Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen äiti.

Vierailija
01.03.2018 |

MIllaiset välit sinulla on miehesi lapsiin?

Kommentit (517)

Vierailija
441/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kaipa tän keskustelun voi niinkin summata, että monien uusperheiden äidit eivät välitä puolisonsa lapsista, vaan salaa vihaavat, mikä aiheuttaa erittäin pahaa psyykkistä epävakautta joissain näissä uusperheissä olleissa lapsissa.

Tämän keskustelun kannalta on sinänsä se ja sama, ottaako tuo eräs kirjoittaja vastuuta itsestään vai ei (vaikka aikuisena niin olisikin tehtävä). Tietyllä tapaa hän kuitenkin todisti pointtinsa: uusperheessä, jossa puolison lapsia kohdellaan vain välttämättömänä pahana, saatetaan aiheuttaa mittavaa psyykkistä vahinkoa lapselle. Se varmaan oli kirjoittajan tarkoituskin, vaikkei ehkä tiedosta itse havainnollistavansa asiaa.

I rest my case.

Minä olen niitä äitipuolia, jonka miehen lapset ovat välttämätön paha. Mies hoitaa lapset (joka toinen vkl), ja minä teen silloin omiani. Teen töitä työhuoneessani tai näen kavereitani enkä käy kotona kuin nukkumassa).

Jos näille lapsille tulee aikuisena mielenterveysongelmia - niin sekö on minun syyni?? Eikö sillä ole mitään merkitystä, että mies ei vain antaa lapsille pelikoneet käteen, nukkuu aamulla pitkään antaen lasten olla tuntitolkulla hereillä? Sillä ei ole mitään merkitystä, että isä itse ei halua asua lähellä lapsia, jotta nämä eivät tulisi yllättäen kylään? Eikö sillä ole mitään merkitystä, että isä itse ei jaksa leikkiä heidän kanssaan?

Tästä keskustelusta tulee outo lynkkausmeininki, että ei, syy on äitipuolen. Jos isä on tuollainen, niin äitipuolen pitää herätä aamulla ja leikkiä ja laulattaa. Nyt tulee juonopaljastus: ei kuule tarvitse. Jos isä hoitaa isyyden kunnialla, niin yksi äitipuoli omissa oloissaan ei aiheuta mitään traumoja.

Kun et kerran pidä lapsiperhe arjesta etkä miehesi lapsista niin ihmetyttää Miksi otit miehen jolla on lapsia?

Koska mies lupasi hoitaa omat lapsensa. Koska sanoin miehelle, että minä en sitä tee, ja se oli miehelle ok.

Meillä oli siis sopimus ennen yhteenmuuttoa, eli mies lupasi, ettei vaadi minulta mitään.

Miksi siis en olisi ottanut? Elämme sopimuksen mukaan.

Niin, tätähän tämä on usein. Aikuiset sopii keskenään kaikenlaista miettimättä ilmeisesti paljoakaan lapsen parasta ja lapsen näkökulmaa. Vaikka sen pitäisi olla se ykkösasia.

Mistä rautalangasta tää pitäis vääntää. Isän tehtävä on rakastaa ja kasvattaa lasta. Ei isän uuden puolison. Se ei ole lapselle haitallista, että talossa asuu toinen aikuinen, joka on ystävällinen, turvallinen ja antaa isälle olla tilaa lastensa kanssa.

Minulle tulee tästä mieleen eräs toinen Vauva-palstan keskustelu miehestä, jolla oli kotonaan "yksiö" eli makuuhuone, johon hän eristäytyi muusta perheestä. Samalla tavalla äitipuoli, joka on tehnyt miehen kanssa etukäteen sopimuksen siitä, että mies hoitaa itse omat lapsensa, eristäytyy henkisesti muusta perheestä ja vieläpä pitää tätä kunnioitettavana asiana. Outoa... Kodin ilmapiirin kannalta paras ratkaisu olisi, ettei kukaan eristäytyisi toisista, jotta kodissa vallitsisi edes jonkinlainen yhteenkuuluvuuden tunne.

Tää ketju sen todistaa. Tekee äitipuoli niin tai näin,aina on huono. Meilläkin lapset tullessaan selvästi on kaivanneet isäänsä. Eivät minua samalla tavalla. Väistän oikein mielelläni. Yhteenkuuluvuus perheessä on minustakin tärkeää. Mutta silti isä saa minunkin mielestäni hoitaa lapsensa. Minulla on vaativa työ ja lisäksi opiskelen. Ei ole rahkeita emää ottaa vastuuta pikkulapsista. Vai pitäiskö lopettaa opiskelu ja vaihtaa johonkin hanttihommiin et saan äitipuolen hommat kunnolla hoidettua? Eri asia jos joku on vaikka kotiäiti tai niitä pieniä lapsia itselläkin. Mut mun elämässä on vihdoin, kun onat lapset isoja, tämmöinen tilanne et voin panostaa omaan työuraan. En sitä miehen lasten takia aio lopettaa. Itsekäs paska tietysti sitten oon. Mut ihan sama. Mihellä on menossa lastensa kans pikkulapsivaihe. Ja kyllä minäkin syliin otan ja sen mehulasillisen kaadan. Mutta vastuu lasten hoidosta ei ole mulla. Onhan ydinperheissäkin niin et vaikka äiti opiskelee ja isä vastuussa. Ja aika usein toisinpäin. Miten se perheen yhteenkuuluvuus ei siellä romahda? Ai niin ku äitipuoli...

MIKSI olet ottanut miehen joka elää lastensa kanssa pikkulapsivaihetta?????? Todella omituista.

Ihmissuhteiden aloittaminen ei ole kaikille sellaista laskelmoitua rivistä ottamista kuin sinulle, että kuka tahansa kelpaa, kunhan on sitä tätä tai tuota. Joillakin herää tulevaa puolisoa kohtaan ihastumisen ja rakkaudentunteita, ja vahva tunnesiitä että haluaa olla juuri tämän(ei siis kenen tahansa muun, niin kuin sinä ajattelet) kanssa yhdessä. Silloin yritetään tehdä kaikkensa että yhdessäolo onnistuu. 

Voihan sitä tunteita herätä vaikka presidenttiä kohtaan mutta ihminen joka on järjissään osaa miettiä vähän himojansa pidemmälle varsinkin kun tekemisillä on suoraa vaikutusta viattomiin pikkulapsiin.

Kyllähän presidentti on ihan sama asia kuin se oma puoliso, jonka kanssa muuten voidaan olla hautaan saakka yhdessä. Toisin kuin lapset, jotka  ovat kaikilla vain lainassa. Se ettet itse ole kyennyt parisuhteeseen miehen kanssa jolla on lapsia ilman oman elämäsi uhraamista niiden lasten eteen, ei tarkoita etteikö moni muu meistä pystyisi. Meilläkin lapset pitävät minusta ja minä heistä, silti ovat meillä vain onneksi käymässä, ja menevät viikonlpoun jälkeen takaisin omaan kotiinsa. Kylähän se voi sinua harmittaa että meillä asiat toimivat näin hienosti, se paistaa kommentoinneistasi läpi :)

Olet valitettavasti ymmärtänyt asian väärin. Olen ollut elämäni parhaassa parisuhteessa yli viiden vuoden ajan, vaikka emme asukaan yhdessä, enkä ole tuntenut uhranneeni yhtään mitään. Lapset ovat minulle kaikkein tärkeintä tässä maailmassa, ja haluan tarjota heille parhaan mahdollisen alun itsenäiseen elämään. Jollen olisi toiminut näin, olisin toiminut vastoin omaa vakaumustani, ja tämä olisi ollut minulle paljon vaikeampi asia kestää. Toivoisin vain, että vanhemmat kantaisivat vastuunsa vanhempina, kun lapset ovat vielä pieniä, ja miettisivät ratkaisuja, jotka toimivat kaikkien osapuolten kannalta mahdollisimman hyvin. Itse olen tyytyväinen omaan ratkaisuuni.

Vierailija
442/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin ulos "kaapista" vasta 40 vuotiaana. Uskonnollisen yhteisön jäsenenä lesbouteni ei ollut sallittua.

Nyt olen eronnut ja ateisti.Mieheni ei anna minun nähdä lapsiamme koska asun saastaisessa suhteessa naisen kanssa. Olen suunnitellut suhteeni virallistamista. uusi rakkaani ei ole lapsirakas. Kannattaisiko minun luovuttaa lasten suhteen ja vain nauttia uudesta onnestani?

Olet huono äiti. Olet tehnyt lapsia ja hylkäät heidät nyt vain koska sua PAn..ETTAA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt harrastamaan anaaliseksiä kahden naisen kanssa. Lisäksi sormeni on käynyt kolmannen naisen anuksessa.

Huvittavaa kyllä, että tämä on koko ketjun järkevin kommentti.

Oletko 35 V mies jolla on tukka päässä ja keskivertoa pidempi siitin?

Vierailija
444/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yllättynyt miten moni uusperheen äiti tunnustautuu täällä ihan avoimesti sellaiseksi äitipuolihirviöksi kuin perinteisissä saduissa jo maalaillaankin. Ja kyllä, nämä muka-salaa inhoajat kuuluvat samaan kastiin, ei lapset ole oikeasti niin tyhmiä kuin te luulette.

Ettekö te aikuiset ihmiset ymmärrä, että äitipuoleksi ryhtyminen on täysin vapaaehtoista? Jos te ette pysty suhtautumaan kumppanin lapsiin aidosti lämpimästi, niin tehkää kaikille osapuolille palvelus ja etsikää lapseton kumppani. Niitäkin on vapaana yllin kyllin.

Ja muutama sana olisi sanottavana niille miehille ja isille, jotka tuollaisten kotkien kanssa yhteen lyöttäytyvät. Kun lapsia on kerran menty hankkimaan, niin on sitouduttu pitämään lapset ykkösenä tai edes tärkeänä vähintään sen 18 vuotta. Vain täysin vastuuton vanhempi pariutuu tuona aikana sellaisen ihmisen kanssa, joka ei pidä noista lapsista. Jokainen lapsi ansaitsee tavata molempia vanhempiaan ilman ulkopuolisen kiukuttelevan aikuislapsen läsnäoloa.

Olisiko sinun pitänyt mietiiä, kannattaako erota vai ei? Juttelimme juuri kaverin kanssa, että naiset eroavat, kun kokee ansaitsevansa elämältä parempaa - ja sitten valittaa, kun lapsi joutuu uusperheeseen isän puolelta.

Kuka nyt onkaan itsekäs?

Tämä

Vierailija
445/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aiheeseen liittyen, miten te toimisitte jos tilanne olisi se, että mies ei itse välitä omista lapsistaan, ei halua nähdä enempää kuin on pakko, ahdistuukin kun joutuu lastensa kanssa näkemään? Hoitaa ihan pakollisimmat velvollisuudet (ei aina niitäkään) vain siksi, ettei tule sanomista. Ex-vaimo on kyllä kova sanomaan mielipiteensä ja vaatimaan, mies yrittää sitä välttää. Puhuu lapsistaan ihan hyvää ja puheissaan niitä rakastaa, lapset ei varmaan todellisuutta huomaa, kun ovat yhdessä niin yrittää parhaansa mukaan olla hyvä. Mutta aina sanoo ettei kiinnostaisi mennä, joskus tekee ohareitakin. Ja on todella helpottunut aina kun velvollisuustapaaminen on ohi.

Olen yrittänyt kysellä lapsia meille, mies ei halua, ei ainakaan yöksi. Ei yksinkertaisesti jaksa omia lapsiaan.

En osaa oikein puuttua tilanteeseen. Lakkasin jossain vaiheessa ehdottamastakin näitä yhteisiä juttuja kun mies ei lapsiaan mukaan halua.

Minun lapsen kanssa tulee hyvin juttuun, ei mikään isäpuoli mutta kaverillinen aina, osallistuu meidän yhteisiin tekemisiin, ottaa mun lapsen aina huomioon, välillä auttelee läksyissä tms.

Tuntuu vähän oudolta, mutta olen sellaisessa välikädessä etten tiedä voinko edes vaikuttaa asiaan? Exä vaatii kokoajan osallistumaan ja olemaan hyvä isä, miestä vaan vituttaa ja on sanonut monesti katuvansa lapsiaan jotka nuoruuden typeryydessään kuulemma tehnyt. Välillä olen miettinyt, että tajuaako ne lapset jossain vaiheessa kuvion? Että isi hoitaa näitä juttuja vain koska pelkää äitiä eikä jaksa kuunnella sen valituksia? Pitäisikö minunkin alkaa vaatimaan omien lastensa huolehtimista, tutustuisin minäkin niihin ihan mielelläni paremmin. Aina kun yhdessä näemme niin koko tilanne todella väkinäistä miehen puolelta, halailee kyllä lapsiaan ja noin mutta hirveän työn ja tuskan takana koko kuvio.

Minulle on kiusallista olla tässä kuviossa välillä.

En halua nyt mitään vaihda se mies saarnaa, vaan mitä itse tekisitte jos olisitte minä? Mikä olisi kaikille parasta?

Vierailija
446/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka teet lapsen.Katso peiliin..noin 5-7 vuoden kuluttua peilistä katsoo yksinhuoltaja.

Haluatko pistää lapsesi omanp..llusi ja mielihalujesi edelle.

Jos haluat..tee ja MONTA..please

Vierailija
447/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idyq kirjoitti:

Tähän aiheeseen liittyen, miten te toimisitte jos tilanne olisi se, että mies ei itse välitä omista lapsistaan, ei halua nähdä enempää kuin on pakko, ahdistuukin kun joutuu lastensa kanssa näkemään? Hoitaa ihan pakollisimmat velvollisuudet (ei aina niitäkään) vain siksi, ettei tule sanomista. Ex-vaimo on kyllä kova sanomaan mielipiteensä ja vaatimaan, mies yrittää sitä välttää. Puhuu lapsistaan ihan hyvää ja puheissaan niitä rakastaa, lapset ei varmaan todellisuutta huomaa, kun ovat yhdessä niin yrittää parhaansa mukaan olla hyvä. Mutta aina sanoo ettei kiinnostaisi mennä, joskus tekee ohareitakin. Ja on todella helpottunut aina kun velvollisuustapaaminen on ohi.

Olen yrittänyt kysellä lapsia meille, mies ei halua, ei ainakaan yöksi. Ei yksinkertaisesti jaksa omia lapsiaan.

En osaa oikein puuttua tilanteeseen. Lakkasin jossain vaiheessa ehdottamastakin näitä yhteisiä juttuja kun mies ei lapsiaan mukaan halua.

Minun lapsen kanssa tulee hyvin juttuun, ei mikään isäpuoli mutta kaverillinen aina, osallistuu meidän yhteisiin tekemisiin, ottaa mun lapsen aina huomioon, välillä auttelee läksyissä tms.

Tuntuu vähän oudolta, mutta olen sellaisessa välikädessä etten tiedä voinko edes vaikuttaa asiaan? Exä vaatii kokoajan osallistumaan ja olemaan hyvä isä, miestä vaan vituttaa ja on sanonut monesti katuvansa lapsiaan jotka nuoruuden typeryydessään kuulemma tehnyt. Välillä olen miettinyt, että tajuaako ne lapset jossain vaiheessa kuvion? Että isi hoitaa näitä juttuja vain koska pelkää äitiä eikä jaksa kuunnella sen valituksia? Pitäisikö minunkin alkaa vaatimaan omien lastensa huolehtimista, tutustuisin minäkin niihin ihan mielelläni paremmin. Aina kun yhdessä näemme niin koko tilanne todella väkinäistä miehen puolelta, halailee kyllä lapsiaan ja noin mutta hirveän työn ja tuskan takana koko kuvio.

En halua nyt mitään vaihda se mies saarnaa, vaan mitä itse tekisitte jos olisitte minä? Mikä olisi kaikille parasta?

Nainen joka teet lapsen.Katso peiliin..noin 5-7 vuoden kuluttua peilistä katsoo yksinhuoltaja.

Haluatko pistää lapsesi omanp..llusi ja mielihalujesi edelle.

Jos haluat..tee ja MONTA..please

Vierailija
448/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea vastauksia, mutta ihmettelen paloa muuttaa saman katon alle uussuhteissa, joissa lapsia. Voisin rakastua mieheen ja tykätä hänen lapsistaan, mutta tämä mahdollistuisi vain asumalla omien seinien sisällä. Uskon, että monen lapsen paha olo välttyisi tällaisella ratkaisulla.

Vierailija
449/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin miehen kanssa yhteen kuukausi suhteen alusta. Aikuisina tiesimme mitä teemme. Olemme edelleen yhdessä ja yhteinen lapsikin on. Riippuu niin ihmisistä, meillä oli vakaumus pysyvyyteen, ja lapsi oli sen ikäinen, että ei enää edes muista aikaa ennen minua. Vanhemman lapsen tai teinin kanssa olisimme odottaneet pidempään.

En usko, että normaalisti olisi tie onneen, mutta meillä se toimi tällä kertaa.

Vierailija
450/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin miehen kanssa yhteen kuukausi suhteen alusta. Aikuisina tiesimme mitä teemme. Olemme edelleen yhdessä ja yhteinen lapsikin on. Riippuu niin ihmisistä, meillä oli vakaumus pysyvyyteen, ja lapsi oli sen ikäinen, että ei enää edes muista aikaa ennen minua. Vanhemman lapsen tai teinin kanssa olisimme odottaneet pidempään.

Ystäväni mies jätti hänet 25 vuoden jälkeen..työkaverin takia.

Petti ja jätti..

Ystäväni ei ilmeisesti osannut suunnitella elämäänsä niinkuin sinä

Vierailija
451/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 70 vuotias muori jättää miehen , jonka kanssa on ollut 20, namibialaisen nuoren miehen takia.?

Niin sinä uskot täällä ikuiseen rakkauteen?

Vierailija
452/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko rakkauteen.

Ihmisillä on erillaisia tarpeita..

Ylilyöntejä sattuu..kun ei ole saanut ruokaa ja syliä lapsena

Sit vielä toi seksi siihen lisäksi..huhuh

Lisääntyminen on vietti

Vierailija
453/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni mies jätti hänet 25 vuoden jälkeen..työkaverin takia.

Petti ja jätti..

Ystäväni ei ilmeisesti osannut suunnitella elämäänsä niinkuin sinä

Kukaan ei voi ennustaa elämää, mutta iän ja kokemuksen myötä kumppaninvalinta selkeytyy. En usko ikuiseen rakkauteen, mutta uskon elinikäisiin suhteisiin. Sellaiselle voi antaa hyvät tai huonot lähtökohdat.

Vierailija
454/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ollenkaan termistä uusperhe tai uusperheen äiti. En ole mieheni lapsille minkään muotoinen äiti, vaan olen heidän isänsä naisystävä. Olen siitä samaa mieltä, että lapset tulevat aina ensin. Emme mekään muuttaneet saman katon alle heti ensihuumassa, vaan kun olimme jo seurustelleet aika pitkään ja alkoi tuntua tyhmältä viettää aikaa aina jomman kumman kotona. Mutta ei se yhteenmuutto ollut mikään helppo prosessi, eikä ole vieläkään. Muutin miehen ja lasten kotiin, joka tulee aina olemaan ensisijaisesti heidän kotinsa. Tiedostan tämän ja olen siihen joutunut sopeutumaan. En voi "määrätä kaapin paikkaa", koska en koe, että tämä on minun kotini samalla tavalla. Olen hieman ulkopuolinen ja tulen olemaan niin pitkään kun asumme täällä. Oma valintani ja henkilökohtainen ristiriita, joka ei ole muiden ongelma. Toiseksi, heillä on omat vanhempansa, joilla on sekä kasvatusvastuu sekä oikeus nauttia lastensa kiintymyksestä ja rakkaudesta. Sitä minä en saa, koska vaikka tulin kuvioihin vasta vanhempien eron jälkeen, olen aina se ulkopuolinen, jolle mikään asia ei oikeastaan kuulu. Alussa minulla oli idealistinen ja hyväntahtoinen toive sulautuneesta perheestä ja ymmärsin, että siihen voi mennä aikaa ennen kuin olemme yhtä porukkaa. Vuosia on nyt kulunut monta, emmekä vieläkään ole yhtä porukkaa vaan on heidän perhe ja minä siinä jotenkin lisänä tai ylimääräisenä tai miten sen nyt kukin ymmärtää. Kuulostaa valitusvirreltä, mutta sitä tämä ei ole. Yritän vaan selittää, että ei tämä helppo asema ole: yrität parhaasi ja taiteilet kaiken keskellä, yrität osallistua missä saat ja toisaalta et puutu siihen mikä ei sinulle kuulu. Toivot jotain omaa, mutta ymmärrät sen olevan jonkun pienen osan, joka ei vielä kuulu jollekin muulle. Pettymys siitä, että sinut suljetaan ulkopuolelle täytyy pitää itsellään. Aina on muistettava, että on itse aikuinen ja lasten kiukuttelut täytyy osata asettaa oikeisiin  mittasuhteisiin. On kestettävä, vaikka vastustus kestäisi vuosia. Silti on yritettävä olla hyväntahtoinen aikuinen ja yritettävä luoda positiivinen ilmapiiri. Silti et ikinä saa kuin sen kapean siivusi siitä perhe-elämästä ja loput etsit itse, vaikka niistä harrastuksista ja työstä. Siihen on oltava tyytyväinen ja etsittävä elämän sisältö omista asioista. Ymmärrän hyvin, miten tällaisessa puolielämässä voi katkeroitua ja vaatia enemmän, niinhän me koko ajan saamme kuulla mediasta jne. että elämältä pitää nykyaikana voida vaatia kaikki ja vielä enemmän. Mutta jos on valinnut tällaisen osan ja perhesysteemin, niin silloin ei voi vaatia eikä odottaa kaikkea oman mielen mukaan. Teille uusperheen äidit, jotka ovat saaneet hyväksyntää ja toimivat vuorovaikutussuhteet perheen kaikkien jäsenten kesken, aivan mahtavaa ja olisipa se minullekin suotu. Mutta joskus kemiat eivät yksinkertaisesti kohtaa, ehkä siinä on hieman lasten äidinkin vaikutusta mukana. Kyllä lapsetkin osaavat sitkeästi kampoihin pistää, ja nykyaikana lapsi kun on kuningas, hänen mielipiteensä on jopa tärkeämpi kuin aikuisen. Jos olisin ärhäkämpi ja omapäisempi ihminen, niin en varmaan olisi enää tässä. Mutta kun on lehmän hermoilla varustettu, niin näköjään jotenkin jaksaa roikkua vielä. Ellei heti natsaa kaikkien perheenjäsenten kesken, niin en suosittele uusperhettä kenellekään. 

Vierailija
455/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, me äitipuolethan olemme niitä hirviöitä. Vanha virsi. Mitenkäs ne ex-vaimot, joista moni sairaalloisella tavalla kokee uuden naisen jonakin uhkana. Harvassa ovat ne fiksut ex-vaimot, jotka ymmärtävät, mikä rikkaus lapselle on, jos hänellä on mahdollisimman monta rakastavaa ja välittävää aikuista. Mainitsemieni äitien kaltaiset ex-puolisot tekevät vain ja ainoastaan hallaa lapselleen eivätkä tyhminä sitä tajua, valitettavasti. Vain viisaat äidit ymmärtävät, ettei uusi nainen ole uhka vaan parhaassa tapauksessa todellinen rikkaus, mutta kun lähtökohtaisesti monet valitettavasti päättävät etukäteen, että nyksä on vain pahan aiheuttaja. Niin, näinkin voi ajatella, sehän on sallittua, mutta kun useimmat tällaiset exät vielä toimivat sen mukaan, siinähän ainostaan kärsii vain lapsi. Minä kyllä kestän kaiken hulluuden ihan helpostikin, lapsi ei ymmärrä ja ottaa kaiken itseensä. Yhteistyöllä, naiset, hommat hoituvat, toki miehen osuus pitää muistaa tässäkin kombinaatiossa, hänen pitää myös osata tehdä yhteistyötä.

Allekirjoitan täysin.

Kokemusta on äitipuolena olemisesta liki 8 vuotta.

Tykkäsin lapsista yrittäen liikaa olla kiva, ja se turha yrittäminen uuvutti minut niin, että lopulta tuli ero heidän isästään.

Turha yrittäminen taas johtui lasten äidistä, joka hankaloitti koko elämäämme kaikin tavoin ne kaikki melkein 8 vuotta.

Katkera nainen, joka oli kuvitellut, että lasten isä pysyy luonaan haukkumalla.

Ja haukkua nainen osasi myös 4-, 5-ja 7-vuotiaiden lasten läsnäollessa.

Vierailija
456/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idyq kirjoitti:

Mellä vähän sama kuvio. Molemmilla on omia lapsia, mutta ei yhteisiä. Eikä tule.

Minä hoidan omat lapseni, mies hoitaa omansa. En minä puutu miehen tekemisiin.

Et voi alkaa vaatia mieheltäsi mitään. Vaatimukset tappavat rakkauden.

Vierailija
457/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otatte ukon, jolla on siitoksia toisen akan kanssa. Ite otin semmosen ukon kellä ei ole lapsia. Outoa touhua

Vierailija
458/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otatte ukon, jolla on siitoksia toisen akan kanssa. Ite otin semmosen ukon kellä ei ole lapsia. Outoa touhua

Minulla itsellänikin on lapsia. Outoa, jos vaatisin mieheltä asioita, joihin en itsekään pysty vastaamaan?

Vierailija
459/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan voi varsinaista rakkauden tunnetta keneltäkään vaatia. Mutta voiko tästä ketjusta päätellä, että inho ja kylmyys toisen lasta kohtaan on joidenkin mielestä täysin ok? 

Ymmärrättekö, että tässä puhutaan lapsista? 

Vierailija
460/517 |
04.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan voi varsinaista rakkauden tunnetta keneltäkään vaatia. Mutta voiko tästä ketjusta päätellä, että inho ja kylmyys toisen lasta kohtaan on joidenkin mielestä täysin ok? 

Ymmärrättekö, että tässä puhutaan lapsista? 

Minä olen lukenut alusta asti ketjua, eikä minun mielestäni ketjussa on ollut vain pari tyyppiä, jotka ovat inhonneet lapsipuoliaan. Muut vain antavat isän hoitaa lapsensa. Minusta se ei ole kylmyyttä, vaan neutraaliutta. Samanlaista, mitä koetaan siskon lapsista tai lasten kavereista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän