Miksi mua ei tutkittu lääkärissä?
Sain hengenahdistuskohtauksia, olen 2 vuoden sisällä menettänyt tajun yhteensä 5 kertaa, oikean puolen suupieleni ja korvan välisellä alueella on kasvohermovaurio, olen yskinyt/oksentanut verta, painoni on pudonnut n. 10 kg, jaloistani katosi tunto ja kasvoni turpoilivat? Lisäksi olin infektiokierteessä, keuhkoni rahisivat, nielussani oli peitteet ja oikea silmänpohjani on vaurioitunut. Voisiko joku kertoa?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan palstaltakin lukenut, että ihmiset eivät halua enää kustantaa terveydenhuoltoa verovaroin. Jokainen on omillaan, mene yksityiselle. Tämä on kansan tahto.
Kävin yksityisellä sekä julkisella.
Yksityisellä tutkitaan aina. Sinultakin tutkittiin heti sisään astuttuasi, että onko tilillä rahaa ja luottokelpoisuus tallella tai että maksaako joku muu kuin sinä tutkimukset. Kaikkiin kysymyksiin oli vastaus ei ja näin ollen enempiin tutkimuksiin ei ollut mitään tarvetta.
Vuokrafirmassamme oli systeemi, että sairaana piti hakea todistus yksityiseltä terveysasemalta, kun oli sairaana. Toki myös saadakseen hoitoa ja mahdollisesti tarvittavan lääkereseptin. Mutta ennen kuin terveysasema antoi ajan lääkärille tai hoitajalle, piti vuokrafirmasta olla kertaluonteinen maksusitoumus, että he maksavat käynnin. Eli ensin piti soittaa vuorafirmaan ja anella lupa jolloin he, jos myönsivät luvan, lähettivät maksusitoumuksen yksityiselle terveysasemalle, jota piti käyttää. Yhden kerran viiden vuoden aikana sairastuin ja pyysin luvan mennä vastaanotolle. Sinne mentyäni selvisi heti ilmoittautuessa, että tarvitaan maksusitoumus joka käynniltä ja sitä ei ollut lähetetty. Niinpä minua ei otettu sisään. Tai olisi otettu, jos olisin maksanut itse. Mutta periaatteessa en heti alkanut maksamaan vaan ajattelin, että kun työsoppariin kuuluu hoito, niin kokeillaan toimiiko, mutta ennen iltaa olisin maksanut kyllä itsekin. Vasta useamman tunnin soittelun jälkeen sain lopulta vuokrafirmasta kiinni jonkun, joka etsi toisen, jolla oli oikeus laittaa maksusitoumus, koska aamulla sen lähetys oli kuulemma unohtunut. Kun sitoumus tuli, aika järjestyi heti. Näin kävi muillekin aika säännöllisesti, eli prosessi toimi huonosti. Ehkä näin oli tarkoituskin, että kukaan ei mene vastaanotolle kuin hengen hädässä. Eli todellakin tutkitaan vasta sitten, kun maksu on varmistettu.
No ei sun pihi työnantaja ja vaikeaksi tehty työterveydenhuolto nyt varsinaisesti liittynyt yksityisten lääkäriasemien toimintaan millään tavalla.
Eikö muka sitä mahdollista diabetestä ole tutkittu?! Sokeri koholla, tulehduksia, silmänpohjaongelmia...sehän voisi selittää nämä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka sitä mahdollista diabetestä ole tutkittu?! Sokeri koholla, tulehduksia, silmänpohjaongelmia...sehän voisi selittää nämä kaikki.
Ja laihtuminen.
En nyt oikein ymärrä. Nuo aloituksessa listaamasi oireet ovat tapahtuneet monen vuoden sisällä, ja osa on diagnostisoitu, sekä viimeisen kahden vuoden aikana olet omien sanojesi mukaan käynyt lääkärillä "vain" viidesti, jolloin on ollut flunssaa tms. Milloin lääkäri siis on jättänyt tutkimatta sinut? Mitä olisi pitänyt tutkia?
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymärrä. Nuo aloituksessa listaamasi oireet ovat tapahtuneet monen vuoden sisällä, ja osa on diagnostisoitu, sekä viimeisen kahden vuoden aikana olet omien sanojesi mukaan käynyt lääkärillä "vain" viidesti, jolloin on ollut flunssaa tms. Milloin lääkäri siis on jättänyt tutkimatta sinut? Mitä olisi pitänyt tutkia?
Mun mielestä lupus olisi pitänyt tutkia, ja noi hermovauriot, ja en mä tiiä, ja ei ihminen menetä tajuntaansa ilman syytä, en mä tiedä, en mä oo mikään lääkäri. Ja tossa oli virhe, toi yks kahden vuoden aikana, että oon vaan käynyt kolmasti, siis tarkoitin n. vuoden aikana. Sillon kun toi alko, mä olin oikeesti aikuisten oikeesti tosi kipeä, mietin, että mikä hitto mulle on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lupus olisi pitänyt tutkia, ja noi hermovauriot, ja en mä tiiä, ja ei ihminen menetä tajuntaansa ilman syytä, en mä tiedä, en mä oo mikään lääkäri. Ja tossa oli virhe, toi yks kahden vuoden aikana, että oon vaan käynyt kolmasti, siis tarkoitin n. vuoden aikana. Sillon kun toi alko, mä olin oikeesti aikuisten oikeesti tosi kipeä, mietin, että mikä hitto mulle on tullut.
Niin mikä alkoi? Ja mitkä olivat senhetkiset oireet ja millä perustein ne viittasivat lupukseen? Mites sun verenpaineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä alkoi? Ja mitkä olivat senhetkiset oireet ja millä perustein ne viittasivat lupukseen? Mites sun verenpaineet?
Sairastelu, ihmeelliset turvotukset, hengenahdistus, rintakivut, oli menkat poissa puoli vuotta, päänsärkykohtaukset, kasvojen ja jalkojen tunto-oireet, väsymys, huimaus, heikko olo, kuume, yskökset ja perhosihottuma. Mitä näitä nyt oli?
Olit päivystyksessä kun menetit tajuntasi ja verensokeri oli 9 ja kalium 2. Eikä ne tehneet siellä mitään tutkimuksia tai diagnosoineet sua? Sanoiko ne vaan kun heräsit että hyvä, oletkin tajuissas, voit lähteä? Kuulostaa uskomattomalta, ettei päivystyksessä olisi tutkittu yhtään tai ohjattu jatkotutkimuksiin.
Itse varaisin ajan lääkärille syynä tahaton laihtuminen (jos se sulla todella sellaista on). Kyllä se sitten tutkisi ja määräisi kokeita.
Vierailija kirjoitti:
Olit päivystyksessä kun menetit tajuntasi ja verensokeri oli 9 ja kalium 2. Eikä ne tehneet siellä mitään tutkimuksia tai diagnosoineet sua? Sanoiko ne vaan kun heräsit että hyvä, oletkin tajuissas, voit lähteä? Kuulostaa uskomattomalta, ettei päivystyksessä olisi tutkittu yhtään tai ohjattu jatkotutkimuksiin.
Itse varaisin ajan lääkärille syynä tahaton laihtuminen (jos se sulla todella sellaista on). Kyllä se sitten tutkisi ja määräisi kokeita.
Joo, homma meni näin, lisäksi tietoihin kirjattiin, että "käytän alkoholia 3 kertaa viikossa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä menit lääkäriin?
Eikös se tullut aloituksesta ihan selväksi? Osaatko lukea?
Ei tullut, mutta nyt toki selvisi, että sulla on käytöshäiriöitä tai mielenterveysongelma.
Jos riehuu ja pelleilee, on melko turha odottaa asiallisuutta muiltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut, mutta nyt toki selvisi, että sulla on käytöshäiriöitä tai mielenterveysongelma.
Jos riehuu ja pelleilee, on melko turha odottaa asiallisuutta muiltakaan.
Olin asiallinen tiettyyn pisteeseen saakka. Mene itse asiallisesti tuossa kunnossa lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos riehuu ja pelleilee, on melko turha odottaa asiallisuutta muiltakaan.Olin asiallinen tiettyyn pisteeseen saakka. Mene itse asiallisesti tuossa kunnossa lääkäriin.
Ja mm. kysyessäni terveyskeskuslääkäriltä, millon paranen, että pääsen takaisin kesätöihin yms. sain vastauksen "en tiedä, minulla ei ole kristallipalloa, en ole ennustaja". :D
Mun mielestä sua on tutkittu jo aika kattavasti. Sulta on kuvattu silmät, pää, keuhkot, otettu verikokeita ja sitä lupuksenkin mahdollisuutta on selkeästi tutkittu, kun kerta niitä vasta-aineitakin on kateltu. Hitto sua on tutkittu enemmän kuin keskivertopotilasta. Kyse taitaa olla enemmän siitä, että kun et ole saanut mieluista ja yksiselitteistä vastausta niin tunnet, ettei sua ole tutkittu?
Mä lähtisin nyt ensin kattoon sitä verensokeripuolta, toki tulehdus saattaa tervehaimaisellakin nostaa verensokeria, mutta sokeriaineenvaihdunnan häiriö (ts. diabetes) selittäisi hienosti pyörtymiset, infektiokierteen, laihtumisen ja yleisen huonon olon. Silmävaurio, kerta on vuosia sitten tullut jo, ei luultavasti olisi sitä perua, silmämuutokset tulevat vasta vuosien jälkeen. Ei vuosia ennen :D ehkäpä olet tosiaan tuijannut taskulampulla toiseen silmään.
Vuokrafirmassamme oli systeemi, että sairaana piti hakea todistus yksityiseltä terveysasemalta, kun oli sairaana. Toki myös saadakseen hoitoa ja mahdollisesti tarvittavan lääkereseptin. Mutta ennen kuin terveysasema antoi ajan lääkärille tai hoitajalle, piti vuokrafirmasta olla kertaluonteinen maksusitoumus, että he maksavat käynnin. Eli ensin piti soittaa vuorafirmaan ja anella lupa jolloin he, jos myönsivät luvan, lähettivät maksusitoumuksen yksityiselle terveysasemalle, jota piti käyttää. Yhden kerran viiden vuoden aikana sairastuin ja pyysin luvan mennä vastaanotolle. Sinne mentyäni selvisi heti ilmoittautuessa, että tarvitaan maksusitoumus joka käynniltä ja sitä ei ollut lähetetty. Niinpä minua ei otettu sisään. Tai olisi otettu, jos olisin maksanut itse. Mutta periaatteessa en heti alkanut maksamaan vaan ajattelin, että kun työsoppariin kuuluu hoito, niin kokeillaan toimiiko, mutta ennen iltaa olisin maksanut kyllä itsekin. Vasta useamman tunnin soittelun jälkeen sain lopulta vuokrafirmasta kiinni jonkun, joka etsi toisen, jolla oli oikeus laittaa maksusitoumus, koska aamulla sen lähetys oli kuulemma unohtunut. Kun sitoumus tuli, aika järjestyi heti. Näin kävi muillekin aika säännöllisesti, eli prosessi toimi huonosti. Ehkä näin oli tarkoituskin, että kukaan ei mene vastaanotolle kuin hengen hädässä. Eli todellakin tutkitaan vasta sitten, kun maksu on varmistettu.