Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua ystävään joka tiesi että mieheni pettää mutta ei kertonut minulla

Vierailija
04.03.2018 |

Vasta kun mies jäi kiinni ja tunnusti minulle, ystävä kertoi että on tiennyt jo 2kk.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kertonut ystävälleni, että hänen miehensä pettää. Mies vikitteli minua ja useita muita, ja olin ollut paikalla todistamassa lääppimistä ja kuunnellut hänen leuhkimistaan.

Kerroin ystävälleni sen jälkeen, kun mies yritti minua ja nyt emme ole enää ystäviä ja hän seurustelee edelleen saman hyypiön kanssa. Ymmärrän siis miksei ulkopuoliset halua asioihin puuttua.

Vierailija
42/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä teki oudosti siinä että paljasti jälkikäteen tienneensä.

Jos hän tiesi asian varmuudella ja on läheinen ystävä, olisi minusta pitänyt kertoa heti. Ja olet ihan oikeutetusti pettynyt ystävääsi, jos tässä tilanteessa ei kertonut.

Mutta jos hänellä oli vain aavistus tai jostain harkitusta syystä jätti kertomatta, olisi saanut pysyä valitsemallaan linjalla.

Kysy häneltä miksei kertonut, ja mitä itse toivoo että teet jos vastaava tilanne tulee toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin siinä kävi, ammuttiin. 

Pidetään vaan nokka toisten sotkuista erossa. 

Vierailija
44/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi on joutunut ikävään välikäteen. Todennäköisesti on miettinyt kertomista mutta päättänytkin olla puuttumatta asiaan. Nämä ovat vaikeita juttuja, etenkin kun moni suuttuisi siitä että heidän parisuhdeasioihinsa puututaan. 

Huonot ystävät ovat just tuollaisia. Ajattelevat vain itseään. Mikä on minulle yksinkertaisin ja helpoin ratkaisu? Ah, no sehän on se, etten sekaannu asiaan. Tuommoisilla "ystävillä" ei tee yhtään mitään.

Vierailija
45/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis väitän, että kukaan teistä ei uskoisi jos kaverinne tai ystävänne kertoisi, että miehesi pettää sinua. Kuka uskoo? Eihän minun mieheni, milloin muka ehtisikään kun ei käy kuin töissä eikä koskaan missään.

Ajattelisit, että hän on kateellinen sinulle jostain syystä ja haluaa loukata sinua ja pilata sinun suhteesi. Sitten kertoisit miehellesi mitä ystäväsi puhui ja mies vakuuttamalla vakuuttaisi että rakastaa vain sinua ja unohda tuollainen kateellinen kaveri joka keksii juttuja ja joo, sehän oli työkaveri jonka kanssa kävelin kaupungilla. Ja sitten mies pitäisi taukoa hoidon tapaamisen kanssa kunnes pöly on laskeutunut ja olisi jatkossa entistä varovaisempi ja sinä jättäisit petollisen, kateellisen ystäväsi ja olisit onnellinen.

Näin se vaan menisi. Ei kannata kertoa. Kukaan ei usko toisen sanaan, ei usko ennen kuin itse näkee.

Kyllä minä uskoisin. Olen niin läheinen ystäväni kanssa, että ei tulisi mielenkään tuollaiset ajatukset. 

Vierailija
46/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis väitän, että kukaan teistä ei uskoisi jos kaverinne tai ystävänne kertoisi, että miehesi pettää sinua. Kuka uskoo? Eihän minun mieheni, milloin muka ehtisikään kun ei käy kuin töissä eikä koskaan missään.

Ajattelisit, että hän on kateellinen sinulle jostain syystä ja haluaa loukata sinua ja pilata sinun suhteesi. Sitten kertoisit miehellesi mitä ystäväsi puhui ja mies vakuuttamalla vakuuttaisi että rakastaa vain sinua ja unohda tuollainen kateellinen kaveri joka keksii juttuja ja joo, sehän oli työkaveri jonka kanssa kävelin kaupungilla. Ja sitten mies pitäisi taukoa hoidon tapaamisen kanssa kunnes pöly on laskeutunut ja olisi jatkossa entistä varovaisempi ja sinä jättäisit petollisen, kateellisen ystäväsi ja olisit onnellinen.

Näin se vaan menisi. Ei kannata kertoa. Kukaan ei usko toisen sanaan, ei usko ennen kuin itse näkee.

Väärin. Uskoin heti kun kuulin että miehellä on työpaikalla suhde. Olinhan aavistellut sitä jo itsekin. Ero tuli.

Vierailija
47/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä tiesi, mutta hän siis oli meidän molempien ystävä, myös miehen. Ei hän lojaaliuttaan voinut kertoa. Ymmärrän sen.

Ihmettelin kyllä, kun ystävä ei enää tullut käymään. Häntä ahdisti se tilanne niin kovin.

Minunkin ystäväni on ihmetellyt, miksi olen ottanut etäisyyttä.

On vain niin super ahdistavaa nähdä tyyppejä joista toinen ahdistelee salaa ja vonkaa seksiä kun vaimo (ystäväni) nukkuu vauvan kanssa toisessa huoneessa.

Mua on ihan todella ruvennut ällöttään se mies ja ahdistaan koko kuvio.

Nuorena läheisen ystäväni mies ahdisteli aina kun kaverin silmä vältti. Lopulta kerroin ystävälläni mitä tuo suuri rakkaus teki ja sanoi selän takana. Ystävä katkaisi välit, väitti minua kateelliseksi hänen onnestaan.

Hän avioitui vuosia myöhemmin ko miehen kanssa, sai pari lasta ja eräänä päivänä tämä mies jätti perheensä koska oli rakastunut napurin naiseen joka oli heidän perheystävänsä.

Mies hävisi maailmalle.

Kahdenkymmenen vuoden jälkeen olemme jälleen hyviä ystäviä.

Kaikenlaista sitä sattuu mutta sen jälkeen en ole koskaan sekaantunut kenenkään parisuhdeasioihin.

Vierailija
48/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että tilanne oli ystävällesi vaikea ja syy on miehen, ei hänen. Olisi kuitenkin hyvä jos pystyisitte joskus siitä kunnolla keskustelemaan, niin että saisit sanottua että asia painaa sinua, ja hän taas omasta puolestaan kerrottua miksi toimi niin kuin toimi. Ehkä ystävyytenne voi palautua entiselleen.

Ei kyllä se on ystävänkin syy, jos hän on päättänyt lähteä valehteluun mukaan ja salannut miehen pettämisen. Välit vain saman tien poikki tuollaiseen ihmiseen. Hänhän on samaa mieltä pettävän miehen kanssa, että ystävä ei ansaitse parempaa parisuhdetta. "Jääköön vaan ikuisiksi ajoiksi sidotuksi tuohon pettävään äijään!"

Vierailija
49/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, ettei monella ole todella hyviä ystävyyssuhteita vaan jotain kavereita vaan, jos ei halua asioihin sekaantua. 

Vierailija
50/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kerroin ystävälleni ja sain syytökset ja vihat päälle ja just toi kateus kortti vedettiin esiin että minä olin kuulemma kade parisuhteesta ja miehestä. Hah,tyyppi vokotteli ties ketä ja kävi ennen ja jälkeen harrastuksien painamassa jotain mimmejä. Tämän jälkeen olen pitänyt todellakin suuni kiinni ja en sekaannu toisten asioihin.

Vierailija
51/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sen virheen tehnyt, että olen kertonut ja minä sain molempien vihat päälleni. 

Ei, en kertoisi enää toista kertaa. 

Uhrasivat sinut, kun eivät pystyneet olemaan rehellisiä toisilleen. Mitään et menettänyt. Toivottavasti et kuitenkaan luottoa ihmiseen.

Vierailija
52/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina nuo samat

"sekaantua toisten asioihin"

"ei ole minun asiani"

"ampua viestin tuoja"

Aktivoituvat automaattisesti. Kun ei päässä liiku yksikään aivosolu, niin nuo sieltä putkahtelevat.

Otetaas rautalankaa. Jos näen saunassa ystäväni selässä luomen, en ajattele, että enpä sekaannu toisten asioihin kertomalla luomesta. En ajattele, että luomi ei ole minun asiani vaan ystäväni asia. En ajattele, että ystäväni varmaan ampuisi minut, jos kertoisin luomesta.

Jos ystäväni myöhemmin kertoisi syöpädiagnoosistaan, sanoisin että joo huomasin sen luomen jo pari vuotta sitten, harmi ettei sille syövälle voi enää tehdä mitään tässä vaiheessa. En halunnut sekaantua sun asioihin. Ystävä sitten kyyneleet silmissä kiittelisi että en sekaantunut hänen asioihinsa.

Tähän sitten se että niimmutku se on ihan eri asia se pettäminen. Pettäminen, josta ystävä ei tiedä, on tietämättömän ystävän OMA ASIA. Niin kerta.

Tuo luomivertaus oli naurettavan typerä ja lapsellinen, taattua av skeidaa taas kerran...

Vierailija
53/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Uskoin heti kun kuulin että miehellä on työpaikalla suhde. Olinhan aavistellut sitä jo itsekin. Ero tuli.

Uskoisipa eräs toinenkin, ihan itsensä ja lastensa vuoksi. Mutta ei, mies on laittanut hänen päähänsä ajatuksia, juuri siitä kuinka toiset ovat vain kateellisia heidän Onnestaan. Ja kuinka tämä mahdollinen viestinviejä on jopa itse vikitellyt tätä miestä! Kateuttaan haluaa nyt tuhota toisten perheen..

Vierailija
54/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen ystävä,tässä maassa kannattaa aina suhtautua varauksella ystäviin

Vierailija
55/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ala valehdella takaisin. Joka kerta kun näette, niin kusetat ja teeskentelet ystävää. No ei vaan. Välit poikki. Anna aikasi niille ystäville, joihin voit luottaa.

Vierailija
56/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä ei olisi voinut tehdä pettämiselle mitään, joten melanoomavertaus vie harhaan.

Jos kuitenkin pettäminen paljastuu parissa vuodessa, voi petetty kokea menettäneensä nuo vuodet, jotka olisi voinut jo käyttää asioidensa korjaamiseen, ehkä uuden elämän rakentamiseen sen sijaan, että tietämättään on elänyt valheellisessa suhteessa.

Vierailija
57/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten oli ja tuli mitä tuli, niin menneitä on turha enää itkeä. Maidot ovat maassa jo ja sinun on turha syytellä kaveriasi niiden kaatumisesta. Olisiko se hyödyttänyt sinua jotenkin, jos olisit asiasta aikaisemmin kuullut? Ja olisitko toivonut, että kaveri olisikin pettänyt toisen ystävänsä, eli miehesi?

Elämä jatkuu kuitenkin ja jos meinaat eteenpäin päästä, niin keskityt olennaiseen.

Vierailija
58/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ala valehdella takaisin. Joka kerta kun näette, niin kusetat ja teeskentelet ystävää. No ei vaan. Välit poikki. Anna aikasi niille ystäville, joihin voit luottaa.

Miksi pitäisi jäädä katkeruuteen kiinni? Ketä se hyödyttää? Siinä puuhassa menettää viimeisetkin ystävänsä, sillä yksikään ihminen ei halua katkeraa, vanhoissa vellovaa ja vihamielistä ystävää lähelleen.

Vierailija
59/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana kerroin ystävälleni ja sain syytökset ja vihat päälle ja just toi kateus kortti vedettiin esiin että minä olin kuulemma kade parisuhteesta ja miehestä. Hah,tyyppi vokotteli ties ketä ja kävi ennen ja jälkeen harrastuksien painamassa jotain mimmejä. Tämän jälkeen olen pitänyt todellakin suuni kiinni ja en sekaannu toisten asioihin.

Minäkin kerroin kerran ystävälleni puolisonsa syrjähypyistä (huom.monikko). Yksinkertaisesti siitä syystä, että yhdessäolomme, vanhojen ystävien, oli jotenkin niin valheellista kun toinen oli autuaan tietämätön siippansa kuvioista jotka minä tiesin mutkien kautta, halusin tai en. Ja kyllä - mietin asiaa tosi pitkään että jos kuviot olisivat olleet toisin päin - olisin halunnut tietää totuuden.  Niin vain kävi, että myrsky nousi ja minä sain sekä vihat niskaani että juoruilijan maineen. Se ystävyys päättyi siihen mitä en kyllä ikinä olisi uskonut.  Esimerkki siitäkin että hyvä ystävä on vaikea löytää mutta joskus helppo menettää hetkessä.

Vierailija
60/127 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin kuin minäkin tein. Ymmärrät ettei hän ole ystäväsi vaan enemmän lojaali miehellesi.

Olemme yhä väleissä ja suhtaudun ystävällisesti, mutta hän ei ole enää ystäväni enkä luota häneen enää pätkän vertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä