Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatit, joista uskoisit selviävän ilman mitään ammattitutkintoa ja koulutusta?

Vierailija
04.03.2018 |

Tietenkin perehdytys työhön sallitaan.

- siivooja
- tarjoilija

Kommentit (356)

Vierailija
341/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvatähtönen

Vierailija
342/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strippari

Elokuvateatterin lipunmyyjä

Puistotyöntekijä

Laaduntarkkailija

Kokoonpanija

Torimyyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Ihan apinan hommaa

Vierailija
344/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvatähtönen

Ei se näytteleminen kuule mitään helppoa hommaa ole. Tosin jos luontaisesti on karismaattinen ja artikuloi hyvin ja osaa eläytyä eri tunnetiloihin, niin ehkä voisi pärjätä aika pitkälle. Siinäkin vaan, että osaa työskennellä kameroiden edessä ja ylipäätään elokuvatuotannossa, mutta kai siinäkin kokemus opettaisi enemmän kuin mikään koulu.

Ei mikään perus Pirkko mumisemassa selkä kameraan ole mikään tähtönen. Tai toki riippuu siitä, minkä alan elokuvista puhutaan.

Vierailija
345/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö ketjun tarkotuksena ollut miettiä mitä ammatteja voi KUKA TAHANSA tehä ilman koulutusta, ei vain paremmuuttaan huutelevat älyköt? Eli ammatit joita voi vaikka se täysin peruskoulun vitosen keskiarvolla läpäissyt oppilas oppia ilman kouluja.

En usko, että löytyy sellaista ammattia, jota kaikki pystyvät tekemään. Mä esim. pystyn keksimään monta ammattia, jonka voisin hallita ilman koulutusta. Sen sijaan pystyn keksimään paljon ammatteja, joita en pystyisi vaikka yrittäisin kouluttautua ja ahdistuksin niissä kuoliaaksi: esim. puhelinmyyjä, katuevankelista, strapetsitaiteilija jne.. Sitten taas joku viitosen keskiarvolla koulunsa suorittanut voi olla aivan huippu noissa.

Eli mikä oli pointtisi? Tuossa tapauksessa varmaankaan kuka tahansa ei voi tehdä niitä puhelinmyyjän tai katuevankelistan töitä, eikös. Silloinhan ne eivät kuulu tähän keskusteluun ollenkaan. Miten tällaisten ammattien olemassaolo todistaa tuon ensimmäisen lauseesi? Ihan varmasti aika moni voi myydä kioskissa jäätelöä, tiskata ja hyllyttää tavaraa ilman koulutusta. Miten ihmeessä muuten koskaan voisi olla kesätyöpaikkoja, jos ei oleteta, että tuntematon henkilö voidaan siihen palkata ilman koulutusta. 

Vierailija
346/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin joskus 2 kuukautta lääkärinä ilman koulutusta terveyskeskuksessa. Mun kaksoisveli on siis lääkäri. Sitten valmistui, ja teki töitä puoli vuotta. Halusi lähteä muutamaksi kuukaudeksi ulkomaille ja keksittiin, että mä esitän sitä sen aikaa. Olin opiskelija vielä, joten tulonlähde säilyi. Tulot jaettiin keskenämme.

No, ei voi sanoa, ettei mulla ollut mitään koulutusta, koska usein autoin sitä ennen valmistumista pänttäämään tentteihin ja asuttiin yhdessä. Itse kuitenkin opiskelin biokemiaa, joten ei se nyt ihan samaa asiaa ollut. Mutta sain sen verran perehdytystä, että yhtenä iltana käytiin sen työpaikalla ja se preppas mut niihin tietokoneohjelmiin, ja tietty antoi salasanansa mun käyttöön. Sovittiin jos tulee joku tilanne, etten tiedä, niin voin yrittää soittaa hänelle. Sellaista ei sen kahden kuukauden aikana tullut vastaan, mistä ei olisi selvinnyt googlaamalla.

Nojooh, se hänen töihinpaluu olikin sitten vähän enemmän huomiota herättävä. Vaihdettiin takas omiin hommiimme keskellä viikkoa. Seuraavana päivänä kaikki ihmetteli, että miten yhdessä päivässä on voinut ruskettua niin paljon. Veli oli ihan pokkana sanonut, että kävi solariumissa. Naurettiin ihan kuollakseen sitä kämpillä.

Toinen nolo juttu oli, että siellä oli sairaanhoitajaharjoittelija, jota oli flirtannut. Sitten veli tuli töihin ja sanoi sille "mehän ei olla ennen nähtykään, kukas sä oot". No jooh, sille sairaanhoitajatytsylle me paljastettiin tää meidän pieni kepponen myöhemmin, kun tuli hengailtua samoissa porukoissa ;D

Hyvä tarina.

Vierailija
347/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lukiopohjalta olen työskennellyt

-koulussa siivoojana

-prosessiteollisuudessa

-puhelinasiakaspalvelussa

-myyjänä

-kalastusaluksella

-maatilalla

-autonpesussa (käsin)

-puutarhatöissä

Prosessiteollisuudessa osa hommista toki vaatii oikeasti paljon osaamista, kun taas toisista selviää käytännössä kuka vain oikein hyvin perehdytyksen jälkeen.

Muissakin edellä mainituissa hommissa maalaisjärki riittää, tosin osa vaatii kovempaa fyysistä kuntoa kuin toiset.

Nykyään amk-tason koulutus ja oman alan hommissa.

Vierailija
348/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta firma.

Vierailija
349/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

te virkailija. neuvonta ja perehtyneisyys.

Vierailija
350/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten hoitaja ja kaikki opetus lukioon asti.

Opettele kuitenkin yhdyssanojen kirjoittamista ennen opettajaksi ryhtymistä.

Vierailija
351/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ns. jännittäjätyyppi mutta sosiaalinen. Pidän siis ihmisistä mutta minun on vaikea olla heidän seurassaan.

Ammatinvalintani oli hyvin haastava tuon ongelman takia. Lopputuloksena ajauduin ruumiinpukijaksi hautaustoimistoon. Olen oikealla alalla ilman päivänkään koulutusta. Kiva homma!

Mun isän puki hautaustoimiston autonkuljettaja. Siis se, joka ajoi arkun sairaalasta hautausmaalle. Missä päin tulee niin paljon ruumita, että pelkästään niitä pukemalla elää.

Samoin tuo sosiaalisuus. Onnistuu tietysti vaikkapa eri äänensävyillä.

Normaalisti:

"Nyt laitetaan sinulle tänään punainen solmio."

Käheä/möreä vastaus:

"Kiitos, tämä onkin ollut suosikkini jo usean vuosikymmenen"

Vierailija
352/356 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lähihoitaja

Osaat varmasti myös haavanhoidot, lääkkeen jakamiset, pistää oikean määrän lääkettä ja oikeaan paikkaan, tarkkailla ihmisen vointia ja mistä oireet johtuvat, ottaa verinäytteen jne, puhdistaa ja tyhjentää katetrin jne. 

Ihan normaalia omaishoitajan hommaa.

Aa, hassua että kotihoidon pitää sitten hoitaa

(maallikko)omaishoitajien puolesta haavat, katrointi ja verinäytteet. Lääkkeitä he usein jakavat, mutta niissä on ollut usein virheitä, koska eivät aina ymmärrä lääkemääräyksen annosteluohjetta. Usein insuliinihoito toteutetaan omaishoitajan puolesta, koska he eivät sitä halua tai uskalla tehdä. Onhan näitä nähty...

Vierailija
353/356 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaaja, toimittaja

Vierailija
354/356 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin joskus 2 kuukautta lääkärinä ilman koulutusta terveyskeskuksessa. Mun kaksoisveli on siis lääkäri. Sitten valmistui, ja teki töitä puoli vuotta. Halusi lähteä muutamaksi kuukaudeksi ulkomaille ja keksittiin, että mä esitän sitä sen aikaa. Olin opiskelija vielä, joten tulonlähde säilyi. Tulot jaettiin keskenämme.

No, ei voi sanoa, ettei mulla ollut mitään koulutusta, koska usein autoin sitä ennen valmistumista pänttäämään tentteihin ja asuttiin yhdessä. Itse kuitenkin opiskelin biokemiaa, joten ei se nyt ihan samaa asiaa ollut. Mutta sain sen verran perehdytystä, että yhtenä iltana käytiin sen työpaikalla ja se preppas mut niihin tietokoneohjelmiin, ja tietty antoi salasanansa mun käyttöön. Sovittiin jos tulee joku tilanne, etten tiedä, niin voin yrittää soittaa hänelle. Sellaista ei sen kahden kuukauden aikana tullut vastaan, mistä ei olisi selvinnyt googlaamalla.

Nojooh, se hänen töihinpaluu olikin sitten vähän enemmän huomiota herättävä. Vaihdettiin takas omiin hommiimme keskellä viikkoa. Seuraavana päivänä kaikki ihmetteli, että miten yhdessä päivässä on voinut ruskettua niin paljon. Veli oli ihan pokkana sanonut, että kävi solariumissa. Naurettiin ihan kuollakseen sitä kämpillä.

Toinen nolo juttu oli, että siellä oli sairaanhoitajaharjoittelija, jota oli flirtannut. Sitten veli tuli töihin ja sanoi sille "mehän ei olla ennen nähtykään, kukas sä oot". No jooh, sille sairaanhoitajatytsylle me paljastettiin tää meidän pieni kepponen myöhemmin, kun tuli hengailtua samoissa porukoissa ;D

Joo, välillä sitä näkee todella ihmeellisiä unia. Mullekin on käynyt niin monta kertaa...

Vierailija
355/356 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Paitsi että sehän ei ole edes mikään ammatti. Niihin hommiin ajautuu ne jotka eivät pääse minnekään opiskelemaan oikeaan ammattiin.

Vierailija
356/356 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin kielen kääntäjä.

Juuei. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä