Hki -23c ja hyytävä Siperian tuuli: Paljasnilkkateinit tennareissa, koska muoti!!
Kommentit (49)
Mulla ei oo moneen vuoteen ollut varaa ostaa talvikenkiä ja ihan hyvin pärjänny tennareilla kesät talvet.
Tänään oli takkikin auki, kun en ole ehtinyt vetoketjua korjaamaan. Anteeksi jos joku järkyttyi.
Antakaa teinien olla teinejä ja pitää tyylinsä. Ehtii sitä vanhana mammana laittaa villahousut ja toppapuvut päälleen vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Näin yhden juopon, istui ulkona penkillä takki auki. Hyhhyh. Nää teinit kärsii reumasta vanhana.
Reuma on autoimmuunisairaus, jolla ei ole mitään tekemistä kylmettymisen kanssa, vanhan kansan höpöhöpöä.
Reumaatikko.
Äh. Se on eri elämä kuin aikuisena. Sen kylmyyden kestää eri tavalla.
Omatkin korvat ja reidet (minihame)jäätyivät joskus tosi pahasti. Oli pitkä kävelymatka kotio. Joskus luulin etten selviä kotiin asti, mutta uusi päivä ja uuden pakkastuulet. Pipo löysi pään 20 paremmalla puolella.
Ja niin kun ne peruuttaa junia ja odottaa junaa toista tuntia ulkona ei siinä mitkään vehkeet auta. Kaikki on tunnotonta joka tapauksessa.
Lahdessa nilkat näkyvillä ja takit auki. Hallelujaa! Niin ja sormetkin paljaina. Hrrr tulee kylmä pelkästään katsomisesta.
Siis eikö teillä tai teineillä yleensäkin teinit tee sitä, mitä äidit käskee? Meillä ei ois tullut kysymykseenkään, että äitini olisi antanut minun olla noin tyhmä.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Äh. Se on eri elämä kuin aikuisena. Sen kylmyyden kestää eri tavalla.
Omatkin korvat ja reidet (minihame)jäätyivät joskus tosi pahasti. Oli pitkä kävelymatka kotio. Joskus luulin etten selviä kotiin asti, mutta uusi päivä ja uuden pakkastuulet. Pipo löysi pään 20 paremmalla puolella.
Ja niin kun ne peruuttaa junia ja odottaa junaa toista tuntia ulkona ei siinä mitkään vehkeet auta. Kaikki on tunnotonta joka tapauksessa.
Äitisi siis vain katseli vierestä kuin alistunut hiiri, kun sä teit mitä halusit?
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin yhden juopon, istui ulkona penkillä takki auki. Hyhhyh. Nää teinit kärsii reumasta vanhana.
Reuma on autoimmuunisairaus, jolla ei ole mitään tekemistä kylmettymisen kanssa, vanhan kansan höpöhöpöä.
Reumaatikko.
Näin just. Minä olen elämäni kulkenut nilkkasukissa kesät talvet, enkä ole vieläkään kuollut, enkä edes sairastunut. Nyt olen jo yli 6-kymppinen.
Just eilen ihmettelin nuoria naisia joilla oli kunnon takit ja huivit, mutta nilkat helotti kirkuvan punaisilla laikuilla. Toivottavasti ei jalat oo olleet kovin kipeät kun vihdoin sisälle ovat päässeet.
Eikös se ala olla jo vähän out? No oin jälkijunassa tuljoita. Nyt näkee jo paljon säärystimiä ja nilkkureita.
En tiedä mikä on mutta ei millään muotoa ole muodikasta pukeutua läpi vuoden samoihin asuihin. Muoti seuraa vuodenaikoja ja muuttuu sitä mukaa. Kuten Italiassa kuulemma, oikeasti tyylikäs tietää tämän
Britit on tämän 'samat vaatteet kesät talvet' hyvin osanneet jo vuosia ja ne ei todellakaan ole mitään muodin ikoneja:D
Ps. olin katsomassa syksyllä taitoluistelua Espoossa. aika kamalalta näytti, kun luistelijatytöt olivat paljasnilkoissa ja pikkuisissa lättäpohjaisissa kangaskengissä, heillä siis oli seuran takit, joten siitä tiesi luistelijoiksi. Eikös tuon lajin harrastajien pitäisi pitää hyvää huolta jaloistaan? Näin myös junnujen suomen mestarin Sofian (ainakin saman näköinen) ja yllätys, hänelläpä oli kunnon kengät ja säärystimet!
Jospa sitten annettaisiin kaikkien puleutua kuten haluavat. Musta tää on typerin aihe ihmettelyyn, että epäilee toisella olevan kylmä pukeutusmissyystä X.
Mun lapsi oli yksi niistä eilisistä paljasnilkoista :(. Pahin teini-ikä meneillään, eikä jaksa vääntää ihan joka asiasta. Faktat olen kertonut mitä voi seurata kun pakkasella kulkee nilkat paljaana, mutta jos ei mene jakeluun niin ei voi mitään..
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekkin teininä ilman pipoa ja takki auki, eipä se silloin haitannut, kylmyyden tunne lähti kun keho kylmeni tarpeeksi. Eikä koskaan ole paleltunut mikään ruumiinosa.
Well, vaikket tunne kylmyyttä jossain ruumiinosassa, se ei tarkoita että ksikki olisi ok. Paljaat nilkat pakkasella ON terveysriski: akillesjänteen tulehdus on enemmän kuin todennäköistä. Tämän paranemiseen voi mennä jopa vuosia joten sitten ei ole kartsalla pyöriminenkään enää niin kovin mukavaa.
No verrattuna siihen paljain päin heilumiseen...lääkärin mukaan aivojen kuorikerros voi jäätyä ja seuraukset hengenvaarallisia.
Eilen bussipysäkillä Jyväskylässä muutama tyttönen hyppi paikoillaan ohuet farkut ja tennarit jalassa. Takkikin näytti aika ohuelta jokaisella, ei pipoa tai käsineitä. Kyllä se vähän naurettavalta näyttää olla noin vähissä vaatteissa kun (useimmilla) muilla toppahousut jos tilanne sitä vaatii... Mulla oli teininä kummiski kunnon talvikengät, sillon ei ollu muotia mennä nilkat paljaana. Vaikka olisikin ollut niin se kylmyyshän sattuu :(
Aika suuressakin määrin muotia seuraavana teininä sanoisin, että nilkkasukkiin ja tennareihin pukeutuu talvella vain ”nykypissikset” eli se ei ole sen suuremmin oikeaa muotia. Ainoastaan näiden wt tyttöjen keskuudessa. Itse pyrin omistamaan kaikenlaiselle säälle sopivia vaatteita, en halua paleltua. Toki en myöskään mene toppahousuissa kouluun, mutta silti.
Ja jos pakkanen ylittäisi reippaasti 30’C niin ehkä sitten laittaisin toppahousut minäkin jalkaan.. ^^
Mutta täytyy vielä sanoa, että pipo, huivi, paksu talvitakki, nilkkurit, kuuluvat kaikki talvimuotiin tällä hetkellä, niin en nää mitään muodikasta tosiaan olla pienissä vaatteissa.
Juu, siperian tuuli ja täällä 27 pakkasta. Nilkat paljaana. Voi että on nättiä. Voi noita aivokääpiö parkoja. Muodin orjia.