Hki -23c ja hyytävä Siperian tuuli: Paljasnilkkateinit tennareissa, koska muoti!!
Kommentit (49)
Olen varmaan pukeutunut teininä (ja osin vieläkin) liian keveisiin vaatteisiin kylmällä, mutta joitain asioita en ymmärrä. Paljas iho tuolla pakkasella on varmaan ihan umpijäässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varaa talvikenkiin, ehkä?
Ymmärtäisin jopa tennarit, jos niissä olisi kunnon sukat eikä nilkkamalliset.
Eipä ollut ainakaan Helsingissä tänään paljasnilkkateinejä. Eikä näkynyt edes mimmejä kamelinvarpaan paljastavissa jumppatrikoissa. :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin jopa tennarit, jos niissä olisi kunnon sukat eikä nilkkamalliset.
Ei ne sukat auta mitään jos on kova pakkanen. Pitää olla toppaa, joka puolella, ja huivi naaman eteen ja huppu päähän. Vain naamaa saa näkyä ja sitäkin pitää pystyä suojaamaan huivilla...
Suomalaiset ei osaa tai heillä ei ole varaa pukeutua lämpimästi. Monella vanhallakin ihmisellä näkee törkeän huonoja talvikamppeita. Kiitos Sipilä.
Tennareissa on pidettävä varsisukkia, koska muoti.
Niiden pitää sitten matkustaa Utsjoelle. Sinne ennustettiin vain pikkupakkasta, lähipäivinä voi olla siellä jopa nollakeliäkin.
mä en ikinä pysty lopettaa ihmettelyä.. siis oikeasti ne hytisi ja tutisi dösärillä. urpot
Työttömyydestä on se hyöty ettei tarvinnut tänään mennä ulos. Talvikamppeet kyllä löytyy ja huomenna täytyy mennä asioille. 80-luvun lopulla oli yli 30C yli kuukauden Helsingissä.
Kyllä mä vaan näin nilkat paljaana hengaavia teinejä, ja osalla oli vaan nahkatakki tai muu vastaava ohut takki, eikä huiveja/pipoja/ hanskoja.
Olin itsekkin teininä ilman pipoa ja takki auki, eipä se silloin haitannut, kylmyyden tunne lähti kun keho kylmeni tarpeeksi. Eikä koskaan ole paleltunut mikään ruumiinosa.
Ei kaikki tunne kylmää kuten muut. Itse olen vilukissa, mutta silloin harvoin kun paljasnilkkaisen näen (en pahemmin katsele muita ihmisiä), niin eivät ole olleet yhtään palelevan näköisiä. Minulle se on ihme, mutta en usko, että olisi kovinkaan helppo teeskennellä, ettei ole kylmä, jos oikeasti on.
Mä en nähnyt, olin vähän yllättynyt. Yhden näin kyllä ilman huivia ja päähinettä, farkkutakki avonaisena hupparin päällä. Hrrr!
Mulla tuli ahdistus erään lapsen puolesta tänään töissä, kun ulkoillessa vähän väliä selkä vilkkui paljaana :/ Ei hän itse valittanut ollenkaan - innoissaan vain juoksi ja kiipeili jäämäkeä ylös alas - mutta minua ahdisti kun itsellä oli kunnon kerrospukeutuminen ja silti kylmä
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekkin teininä ilman pipoa ja takki auki, eipä se silloin haitannut, kylmyyden tunne lähti kun keho kylmeni tarpeeksi. Eikä koskaan ole paleltunut mikään ruumiinosa.
Niinhän sinä luulet.
Näin yhden juopon, istui ulkona penkillä takki auki. Hyhhyh. Nää teinit kärsii reumasta vanhana.
Mullapa on aina talvisaikaan nilkat peitetty. Niin oli tänäänkin. Olenko hyvä tyttö?
T.teini
Onko tietoa ensi talven muodista?
Kylläpähän sitten vanhempana ymmärtävät, mitä tuli nuorena ja tyhmänä tehtyä.