Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: voitko syödä kokonaisen 200g suklaalevyn kerralla?

Vierailija
03.03.2018 |

Mä en pysty. Puolikas menee aika helposti, mutta sitten alkaa tökkiä...

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt enkä koskaan, max 3 riviä, yleensä ,1-2 riviä :). Samoin en ymmärrä kun joskus muinoin kaveri osti itselleen puoli litraa jädeä kerralla tai miehelleen ja itselleen koko paketin. Mulle riittää se 1-2 cm siivu/viipale. Tai ehkä se johtuu siitä, että on tottunut jakamaan. Esim.kun perheen kanssa nyt jaetaan sipsipussi, suklaalevy tai jädepaketti niin ei siitä paljoa yhdelle jää :).

Vierailija
42/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rivi joskus harvoin. Suklaa on nykyisin niin huonoa, esim. Fazerin suklaa ei ole mistään kotoisin. Miksi sitä haluaisi syödä? Lidlin suklaat ovat joskus hyviä. Tällä hetkellä ei tulisi mieleenkään ottaa yhtään palaa, vaikka joku tarjoaisi. Suuria määriä en ymmärrä ollenkaan.  Kaksi palaa on sellainen normaali määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helposti. Oma ennätys teinipoikana 8 levyä alppisuklaata lähes yhtä kyytiä. Välissä kävin syömässä ruuan ja sitten jatkoin levyt loppuun asti. Silloin kun iskee suklaan himo niin yksi levy ei riitä mihinkään. Sitten voi mennä kuukausia tai vuosikin etten syö suklaata ollenkaan.

Vierailija
44/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottamooses

Vierailija
45/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on pakko paloitella, ei se kokonaisena mahdu suuhun. 

:D Tää oli hyvä! Repesin niin nauruun.. :D

Vierailija
46/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyssä fiiliksessä (ISO nälkä, suru, yms) onnistuu mutta normioloissa ei, 100g menee helposti mutta sen jälkeen alkaa tökkimään.

Tosin olen kyllä pari kertaa vetäissyt sen Magnumin suklaisen jäätelöpurkin yhdeltä istumalta, lasketaanko?

Vierailija
47/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Helitella.

Vierailija
48/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai VOIN, jos jostain syystä on syötävä, esim. joku uhkaa aseella läheistäni ja sanoo että ampuu jos en syö kokonaista suklaalevyä kerralla. :D Uskon että kuka tahansa kykenee sen levyn kerralla syömään, myös nämä jotka täällä kommentoivat että ei tod pysty. Eri asia sitten, tekeekö sitä mielellään ja onko nautinnollista. Vapaasta tahdosta en syö kokonaista levyä, kyllähän siinä jo ällötys iskee.

Vierailija
49/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa minulle tulee suklaanhimo, ja silloin voin vetää 200 g. Yleensä en suklaata syö.

Nuorena, alle 25 v, söin varmaan levyllisen joka päivä. Sitten huomasin, etten voi enää syödä mitä tahansa, vaan voin lihoa. Vieroitin itseni suklaasta salmiakilla. Nyt olen 50, enkä vieläkään paljoa suklaata syö.

Vierailija
50/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siihen menee noin 5 min

Vierailija
51/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty. Puolikas menee aika helposti, mutta sitten alkaa tökkiä...

Helposti menee vaikka kaksi :)

Vierailija
52/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa minäkin olisin tuollainen "maksimissaan kaksi riviä kerralla "-tyyppi! 200g saa katoamaan varsin nopeasti. Joskus mietin, että paljonko pystyisi syömään putkeen suklaata, mutta järki on tullut vastaan ennen kuin fyysinen stoppi. Irtokarkkeja menee leffassa helposti puoli kiloa, niistä suurin osa aina suklaakarkkeja joten olettaisin rajani olevan jossain puolessa kilossa. Ikinä en kyllä ole kahta tax free levyä syönyt putkeen...

Vierailija
53/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta oksettava olo tulisi jo levyn viimeisellä kolmanneksella.

Siksi syön korkeintaan sen 100g kerralla, sen jälkeen on makeanhimo tyydytetty eikä vielä sairaan huono olo.

Vierailija
54/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei olisi tullut mieleenkään. Kaksi riviä meni ja se riitti. Nykyään sellainen lääkitys joka lisää ruokahalua ja tuntuu että voisin syödä viisi suklaalevyä putkeen. Söin tunti sitten kaksi ruisleipää, paistetun kananmunan ja suklaapatukan ja tuntuu etten olisi syönyt mitään! Voisin tähän perään syödä lounaan, mutta pakotan itseni odottamaan iltapäivään ennen kuin saan syödä. Suklaata en uskalla edes ostaa isoja annoksia kotiin sillä ahmisin ne hetkessä :(

Vierailija
55/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmasti! Yököttää ajatellakin, että tunkisin kitusiini tuollaisen määrän suklaata yhdeltä istumalta. Seuraukset olisivat kammottavat. Osa tulisi pois yläkautta. Loput sitten muutaman päivän aikana alakautta varpusparvena. Nykyään pystyn syömään vain muutaman palasen kerrallaan, ettei ripuli iske. Olen kuullut muiltakin ikäihmisiltä, että suklaa on alkanut aiheuttaa ripulia. Nuorempana sellaista ei tapahtunut. Onko kyse suoliston vai suklaan muutoksesta?

Minulla menee nykyään kaikesta sokerista vatsa sekaisin tai tulee ainakin todella paha olo. Olen kolmekymppinen. Nuorena ei makeista asioista tullut tällaista oloa, pystyin syömään suklaata, karkkia, kakkuja, keksejä jne mielettömiä määriä. Nyt viisi karkkia tai yksi liian iso pala kakkua aiheuttaa jo oksettavan tunteen ja joskus jopa maha menee sekaisin.

Eiköhän muutos tapahdu iän myötä ihmisen kehossa eikä makeita asioita siedetä enää niin hyvin, ei tuo suklaan koostumus nyt niin radikaalisti ole muuttunut että sitä syyttäisin.

Vierailija
56/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeampi jättää kesken.

Vierailija
57/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu kuinka paljon saa käyttää aikaa! No yleensä en jaksa syödä kerralla vaan jää pari kolme riviä, jotka napsin sitten kun pahin olo menee ohi. Järkevää...

Vierailija
58/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeampi jättää kesken.

Jep. Juuri niin.

Vierailija
59/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sillointällöin koko levyn kepeästi. Mutta en syö päivittäin enkä viikoittain makeaa. Mutta joskus suklaaöverit paikallaan . Normipainoinen.

Vierailija
60/133 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti! Yököttää ajatellakin, että tunkisin kitusiini tuollaisen määrän suklaata yhdeltä istumalta. Seuraukset olisivat kammottavat. Osa tulisi pois yläkautta. Loput sitten muutaman päivän aikana alakautta varpusparvena. Nykyään pystyn syömään vain muutaman palasen kerrallaan, ettei ripuli iske. Olen kuullut muiltakin ikäihmisiltä, että suklaa on alkanut aiheuttaa ripulia. Nuorempana sellaista ei tapahtunut. Onko kyse suoliston vai suklaan muutoksesta?

Minulla menee nykyään kaikesta sokerista vatsa sekaisin tai tulee ainakin todella paha olo. Olen kolmekymppinen. Nuorena ei makeista asioista tullut tällaista oloa, pystyin syömään suklaata, karkkia, kakkuja, keksejä jne mielettömiä määriä. Nyt viisi karkkia tai yksi liian iso pala kakkua aiheuttaa jo oksettavan tunteen ja joskus jopa maha menee sekaisin.

Eiköhän muutos tapahdu iän myötä ihmisen kehossa eikä makeita asioita siedetä enää niin hyvin, ei tuo suklaan koostumus nyt niin radikaalisti ole muuttunut että sitä syyttäisin.

Mä olen 40+ eikä vielä ole suklaa alkanut maistua pahalta, kyllä sitä sen levyn syö, kuten joku kommentoikin, vaikeampi se on jättää kesken. Juu, ja ihan normaalipainoinen olen.