Miksi mua ei tutkittu lääkärissä?
Sain hengenahdistuskohtauksia, olen 2 vuoden sisällä menettänyt tajun yhteensä 5 kertaa, oikean puolen suupieleni ja korvan välisellä alueella on kasvohermovaurio, olen yskinyt/oksentanut verta, painoni on pudonnut n. 10 kg, jaloistani katosi tunto ja kasvoni turpoilivat? Lisäksi olin infektiokierteessä, keuhkoni rahisivat, nielussani oli peitteet ja oikea silmänpohjani on vaurioitunut. Voisiko joku kertoa?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosi: yksinäisyys.
Tän kaiken jälkeen. Koen, että mun maine on tuhottu, samoin mun elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta olet juossut lääkärissä vaatien eri tutkimuksia... Selvä luulosairaus. Onko muita mt diagnooseja?
En ole käynyt lääkärissä kahden vuoden aikana kuin näistä syistä:
-menetin tajuntani ja verensokerini oli 9 ja kalium 2 (heräsin päivystyksestä)
-olin flunssassa, minkä jälkeen kuume nousi uudestaan 39c, ja ysköksissä oli verta
-minulla oli virtsatientulehdus
Mikä helvetti se sairausten ja kremppojen lista sitten sun avauksessa on?? Mitä sä oikein haluat tutkittavan?
Haluan diagnoosin. En minä tiedä, mikä minulla on.
Sun kysymyksenasettelusi on väärä. Sä haluat tietää liittyvätkö oireesi toisiinsa ja ovatko ne lupuksen tai epilepsian oireita.
Minuakin kiinnostaisi kovasti tietää onko sinulla diabetes, koska verensokerisi oli noin korkea ja kaliumisi matala. Vai syötkö kortisonia?
Sä oot siis ilmeisesti päätellyt, että noiden kaikkien oireiden täytyy liittyä toisiinsa ja sulla on joku tauti, mistä ne kaikki johtuu. Ehkä ne on vaan erillisiä kremppoja, jotka kaikki johtuu eri syistä, osa kun on ilmeisesti jo parantunutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta olet juossut lääkärissä vaatien eri tutkimuksia... Selvä luulosairaus. Onko muita mt diagnooseja?
-olin flunssassa, minkä jälkeen kuume nousi uudestaan 39c, ja ysköksissä oli verta
Niin siis kauanko tämä "flunssakierre" on jatkunut?
Yli 2 vuotta. Diagnoosi mm. "somatisaatiohäiriö".
Näitä viestejäsi lukiessa tulee kyllä ajatelleeksi että tuo diagnoosi on ihan asiallinen.
Eli luulosairaus somatisaatiohäiriö on todettu
Ap kuulostaa samalta kuin se taannoinen jankkaaja jonka poikaystävä/hoito ei vastannut heti hänen wa- tai tekstiviesteihin. Aihe eri, mutta jankkaaminen samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti se sairausten ja kremppojen lista sitten sun avauksessa on?? Mitä sä oikein haluat tutkittavan?
Sun kysymyksenasettelusi on väärä. Sä haluat tietää liittyvätkö oireesi toisiinsa ja ovatko ne lupuksen tai epilepsian oireita.
Minuakin kiinnostaisi kovasti tietää onko sinulla diabetes, koska verensokerisi oli noin korkea ja kaliumisi matala. Vai syötkö kortisonia?
Ok, joo, eli haluan tietää, liittyvätkö oireeni toisiinsa, koska ei ole normaalia, että silmänpohjassa on vaurio, kasvoissa hermovaurio, menettää tajuntaansa, ja olla kokoajan infektiokierteessä ja laihtua. En syö kortisonia. Ja joo, muakin kiinnostais toi diabetes.
Hei oikeesti, eli siis kysymyksenasettelu on se, että onko mulla lupus, epilepsia tai diabetes, miten selitän tän lääkärille järkevästi. Että haluan tietää, liittyykö nää oireet toisiinsa.
Huomiohakuisuus tulee kyllä aika vahvasti mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Huomiohakuisuus tulee kyllä aika vahvasti mieleen.
Ei, kun mieleen tulee, että onko mulla lupus, epilepsia, astma ja/tai diabetes. Onko huomionhakuisuutta olla sairas paska.
Siis ei nyt vieläkään selvinnyt kauanko tämä infektiokierre on jatkunut. Vai siis loppuiko se jo? Jos vain kerroit milloin alkoi ja milloin loppui, vai jatkuuko vielä.
Lupuksen oireet on moninaiset ja erikoislääkärin tulisi pystyä diagnosoida se. Terveyskirjaston tietopaketti http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Diagnoosi auttaa välillä vain henkiseen oloon mutta se ei välttämättä paranna sairautta. Itselläni on polykystinen munuaissairaus diagnosoitu 2 vuotta sitten. Mitään niille munuaisilleni ei voida tehdä muuta kuin vaihtaa sitten kun ne irtisanovat sopimuksen. Verenpainelääkitys pidentää munuaisten käyttöikää, mutta ne täyttyvät vääjäämättömästi kystista ja lakkaavat toimimasta lopulta. Tämä tapahtuu 50-70 vuotiaana vähintään puolelle geenin kantajille. Dialyysissa sitten kunnes luovuttaja löytyy. Että tälläisen tiedon kanssa joudun elämään loppuelämäni. Ehkä olen niitä onnellisia jotka kuolevat omat munuaiset tallella, niitäkin tosin löytyy tässä taudissa eli kaikilla ei ole niin aggressiivinen tauti.
Omaatko mun kengänkokoisen älykkyysosamäärän? Se on jotain 45 luokkaa. Miten voit jotenkuten ymmärtää yh äidin joka siivoaa pitääkseen perheen ruokittuna. Niin miten ymmärrettävää se on että ei tutkita. Ps jos lääkäriks opiskelet nii vittu opettele edes se hippokrateen vala joudut lääkärinä vannomaa sen kuitenki. Ekonomista en tiedä mut ei käy sääliksi kun osoitit jo mitä olet ihmisiäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, joo, eli haluan tietää, liittyvätkö oireeni toisiinsa, koska ei ole normaalia, että silmänpohjassa on vaurio, kasvoissa hermovaurio, menettää tajuntaansa, ja olla kokoajan infektiokierteessä ja laihtua. En syö kortisonia. Ja joo, muakin kiinnostais toi diabetes.
Silmänpohjan vaurio voi olla ulkoisenkin tekijän tai esim. tulehduksen aiheuttama.
Kasvohermovaurio voi myös tulla kylmästä, hammastulehduksesta, pahasta poskiontelontulehduksesta, borrelioosista.
Tuolla kalium-tasolla pidän ihmeenä että sun sydän on ylipäänsä enää lyönyt joten tajunnanmenetys ei todellakaan ole mikään ihme. Ihminen menettää tajuntansa myös vähemmän vaarallisista syistä: ylirasituksesta, kuivumisesta, korkeasta kuumeesta, pelästyksestä, tilanteissa joissa nousee esim. nopeasti pystyyn ja verenkierron säätely ei ehdi perässä (ortostaattinen hypotonia)
Infektiokierteelle on monta syytä sillekin: sisäilmaongelmat, diabetes, liian matala hemoglobiini, syömishäiriö, perinnöllinen vasta-ainepuutos, vajaaravitsemus
Laihtumiselle myös löytyy montakin syytä: diabetes, syömishäiriö, vajaaravitsemus, imeytymishäiriö, keliakia...
Joku jo ehdottikin että kun menet lääkäriin, aloita siitä yhdestä vaivasta jota valitat. Vaikka nyt siitä laihtumisesta, paitsi siis jos sulla on olemassa oleva syömishäiriö...
Vierailija kirjoitti:
Siis ei nyt vieläkään selvinnyt kauanko tämä infektiokierre on jatkunut. Vai siis loppuiko se jo? Jos vain kerroit milloin alkoi ja milloin loppui, vai jatkuuko vielä.
Enemmän tai vähemmän ollut flunssassa pari vuotta, oikeesti tuntuu, että saan kaikki flunssat. Tän vuoden puolella oon ollut 2 krt flunssassa, kerran oksennustaudissa ja nyt virtsaputkentulehduksessa, mikä ei tainnut mennä ohi antibiootilla, joten olen uudestaan menossa lekuriin huomenna.
Multa on testattu tumavasta-aineet, niitä ei ollut. Sulkeeko tämä lupuksen pois 100% varmuudella. Pelkään, että mulla on toi lupus. En ole käynyt reumatologilla, mutta oon niin täynnä tätä tilannetta, että oon luulosairas, sitä tätä ja tota, mä en jaksa ravata yhdelläkään lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmänpohjan vaurio voi olla ulkoisenkin tekijän tai esim. tulehduksen aiheuttama.
Kasvohermovaurio voi myös tulla kylmästä, hammastulehduksesta, pahasta poskiontelontulehduksesta, borrelioosista.
Tuolla kalium-tasolla pidän ihmeenä että sun sydän on ylipäänsä enää lyönyt joten tajunnanmenetys ei todellakaan ole mikään ihme. Ihminen menettää tajuntansa myös vähemmän vaarallisista syistä: ylirasituksesta, kuivumisesta, korkeasta kuumeesta, pelästyksestä, tilanteissa joissa nousee esim. nopeasti pystyyn ja verenkierron säätely ei ehdi perässä (ortostaattinen hypotonia)
Infektiokierteelle on monta syytä sillekin: sisäilmaongelmat, diabetes, liian matala hemoglobiini, syömishäiriö, perinnöllinen vasta-ainepuutos, vajaaravitsemus
Laihtumiselle myös löytyy montakin syytä: diabetes, syömishäiriö, vajaaravitsemus, imeytymishäiriö, keliakia...
Joku jo ehdottikin että kun menet lääkäriin, aloita siitä yhdestä vaivasta jota valitat. Vaikka nyt siitä laihtumisesta, paitsi siis jos sulla on olemassa oleva syömishäiriö...
Mulla ei ole syömishäiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tai vähemmän ollut flunssassa pari vuotta, oikeesti tuntuu, että saan kaikki flunssat. Tän vuoden puolella oon ollut 2 krt flunssassa, kerran oksennustaudissa ja nyt virtsaputkentulehduksessa, mikä ei tainnut mennä ohi antibiootilla, joten olen uudestaan menossa lekuriin huomenna.
Multa on testattu tumavasta-aineet, niitä ei ollut. Sulkeeko tämä lupuksen pois 100% varmuudella. Pelkään, että mulla on toi lupus. En ole käynyt reumatologilla, mutta oon niin täynnä tätä tilannetta, että oon luulosairas, sitä tätä ja tota, mä en jaksa ravata yhdelläkään lääkärillä.
Yksi antibioottikuuri tuhoaa suolistosta ne hyvätkin bakteerit, jopa 1-2 vuoden ajaksi, joten ei ihme jos saat itseesi kaikki mahdolliset virusflunssat. Vastustuskykysi palautunee kun suolisto on korjannut tilanteen, mutta se vie aikaa. Antibiootit ovat vähän kaksiteräinen miekka, siksi ihmettelenkin ihmisten suurta hinkua vaatia virusflunssaan kuuria, kun siitä on ainoastaan haittaa.
tänä vuonna pyörii kaikki neljä influenssavirusta, joten ihan hyvin voi olla jopa neljä peräkkäin tai sairaaöahoidossa oli tänävuonna ollut joku jolla oli kaksi virusta päällekkäin . Oksutauti, 2 flunssaa ja yksi virtsatietulehdus vuoden sisällä ei ole mitenkään poikkeuksellista, jos on lapsia voi olla useamminkin kipeenä kun tuovat kaikki räkätaudit.
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeesti, eli siis kysymyksenasettelu on se, että onko mulla lupus, epilepsia tai diabetes, miten selitän tän lääkärille järkevästi. Että haluan tietää, liittyykö nää oireet toisiinsa.
Mene yksityiselle ja pyydä tutkimaan onko sulla joku noista, tutkivat kyllä jos sulla on rahaa maksaa. Julkisella puolella ei voida tutkia kaikkea mistä joku, jo mahdollisesti parantunut, oire ehkä mahdollisesti voisi johtua.
On ihottumaa, mun mielestä on ollut ns. perhosihottuma, mutta en ole lääkäri niin en osaa sanoa.