Miten suhtautua ystävään joka tiesi että mieheni pettää mutta ei kertonut minulla
Vasta kun mies jäi kiinni ja tunnusti minulle, ystävä kertoi että on tiennyt jo 2kk.
Kommentit (127)
Ystäväsi on ollut ikävässä välikädessä. Monesti viestintuoja ammutaan, joten parempi pitää suunsa kiinni ja olla sekaantumatta muiden parisuhdeasioihin. Mistä ystäväsi olisi voinut tietää, jos vaikka olisitte keskenänne sopineet väliaikaisesti siitä, että mies saa käydä vieraissa.
Mies on yksin syyllinen tilanteeseen. Älä sotke siihen ystävääsi ja ala syyttelemään häntä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä tiesi, mutta hän siis oli meidän molempien ystävä, myös miehen. Ei hän lojaaliuttaan voinut kertoa. Ymmärrän sen.
Ihmettelin kyllä, kun ystävä ei enää tullut käymään. Häntä ahdisti se tilanne niin kovin.
Nyt siis haluat rankaista ystävääsi, kun hän joutui tahtomattaan ikävään välikäteen. Kohdista vihasi mieheesi, älä ystävääsi.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä, kertoisinko, jos oisin ystävä, oikeesti aika vaikeita asioita.
Jos en pystyisi kertomaan, ottaisin etäisyyttä petettyyn, koska tuntisin aina valehtelevani ollessani hänen seurassaan.
Samaa mieltä edellisten kanssa siitä, että tilanne oli ystävällesi vaikea ja syy on miehen, ei hänen. Olisi kuitenkin hyvä jos pystyisitte joskus siitä kunnolla keskustelemaan, niin että saisit sanottua että asia painaa sinua, ja hän taas omasta puolestaan kerrottua miksi toimi niin kuin toimi. Ehkä ystävyytenne voi palautua entiselleen.
En tiedä miten menettelisin ystävänä, mutta jos en itse olisi nähnyt vaan ainoastaan kuullut asiasta, niin saattaisin olla hiljaa. Tosin olisin hiljaa myös asian paljastuttua. En siis haluaisi valita puoliani, sillä mistä minä kenenkään onnellisuudesta tietäisin ja sitä arvottaisin. Ja vaikka ystävä olisinkin, niin tuskinpa olisin ihan selvillä pariskunnan keskenäisistä väleistä. Toivon kuitenkin molemmille onnellista elämää.
Sitä miten pariskunta minuun suhtautuisi eron jälkeen, on myös hyvä idän käsissään. Erään läheisen ystäväpariskunnan erotessa miehen pettämisen jälkeen jäin molemmille ystäväksi. He molemmat purkivat minulle sydämiänsä, mutta minä vain kuuntelin, en ottanut kantaa vaikka se meinasi olla hyvin monta kertaa lähellä. Asiat riitelevät, eivät ihmiset, sen yritin muistaa.
Erosin miehestä kun sain tietää ja samalla ”ystävä” jäi menneisyyteen. Epäluotettavia kumpainenkin.
Aina nuo samat
"sekaantua toisten asioihin"
"ei ole minun asiani"
"ampua viestin tuoja"
Aktivoituvat automaattisesti. Kun ei päässä liiku yksikään aivosolu, niin nuo sieltä putkahtelevat.
Otetaas rautalankaa. Jos näen saunassa ystäväni selässä luomen, en ajattele, että enpä sekaannu toisten asioihin kertomalla luomesta. En ajattele, että luomi ei ole minun asiani vaan ystäväni asia. En ajattele, että ystäväni varmaan ampuisi minut, jos kertoisin luomesta.
Jos ystäväni myöhemmin kertoisi syöpädiagnoosistaan, sanoisin että joo huomasin sen luomen jo pari vuotta sitten, harmi ettei sille syövälle voi enää tehdä mitään tässä vaiheessa. En halunnut sekaantua sun asioihin. Ystävä sitten kyyneleet silmissä kiittelisi että en sekaantunut hänen asioihinsa.
Tähän sitten se että niimmutku se on ihan eri asia se pettäminen. Pettäminen, josta ystävä ei tiedä, on tietämättömän ystävän OMA ASIA. Niin kerta.
Vetää ystävää mukaan sitten lieventämään ja turha tuohon sitten langeta ja yrittää vain päästä pälkähästä.
Ystävä ei olisi voinut tehdä pettämiselle mitään, joten melanoomavertaus vie harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina nuo samat
"sekaantua toisten asioihin"
"ei ole minun asiani"
"ampua viestin tuoja"
Aktivoituvat automaattisesti. Kun ei päässä liiku yksikään aivosolu, niin nuo sieltä putkahtelevat.
Otetaas rautalankaa. Jos näen saunassa ystäväni selässä luomen, en ajattele, että enpä sekaannu toisten asioihin kertomalla luomesta. En ajattele, että luomi ei ole minun asiani vaan ystäväni asia. En ajattele, että ystäväni varmaan ampuisi minut, jos kertoisin luomesta.
Jos ystäväni myöhemmin kertoisi syöpädiagnoosistaan, sanoisin että joo huomasin sen luomen jo pari vuotta sitten, harmi ettei sille syövälle voi enää tehdä mitään tässä vaiheessa. En halunnut sekaantua sun asioihin. Ystävä sitten kyyneleet silmissä kiittelisi että en sekaantunut hänen asioihinsa.
Tähän sitten se että niimmutku se on ihan eri asia se pettäminen. Pettäminen, josta ystävä ei tiedä, on tietämättömän ystävän OMA ASIA. Niin kerta.
Lol, olipahan taas argumentti :D
Miten olis sellainen vaihtoehto että kertoisi että näki jotain, mutta ei ole varma. Että on voinut erehtyä henkilöstäkin. Tai kautta rantain kysellä miten menee josko on joku avoin suhde menossa ja antaa asian olla jos näin on.
Taidatte olla jotain teinejä näine vastauksinenne. Tuolla asenteella saatte vielä kakkaa niskaan monesta suunnasta. Ei tarvitse kuin odottaa. Miksi pitäisi olla vihamiehiä kun on tällaisia ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vasta kun mies jäi kiinni ja tunnusti minulle, ystävä kertoi että on tiennyt jo 2kk.
No tiedät, että ei ole oikea ystävä. Kaveri voi toki olla, koska sinänsä ei ole tehnyt sinulle vahinkoa. Mutta ei ole ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävä tiesi, mutta hän siis oli meidän molempien ystävä, myös miehen. Ei hän lojaaliuttaan voinut kertoa. Ymmärrän sen.
Ihmettelin kyllä, kun ystävä ei enää tullut käymään. Häntä ahdisti se tilanne niin kovin.
Minunkin ystäväni on ihmetellyt, miksi olen ottanut etäisyyttä.
On vain niin super ahdistavaa nähdä tyyppejä joista toinen ahdistelee salaa ja vonkaa seksiä kun vaimo (ystäväni) nukkuu vauvan kanssa toisessa huoneessa.
Mua on ihan todella ruvennut ällöttään se mies ja ahdistaan koko kuvio.
Tää on eri asia! Jos sua ahdistellaan, ni totta hemmetissä sun pitää avata suusi.
Itse olen sen virheen tehnyt, että olen kertonut ja minä sain molempien vihat päälleni.
Ei, en kertoisi enää toista kertaa.
Tosi ystävä kertoo. Loukkaantuisin todella paljon, jos ystäväni ei tuollaista asiaa kertoisi. Olemme tunteneet jo 40 vuotta, joten hän kyllä tietää miten suhtaudun asiaan. Ja sama päinvastoin.
Onni on ystävä, johon voi luottaa 100%:sesti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka läheinen ystävä on. Olisi todella vikeaa kertoa tuollaista asiaa, varsinkan jos ei ole täysin varma. Usein viestintuoja saa tuntea sen nahoissaan.
Ei todellakaan ole vaikea kertoa. Sen kun kertoo vain. Sähän ajattelet tuossa vain itseäsi, jos pelkäät ystävän reaktiota enemmän kuin sitä (voivoi jos minä saan tästä nyt kärsiä ja pahan mielen), että ystävää petetään ja hän on väärin oletuksin parisuhteessa. Harva ystävä haluaa tulla valehdelluksi. Siinä tulee sekä miehensä että ystävänsä pettämiksi. Kun ystävä kertoo totuuden, niin ainakin tietää, että on joku johon voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin ystäväni on ihmetellyt, miksi olen ottanut etäisyyttä.
On vain niin super ahdistavaa nähdä tyyppejä joista toinen ahdistelee salaa ja vonkaa seksiä kun vaimo (ystäväni) nukkuu vauvan kanssa toisessa huoneessa.
Mua on ihan todella ruvennut ällöttään se mies ja ahdistaan koko kuvio.Tää on eri asia! Jos sua ahdistellaan, ni totta hemmetissä sun pitää avata suusi.
Mutku ei voi ku viestintuoja ammutaan.. vai miten se meni.
Siis väitän, että kukaan teistä ei uskoisi jos kaverinne tai ystävänne kertoisi, että miehesi pettää sinua. Kuka uskoo? Eihän minun mieheni, milloin muka ehtisikään kun ei käy kuin töissä eikä koskaan missään.
Ajattelisit, että hän on kateellinen sinulle jostain syystä ja haluaa loukata sinua ja pilata sinun suhteesi. Sitten kertoisit miehellesi mitä ystäväsi puhui ja mies vakuuttamalla vakuuttaisi että rakastaa vain sinua ja unohda tuollainen kateellinen kaveri joka keksii juttuja ja joo, sehän oli työkaveri jonka kanssa kävelin kaupungilla. Ja sitten mies pitäisi taukoa hoidon tapaamisen kanssa kunnes pöly on laskeutunut ja olisi jatkossa entistä varovaisempi ja sinä jättäisit petollisen, kateellisen ystäväsi ja olisit onnellinen.
Näin se vaan menisi. Ei kannata kertoa. Kukaan ei usko toisen sanaan, ei usko ennen kuin itse näkee.
Lojaali suhteen tossa kohdassa on minusta hiukan hassua vedota. Lojaali hän oli ainoastaan pettäjälle ei sinulle.
Silti useinkaan ei ole kovin helppo kertoa asiaa. Harvoin voi olla todella varma pettämisestä ellei sitten itse ole osapuoli tuossa tilanteessa. Kummallista toki että ystävä kertoo tienneensä jos asiasta oli esim. vain aavistus. Vähän toi selitys kuulostaa siltä että mieluummin pitäisin etäisyyttä tuohon ystävään ja hakisin tukea itselleni jostakin muualta.