Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä kutsuminen kylään toisten luokse

Väsynyt
04.03.2018 |

Meille yrittää välillä kutsua itseään kylään tuttava, joka voi perua aiemmin sovittuja tapaamisia hyvinkin nopealla aikataululla tähän tyyliin: "Ei päästäkään käymään tänään, kun keksittiin tälle päivälle nyt muuta ohjelmaa". Siinähän sitten itse mietit, että mitä teet vieraita varten varattujen tarjoiluiden kanssa ja mitä itse päivälle keksisit.

Voihan tällaista ihmistä nähdä ohimennen kaupungilla ja joskus vaihtaa kuulumisia, eihän sitä riidoissa tietysti tarvitse olla. Vaikea vain estää omaa ärsytystä nousemasta pintaan, kun tämä tyyppi ehdottaa, että: "Sovitaan päivä, niin poikkean teille kahville". Tekisi mieli vastailla aika kärjekkäästi, ettei tällä tavoin hetken mielijohteesta ohareita tekevä ihminen ole tervetullut, sairastumiset yms. tietysti ovat erikseen. Eniten ihmetyttää se, että miten jollain oikein riittää pokka tällaiseen? Eikö yleensä itse pääsääntöisesti kutsuta vain omaan kotiin tai ehdoteta tapaamista kaupungilla? Toisen lievähkö painostaminen isännän tai emännän rooliin vastoin tahtoaan "joo, keskiviikkona minä voisin teillä kahvitella"-heitoilla tunnu kovin reilulta. Voihan tästä aina kieltäytyä vetoamalla muihin juttuihin, mutta tilanteena nuo eivät ole mukavia.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaveri" soitti kerran ostin pullaa, keitätkö kahvit. No, kaveri tuli se oli ostanut vain yhden pullan. Nykyään tavataan vain kahvilassa.

Vierailija
22/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aloituksesta selviää, niin näin olen parin kerran ohareiden jälkeen ruvennut toimimaan. En järjestele tämän ihmisen takia enää menojani, vaan voin ohimennen jutella hänen kanssaan jossain jos olisin muutenkin ollut samaan paikkaan menossa, tuli hän perheineen mukaan tai ei. Eniten ihmettelen, että miten tiheästi ohareita tekevä ja itse vieraiden kestitsemisen kodissaan laiminlyövä henkilö oikein kehtaa vaatia tuolla tavoin muilta vieraanvaraista kohtelua osakseen? Itseä nolottaisi moisten perumisten jälkeen enkä tosiaan silloin kehtaisi yrittää ängetä toisten luokse kahville.

-Ap

Vierailija kirjoitti:

Itse itsensä kutsuminen kahville on ihan normaalia. Oharit ei, mutta tämä henkilö ei varmaan tajua että teet valmisteluja lyhyen kahvittelun takia.

Jos et halua tavata häntä, sano että sinulla on muuta kun ensi kerralla on tulossa kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tämä kahvikutsujen pyytelijä on tullut tyhjin käsin. Vieraat, jotka tuovat syötävää mukanaan ovat oikein tervetulleita, mutta niitä on kovin harvassa. Yllätysvieraiden tullessa kaivellaan sitten kiireessä jotain esiin syötävää pakkasesta, jos siellä jotain sattuu olemaan. Edes synnytyslaitokselta kotiuduttuamme pian vauvaa katsomaan tulleet eivät vieraat ole tuoneet pullaa yms. mukanaan. 😯

-Ap

Vierailija kirjoitti:

Kotipuolessa on ihan tavallista, että naapuri tulee piipahtamaan ilmoittamatta. Kaverit yleensä kyllä soittavat ennakkoon, että "ostin kakkua ja sopiiko tulla kohta käymään".

Vierailija
24/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kutsun itseni moniin paikkoihin, koska en muuten kutusua saa!

Olet tahditon tunkeilija. Jos sinut haluttaisiin jonnekin, niin sinut kyllä kutsuttaisiin. Opettele viettämään mukavaa aikaa itseksesikin, älä pelkästään roiku toisissa.

Vierailija
25/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä.Oma lukunsa on myös sukulaiset, joille ei sovi ilmoittamamme lapsen syntymäpäiväjuhlien ajankohta, vaan ilmiottavat tulevansa heille itselleen sopivana päivänä - ja odottavat tietysti täyttä kestitystä! Ei, me ei järkkäillä juhlia monelle päivälle. Kahvit kyllä keitetään.

Vierailija
26/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Meillä on tuttu pariskunta, joka tekee lyhyellä varoitusajalla ohareita säännöllisesti. Sitten ihmettelevät, että miksi nähdään niin harvoin ja antavat ymmärtää, että se on meidän kiireisen elämän vika.... Joskus tekisi mieli suoraan sanoa.

Sopivan tilanteen tullen voi kertoa, miltä sinusta tuntuu, kun tehdään ohareita säännöllisesti. Tuttavilta tuo osoittaa ajattelemattomuutta tai välinpitämättömyyttä sinun ajankäyttöäsi kohtaan, mutta sinun ei tarvitse loputtomiin sellaista sietää. 

Vierailija
27/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä.Oma lukunsa on myös sukulaiset, joille ei sovi ilmoittamamme lapsen syntymäpäiväjuhlien ajankohta, vaan ilmiottavat tulevansa heille itselleen sopivana päivänä - ja odottavat tietysti täyttä kestitystä! Ei, me ei järkkäillä juhlia monelle päivälle. Kahvit kyllä keitetään.

TÄMÄ. Synttärit ovat  la ja ti tullaan ihmettelemään , että missäs kakku on? Ainoa poikkeus on  sairastuminen, jos ilmoitetaan että täällä kaikki yrjöää, ei päästä tänään mutta käykö ensi viikko niin tokihan se sopii ja voin jonkun kääretortun leipoa.

Vierailija
28/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran luin jostain erään vanhan rouvan keinon yllätysvieraan soitellessa ovikelloa. Menee aina avaamaan ovea hattu päässä. Jos on mieleinen vieras, niin sanoo, että on juuri tulossa ja riisumassa vaatteita, tervetuloa. Jos ei ole mieleinen vieras, niin sanoo, että on juuri lähdössä ja pukemassa, että voi harmi!

Niin, että siitä vain kokeilemaan - tiijä sitten miten toimii, kun nykyään pidetään pipoja päivät pitkät...

Vierailija
29/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tällaiset tutut ilmoittivat ensin tulevansa perheenä lapsen synttäreille... no eivät tulleet, kun olivat väsyneitä... pyysivät sitten saada poiketa toisena päivänä kahville lahjan kanssa.... eivät tulleet, kun päättivätkin samana päivänä, että ovat keksineet muuta ohjelmaa... synttäreistä on nyt pian 2 vuotta, mutta lapselle ei ole toimitettu tätä luvattua lahjaakaan, vaikka pariskunnan toista jäsentä näen työpaikallani usein. 😑

Vierailija
30/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotipuolessa on ihan tavallista, että naapuri tulee piipahtamaan ilmoittamatta. Kaverit yleensä kyllä soittavat ennakkoon, että "ostin kakkua ja sopiiko tulla kohta käymään".

Tuossa vieraat tuovat kahvin seuraksi syötävää ja kysyvät SOPIIKO kyläily isäntäväelle. Tuo on ihan hyvä tapa toimia. Ihan eri asia olisi ängetä tyhjin käsin muille selittäen, että ajatteli nyt poiketa kahville.

Vierailija
31/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä on tosi puutteelliset käytöstavat, mutta pitää muistaa se, että eniten harmia tästä käytöksestä on heille itselleen. Harva viihtyy epäluotettavien ihmisten seurassa.

Jokaisella on vastuu pyrkiä kehittämään itseään. Seuransa saa silti valita. Toisia aikuisia ihmisiä ole mikään pakko yrittää ohjata kohti parempia käytöstapoja, vaikka niiden omaksumisesta heille etua voisi ollakin. Aikuista eivät muut voi kasvattaa jälkijunassa, vaan aikuisena omasta käytöksestä kannetaan itse vastuu.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Meillä on tuttu pariskunta, joka tekee lyhyellä varoitusajalla ohareita säännöllisesti. Sitten ihmettelevät, että miksi nähdään niin harvoin ja antavat ymmärtää, että se on meidän kiireisen elämän vika.... Joskus tekisi mieli suoraan sanoa.

Sopivan tilanteen tullen voi kertoa, miltä sinusta tuntuu, kun tehdään ohareita säännöllisesti. Tuttavilta tuo osoittaa ajattelemattomuutta tai välinpitämättömyyttä sinun ajankäyttöäsi kohtaan, mutta sinun ei tarvitse loputtomiin sellaista sietää. 

Vierailija
32/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös yksi tuollainen "ystävä". En nykyään enää pidä yhteyttä, enkä vastaa viesteihin joissa suunnittelee tulevansa meille syömään...

Vierailija
33/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikein! Turha käyttää paljon omaa aikaa ikäviin ihmisiin. 👍

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös yksi tuollainen "ystävä". En nykyään enää pidä yhteyttä, enkä vastaa viesteihin joissa suunnittelee tulevansa meille syömään...

Vierailija
34/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku itsekeskeinen lokki alapeukuttamassa kommentteja?

Vierailija
35/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ottanut tiukan linjan. En ole tekemisissä asiattomia ohareita tekevien ihmisten kanssa. Heillä kun selityksiä riittää ja riittää, mutta tyyli ei ikinä muutu. Ja tyhjin käsin yllättäen kylään tulijoille en keitä kahveja, vaan sanon, etten viitsi juoda kahveja pelkältään ja rahatilanteen ollessa huono en tarjottavia valitettavasti pysty vierasvaroiksi kaappiin hankkimaan. Se ottaa opikseen jatkoa varten kuka ottaa.

Vierailija
36/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oharit ja muu perseily on oma lukunsa, mutta ei minua haittaa jos joku kutsuu itsensä käymään. Aina voi sanoa, että valitettavasti nyt ei käy ja ehdottaa jotain muuta ajankohtaa. Itse joskus tykkäänkin siitä, että joku tulee ihan extempore käymään jos se itselle nyt sattuu sopimaan. Tosin aika monesti nämä menee tyylillä "onko teillä jotain päivänä x? Voisin tulla käymään."

Vierailija
37/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi ärsyttävää, mutta itse tarjoilen vaan sellaista mitä kaapista löytyy.

Voileipiä tai keksiä, tai molempia jne.

En mä koskaan laita mitään erikoista piipahtajille. Pitkänmatkan vieraat on asia erikseen.

Vierailija
38/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä itse itsensä kutsuvat eivät taida tajuta, että heitä ei todellakaan haluta tavata koska eivät ymmärrä alkeellisiakaan käytöstapoja ja valitettavasti heidän lapsensa työnnetään aina jonkun muun niskoille hoidettavaksi ettei vaan itse joudu hoitamaan tai tarjoamaan mitään. Kun lopettaa tarjoilut kokonaan niin eipä enää olla jatkuvasti tulossa käymään. Onneksi muut ystävät ovat aivan erilaisia ja heitä haluaa tavata useasti.

Vierailija
39/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kasvaisit aikuiseksi ja sanoisit mitä mieltä olet. Ei ole niin vaikeaa.

Vierailija
40/113 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tämä kahvikutsujen pyytelijä on tullut tyhjin käsin. Vieraat, jotka tuovat syötävää mukanaan ovat oikein tervetulleita, mutta niitä on kovin harvassa. Yllätysvieraiden tullessa kaivellaan sitten kiireessä jotain esiin syötävää pakkasesta, jos siellä jotain sattuu olemaan. Edes synnytyslaitokselta kotiuduttuamme pian vauvaa katsomaan tulleet eivät vieraat ole tuoneet pullaa yms. mukanaan. 😯

-Ap

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ikinä kanna mitään pullia tai keksejä mukanani.

Mikä pakko se on aina syödä jotain?

Edes kahvi ei ole tarpeen. Ihminen syö 4 kertaa päivässä ja se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän