Teille jotka urputatte leskeneläkkeen maksamisesta
Älkää myöskään hyväksykö avioeron sattuessa mitään elatusapua ex - puolisoltanne tai ainakaan yhteiskunnalta. Avioeroon voi joskus vielä kumpikin osapuoli vaikuttaa, mutta leskeyteen ei!
Avioliitto on oikeudellinen sopimus, joka velvoittaa osapuolet toistensa elatukseen. Eli myös pienempituloisen "loisimiseen" isompituloisen kustannuksella. Joka ei tätä hyväksy, hänen ei pidä solmia avioliittoa. Silloin avoliitto on parempi ratkaisu.
Vaikka (työ)leskeneläkettä ei maksettaisi, ei ne säästyneet rahat koskaan päätyisi tavallisen tallaajan tai yhteiskunnankaan hyväksi, vaan eläkeyhtiön jo ennestään suureen kapitaaliin.
Kommentit (101)
Minä urputan. Olen yh, joka ei ole koskaan ollut avioliitossa. Itse olen itseni ja lapseni elättänyt. Miksi jonkun toisen naisen loora on arvokkaampi kuin toisen?
Suomessa ei puolisolle erossa koskaan makseta elatusapua. Vain lapsille maksetaan. Leskeneläke tulee puolisolle, eli kyse on eri asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä urputan. Olen yh, joka ei ole koskaan ollut avioliitossa. Itse olen itseni ja lapseni elättänyt. Miksi jonkun toisen naisen loora on arvokkaampi kuin toisen?
Olipa vastenmielisesti sanottu. Arvaan, että urputat aika monesta asiasta.
Ja sitten vielä ihmetellään miksei naisille kelpaa työtön tai pienituloinen mies. Ei kai, kun sillä ei voi rahastaa.
Onhan täällä ollut niitä kateellisia ihmisiä, jotka ovat kadehtineet niitä suuren suuria leskeneläkkeitä. Mies kuoli ja saan hänestä leskeneläkettä. Mutta joo, se kun ei ole sama kuin se miehen eläke, vaan paaaaaljoooooon pienempi. Jos yksin eläisin, niin ehkä just ja just tulisin toimeen, kun velkoja ei ole, mutta kun tässä kuviossa on vielä kolme elätettävää. Toki heillekin oma eläke tulee, mutta ei siinä kieriskellä. Onneksi toistaiseksi on vielä töitä. Tuolla yksin elämisellä tarkoitan, että tulisin niukasti toimeen, jos olisin työttömänä. Mutta kokeilkaa toki te valittajat, menkää naimisiin ja oikein toivokaa, että jäätte leskeksi, ei tämä henkisestikään herkkua ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai urputan. Jokaikisestä vääryydestä.
Mieti itse, miksi toinen nainen on muka toista arvokkaampi. Ihan yhtälailla se leski voi mennä töihin kuin yh tai yksinäinen nainen tai eronnut nainen tai vanhapiika. Ei kaikilla leskillä ole edes välttämättä lapsia. Ja auta armias, jos mies tarvitsee kuollutta naista itseänsä elättämään - onko se mies alkuunkaan.
Ja jos on rahasta pulaa, Suomessa on toimeentulotuki. Vai onko laiska leski liian hieno sitä hakemaan?
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä ollut niitä kateellisia ihmisiä, jotka ovat kadehtineet niitä suuren suuria leskeneläkkeitä. Mies kuoli ja saan hänestä leskeneläkettä. Mutta joo, se kun ei ole sama kuin se miehen eläke, vaan paaaaaljoooooon pienempi. Jos yksin eläisin, niin ehkä just ja just tulisin toimeen, kun velkoja ei ole, mutta kun tässä kuviossa on vielä kolme elätettävää. Toki heillekin oma eläke tulee, mutta ei siinä kieriskellä. Onneksi toistaiseksi on vielä töitä. Tuolla yksin elämisellä tarkoitan, että tulisin niukasti toimeen, jos olisin työttömänä. Mutta kokeilkaa toki te valittajat, menkää naimisiin ja oikein toivokaa, että jäätte leskeksi, ei tämä henkisestikään herkkua ole.
Kokeilepa eronneen naisen elämää, jossa jäät yksinhuoltajaksi eikä toinen maksa elareita. Silloin todellakin tullaan toimeen sillä äidin palkalla.
Leskeneläke pelasti äitini. Muuten ei olisi ollut varaa hyvään hoivakotiin. Ehti "nauttia " eläkkeestä 7 vuotta. Sama juttu tädilläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti itse, miksi toinen nainen on muka toista arvokkaampi. Ihan yhtälailla se leski voi mennä töihin kuin yh tai yksinäinen nainen tai eronnut nainen tai vanhapiika. Ei kaikilla leskillä ole edes välttämättä lapsia. Ja auta armias, jos mies tarvitsee kuollutta naista itseänsä elättämään - onko se mies alkuunkaan.
Ja jos on rahasta pulaa, Suomessa on toimeentulotuki. Vai onko laiska leski liian hieno sitä hakemaan?
Kyllähän se leski useimmiten töissä onkin. Mutta ilmeisesti sinä miellät naisen elämän noin yleisestikin ottaen "looran" mukaan. Vastenmielisen kuvan antaa ajatusmaailmastasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet aukonut haarojasi ilman avioliittoa? Oma moka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa eronneen naisen elämää, jossa jäät yksinhuoltajaksi eikä toinen maksa elareita. Silloin todellakin tullaan toimeen sillä äidin palkalla.
Minimielarit saa aina kelasta.
Ymmärrän leskeneläkkeen maksamisen niin kauan kuin leski asuu yksin tai lastensa kanssa. Siinä vaiheessa maksamisen voisi kuitenkin lopettaa, kun leski muuttaa avoliittoon tai menee naimisiin.
Kaikki naiset ei muista laskea rahoja rakastuessaan...
Entä onko joku vanhaksipiiaksi jäänyt mummeli ihan hirviö teille, jos yrittää tulla toimeen pienellä palkallaan tai eläkkeellään? Ansaitseekin saada vähemmän rahaa kuin vuorineuvoksen leskirouva. Omat isotätini jäivät vanhoiksipiioiksi, kun sulhaset kuolivat sodassa. Eivät varmasti kadehtineet kenenkään rahoja, vaan saamattomia lapsia ja menetettyjä rakkaitaan.
Leskeneläkettä aika harva saa.
Se on perhe-eläke mitä noi vanhat mummut saa hetken.
Ja sen maksaa yleensä joku säätiö.
Leskelle ei mitään puolison kansaneläkkeitä makseta. Ne saa omansa ja jos ei riitä, muita tukia päälle
Leskeneläkettä saa alle 65 vuotias leski.
Perhe-eläkettä siitä eteenpäin, ja se on puolet puolison työeläkkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minimielarit saa aina kelasta.
Mutta leskille ne ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi on toiset arvokkaampia kuin sinä, ethän edes vihille ole päässyt ja nyt yh:nä olet vielä arvottomampi. Tuo kauhea valittamisesi karsii myös parempia mehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se leski useimmiten töissä onkin. Mutta ilmeisesti sinä miellät naisen elämän noin yleisestikin ottaen "looran" mukaan. Vastenmielisen kuvan antaa ajatusmaailmastasi.
Kysyn vaan, miksi leski on arvokkaampi RAHASSA kuin erossa yksinjäänyt äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi on toiset arvokkaampia kuin sinä, ethän edes vihille ole päässyt ja nyt yh:nä olet vielä arvottomampi. Tuo kauhea valittamisesi karsii myös parempia mehiä.
En suostunut miehen kosintaan. Raha ei ratkaissut rakkauttani. Silti saan kuulla teidän takia, että naiset ovat vain rahan perään, vaikka en itse ole.
Mikä on mehi?
up