Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatit, joista uskoisit selviävän ilman mitään ammattitutkintoa ja koulutusta?

Vierailija
04.03.2018 |

Tietenkin perehdytys työhön sallitaan.

- siivooja
- tarjoilija

Kommentit (356)

Vierailija
221/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja.

Kirjastontäti.

Vierailija
222/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan vetää palkokasveja nenään, mutta sanonpa oman mielipiteeni:

Ihan älytöntä, että kaupan kassamyyjäksi päästäkseen täytyy suorittaa kolmivuotinen merkonomin ammatillinen perustutkinto. Istua vuosia koulunpenkillä että pääsee kassalle töihin.! Toki kassalle pääsee myös, jos suorittaa n. vuoden parin kestävän myyjän ammattitutkinnon, mutta merkonomit ovat etusijalla.

Tiskari. Tiskareilta vaaditaan myös kolmivuotinen ammatillinen perustutkinto (catering-ala, kokki).

Suomessa tuijotetaan liikaa todistuksia ja titteleitä. Kaikista meistä ei ole koulun penkkiä kuluttamaan ja osalla on silti kykyjä ja haluja tekemään töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sihteeri

Olen törmännyt aika moneen ilmoitukseen, jossa sihteeriltä vaaditaan vähintään alempaa korkeakoulututkintoa (tradenomi) :D

Vierailija
224/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijana vastaan, että tarjoilija. Aivan turhaan istuin 3 vuotta koulussa, se työ opitaan tekemällä, ei koulun penkissä istumalla. Tarvittavat hygienia- ja anniskelupassitkin saa hommattua kurssien kautta.

Vierailija
225/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja

komppaan... tähän "listaan" voi lisätä Ministerin... ja miksikö? Ministeriksi kelpaa kuka vain... meillä suomessa, jos joku on ollut vaikkapa puolustusministerinä yhden kauden ja valitaan seuraavalle kaudelle uudelleen ministeriksi, häntäpä ei laiteta puolustusministeriksi vaan joksikin muuksi... Ns. normaallissa työelämässä "työkokemusta" arvostetaan ja avoimeen työpaikkaan valitaan henkilö, jolla on ns. työkokemusta alalta (jos sellainen on saatavilla). Minusta tämä kuvaa hyvin ministerityön "vaativuutta".

Vierailija
226/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja

Lastenhoitaja

Postinjakaja

Vierailija
227/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri, johtaja, toimittaja, stylisti, portsari..

Vierailija
228/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja! Ainakin vanhainkodeissa tekevät samaa työtä kuin täysin vailla koulutusta olevat omaishoitajat kotona. Tai no, koulutuksesta nyt ei läheshoitajien kohdalla voi oikein puhua kun ammattiin valmistuu Jokainen joka ymmärtää mennä oppilaitoksen ovesta ei -saranapuolelta sisälle. Lisäksi ovat olemattomattomasta koulutuksestaan huolimatta sitä mieltä että ovat niin sanottuja " ammattilaisia". Mutta kaikki ne hommat joissa tarvittaisiin vähänkin käytännön järkeä tuntuvat olevan ylitsepääsemättömän vaikeita näille läheshoitajille.

Vierailija
229/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Joku varmaan vetää palkokasveja nenään, mutta sanonpa oman mielipiteeni:

Ihan älytöntä, että kaupan kassamyyjäksi päästäkseen täytyy suorittaa kolmivuotinen merkonomin ammatillinen perustutkinto. Istua vuosia koulunpenkillä että pääsee kassalle töihin.! Toki kassalle pääsee myös, jos suorittaa n. vuoden parin kestävän myyjän ammattitutkinnon, mutta merkonomit ovat etusijalla.

Tiskari. Tiskareilta vaaditaan myös kolmivuotinen ammatillinen perustutkinto (catering-ala, kokki).

Suomessa tuijotetaan liikaa todistuksia ja titteleitä. Kaikista meistä ei ole koulun penkkiä kuluttamaan ja osalla on silti kykyjä ja haluja tekemään töitä.

Johtuu siitä, että AY-Suomessa on vaikea päästä eroon huonosta (firmalle tuhoisasta) työntekijästä. Näin ollen työnantajan pitää olla erittäin tarkka rekrytoinnissa. Koulutus on kelpo näyttö osaamistasosta ja sitoutumisesta.

Vierailija
230/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja vanhainkodeissa. Perushoidot voi tehdä maalaisjärkeä käyttämällä ja lääkehoidot ohjeiden mukaan. Ainakin yksityisissä palvelukodeissa pärjää jos osaa tiskata, pyykätä, valmistaa ruokaa, vaihtaa lakanat ja tarjoilla ruuat/syöttää. Insiliinin pistäminen ei nyt tarvi mitään superneron älykkyysosamäärää, kun sitä pistää myös itse diabeetikotkin. Ohjeiden mukaan tekee niin hyvä tulee. Työssä pärjää jos on tietynlainen luonne. Siihen ei koulun penkki valmista.

Vierailija
231/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä olen itse selvinnyt hyvin ilman mitään koulutusta, toki jotakin kokemusta esim. ruoan laitosta ja lasten kanssa touhuamisesta oli muuten elämän varrella tullut

- Grillikioskin myyjä

- Lastenhoitaja päiväkodissa

- ikkunanpesijä

-"kotiavustaja" - siivoilua, kaupassa käyntiä, ruoanlaittoa...

Vierailija
232/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltojen Presidenttinä uskoisin pärjääväni oikein hyvin.

Vierailija
233/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ihmiset jotka kuvittelee tekevänsä ilman koulutusta lähihoitajan, terveyskeskuslääkärin yms töitä. Vähän nyt taitaa olla turhan suuret luulot itsestään. 😂😂😂 Todennäköisesti jo about jokainen mokaisi ihan perinteisissä aseptiikan asioissa.

Vierailija
234/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiesimiehen hommat

Vierailija
235/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajilla oli hyvä koulutus, olivat myös sairaaloissa ja lastenosastoilla. Nykyisellä lähihoitajan koulutuksella ei ole mitään tekemistä lastenhoitajan koulutuksen kanssa. Lastenhoitajan koulutuksen saaneella henkilöllä on paljon kattavampi ymmärrys lapsista kuin lapsiin suuntautuneella lähihoitajalla!

Vierailija
236/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi

Vierailija
237/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa ihmiset jotka kuvittelee tekevänsä ilman koulutusta lähihoitajan, terveyskeskuslääkärin yms töitä. Vähän nyt taitaa olla turhan suuret luulot itsestään. 😂😂😂 Todennäköisesti jo about jokainen mokaisi ihan perinteisissä aseptiikan asioissa.

Niinpä, itse olen yllättynyt myös siitä, että niin monet osaa vaikka turvalliset siirtotekniikat ja nostinten käytön ihan tosta vaan senkus alkaa tekemään.

Haavanhoidotkin sujuu ilmeisesti helposti, ihmiset on kyllä taitavia. Hitto mä joudun joskus kysymään ihan toista mielipidettä jostain ihottumastakin, että mikä hoito olisi paras ja toimivin.

Vierailija
238/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan melko hyvin jopa eri puulajit, harvinaisematkin. Kiven, linoleumin, laminaatin, kaikki helppoja, sillä en osta kotiinikaan mitä tahansa, vaan olen materiatietoinen! Kuparin, pronssin, tinan, hopean, kullan, kristallin... Helppoa! Keinokuidut, luonnokuidut!

Työnantaja voi perehdyttää näihin. Kun olin itse siistijänä päiväkodissa, tuli ensimmäisellä kerralla mukaan pitkään alalla ollut, jonka kanssa kävimme läpi eri pesuaineet ja rätit sekä niiden käyttötarkoituksen. Ei se itse siivoaminen vaikeaa ollut.

Vierailija
239/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustaja

komppaan... tähän "listaan" voi lisätä Ministerin... ja miksikö? Ministeriksi kelpaa kuka vain... meillä suomessa, jos joku on ollut vaikkapa puolustusministerinä yhden kauden ja valitaan seuraavalle kaudelle uudelleen ministeriksi, häntäpä ei laiteta puolustusministeriksi vaan joksikin muuksi... Ns. normaallissa työelämässä "työkokemusta" arvostetaan ja avoimeen työpaikkaan valitaan henkilö, jolla on ns. työkokemusta alalta (jos sellainen on saatavilla). Minusta tämä kuvaa hyvin ministerityön "vaativuutta".

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ministeriltä (ainakin joiltakin ministereiltä) pitäisi nimenomaan vaatia asiaankuuluvaa koulutusta. Esimerkiksi oikeusministerilla olisi kyllä syytä olla oikeustieteen tai valtiotieteen koulutus, valtionvarainministerillä olisi syytä olla taloustieteen tutkinto jne. Tosin ministerin tehtävänähän on vain johtaa ministeriötä, joka on täynnä alan asiantuntijoita.

Vierailija
240/356 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sanottu jo, mutta:

Lääkäri.

Ja tämä on jo todistettu, valelääkärin toimesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi