Ystävä pilkkaa minua siitä etten ole "oikea" vegaani
Olen siis 90% ajasta vegaani. Kutenkin joskus kylässä tai juhlissa ei ole tarjolla vegaaniruokaa (vaikka olisinkin siis ilmoittanut etukäteen ruokavaliostani) eikä äitini vanhana ihmisenä ymmärrä tällaisten villitysten päälle. Näissä tilanteissa siis syön ihan tavan vegeruokaa vaikka seassa olisikin maitoa tai munaa. Äitinikin osaa jo olla tarjoamatta minulle lihaa.
Sekasyöjä kaverini ei kuitenkaan sulata tätä. Vittuilee ihan armotta siitä kuinka en ole johdonmukainen tai sitoutunut päätökseeni. En siis toitota vegaaniuttani tai moralisoi hänen ruokavaliotaan, miksi hän kokee oikeudekseen ruotia minun? Kaipaisin jotain nasevaa vastausta jolla voin laittaa luun kurkkuun seuraavan kerran kun kaveri aloittaa tämän "ai tänään sulla on vegaanipäivä, no katsotaan kauanko menee ennenkuin sorrut taas rikkomaan ruokavaliotasi ehe ehe".
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä vegaaniryhmässä todettiin, ettei voi olla vegaani jos äänestää jotain muita puolueita kuin vihreitä tai vasemmistoliittoa.
Tämä. Eihän tällainen kasvissyöjä, joka syö juustoa ja kananmunia, saisi äänestää Perussuomalaisia. Vegaanit haukkuisivat minut jo alimpaan Helvettiin tämän takia.
Helpointa on olla ottamatta mitään tiukkaa termiä ruokavaliolleen. Kysyttäessä kerrot vain olevasi kasvissyöjä joka syö silloin tällöin munia ja maitotuotteita. Jos kaverisi jatkaa kettuilua, ota huolestuneen myötätuntoinen ilme ja kysy painaako hänen mieltään jokin kun hän noin hermostuu siitä mitä sinulla on lautasellasi.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis 90% ajasta vegaani. Kutenkin joskus kylässä tai juhlissa ei ole tarjolla vegaaniruokaa (vaikka olisinkin siis ilmoittanut etukäteen ruokavaliostani) eikä äitini vanhana ihmisenä ymmärrä tällaisten villitysten päälle. Näissä tilanteissa siis syön ihan tavan vegeruokaa vaikka seassa olisikin maitoa tai munaa. Äitinikin osaa jo olla tarjoamatta minulle lihaa.
Sekasyöjä kaverini ei kuitenkaan sulata tätä. Vittuilee ihan armotta siitä kuinka en ole johdonmukainen tai sitoutunut päätökseeni. En siis toitota vegaaniuttani tai moralisoi hänen ruokavaliotaan, miksi hän kokee oikeudekseen ruotia minun? Kaipaisin jotain nasevaa vastausta jolla voin laittaa luun kurkkuun seuraavan kerran kun kaveri aloittaa tämän "ai tänään sulla on vegaanipäivä, no katsotaan kauanko menee ennenkuin sorrut taas rikkomaan ruokavaliotasi ehe ehe".
90 on kyllä hyvä prosentti. Itse huitelen siinä 50 nurkilla, koska nälkä ei vain meinaa lähteä ilman lihaa. Ajattelen kuitenkin, että tehotuotetun lihan välttäminen ja luomun suosiminen on se pääasia. Ehkä omakin prosenttini tästä vielä nousee.
Itse olet sekasyöjä.