Miten suhtautua ystävään joka tiesi että mieheni pettää mutta ei kertonut minulla
Vasta kun mies jäi kiinni ja tunnusti minulle, ystävä kertoi että on tiennyt jo 2kk.
Kommentit (127)
Tutulla on ollut 20 vuoden suhde naimisissa olevan miehen kanssa ja heillä lapsikin. Mies jätti tuttuni. Haluaisitteko tietää, jos oma puolisonne olisi toiminut noin? Minusta todella uskomaton kuvio ja ihmettelen, miten joku ei tajua, jos mies vehtaa pari vuosikymmentä selän takana toisen kanssa. Ylipäänsä millainen ihminen pystyy tällaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Tutulla on ollut 20 vuoden suhde naimisissa olevan miehen kanssa ja heillä lapsikin. Mies jätti tuttuni. Haluaisitteko tietää, jos oma puolisonne olisi toiminut noin? Minusta todella uskomaton kuvio ja ihmettelen, miten joku ei tajua, jos mies vehtaa pari vuosikymmentä selän takana toisen kanssa. Ylipäänsä millainen ihminen pystyy tällaiseen?
Kysytkö tosissasi? Totta h*vetissä haluaisin tietää. En ikinä enää edes katsoisi ihmisiin päin jotka olisivat tienneet puolisoni toimineen noin eivätkä olisi kertoneet minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä tiesi, mutta hän siis oli meidän molempien ystävä, myös miehen. Ei hän lojaaliuttaan voinut kertoa. Ymmärrän sen.
Ihmettelin kyllä, kun ystävä ei enää tullut käymään. Häntä ahdisti se tilanne niin kovin.
Nyt siis haluat rankaista ystävääsi, kun hän joutui tahtomattaan ikävään välikäteen. Kohdista vihasi mieheesi, älä ystävääsi.
En ole rankaissut ketään. Kuten sanoin: ymmärrän ystävääni.
Joku totesi, että ystävä osoitti lojaaliutta vain miehelle. Juu, mutta eihän näissä tilanteissa voi olla lojaali molemmille. On pakko valita puolensa. Ystävä valitsi miehen puolen, ehkä siksi, että hän oli alunalkaen miehen ystävä, ja tullut minun ystäväkseni vasta miehen
Sattaa myös olla ettei valinnut kenenkään puolta, vaan jouduttuaan täysin ilmaa omaa valintaansa välikäteen, yritti vain parhaansa mukaan vetäytyä tilanteesta joka ei hänelle kuulunut.
Eli ei ollut ystävä, jos ystäväksi häntä luulevan hyvinvointi ja mielenterveys ei hänelle kuulunut. Katsoisi varmaan sivusta kun ystävän lompakko varastetaan, koska eihän tilanne hänelle kuulu. Kiva ystävä sellainen.
Paljolta olisi säästytty, jos ystävä ei olisi kertonut, että hän on jo pitempään tiennyt asiasta.
Olisi entinen ystävä omalla kohdalla.
Ei ole ystäväsi. Todellinen ystävä kyllä kertoisi tuon heti, ellei ole jokin todella poikkeuksellisen hyvä syy olla tekemättä niin. En tosin kyllä keksi mikä tällainen syy voisi olla.
Jos itse olisin tuo parisuhteen ulkopuolinen henkilö, olisin molempien ystävä ja tulisin tietoiseksi pettämisestä, niin ensiksi tietysti puhuisin *pettäjälle*. Kertoisin, että hänen on syytä kertoa toimistaan puolisolleen, tai jos ei tee sitä kohtuullisen ajan kuluessa (sanotaan vaikka viikko), niin minä ystävänä olen pakotettu kertomaan.
Epämiellyttävä tilanne kaiken kaikkiaan, mutta ei nyt mitenkään mahdoton navigoida järkevästi.