Millä kalorirajalla olette onnistuneet laihuttamaan lievästä ylipainosta normaaliin? Itellä 1250 kcal lihottaa...
Itselläni olisi vain 3 kiloa matkaa normaalin painon ylärajalle, siitä haluaisin varmistella painon pysymistä siinä, joten pari kiloa vielä siitä eli yhteensä 5 pitäisi pudottaa. Onnistun aina tiputtamaan 2 kiloa, sitten annan periksi taas jollekin herkulle, ja paino nousee heti takaisin sen mitä juuri tiputinkin. Nyt yritän olla tällä 1200 kcal dieetillä, mutta eilen esim. söin 1250 kcal ja lihoin 100 grammaa, mikäli vaakaa on uskominen, tai sitten se on vesikertymää, jolloin paino siis pysyi samana. Mitään muutosta se ei ihmeemmin tuonut tähän painoon ( 67 kg).
huolestuttaa tuo 1200 kcal koska se on niin vähän että alkaa kehossa tuntua uupumuksena, liikkeet hidastuu, on kylmäm olo, pulssi on hidas.jne. Vaan mitä muuta voi?
Tässä tämän viikon syödyt kalorimäärät:
to 1352, pe 1334, la 1342, ma 1412 (repsahdin suklaaseen), ti 1422, ke 1250.
liikuntana ollut wc pesu, yhtenä iltana 20 min stepperiä+40 min jumppaa sis. käsipainoja, lihaskuntoliikkeitä jne. yhtenä päivänä usean huoneen imurointi.
Kommentit (99)
Ei tuolla kalorimäärällä varmasti liho. Oletko laskenut kalorit oikein? Oletko syönyt jotain suolaista tms joka keräisi nestettä ja selittäisi tuon "lihomisen"? Älä käy vaa'alla joka päivä, tulee vaan paha mieli kun paino muutenkin heittelehtii syömisistä huolimatta. Sekin voi olla syy tuohon +100g (joka on aivan naurettavan pieni määrä :D)
Mulla sama. Paino tällä hetkellä 62kg ja joudun pitämään kalorit minimissä, ettei nouse. Syön varmaan myös noin 1 000- 1 200 kaloria päivässä. Luulen, että mun ns. luontainen normaalipaino on korkeampi, minkä takia tuo 62kg on vaikea pitää. Yleensä paino on siinä 64-65kg paikkeilla, jollen tarkkaile syömisiäni. Minkä pituinen olet?
Tuo "lihominen" on varmasti nesteitä. Välttele suolaisia tuotteita ja juo enemmän vettä.
165cm 60kg nainen kuluttaa päivässä sängyssä makaamalla noin 1300kcal. Ei ole mahdollista että lihoisit, jos puhut totta.
Noi on niin pieniä kalorimääriä, että keho on varmaan säästöliekillä.
mulla on muutama poikkeava hormoni veriarvo, yms. mikä selittää. Esim. kortisolit pilvissä...
Olet kyllä niin hukassa. 7000kcal YLIMÄÄRÄISTÄ vastaa n. Yhtä lihottua kiloa. Muu on nestettä. Kai tajuat että vaakaan ei pidä päivittäin tuijottaa jos juot litran vettä painat kilon enemmän. Nyt hei se järki käteen sä et todellakaan liho tolla kalorimäärällä. Sitä dieettiä pitää jatkaa useampi viikko että voi havaita tuloksia. Nyt linkaset sen Vaakan hitoille. Punnitus kerran kuussa, aamulla kun olet käynyt vessassa. Siitä saat realistisen painon. Riippuen tietty kuukautiskierron vaiheista jne muista tekijöistä jotka esim. Horjuttavat nestetasapainoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla kalorimäärällä varmasti liho. Oletko laskenut kalorit oikein? Oletko syönyt jotain suolaista tms joka keräisi nestettä ja selittäisi tuon "lihomisen"? Älä käy vaa'alla joka päivä, tulee vaan paha mieli kun paino muutenkin heittelehtii syömisistä huolimatta. Sekin voi olla syy tuohon +100g (joka on aivan naurettavan pieni määrä :D)
Tämä. Käy myös vaa'alla vasta aamu-ulostamisen jälkeen. Sekin saattaa pahimillaan painaa lähes kilon. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Paino tällä hetkellä 62kg ja joudun pitämään kalorit minimissä, ettei nouse. Syön varmaan myös noin 1 000- 1 200 kaloria päivässä. Luulen, että mun ns. luontainen normaalipaino on korkeampi, minkä takia tuo 62kg on vaikea pitää. Yleensä paino on siinä 64-65kg paikkeilla, jollen tarkkaile syömisiäni. Minkä pituinen olet?
Ja siis alle tuon 62kg en pääse ilman jotain aivan järjetöntä kitudieettiä, ärsyttää kun tavoitepainoni olisi 57-58kg ja tuntuu melkein mahdottomuudelta sen saavuttaminen :(
alkaa jo ikäkin kai vaikuttaa, olen yli 40. Kilppariarvot matalahkot, muttei alla viitten.
En osaa sanoa. Laihutus on mulle vieras asia.
En laskenut kaloreita vaan hiilareita. Muutamassa kuukaudessa ilman sen kummempaa vaivannäköä 67kg->51kg. Eikä ole tullut kilot takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Käy myös vaa'alla vasta aamu-ulostamisen jälkeen. Sekin saattaa pahimillaan painaa lähes kilon. :)
joo, tiedän. Mulla onkin ummetusta, aamukakka ei tosiaan tule aamulla, kuin vasta päivällä. Käyn heti pissalla aamulla ja sitten punnitsen.
Unohtakaa kalorit ja poistakaa hiilareita ravinnostanne. Kyllä laihtuu eikä tarvitse kituuttaa ravintoköyhällä ruualla.
Älä "repsahda" suklaaseen. Anna itsellesi lupa vaikka syödä se pari palaa suklaata päivässä, sen sijaan että söisit kerralla repsahtaessa koko levyn. Sen vastineeksi voit sitten tehdä vaikka 15 min jotain pientä jumppaa joka päivä, lisätä hyötyliikuntaa jos et sitä juurikaan harrasta tms.
Mun normaali kalorimäärä on aina 500kcal/vrk. Paino pysynyt aina 46kg.
Ja aikuisena ihmisenä en tietenkään mitään karkkeja syö.
Toimii.
Itsellä laihdutus käynnissä. Enemmän on pudotettavaa (158/87 lähtötilanne, nykyinen paino 80kg). Syön 1500-1700kcal päivässä, paino putoaa puolen kilon viikkovauhtia. En juurikkaan toistaiseksi liiku ja istumatyö. Kun lisään liikunnan nostan myös kaloreita, liian alhaisilla kroppa ei toimi.
Joko lasket kalorit väärin (selvästi alakanttiin) tai sitten olet evoluution ihme. Yksikään aikuinen, jotakuinkin normaalimittainen, ei-vuodepotilas ei kuluta niin vähän energiaa, että lihoisi tai olisi edes laihtumatta tuollaiselle 1200-1300 kcal ruokailuilla.
Todellisuudessa kuitenkin selitys lienee nuo repsahduksesi, jos niitä tulee harvasepäivä. Eli kituutat kaksi päivää 1200 kcal:lla, siten nälkiintyneenä mätät päivän aikana 4000 kcal, kiitutu taas kaksi päivää ja mätät seuraavat kaksi päivää 4000 kcal jne., jolloin viikon energiatasapainosi on joko +/- 0 tai jopa positiivinen. Laihtumiseen ja lihomiseen vaikuttaa energiatasapaino pitkällä aikavälillä. Yksi päivä suuntaan tai toiseen ei oikeasti vaikuta sen ihmeempiä, joten ei, et todellakaan ole lihonut 100 g, jos olet syönyt jonain päivänä 1300 kcal 1200 kcal:n sijaan, vaan joko vaakasi heittää, koska seisot eri kohdassa tai paino jakaantuneena eri tavalla tai vaaka on eri kohdassa lattiaa, tai sinulla on virstaa rakossa enemmän tai ulostetta suolessa enemmän tai nestettä kertynyt suolan tai liikunan seurauksena jne.
Ainoa tolkullinen ratkaisu tilanteessasi olisi se, että lopetat tuolla minimaalisella kcal-määrällä kituuttamisen ja alat syödä vaikkapa 1500-1600 kcal päivässä. Tällöin ei tule niin usein ainakaan tarvetta lipsua, kun et nälkiinnytä itseäsi täysin, ja pitkällä aikavälillä saat vähemmän energiaa kuin tuolla kituutus-repsahdus -pelleilylläsi. Tämä pitäisi oikeasti olla jo niin peruskauraa, ettei oikein jaksaisi enää yhdellekään kitudieetillä itseään luonnonihmeeksi kuvittelevalle asiaa rautalangasta vääntää...
voisiko personal trainer tai ravitsemusterapeutti ohjeistaa. En halua rakentaa laihtumista urheilun varaan, koska en jaksa joka päivä sitä räääkkiä jatkossakaan.