Mitä olette tänään saaneet aikaiseksi.
Mitä olette tänään saaneet aikaiseksi. Mä päivitin firman sivuja ja ja käytin koirat ulkona ja pitäisi vissiin touhuta pojan kanssa jotain.
Me lähdetään mihen siskon kanssa heppatarvike liikkeeseen ostosille ja siellähän sitä aikaa saa kulumaan.
Kommentit (152)
Lomalla nyt varsinaisesta työstä, mutta sivutyöstä ei lomaa, joten sitä tein pari tuntia. Lämmittänyt olen, ruokaa laittanut, kaupassa käynyt ja sen jälkeen siivonnut perin pohjin lasten kämppää, kaappeja myöden. Vasta äsken sain homman loppuun. Tuota tein oikeastaan neljästä lähtien.
Heräsin vähän ennen ysiä. Halailin miehen kanssa sängyssä ja nousin tekemään aamupalaa. Aloitin työt kotona n.10:20 ja tein töitä klo 15 saakka. Tässä välissä pidin lounastunnin ja söin munakasta. Sitten klo 16 tapasin kaverin kahvilassa ja istuttiin siellä n.19:15 saakka ja tulin kotiin. Nyt oon kattonut youtube -videoita ja pelannut pc-pelejä ja etsinyt huonekaluja netistä.
Heräsin klo 7, suihku, aamupala ja kahvi, töissä vähän ennen ysiä. Töistä pois vähän ennen viittä, kaupan kautta kotia. Sitten vain kotona lepäillen ja netissä ollen. Tukkoinen päänsärky ollut koko päivän, mutta ei (ainakaan vielä) pahempaa flunssaa, tosin vähän taisi lämpöä olla. Toivottavasti nukkuminen auttaa ja aamulla parempi olo.
Nukuin kellon ympäri (loma, jippii!!), iltapäivällä laiskat kahvit yöpaidassa, pölyjen pyyhkiminen parilta tasolta, roskien vienti ja konjakin lipittelyä. Ai niin, Vauvapalstaa :D
Totaalikieltäytyminen mistään järkevästä, hyödyllisestä ja tuottavasta; kunhan vökkelehdin päivästä toiseen.
Heräsin aamulla puoli ysin aikoihin. Vauva oli herättänyt monta kertaa yöllä. Vauvaa olen syöttänyt, imettänyt, kantanut, nukuttanut ja leikittänyt useita kertoja päivän aikana.
Isommalle lapselle tehnyt toisenlaista ruokaa kuin vauvalle joka syö vielä sosetta ja sormiruokaa.
Itse yritän ehtiä syödä myös. Väsyttää ja välillä kuormittunut olo.
En edes jaksa miettiä mitä kaikkea muuta olen tehnyt.
Näköjään aika vähän työssäkäyviä tällä palstalla..
Heräsin 9.30
pientä kotihommaa & 1 opiskelutehtävä
Töissä 13-21 ja oli todella kiireinen vuoro ... ehdin pitäö vaan 10min tauon syödäkseni jotain (hoitoalalla olen)
Töitten jälkeen kövin vanhempieni luona
Just tulin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään aika vähän työssäkäyviä tällä palstalla..
Nyt on hiihtolomaviikko, lisäksi vastaajissa oli äitiys- tai hoitovapaalaisia, etätyötä tekeviä, opiskelijoita ja hyvin monta työssäkäyvää. Tottakai mukaan mahtuu muutama työtönkin tai eläkeläinen. Miten ihmeessä sinä teit päätelmän, että työssäkäyviä oli vähän? Luitko vain osan vastauksista?
Heräsin 6:45, vaikka duuniin vasta klo 12. Yleensä nukun 10 asti, mutta nyt jostain syystä vaan ei nukuta. Nukkumaan menin aika tasan 00.00.
Per settä rapsuttelin ja kävin aamukusella. Tekstarilta katoin yön änäritulokset. Sitte läpytin auki ja yleisuutiset plus eksyminen palstalle.
Vartti sitten kävin nostaan vitosella 370€ pitkävetovoiton tosta kaupalta ja mehua ja sämpläpussin. Nyt mussutan sämpylää kinkilla ja juustolla ja taputtelen tätä läppäriä.
Hyvää huomenta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun joka arkipäiväinen rutiini, esim. eilinen pvä;
Heräsin 4.30, kävin suihkussa ja meikkasin. Klo5 koirien kanssa pihalle laittamaan hevoset ulos/vein heinät ja vedet ja käynnistin auton lämpiämään.
Klo 5.15 koirien kanssa takaisin sisälle,laitoin kahvin termariin ja lähdin ajamaan töihin.
Töissä klo 6-15Klo 16 hain kaksi nuorinta päiväkodista, sitten kauppaan ja tankkaamaan.
Klo17 söimme päivällistä ja klo17.45 aloin kuskaamaan viisi vanhinta lasta harrastuksiin.Äkkiä takaisin kotiin imuroimaan ja raivaamaan keittiötä ja pyykkäystä ja klo20 hakemaan isompia kotiin.
Klo21 pikkuisten iltapala/pesu ja nukkumaan.
22 patistin koululaiset nukkumaan ja menin ensin koirien kanssa iltalenkille, sitten putsasin tallin ja hevoset sisälle/heinätja vedet ym hoitoa.
Klo 23 laitoin valmiikasi pväkotilaisten vaatteet. 23.30 nukkumaan.
Miten jaksat noin lyhyillä yöunilla?
Sain noustua ylös samaan aikaan avomiehen kanssa ja raahauduttua töihin. Ihan hyvin jo sekin. Tarkastelin töitä ja toimitin pari valmista asiakkaalle. Oli pakko hakea teetä että kädet vähän lämpiäis, toimistolla ei oo tavallista viileempi mutta jotenkin kylmenee työmatkalla niin ettei meinaa lämmetä mitenkään. Seuraavaan hommaan en voi edes edetä ennen kuin yksi työkaveri on tullut töihin, joten taidan surffailla netissä vielä jonkin aikaa.
En mitään. Olin kolmeen asti yöllä töissä ja heräsin just. Nyt syön eilistä risottoa ja olen väsynyt. Kello 12:30 alkaa luento, johon mennessä pitäis saada itsensä kunnolla hereille.
Heräain kellon soittoon 09.
Keitin kahvia ja kävin tupakalla.
Kahvia juoden palstaillut.
Imuroin.
Laitoin veljelle sähköpostia.
Pesin pyykkiä.
Makoilen sohvalla.
Töihin iltavuoroon. Paniikki kun ei ole työvaatteita.
Heräsin 07:30, eli samaan aikaan kuin tyttö. Pesin koneelliset pyykkiä ja astioita, tyttö on päikkäreillä nyt kunhan herää niin syödään ja lähdetään käyttämään koira ulkona. Tylsiä nämä vapaapäivät.
Raahauduttua töihin, neljässä tunnissa tehnyt sen, mitä multa työpäivän (8 h) aikana vaaditaan ja saanut aikaan riidan ainoan ystäväni kanssa :( P aska päivä siis.
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun joka arkipäiväinen rutiini, esim. eilinen pvä;
Heräsin 4.30, kävin suihkussa ja meikkasin. Klo5 koirien kanssa pihalle laittamaan hevoset ulos/vein heinät ja vedet ja käynnistin auton lämpiämään.
Klo 5.15 koirien kanssa takaisin sisälle,laitoin kahvin termariin ja lähdin ajamaan töihin.
Töissä klo 6-15Klo 16 hain kaksi nuorinta päiväkodista, sitten kauppaan ja tankkaamaan.
Klo17 söimme päivällistä ja klo17.45 aloin kuskaamaan viisi vanhinta lasta harrastuksiin.Äkkiä takaisin kotiin imuroimaan ja raivaamaan keittiötä ja pyykkäystä ja klo20 hakemaan isompia kotiin.
Klo21 pikkuisten iltapala/pesu ja nukkumaan.
22 patistin koululaiset nukkumaan ja menin ensin koirien kanssa iltalenkille, sitten putsasin tallin ja hevoset sisälle/heinätja vedet ym hoitoa.
Klo 23 laitoin valmiikasi pväkotilaisten vaatteet. 23.30 nukkumaan.
Missähän päin asunet, kun hevosesi ovat 16-17 tuntia ulkona? Jos parikyt astetta pakkasta, sääliksi käy pollejasi.
Kävin kaupassa ja tein lenkin siinä samalla.
Mulla on pari lomapäivää, joten makoilin pitkään, söin myöhäisen aamupalan, kävin kaupassa ja ostin sapuskaa jo viikonlopullekin. Ostin uudet kukat keittiön pöydälle. Kohta voisi ruokkia linnut, syödä vähän itse ja sitten lähden elokuviin päivänäytökseen. On muuten mukava olla kotona keskellä päivää ihan tavallisena arkena. Aurinko paistaa ja joka paikassa on melko hiljaista.
Vapaapäivä. Pari koneellista pyykkiä, ruoka uuniin, vähän järjestelin asuntoa ja pesin vessan. Laskin muutaman talousmatikan tehtävän. Leikin lapsen kanssa.
Luin tämän kommentin, kauhistuin...ei enää tee mieli laittaa omia tekemisiä vaikka itsellä pitkä työpäivä takana alkoi klo 7.30 ja loppui 19.45, et sellaista😏 Milloin nukut?? Sympaatia sulle :-)