä ylitöiksi.

Vierailija
17/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä käy, jos ei ole joustava.

Jos haluat edetä urallasi, matkalla joutuu tekemään uhrauksia. Hinta on joskus be ylityöt, josta kyllä tulee korvaus; vapaina tai rahana.

Ymmärrän esimiestä, näytit viikossa ettet pe tosissasi ja et tule olemaan heidän vaatimaansa tasoa. Kukaan ri halua tuhlata aikaansa. Sinunkin kannattaa nyt ehkä palata edelliseen paikkaan eikä kuvitella, että uraa kehitetään noin. Tyydyt siis vähempään.

Minä käsittääkseni olen jo koulutukseni ja aikaisempien projektieni kautta osoittanut olevani tosissani, mutta miksen muka saisi pitää oikeuksistani kiinni? Ap.

Vierailija
18/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla kannattaa olla joustava ja nöyrä. Sitten kun työsuhde on vakinaisella pohjalla, onkin jo eri asia.

Tosin tuttu sai potkut jo koeajan viimeisenä päivänä eikä ylitöistä koeajalla edes maksettu. Törkeätä touhua.

Vierailija
19/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo kovin unelmalta kuulosta, jatkuvasti olisit ollut ylitöissä.

Itsekkin ihmettelen että missä kohtaa se unelma on?

Taitaa olla nihilistityöntantajan aloittama provo.

Vierailija
20/194 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että potkujen syynä oli ylitöistä kieltäytyminen? Jos se luki työsuhteen purkamisen perusteena, niin se on kyllä laiton syy, sillä työntekijöillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta tehdä ylitöitä. Liittoon yhteyttä ja käräjille, saat helposti vuoden palkan korvaukseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi