Listataan tänne syitä muuttaa pois Helsingistä.
Itse en edes asu Hesassa, mutta kavereita siellä kyllä riittää. En suostu käymään kyseisessä kaupungissa kuin pakon edessä, kuten esim. Risteilylle tai lentäen reissuun lähtiessä.
Suurin syy miksen viihdy Hesassa on tulijat kolmansista maista.
Kommentit (47)
Kaikki savolaisjurpot änkeävät Helsinkiin - siinä hyvä syy muuttaa pois.
Ihmisten kylmä asenne ja olemus julkisissa tiloissa ja paikoissa. Kauhea kiire ja kävellään päälle. Asiakaspalvelu ravintoloissa yleensä hyvää ja sympaattista, sitä en moiti.
Asuntojen hinnat, asuntojen hinnat, asuntojen hinnat.
Ja ikuinen syksy. Paitsi nyt on kerrankin hetken aikaa oikeasti talvi, se virallinen kolme viikkoa vuodesta kun täällä on oikeasti joku vuodenaika. Pääasiassa kesällä ei ole lämmin, talvella ei kylmä. Ikuisen syksyn kaupunki. Helsingin -10 astetta on pahempi kuin -25 astetta Pieksämäellä.
Tähän perään voisin listata kolmekymmentä syytä asua Helsingissä, mutta sitä ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kylmä asenne ja olemus julkisissa tiloissa ja paikoissa. Kauhea kiire ja kävellään päälle. Asiakaspalvelu ravintoloissa yleensä hyvää ja sympaattista, sitä en moiti.
Mä olen kotoisin pienemmältä paikkakunnalta mutta olen kokenut ihan toisinpäin. Ihmiset on Hgissä ystävällisempiä kuin siellä mistä tulen. Kadulla ehkä jätetään omaan rauhaan ja annetaan ihmisten olla rauhassa eikä kytätä ketään, mutta oikeasti ihmiset on aika hyviä small talkissa ja juttelee mielellään jos vain itse tekee aloitteen. Ihmiset ovat myös tosi avuliaita, apua voi aina kysyä. Semmosta ahdistunutta tuijottelua ja mulkoilua on aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes asu Hesassa, mutta kavereita siellä kyllä riittää. En suostu käymään kyseisessä kaupungissa kuin pakon edessä, kuten esim. Risteilylle tai lentäen reissuun lähtiessä.
Suurin syy miksen viihdy Hesassa on tulijat kolmansista maista.
Juntit kutsuvat stadia tai Helsinkiä Hesaksi..😏 itse haluan pois stadista koska siellä asuu liikaa savolaisia. Liikaa wanna be kaupunkilaisia jotka kuvittelevat että ne on jotenkin coolimpia kun ne asuu "hesassa".
Asuntojen hintojen takia, en halua maksaa muutaman neliön luukusta itseni kipeäksi kun samalla hinnalla voin asua isossa uudessa ok-talossa. Myös tekemällä tehdyt ruuhkat ärsyttävät sekä nämä kaupunginhallituksssa istuvat vasemmisto-vihreät jotka haluaa että kaikki autotiet muutetaan pyöräilytieksi.
Onneksi voin tehdä ammattini puolesta töitä lähes missä päin Suomea tahansa.
Ilmasto. Koskaan ei ole hyvä, kesällä viileää ja tuulista, talvella lauhkeaa ja tuulista.