Olen merkittävästi ylipainoinen ja hirveän ahdistunut siitä. Silti en saa laihdutettua, missä vika?
Otsikossa kysymys. Mikä avuksi? En taatusti ole ainoa asian kanssa kamppaileva, miten olette saaneet tsempattua ja laihdutettua?
Vihaan itseäni ja ulkomuotoani. En näytä hyvältä omissa tai muiden silmissä. Mitkään vaatteet eivät mahdu päälleni. En mahdu kävelemään vaatekaupan rekkien väliin paksuuttani. Kunto on huono, en saa laitettua kenkiä jalkaan hengästymättä.
Ongelmia on vaikka muille jakaa, mutta ei selvästikään riittävästi motivoimaan minua laihduttamaan. Auttakaa. Kaikki vinkit otetaan avosylin vastaan.
Kommentit (65)
Syö vähemmän, liiku enemmän. Mitä kohtaa et ymmärrä?
Seija
Ei me sille mitään voida ettei sulla ole itsekuria. Itsestäs se muutos lähtee.
joku laihdutusryhmä sulle? ryhmässä on helpompaa kun teette yhdessä töitä terveellisemmän ruokavalion noudattamiseksi.
ja sama liikuntaan, joku laihduttajien ryhmäliikunta ryhmä. jos on rahaa, personal trainer olisi huippu juttu sulle, mutta maksaa kyllä. kävin kokeilemassa ja hänen kanssa rupateltiin kun poljin kuntopyörää ja jaksoin kevyesti paremmin kuin yksin. suosittelen.
tsemppiä ja voimia! olet ihana omana itsenäsi olit minkä painoinen vaan!
Ehkä sinun pitäisi aloittaa tosi pienistä kävelylenkeistä. Ehkä käyt kiertämässä viereisen korttelin, jos asut kaupungissa. Ulkoilma piristää joka tapauksessa. Älä mittaa kaikkea vaa'alla. Vaaka ei näytä hyvää oloa, jota saat ulkoilusta.
Hei! Olet ihan kuin minä! Varsinkin viime aikoina tämä ongelma on itselläni pahentunut, olen kyllä ollut ylipainoinen jo vuosia, lähes koko aikuisikäni. Ja senkun lihon vaan, koko ajan lisää.... En ymmärrä mitä pitäisi tehdä. Pelottaa tulevat sairaudet, jos tämä jatkuu. En vain osaa lopettaa syömistä, nautin siitä liikaa, onkohan tämä jokin syömishäiriö, BED? Mutten kuitenkaan saa mielestäni mitään hälyttäviä "ahmimiskohtauksia", syön vain päivittäin liikaa ja liian epäterveellisesti. Tilanne ahdistaa koko ajan enemmän ja enemmän, tuntuu, että kohta lamaannun täysin tämän asian kanssa. Pidän kyllä liikkumisesta, mutta sekin on käynyt viime aikoina liian raskaaksi, jopa kävely hengästyttää. Mitä tehdä? Olisin itsekin kiitollinen, jos jollakin olisi antaa vinkkejä tai kokemusta asiasta.
Sun pitäis vaan lopettaa. Ei ole mikään huono idea pakottaa itsensä vaikka kahdeksi viikoksi Nutrilett-kuurille, jolloin ruokahalu katoaa täysin ja sitä voi tarvittaessa jatkaa pidempäänkin.
Kukaan ei sun puolesta voi tehdä mitään, se on se juttu! Mitä haluat eniten?
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä saada itsekuria laihdutukseen?
Olen pystynyt erinäisiin itsekuria vaativiin muutoksiin elämässäni, mutta laihduttaminen ei jostain syystä kerta kaikkiaan näytä onnistuvan. Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa :(
ap
Maksa pitää puhdistaa rasvasta. Se ei onnistu, jos jatkaa samaan tyyliin. Aineenvaihdunta on heikentynyt ja kohta saat kaupanpäälle kaikki metabolisen oireyhtymän oireet ja sitten on vielä vaikeampaa.
Nyt muutos ja heti! Hae netistä vertaistukea tai liity johonkin maksulliseen ryhmään? Tulosta ruokavaliot valmiiksi ja tee ruuat myöskin valmiiksi?
Itse laihdun aina, kun ihastun.
Tai on suurta surua.
Nyt on neutraali vaihe, joten paino on vähän nousussa.
Tämä rauhallinen perhe-elämä lihottaa eniten, mutta toisaalta, onhan tämäkin kivaa.
Oletko oikeasti "merkittävästi ylipainoinen"? Vai normaalipainoinen, joka haluaa laihaksi? Montaako kiloa vaaka näyttää? Mikä on painoindeksisi?
Vähäkalorinen tai vähärasvainen dieetti ei toimi useimmille. Kokeile ketogeenistä, vähähiilihydraattista ruokavaliota ja liiku samalla omien voimien mukaan. Tsemppiä!
Kyse on motivaatiosta. Jos on palkitsevampaa ajatella munkin syömistä nyt, kuin itseään hoikkana ensi kesänä, ei ole mitään tehtävissä.
Muaki ärsyttää ku paino ei putoo vaikka kuinka söisi soppaa ja pyöräilis töihin ja takas. Juon vettä ja mies kannustaa ja itsekin on mukana laihdutuksessa.
Lataa ilmainen app (esim fatsecret) puhelimelle tai tabletille. Siihen syötät painon, pituuden ja sen mitä haluat laihtua. Sen jlk kirjaat ylös kaikki päivän ateriat ja appi laskee päivän kalorikulutuksen. Siinä huomaa helposti kuinka aliarvio päivän kalorimäärän ja se auttaa syömään terveellisemmin.
Aloita pienestä, vähennä aterioiden annoskokoja ja lisää liikuntaa. ( kävele, hypi vaikka narua jne
Ikävä kyllä ei ole oikotietä onneen. Hitaasti hyvä tulee. Kun olet päässyt alkuun ja huomaat miten paino alkaa laskemaan niin saat lisää motivaatiota. Unohda kaikki nutrilet ym nälkäkuurit.
Ja juo paljon vettä, ennen aterioita ja jlk. Syö kaviksia ja hedelmiä välipaloiksi. Herkkujakin voit syödä kohtuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vähäkalorinen tai vähärasvainen dieetti ei toimi useimmille. Kokeile ketogeenistä, vähähiilihydraattista ruokavaliota ja liiku samalla omien voimien mukaan. Tsemppiä!
Tämän on pakko olla huono vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä saada itsekuria laihdutukseen?
Olen pystynyt erinäisiin itsekuria vaativiin muutoksiin elämässäni, mutta laihduttaminen ei jostain syystä kerta kaikkiaan näytä onnistuvan. Mikä helvetti siinä on niin vaikeaa :(
ap
Niin kun monen muunkin asian kohdalla, niin sun motivaatio ei ole pa...kaan arvoinen. Meillä tulee eteen useinkin asioita joita ei haluaisi tehdä, mutta on vaan pakko. Sillon täytyy vaan tehdä mitä täytyy tehdä. Ei se sen kummenpaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Olet ihan kuin minä! Varsinkin viime aikoina tämä ongelma on itselläni pahentunut, olen kyllä ollut ylipainoinen jo vuosia, lähes koko aikuisikäni. Ja senkun lihon vaan, koko ajan lisää.... En ymmärrä mitä pitäisi tehdä. Pelottaa tulevat sairaudet, jos tämä jatkuu. En vain osaa lopettaa syömistä, nautin siitä liikaa, onkohan tämä jokin syömishäiriö, BED? Mutten kuitenkaan saa mielestäni mitään hälyttäviä "ahmimiskohtauksia", syön vain päivittäin liikaa ja liian epäterveellisesti. Tilanne ahdistaa koko ajan enemmän ja enemmän, tuntuu, että kohta lamaannun täysin tämän asian kanssa. Pidän kyllä liikkumisesta, mutta sekin on käynyt viime aikoina liian raskaaksi, jopa kävely hengästyttää. Mitä tehdä? Olisin itsekin kiitollinen, jos jollakin olisi antaa vinkkejä tai kokemusta asiasta.
Just tää! Ja koska kulutus on aivan olematonta, pitäisi syödä niin vähän ja vähäkalorista ruokaa. Kilot kertyy vaivihkaa pienistä vääristä valinnoista. Toisaalta en saa samanlaista mielihyvää mistään muusta kuin ruoasta. Se on ongelma.
ap
Tuli mieleen, että onko kilpirauhanen tutkittu? Lehdissä on ollut viime aikoina paljon juttua siitä, että häiriöt kilpirauhasen toiminnassa voivat aiheuttaa monenlaisia oireita ja ongelmia.
Liikunnalla ei tavis juuri kaloreita kuluta, kaikki lähtee ravinnosta.
Olen ahmimishäiriöinen, ja laihduttaminen on tarkkaa puuhaa: jos en syö tarpeeksi, ahmin iltaisin. Mutta jos syön liikaa, en laihdu. Ns. normaalisyöminen on minulla ihan hakusessa, ei suinkaan tiedon puolesta, vaan koska olen syömishäiriöinen enkä osaa kunnolla säädellä ruokahaluani tai mielitekojani. Kehityn asiassa, mutta hitaasti.
Pitää joutua tarpeeksi pohjalle, että haluaa muuttaa tapojaan. Kokemuksella.