Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset 17v, 15v ja 13v. Onko älytön idea hankkia nyt neljäs lapsi?

Vierailija
27.02.2018 |

Mentiin nuorena naimisiin ja saatiin heti kolme lasta kaksikymppisenä. Nyt ollaan 38v ja 40v ja iltatähtihaave olisi kummallakin. Onko mitään järkeä?

Sisaruksillamme on pieniä lapsia ja ollaan niiden kanssa läheisiä, eli vaikkei kotoa löydy samanikäistä sisarusta, serkuksista niitä löytyy paljonkin.

Kummallakin vakituinen työ ja muutenkin elämä kunnossa. Mietityttää vain se, että kohta oltaisiin siinä tilanteessa noiden kolmen kanssa, että voitaisiin olla jo aivan kahdestaan kotona, mutta tämä neljäs sitoisi taas kotiin melkein pariksi vuosikymmeneksi.

Koiraa ei hankita, se ei ole "vaihtoehto".

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hankkia tuossa iässä. Hankittiin vaimon kanssa eikä hän enää ikinä palautunut timmiin kuntoon. Jätin hänet. Nyt hän on yksin neljän lapsen kanssa.

M 39

Etkö itse näe tarpeelliseksi olla osa yhteisten lastenne elämää? Miksi koet, että entinen vaimosi on ”yksin” neljän lapsen kanssa? Etkö kykene elareihin? Parasta tässä on se, että lapsenne eivät jatka näitä ajatuskulkujasi mikäli ovat ”yksin” ilman isää äidin kanssa. Olen helpottunut. Älä tule koskaan vastaan tai lättytaikina lätisee niin siro, kaunis ja koulutettu kuin olekin.

Vierailija
62/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakkee kuulkee jonkunnii tuttavan vaippaikääne koko viikonlopuksi yökylläilemmää.

Kylläpä siinännii ajassa sen huomoo jotta mittee teijjän vanahemmat moukurapiät vauvvastannii tykkee ja onko teistännii vauvvan vanahemmiksi.

Selvää suomea kiitos, tuosta sai päänsäryn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti miettiä vakavasti sitä riskiä, että iltatähdestä tuliskin joku erityislapsi. Jos lähtökohtana on se, että "olis ehkä kiva tehdä vielä yksi lapsi" niin ihan jo vanhempien lastenkin takia tulee miettiä, miten HUONOIMMASSA tapauksessa voi käydä.

Ehkä sitäkin voi miettiä et ovatko vanhemmat lapset ns lapsirakkaita, jos ovat sitä sorttia että vauvat ovat heistä tuossa iässä yököttäviä eikä söpöjä nin ei se ainakaan auta vauvan kestämisessä.

Itelläni on 10v ja 14v nuoremmat pikkuveljet, koin että olen itse etääntynyt äidistäni kamalasti kun 10v nuoremman veljen adhd-tyyppiset erityistarpeet vei äidin kaiken ajan ja jaksamisen kun olin teini. :(

Vierailija
64/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hankkia tuossa iässä. Hankittiin vaimon kanssa eikä hän enää ikinä palautunut timmiin kuntoon. Jätin hänet. Nyt hän on yksin neljän lapsen kanssa.

M 39

Etkö itse näe tarpeelliseksi olla osa yhteisten lastenne elämää? Miksi koet, että entinen vaimosi on ”yksin” neljän lapsen kanssa? Etkö kykene elareihin? Parasta tässä on se, että lapsenne eivät jatka näitä ajatuskulkujasi mikäli ovat ”yksin” ilman isää äidin kanssa. Olen helpottunut. Älä tule koskaan vastaan tai lättytaikina lätisee niin siro, kaunis ja koulutettu kuin olekin.

Kommenttisi luin hymyssä suin ja samalla heitin sen aivan omaan arvoon :) Hanki elämä äläkä puutu asioihin, mitkä eivät sinulle kuulu tyttö!

Vierailija
65/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M 39

Hyi miten ulkonäkökeskeinen olet. Mahdoitko koskaan todella rakastaa vaimoasi? Tai lapsianne?

Vierailija
66/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nyt ihmeessä kun mietitte :D puolikas ajatus on kuin valmiiks tehty :D aattele sitä söpöläistä!

Vierailija
67/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 39

Kommenttisi luin hymyssä suin ja samalla heitin sen aivan omaan arvoon :) Hanki elämä äläkä puutu asioihin, mitkä eivät sinulle kuulu tyttö!

💩 Paskakasoja näköjään riittää. Toivottavasti vietät niissä koko elämäsi, sinnehän sinä kuulut. Lisäisin vielä kalju, möhömahainen, mutta olen liian koulutettu moiseen.

Vierailija
68/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun haavetta täyttämään! Onnea matkaan :)

Just näin. Mulla on jo kolme ja niin tykkäisin vielä sen neljännen. Aika vaan ajaa kovasti jo ohi, kun +50v tuli täyteen. Me ei käytetä ehkäisyä, mutta varmaan tähän jäädään, valitettavasti. Nauttikaa ja tehkää ihana lapsi :)

Vierailija
69/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Mulla on jo kolme ja niin tykkäisin vielä sen neljännen. Aika vaan ajaa kovasti jo ohi, kun +50v tuli täyteen. Me ei käytetä ehkäisyä, mutta varmaan tähän jäädään, valitettavasti. Nauttikaa ja tehkää ihana lapsi :)

no ehkä joo, aika ajoi ohi... ikä ei kuitenkaan ole ihan vain pelkkiä numeroita :0

t toinen viisikymppinen nainen

Vierailija
70/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ehkä joo, aika ajoi ohi... ikä ei kuitenkaan ole ihan vain pelkkiä numeroita :0

t toinen viisikymppinen nainen

Kyllä viiskymppinen voi tulla raskaaksi, ei se mikään vanhus ole, nykyviiskymppiset ovat rautakunnossa ja näyttävät kolmekymppisiltä. Luonto on meitä fiksumpi ja tietää paremmin milloin nainen on valmis.

Vierailija
71/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa oikeasti miettiä vakavasti sitä riskiä, että iltatähdestä tuliskin joku erityislapsi. Jos lähtökohtana on se, että "olis ehkä kiva tehdä vielä yksi lapsi" niin ihan jo vanhempien lastenkin takia tulee miettiä, miten HUONOIMMASSA tapauksessa voi käydä.

Ehkä sitäkin voi miettiä et ovatko vanhemmat lapset ns lapsirakkaita, jos ovat sitä sorttia että vauvat ovat heistä tuossa iässä yököttäviä eikä söpöjä nin ei se ainakaan auta vauvan kestämisessä.

Itelläni on 10v ja 14v nuoremmat pikkuveljet, koin että olen itse etääntynyt äidistäni kamalasti kun 10v nuoremman veljen adhd-tyyppiset erityistarpeet vei äidin kaiken ajan ja jaksamisen kun olin teini. :(

Toisaalta voi olla niinpäin, että esikoinen ( äiti 30 vuottai) on erityislapsi. Iltatähti voi hyvinkin olla normaali ja jopa kokea, että erityisisosisko antaa hänelle paljon. Eikä vaihtais erityisisosiskoa normaaliin. Toisekseen perheen lapset eivät määrittele sitä haluavatko vanhemmat vielä vauvan. Toimitaan I teidän perheessä aina kymmenen vuotiaan oikkujen mukaan?

Vierailija
72/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta voi olla niinpäin, että esikoinen ( äiti 30 vuottai) on erityislapsi. Iltatähti voi hyvinkin olla normaali ja jopa kokea, että erityisisosisko antaa hänelle paljon. Eikä vaihtais erityisisosiskoa normaaliin. Toisekseen perheen lapset eivät määrittele sitä haluavatko vanhemmat vielä vauvan. Toimitaan I teidän perheessä aina kymmenen vuotiaan oikkujen mukaan?

Sieltä se lipsahtikin... Sääli vanhempia lapsia.

Vierailija
73/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kolme tulee kohta aikuisiksi ja lähtevät opiskelemaan, muuttavat pois kotoa, lapsilisät loppuvat. Onko teillä varaa avustaa heitä opinnoissaan ja elättää lisäksi pientä, olla jonkin aikaa pois työelämästä. Entäpä jos esikoinen kolmen vuoden kuluttua ilmoittaa perheenlisäyksestä? Joissain suvuissahan lapset tehdään nuorina.

Vierailija
74/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 39

💩 Paskakasoja näköjään riittää. Toivottavasti vietät niissä koko elämäsi, sinnehän sinä kuulut. Lisäisin vielä kalju, möhömahainen, mutta olen liian koulutettu moiseen.

En ole tuo kyseinen mies, mutta suosittelen , että hankit itsellesi apua. Sen verran järjetöntä ja lapsellista tekstiä. Mistä tuo katkeruutesi oikein kumpuaa?

Vierailija
75/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee enempää lapsia, sulla on jo liikaakin. Adoptoi mieluummin. Vai haluatko synnytysorgasmin?

Vierailija
76/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 39

Koita hillitä itsesi. Hävettää ihan tuo tekstisi. Vaikkei mies ei sinua miellytä, niin hän näytti voittavan tämän pelin, eikä lähtenyt lapselliseen haukkumiskierteeseesi mukaan. Kasva aikuiseksi. Turha moralisoida toista, kun itse haukkuu täällä päin naamaa tuntemattomia ihmisiä .Kasva aikuiseksi!

Vierailija
77/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tehdään" ja "hankitaan"... ei siis saada, jos yleensä pystytään saamaan?

Vierailija
78/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä se lipsahtikin... Sääli vanhempia lapsia.

Onko siellä edelleen kaikki kunnossa? Äiti siis saanut esikoisen 30 v ja esikoinen erityislapsi. Ootko kärryillä?

Vierailija
79/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte, niin miksi ei? Ihmeen negatiivisia kommentteja täällä. Ja ette todellakaan ole "liian vanhoja" vanhemmiksi. Nykyään monet saa lapsia vielä nelikymppisenä. Ainakin kaikki mun tuntemat, jotka ovat saaneet uusia sisaruksia isolla ikäerolla (jopa 18 vuoden), rakastavat pikkusisaruksiaan ihan yli kaiken. Samoin itse omiani, meillä on tosin vähän pienempi ikäero. Tietysti siinä täytyy pitää huoli, että isot lapset saavat tarpeeksi huomiota hekin. Kaikki eivät myöskään tykkää vauvoista/lapsista, mutta parhaassa tapauksessa sulla on kolmet innokkaat apukädet kotona. Siitä en osaa sanoa, mitä mieltä iltatähti itse on myöhemmin iltatähteydestään.

Vierailija
80/109 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että älä tee. Nyt on elämä hyvällä mallilla, kolme tervettä lasta jotka vielä saateltava opiskelemaan ja siitä aikuiseksi. Nauti lisääntyvästä vapaa-ajasta, anna aikaa sisarusten pienille mutta älä enää hanki omaa pientä.

Komppaan tätä.

Vanhemmalla iällä vauvan riskit on suurempia kuin nuorena. Yhtään ei voi tietää millainen tulokas on ja vaikkakin äääärimmäisen rakas niin ensimmäiset 5v on kuitenkin rankkaa pikkulapsi aikaa ja väkisinkin pois murkkuikäisiltä.

Saatikka mitä raskaus ja synnytys aiheuttaa ikääntyneessä kropassa koska hiukset lähtee nuorempanakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä