Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset 17v, 15v ja 13v. Onko älytön idea hankkia nyt neljäs lapsi?

Vierailija
27.02.2018 |

Mentiin nuorena naimisiin ja saatiin heti kolme lasta kaksikymppisenä. Nyt ollaan 38v ja 40v ja iltatähtihaave olisi kummallakin. Onko mitään järkeä?

Sisaruksillamme on pieniä lapsia ja ollaan niiden kanssa läheisiä, eli vaikkei kotoa löydy samanikäistä sisarusta, serkuksista niitä löytyy paljonkin.

Kummallakin vakituinen työ ja muutenkin elämä kunnossa. Mietityttää vain se, että kohta oltaisiin siinä tilanteessa noiden kolmen kanssa, että voitaisiin olla jo aivan kahdestaan kotona, mutta tämä neljäs sitoisi taas kotiin melkein pariksi vuosikymmeneksi.

Koiraa ei hankita, se ei ole "vaihtoehto".

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Te olette 50 ja haluaisitte jo tehdä omia juttuja, niin aina pitää löytää lastenhoitaja. Toisia lapsianne ette voi siihen velvoittaa. Kukaan alakoululainen ei halua 5kymppisiä vanhempia! Ja usko pois, et kyllä lopulta sinäkään 4kymppisenä niitä yövalvomisia! Vaaleapunaiset lasit pois silmiltä ja samoin höttöunelmat. Realismi kehiin. Sun on munasolut jo vanhoja ja miksi haluisit riskeerata esim downin syndroomaa, kun 3 tervettä lasta jo on. Ei tämä maailmaa lisää ihmisiä kaipaa. Te ootte jo oman osuutenne tehneet.

Vierailija
82/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hankkia tuossa iässä. Hankittiin vaimon kanssa eikä hän enää ikinä palautunut timmiin kuntoon. Jätin hänet. Nyt hän on yksin neljän lapsen kanssa.

M 39

Etkö itse näe tarpeelliseksi olla osa yhteisten lastenne elämää? Miksi koet, että entinen vaimosi on ”yksin” neljän lapsen kanssa? Etkö kykene elareihin? Parasta tässä on se, että lapsenne eivät jatka näitä ajatuskulkujasi mikäli ovat ”yksin” ilman isää äidin kanssa. Olen helpottunut. Älä tule koskaan vastaan tai lättytaikina lätisee niin siro, kaunis ja koulutettu kuin olekin.

Kommenttisi luin hymyssä suin ja samalla heitin sen aivan omaan arvoon :) Hanki elämä äläkä puutu asioihin, mitkä eivät sinulle kuulu tyttö!

💩 Paskakasoja näköjään riittää. Toivottavasti vietät niissä koko elämäsi, sinnehän sinä kuulut. Lisäisin vielä kalju, möhömahainen, mutta olen liian koulutettu moiseen.

Koita hillitä itsesi. Hävettää ihan tuo tekstisi. Vaikkei mies ei sinua miellytä, niin hän näytti voittavan tämän pelin, eikä lähtenyt lapselliseen haukkumiskierteeseesi mukaan. Kasva aikuiseksi. Turha moralisoida toista, kun itse haukkuu täällä päin naamaa tuntemattomia ihmisiä .Kasva aikuiseksi!

🤣🤣 Sanoo iskä joka haukkuu ettei eksä ollut enää ”timmi” neljännen lapsen jälkeen, joten tuli ero ja eksä jäi lasten kanssa 🤣🤣 Ehkä sinä vielä kasvat aikuiseksi jos hyvin käy. Siihen asti elä 💩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kolmen kanssa on hirveän helppo mennä autolla minne tahansa, ei tarvitse enää suunnitella retkiä päiväunien tai ruoka-aikojen mukaan. Lapset ovat jo itsenäisiä, kulkevat harrastuksiin ja kavereille itse. Voin sairastaa ihan rauhassa, kun lapset hoitavat itse itsensä. Tjaa. Puolensa tälläkin elämällä nyt.

ap

Sinun pitää ajatella myös muita lapsiasi, eikä vain itseäsi ja miestäsi. Hekin joutuisivat vauva-arkeen. Ehkä vanhin muuttaa kohta kotoa, mutta kaksi nuorinta varmaan toivovat jo aikuismaisempia kotioloja, eivätkä Pikkukakkosta, kesälomia Pomppuhupimaissa ja mitä kaikkea se uusi pikkusisarus aiheuttaisikaan.

Vierailija
84/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hankkia tuossa iässä. Hankittiin vaimon kanssa eikä hän enää ikinä palautunut timmiin kuntoon. Jätin hänet. Nyt hän on yksin neljän lapsen kanssa.

M 39

Etkö itse näe tarpeelliseksi olla osa yhteisten lastenne elämää? Miksi koet, että entinen vaimosi on ”yksin” neljän lapsen kanssa? Etkö kykene elareihin? Parasta tässä on se, että lapsenne eivät jatka näitä ajatuskulkujasi mikäli ovat ”yksin” ilman isää äidin kanssa. Olen helpottunut. Älä tule koskaan vastaan tai lättytaikina lätisee niin siro, kaunis ja koulutettu kuin olekin.

Kommenttisi luin hymyssä suin ja samalla heitin sen aivan omaan arvoon :) Hanki elämä äläkä puutu asioihin, mitkä eivät sinulle kuulu tyttö!

💩 Paskakasoja näköjään riittää. Toivottavasti vietät niissä koko elämäsi, sinnehän sinä kuulut. Lisäisin vielä kalju, möhömahainen, mutta olen liian koulutettu moiseen.

Koita hillitä itsesi. Hävettää ihan tuo tekstisi. Vaikkei mies ei sinua miellytä, niin hän näytti voittavan tämän pelin, eikä lähtenyt lapselliseen haukkumiskierteeseesi mukaan. Kasva aikuiseksi. Turha moralisoida toista, kun itse haukkuu täällä päin naamaa tuntemattomia ihmisiä .Kasva aikuiseksi!

🤣🤣 Sanoo iskä joka haukkuu ettei eksä ollut enää ”timmi” neljännen lapsen jälkeen, joten tuli ero ja eksä jäi lasten kanssa 🤣🤣 Ehkä sinä vielä kasvat aikuiseksi jos hyvin käy. Siihen asti elä 💩

Vääntääkö tässä nyt kaksi trollia keskenään vai mitä täällä tapahtuu?

Vierailija
85/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 39

En ole tuo kyseinen mies, mutta suosittelen , että hankit itsellesi apua. Sen verran järjetöntä ja lapsellista tekstiä. Mistä tuo katkeruutesi oikein kumpuaa?

Heh, sinä et enää löydä itsellesi apua keskustelemalla. Lääkitys sinun kannattaa tarkistaa ja pysyä neljän seinän sisällä ettet ole vahingoksi muille.

Vierailija
86/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 39

Luetunymmärtäminen tuottaa sinulle ilmeisesti vaikeuksia 🤣

Vierailija
87/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tehdään" ja "hankitaan"... ei siis saada, jos yleensä pystytään saamaan?

Tuhkamuna ei kykene tekemään, saamaan eikä hankkimaan.

Vierailija
88/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyiset lapsenne eivät ole lapsirakkaita, vauvan tulo on kurjaa sekä heille että teille...

Vierailija
89/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tietenkin päätöksen teette, mutta.... ei ole järkeä.

Isommat lapset ovat vasta itsenäistymässä ja tarvitsevat sinua vielä. Lisäksi voit olla pian mummo ja silloin saat varmasti pientä vauvaa ihastella jos välit on hyvät lapsiisi.

Myös riskit erityislapseen kasvaa vanhemmiten.

Vierailija
90/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin alkaisin jo odotella lastenlapsia. Niitä voi olla pian aikamoinen rivi sohvalla istumassa!

Vierailija
91/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin alkaisin jo odotella lastenlapsia. Niitä voi olla pian aikamoinen rivi sohvalla istumassa!

Itse toivoisin, että lapset lähtevät lisääntymään kolmenkympin kieppeillä, kun koulutus ja työpaikka kuin myös itsetuntemus kunnossa. Maltan kyllä odottaa. Jos itse vielä hedelmällinen niin mikä jottei ihanan miehen kanssa saisi vauvelia. Eihän se ole keneltäkään ulkopuoliselta pois, vai onko?

Vierailija
92/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahdollista että vaikkapa 2-3v päästä olet jo mummo. Sitten sekä sinua itseäsi että lapsenlapsen vanhempia saattaa harmittaa kun et voi antaa heille aikaasi juuri silloin kun sille olisi tarvetta. Jotkut kun ei halua odotella "oikeaan ikään" lasten saamista, vaan saattavat haluta lapsen nuorena.

Olit itsekin nuori äiti! Miksei omat lapsesi haluaisi olla myös? :)

Myös, jos nyt hankit lapsen niin nuorimmasellesi olisi melko rankkaa kuunnella pikkulapsen kiukuttelua seuraavat 5v....

Vierailija
93/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 39

No ihan miten vaan :D voin mä toki tuo iskäkin olla, jos se sua helpottaa, mutta pointtini oli vain se, että ihan kaikkea ei kannata laukoa tänne tuntemattomille ihmisille. Väistämättä olet jollain tavalla katkera, koska sinun täytyy haukkua ja puuttua kyseisen miehen elämään..

Vierailija
94/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 39

Nainen, joka ilmeisesti yrittää esiintyä ensin miehenä ja sitten kääntää asian toisinpäin ja alkaakin yhtäkkiä haukkumaan.

Vierailija
95/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Te olette 50 ja haluaisitte jo tehdä omia juttuja, niin aina pitää löytää lastenhoitaja. Toisia lapsianne ette voi siihen velvoittaa. Kukaan alakoululainen ei halua 5kymppisiä vanhempia! Ja usko pois, et kyllä lopulta sinäkään 4kymppisenä niitä yövalvomisia! Vaaleapunaiset lasit pois silmiltä ja samoin höttöunelmat. Realismi kehiin. Sun on munasolut jo vanhoja ja miksi haluisit riskeerata esim downin syndroomaa, kun 3 tervettä lasta jo on. Ei tämä maailmaa lisää ihmisiä kaipaa. Te ootte jo oman osuutenne tehneet.

En ole aloittaja, mutta olen 41 v ja köllöttelen tässä 3 kk vanhan kuopukseni kanssa. Aina hymyilyttää yhtä paljon nuo jutut, miten kauhean vanha ja raihnainen minun pitäisi olla.

Totuus on, etten ole varmaan eläessäni ollut niin levännyt kuin tämän vauvan kanssa. Eli elän todeksi muuttunutta höttöunelmaa :)

Lapsenlapsiakin saan odotella vielä tovin, sillä vanhin lapseni menee syksyllä kouluun.

Vierailija
96/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan mahdollista että vaikkapa 2-3v päästä olet jo mummo. Sitten sekä sinua itseäsi että lapsenlapsen vanhempia saattaa harmittaa kun et voi antaa heille aikaasi juuri silloin kun sille olisi tarvetta. Jotkut kun ei halua odotella "oikeaan ikään" lasten saamista, vaan saattavat haluta lapsen nuorena.

Olit itsekin nuori äiti! Miksei omat lapsesi haluaisi olla myös? :)

Myös, jos nyt hankit lapsen niin nuorimmasellesi olisi melko rankkaa kuunnella pikkulapsen kiukuttelua seuraavat 5v....

Eikös siinä ole päinvastoin kaksinkertainen turvaverkko, kun äiti ja lapsi saavat yhtä aikaa lapsia. Perhevapailla on aikaa tavata ja olla läsnä toisen arjessa ihan toisella tavalla kuin työelämässä.

Vierailija
97/109 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta olen 41 v ja köllöttelen tässä 3 kk vanhan kuopukseni kanssa. Aina hymyilyttää yhtä paljon nuo jutut, miten kauhean vanha ja raihnainen minun pitäisi olla.

Totuus on, etten ole varmaan eläessäni ollut niin levännyt kuin tämän vauvan kanssa. Eli elän todeksi muuttunutta höttöunelmaa :)

Lapsenlapsiakin saan odotella vielä tovin, sillä vanhin lapseni menee syksyllä kouluun.

Ihanaa köllöttelyä! Itse tuon ikäisenä tein samanikäisen kanssa samoin. Vanhin oli aloittelemassa rippikoulua.

Vierailija
98/109 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huullu! Toudellakin hankitte enemmin vaikka sen koiran.

Olette täsmälleen samassa tilanteessa kuin minä muutama vuosi sitten. Paitsi että meille oli aika äkkiä heti kolmannen lapsen syntymän jälkeen selvää että lapsiluku on täynnä.

Muutaman vuoden päästä olette täysin vapaita lapsistanne ja ikääkin on sen verran vähän että terveys mahdollistaa harrastamisen ja ehkäpä tulette isovanhemmiksi ja voitte viettää aikaa myös uuden pienen sukulaisen kanssa.

Meillä on nyt nuorin lapsi 19 ja vanhimmalla on vauva ja saadaan häntä välillä hoitoon mummollaan :)

Vierailija
99/109 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa heräily nelikymppisenä on aivan eri juttu kuin parikymppisenä.

Vierailija
100/109 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kanssa heräily nelikymppisenä on aivan eri juttu kuin parikymppisenä.

Totta, niin paljon helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi