Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa nämä jotka tarjoaa masennuksen hoitoon liikuntaa ja ruokavaliota.

Vierailija
06.03.2018 |

He ei tiedä mitään. Hetkessä huono uutinen tai tapahtuma elämässä saa taas masennuksen taas puhkeamaan ja ollaan pohjalla. Elämän pitäisi olla ja pysyä niin tasaisena.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin missään muualla on yhtä pitkät perinteet henkisen kestävyyden tutkimuksessa, kuin armejassa.

No minulle optettiin niin Auk:ssa kuin Ruk:ssa, että hyvä fyysinen kunto parantaa stressin sietoa valtavasti. Kun ihminen on väsynyt, niin kyllähän stressin sietokyky on alentunut...

Mitä tulee ravintoon, niin esim. B12 vitamiini vaikuttaa hermostoon (kandee kokeilla) ja esim melatoniini tuotantoon, eli illalla tulee nukkumatti. Myös magnesium rauhoittaa.

Lisäksi liikunta poistaa stressihormoneja tutkitusti..

Totta kait olisi mukavaa, jos olisi jokin taika pilleri joka poistaisi kaikki murheet....

Vierailija
42/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahattomuus masentaa minua. Ilman rahaa et voi tehdä mitään!

Työssäkäyvänä en ennätä tuhlata ansaitsemiani rahoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu saatana että paskaa jaksetaan vääntää.

Vierailija
44/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä masennuksen hoidon yhtenä tukena on terveellinen ruokavalio ja sopiva liikunta. Alkoholia tulee välttää ehdottomasti. Lisäksi erilaista terapiaa.

Pointti on se että usein liikunta ja terapia auttavat äärimmäisen vähän. On kuin sanoisi "juttele itsesi terveeksi siitä flunssassta terapeutin kanssa!". "Käy lenkillä niin kyllä se tuberkuloosi siitä hellittää!"

Uskon että ruokavaliolla sen sijaan on usein suuri merkitys. Joskus allergia saattaa "kulahduttaa" elimistön masennukseen.

Ja vielä että "no kun ne masentuneet ei haluu niitä ohjeita ja neuvoja". Kyllä, masentunutta on rasittava kuunnella, mutta ne samat neuvot ja ohjeet on kuultu jo tuhat kertaa ja ne eivät ole auttaneet. Paras ystävä masentuneelle on joku joka jaksaa jutella ilman että yrittää alkaa tohtoroida.

Itseäni kyllä auttoi puhuminen ja erilaiset terapiatehtävät. Lisäksi harrastin erittäin kevyttä liikuntaa kuten rauhallista metsäkävelyä. Pakotin itseni ulos ja raitis ilma teki hyvää. Meditoin, tein rentoutumidharjoituksia. Lisäksi söin hyvin ja jätin alkoholin pois.

Yksi lääkäri määräsi lääkkeet, mutta toinen ehdotti olla ottamatta. Yhtään pilleriä en sitten ottanut. Oli kova prosessi, mutta onneksi siitä paranin.

Olet elävä esimerkki siitä kuinka masennuksesta oikeasti parannutaan. Lyhyesti sanottuna elämäntapamuutos joka lähtee itsestä. Siihen oikeanlainen terapia niin tuloksia tulee. Ei niin että syödään ilopurkista vähän nameja ja käydään voivottelemassa pahaa oloa kerran viikossa.

Hienoa että parannuit!! Varmasti oli pitkä ja raskas prosessi, mutta se on se mikä oikeasti vie sairastunutta eteenpäin.

Vierailija
45/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittu sitä pitää kirjoittaa omasta elämästä kuin epätoivottuja katseita on jo saanut kärsiä tarpeeksi. Pitää kohdella yhteiskunnan mukaan jotta tulee yhteiskunta kelpoiseksi ja siihen tarvitaan tasa-arvoa ja joidenkin kommenttien siunausta ja pyhää henkeä edistävänä. Haluatteko että asiat etenee suolistosta puhumisen tasolle?

Siis oletko ulkomaalainen, joka on muuttanut Suomeen ja kärsit nyt kantisten mulkoilusta? Kirjoita ihmeessä enemmän pahasta olostasi, se voi helpottaa. Jos olet tuo joka puhui aiemmin pois lähtemisestä niin kannattaa ennemminkin opetella sellaista filosofiaa, että mikään ei ole pysyvää ja käänteitä tulee aina. Sillä lailla ei lannistu niin helposti kun tulee uusia vaikeuksia entisten päälle.

En minä palstaile idiotismiä. Palstallakin pitäisi ihmisten puhua suoraan. Ennemmin tai myöhemmin ihmiset näkevät taas joka tapauksessa. Tähän mitä nyt kirjoitin niin minulle kertyy huonoa oloa ja ... olen nyt ulkona kaikesta tekstistä. Kyllä feministeillä pitäisi joku toinen keino olla kuin palstan uskotteluvuuden perusteelka elämiseen. Tämä palsta masentaa minua. Kaikki tyhmä energia masentaa minua mutta miksi alistatte suolistosta puhumiselle?

Käytätkö google-kääntäjää tms. ? Viestisi eivät ole kovin selviä. Eli sinulle kertyy huonoa oloa ja huonoa energiaa ja palsta masentaa sinua. Oletko kokeillut muita sosiaalisia kanavia kuin palstaa? Myös erilaisia ystävävaihtoja on järjestetty eri yhdistysten kautta jossa voit opettaa kantikselle jotain osaamaasi kieltä ja kantis opettaa sinulle suomen kieltä. Sillä tavalla saisit elämääsi muuta sisältöä kuin palstan. Feminismiin pitää vaan totuttautua ja toki kaikki ihmiset haluavat olla tasa-arvoisia. Ethän sinäkään halua, että sinua taustasi vuoksi mulkoillaan.

Vierailija
46/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä masennuksen hoidon yhtenä tukena on terveellinen ruokavalio ja sopiva liikunta. Alkoholia tulee välttää ehdottomasti. Lisäksi erilaista terapiaa.

Pointti on se että usein liikunta ja terapia auttavat äärimmäisen vähän. On kuin sanoisi "juttele itsesi terveeksi siitä flunssassta terapeutin kanssa!". "Käy lenkillä niin kyllä se tuberkuloosi siitä hellittää!"

Uskon että ruokavaliolla sen sijaan on usein suuri merkitys. Joskus allergia saattaa "kulahduttaa" elimistön masennukseen.

Ja vielä että "no kun ne masentuneet ei haluu niitä ohjeita ja neuvoja". Kyllä, masentunutta on rasittava kuunnella, mutta ne samat neuvot ja ohjeet on kuultu jo tuhat kertaa ja ne eivät ole auttaneet. Paras ystävä masentuneelle on joku joka jaksaa jutella ilman että yrittää alkaa tohtoroida.

Itseäni kyllä auttoi puhuminen ja erilaiset terapiatehtävät. Lisäksi harrastin erittäin kevyttä liikuntaa kuten rauhallista metsäkävelyä. Pakotin itseni ulos ja raitis ilma teki hyvää. Meditoin, tein rentoutumidharjoituksia. Lisäksi söin hyvin ja jätin alkoholin pois.

Yksi lääkäri määräsi lääkkeet, mutta toinen ehdotti olla ottamatta. Yhtään pilleriä en sitten ottanut. Oli kova prosessi, mutta onneksi siitä paranin.

Minkälaisia terapiatehtäviä teit? Minulle annettiin muutamia tehtäviä, mutta niitä ei käyty mitenkään läpi :(

Vierailija
47/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveystalo.fi ja masennuksen omahoito-ohjelma. Sieltä apua. "Työ" jää kuitenkin aina itselle vaikka ammattilaisen luona käviskin. Ei pelkkä keskustelu riitä, jos ei ite mieti ja tee mitään

Vierailija
48/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeet nyt ei auta sitten yhtään, onhan ne tutkimuksissakin todettu tehottomiksi masennuksen hoidossa. Ainoa mitä ne tuntuvat tekevän, on laimentavan seksihaluja. Tästä kuulee ihan jatkuvalla syötöllä juttua käyttäjiltäkin, kuinka ei seksi enää kiinnosta lääkkeiden aloittamisen jälkeen. Kyllä liikunta ja hyvä ruokavalio ovat avainasemassa niin fyysisen kuin henkisenkin terveyden kannalta. Suoliston bakteerikannalla on todettu olevan yhteys mielenterveyteen.

Vierailija
49/100 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia terapiatehtäviä teit? Minulle annettiin muutamia tehtäviä, mutta niitä ei käyty mitenkään läpi :(

Siis pidin tunnepäiväkirjaa, tein säännöllisesti hengitys- ja rentoutusmisharjoituksia sekä mindfullness- ja itsetuntoharjoituksia ja abc-malliin liittyviä harjoituksia. 

Lisäksi tein viikottaisen lukujärjestyksen, johon laitoin kellonaikoineen  päivän ja viikon tehtävä.  Luin myös elämäntaito-oppaita ja psykologiaan liittyviä teoksia. 

Vierailija
50/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pidin tunnepäiväkirjaa, tein säännöllisesti hengitys- ja rentoutusmisharjoituksia sekä mindfullness- ja itsetuntoharjoituksia ja abc-malliin liittyviä harjoituksia. 

Lisäksi tein viikottaisen lukujärjestyksen, johon laitoin kellonaikoineen  päivän ja viikon tehtävä.  Luin myös elämäntaito-oppaita ja psykologiaan liittyviä teoksia. 

Kävittekö tehtyjä tehtäviä läpi terapiassa?

Vierailija
51/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisipa. Mulle polilta sanottiin suoraan, että liikunnan lisääminen ja ruokavalion parantaminen tuskin auttaa mun masennukseen vaan mun pitäisi jostain keksiä rahaa ja mennä terapiaan. Tosi lohduttavaa

Vierailija
52/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siitä nyt ole ihan lääketieteellistä, arvostettua tutkimustulosta, että liikunnan vaikutukset mieleen ovat yhtä tehokkaita kuin masennuslääkkeiden? Ja nythän puhutaan lääketieteessä paljon suoliston ja aivojen yhteydestä ja siitä, kuinka paljon ravinto ja suoliston kunto vaikuttavat aivoterveyteen. Että kyllä, ihan tutkitusti ja todistetusti liikunta ja hyvä ravinto vaikuttavat myös mielenterveyteen ja hoitavat esim. masennusta.

Vierailija
53/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisipa. Mulle polilta sanottiin suoraan, että liikunnan lisääminen ja ruokavalion parantaminen tuskin auttaa mun masennukseen vaan mun pitäisi jostain keksiä rahaa ja mennä terapiaan. Tosi lohduttavaa

Olen käynyt vuosia terapiassa 5 eri terapeutilla. He eivät pysty tekemään mitään mitä et pystyisi tekemään itse. He eivät myöskään tiedä mitään sellaista mitä et pystyisi saamaan itse selville. Katso duodecimin kirjoista ne jotka kolahtavat sinun ongelmiisi ja käy mielenterveystalo.fi sivuilla. Lainaa tai osta sellaisia itsehoito-oppaita joissa käsitellään niitä ongelmia joita sinulla on. Ruokavalio ja liikunta yksin eivät korjaa mitään mutta vaikuttavat positiivisesti siellä taustalla. Samoin väreillä on alitajuista voimaa ihmisiin. Esim. Vihreä vaikuttaa rauhoittavasti adhd-tapauksiin, siitä on tutukimus. Käytä siis itseesi myös väriterapiaa omilla lempiväreillä + laita jotain vihreää kasvamaan. Ruokavalioon voi vihreäkasvatuksen yhdistää niin, että kasvatat oraita, versoja ja ituja vaikka ne eivät vihreitä olekaan, mutta terveellisiä :) Saat 2 kärpästä yhdellä iskulla!

Vierailija
54/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käytiin ja keskusteltiin. En ole eläessani puhunut niin paljon kuin terapiassa. 

Olin todella motivoitunut paranemaan ja siitä sain kiitoksia terapeutilta. 

Vierailija
55/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hyvä ruokavalio ja liikunta pitävät yllä peruskuntoa jolloin on joka tapauksessa paremmissa voimissa kuin roskaruoalla. Sen lisäksi toki PITÄÄ ITSE PARANTAA ITSENSÄ, koska hoitoa maassamme ei saa.

Älä muuta sano.

Huomannut olen käytännössä kuinka makkaraa syövät ovat huonovointisempia kuin kasvissyöjät.

Oma apu paras apu, jeah.

Vierailija
56/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käytiin ja keskusteltiin. En ole eläessani puhunut niin paljon kuin terapiassa. 

Olin todella motivoitunut paranemaan ja siitä sain kiitoksia terapeutilta. 

Hienoa, että kävitte niitä läpi. Itse koin tehtävät hieman ontuneiksi, koska niitä ei käyty yhdessä läpi. Tehtävät ovat tietysti itselle herättämään ajatuksia, mutta niiden läpi käyminen olisi ollut todella tärkeää.

Vierailija
57/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä häpeä mikä sairauteen liittyy? Miten siitä

Pääsee eroon? Olen lukenut oppaita häpeästä.

Vierailija
58/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen käynyt katsomassa ystävääni sairaalassa, jossa on osastohoidossa masennuksen vuoksi, niin voin kertoa, että ainakaan sellaiseen ei kävelylenkki ja ruokavalio auta. Masentunut ei välttämättä pysty edes syömään ja ajatukset on jossain muualla, että eipä siinä kaverin kanssa tehtävät kävelyt auta.

Vierailija
59/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähän masentunut ja minua kiinostaa tehdä asioita mutta elämääni tulee käänteitä joihin minun on vaikea vaikuttaa ja monta on yhtä vastaan joten masennun samaan paskaan aina. Toivoa minulla on jos näitä käänteitä nyt ei tulisi enää!. Nyt ajattelen että haluaisin muuttaa suomesta pois. Toivottavasti näitä käänteitä ei tule lisää jotta voin tehdä liikuntaa tai muuttaa suomesta pois jos se liikunnan tekeminen ei käy todeksi käänteitä vastaan. Nyt ajattelen näin. En tiedä huomisesta. Yllättävää paskan hajua ei ole kiva hengittää.

Koko ajan ei ole kellään kivaa, sitä on arki. Kaikille tulee elämässä myös niitä yllättäviä käänteitä. Kaikkia käänteitä ei voi estää, mutta useita voi ennakoida ja varautua niihin.

Puhut vaikeuksistasi niin epämääräisesti, että vaikea sanoa.

Vierailija
60/100 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimman masennuskauteni aikana jopa lähikauppaan kävely oli uuvuttavaa. Olin niin henkisesti loppu, että kaikki sängyssä makaamista enemmän energiaa vaativa oli raskasta. Kauppaan kävellessäkin teki mieli vaan jäädä asfaltille makaamaan. 

Onneksi mulla on hyviä ystäviä ja rakas perhe, jotka auttoivat eteenpäin kuntoutuspsykoterapiaan. Sain piristävää lääkettä, jonka avulla jaksoin raahautua viikottaiseen terapiaan ja vaikka sinne ulos kävelylle silloin tällöin. Nyt jo voin paljon paremmin, kiitos lääkkeiden ja terapian. 

Kyllä masentunut itsekin tietää, mitä pitäisi tehdä, ja sekös vasta tuntuukin pahalta. Pitäisi syödä hyvin, urheilla, nähdä ystäviä, pitää itsestä huolta... Mutta mitään ei vaan jaksa tehdä, ja olo on entistä huonompi. Masentunut tarvitsee vain rakkaiden läsnäoloa. Sitä, että on joku, kehen nojata kun on vaikeaa. Joku, joka pitää vaikka kädestä kiinni, kun soittaa lääkäriin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi