Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukistin taas 2v 4kk tyttöä ja huusin kuin raivohullu,

Vierailija
18.04.2006 |

vaikka vastustan fyysistä väkivaltaa. En pysty hallitsemaan itseäni. Olen maailman hirvein äiti, enkä todellakaan ansaitse ihania lapsiani. Syy tuohon raivoamiseen oli se, että nuorempi, 8 kk, ei käynyt millään nukkumaan ja oli huutanut sängyssä tunnin. Jätin vanhemman syömään puuroaan mennäkseni sadannen kerran rauhoittelemaan pienempää. Tällä välin tyttö levitti puuron pitkin pöytää ja työnsi mukin puurokulhoon. En taas ehtinyt edes ajatella, saati stten muistaa, että kyse on pienestä lapsesta. Hermot on koko ajan kuin viulun kiele, ja nyt vielä morkkis ja itsesyytökset päälle. Miksen minä voi ola sellainen iloinen ja aurinkoinen äiti, joita varmaan jossain on? Miksi aina hermostun, vaikka kuinka päätän etten?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kuumana, olen ihmetellyt miksi ap ei ota neuvoista vaaria vaan näsävisastelee ja pakoilee aikuisen vastuutaan? Miksi ap?

-46

Vierailija
62/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää AINA etsiä syyllistä, tuomita toinen epänormaaliksi, saada vielä pahempi olo toiselle kuin alussa edes oli! Miksi? Miksi?

Minua itseään kosketti tämä ketju, kun olen tehnyt ihan samoin kuin ap ja tuntenut helvetinmoista syyllisyyttä asiasta, kyllä mä tiesin ilman sanomistakin, mikä on oikein ja väärin!

Enemmän ihmiset rakkautta ja ymmärtämystä ja sitä kuuluisaa halia!

Sitä ap tarvitsee!

" virtuaalihalaaja"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lapset on :D! Kuulostaa niiiin tutulta..... varsinkin toi pussilakanan sisällä riehuminen ja vaipat kattokruunussa :D.

Voimia sulle, kyllä se varmaan joskus helpottaa... tai ainakin minäkin toivon niin, kun itsellä sama tilanne...

t. kolmen lapsen yh

" Juu toinen täällä :-(

Huusin kuin palosireeni ja annoin lapsille kädellä selkään, kun olivat neljättä päivää peräkkäin hajottaneet paikkoja heti kun selän kääntää.

Saldoa:

*Pesukoneen luukut avattu (se alaluukku) kesken pesun, koko pyykkihuone veden vallassa ja kaikki kalusteet ja pyykit litimärkiä...

*Wc-käynnillä roiskittu suihkulla vettä ympäriinsä ja kaikki kemikaliotuotteet, vc-paperit ja tavarat likomärkiä, myös eteinen veden vallassa. Kasa Aku Ankkoja tungettu käsienpesualtaaseen ja vaatteet samaan kasaan, paperimössö tukki altaan viemärin ja vaatteet hileen peitossa.

*Likaisia vaippoja viskottu kattokruunuihin niin että kristalleja hajonnut ja tippunut lattialle

*parisängyn lakanat revitty irti ja peitot pitkin lattioita ja lapset tunkeneet itsensä petauspatjan pussilakanan sisälle riehumaan...

* Lastenhuoneen kalusteet revitty pitkin lattioita ja laatikot tyhjennetty lattioille, vaatteet revitty kaapeista pitkin lattioita.

Tähän asti kestin nuhtelemalla, nyt repesi hermot, huusin ja annoin selkään. Sitten nakkasin kitaan diapamia, etten jatkaisi huutamista ja olo on tosi kurja :-(

Ihanaa tämä yksinhuoltajan arki..."

Vierailija
64/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään yhteydessä sosiaalitoimeen. Se oli toisen henkilön viestissä. ap

Vierailija
65/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliväsynyt äiti lyö - jos äiti saa jostain rakkautta (voimia) niin lyöminen lakkaa heti.

Vierailija
66/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse tunnut vähättelevän asiaa - kun sossukin jättää lapset hoitoosi -

-en vähättele. Morkkis on kova ja olen kovasti pyytänyt neuvoa täältä, mutta paljon neuvoja ei ole tullut.

Jos mää pahoinpitelisin lastani niin kyllä se olis asia jota ei kenenkään pitäisi hyssytellä, kaikista vähiten mun itseni.

-en hyssyttele. Annoin selkään, otin äkkiä rauhoittavaa, etten tekisi mitään pahempaa. Ja kerron asiasta avoimesti, myös sinne sosiaalitoimelle.

Pidemmän aikaa mitkään rauhottavat tuskin on oikea vaihtoehto? Varsinkin jos väkivaltanen käytös jatkuu.

* ei tietenkään. Mutta onko neuvoa?

Musta muutenkin kuulostaa liiottelulta että annetaan selkään jos lapset innostuu lakanoilla leikkiin -ne on kuitenkin lapsia!

*liioittelua se olikin, mutta hermot repesivät, kuten kerroin. Sitä kadunkin.

Vaippojen heittely onkin sitten taas pahempi juttu. Se että sisällä ei heitellä ja piste!

*eihän meillä lapset saa heitellä, mutta tekevät niin silti, jos en ole paikalla

Ylipäänsä VAIPAT HETI ROSKIIN!! Mitä ne tekee olkkarissa?

*oli aamulla yövaipat, jotka lapset ottivat itse jalastaan omassa huoneessaan (jossa ko kruunu)

Sää keräät leluja joita lapset levittelee?? Siivotkaa yhdessä?

*kerään välillä, kyllä, koska lapseni levittelevät niitä sen verran ahkerasti että haluan että välillä leikkivätkin, eivätkä vaan keräile koko ajan.

Ota lapset avuksi pyykin pesuun!

Lehdet pois kylppäristä muutenkin!

*nää olivat vessassa, jonne lapset olivat ne itse vieneet.

Mutta jos kylppäri kastuu niin eipä ne kaakelit siitä huonone, mutta sitten voidaan miettiä taas käytöstä.

*Pesuhuoneessa on vanha muovimatto, jossa reikiä (sata vuotta vanha hirsitalo, vesieristeet puuttuvat) ja koko lattia lainehti vettä, kaikki likapyykki oli litimärkää ja vetta valui kynnysten yli eteiseen. Oli pakko reagoida, ettei tule vesivaurio.

Vanhemman kuuluu auttaa pääsemästä mielipahasta yli -ei pelottelemalla " kasvattaa" . Liikoja ei kannata vaatia lapselta!

* voi kuule, tuohon pyrin itsekin. En anna periksi, lapset eivät ole käskijöinä perheessäni, en ole mikään curling-vanhempi.

En voi odottaa lapsilta 4- vuotiaan käytöstä! Siis jos mulla olis tilanne et nuorempi huutais ja kun jätän vanhemman syömään yksin niin minä ainakin oletan että kun palaan on vastassa kamala sotku..

*ok, tämä siis ap:n viestiin vastaus, diapam-äiti siis eri ihminen ja eri lapset (vanhemmat lapset kyseessä)

.

Vierailija
67/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soimaa itseäsi. Varmasti jokaisella normaali temperamentin omaavan lapsen äidillä tulee joskus noita mustia hetkiä.

Seuraavaan päivään paremmin mielin =)

Vierailija
68/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo.. Ajattelin samalla kommentoida myös sille Diabami-mutsille.

Mutta siinä oli pointtejani myös sulle! Varsinkin lopussa. Musta kaksi lasta on helpompi kuin yksi.. Mutta tää on asennekysymys; meillä koti on siisti, teen joka päivä sapuskaa, käydään pihalla niin jää lapsilta kunnolla energiat ulos ja lapset saa olla lapsia, auttaa kotitöissä eikä heittele vaippoja, ei niihin ees koske.

Jos alkaisin väkivaltaseksi niin vaatisin apua. Mutta jos sää nyt ap kadut asiaa niin kannattaa miettiä ihan omaa toimintaa. Lapsi teki niinkuin jokanen kaksivuotias jäädessään yksin ruoan kanssa.. Sää teit niinkuin harvempi aikuinen tekee. Muuta itseäsi.

57

Vierailija
69/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaset ihmiset joilla ei ole vilkkaita tuhojaan jatkuvasti tekeviä lapsia eivät ymmärrä mistä tässä on kysymys. Itselläni on 2.5v. lapsi jonka sotkuja saa olla jatkuvasti siivoamassa syön mielialalääkkeitä ja itsellänikin käämit välillä palaa perusteellisesti ja välillä vedän tukasta, ei kai se nyt niin vaarallista lapselle ole, turha tuntea hirveetä syyllisyyttä. Osaan myös pyytää lapseltani anteeksi välillä. Eräs yksinhuoltaja äiti kokee henkireikänä seurakunnan lastenhoidon viikonloppuisin, seurakunnissa on lapsille yleensä lastenhoito tai pyhäkoulu aikuisten ollessa kokouksessa. Itse olen kokenut että Jumala auttaa mua elämässäni ja voisi auttaa suakin.

T:eräs uskis

www svk fi

www cityseurakunnat org

www nokiamissio fi

Vierailija
70/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon leikkiä ja yhdessä oloa lasten kanssa. Lapset vaistoavat helposti, että äidillä mielessä " hylkääminen tms" niin hakevat äidin huomiota kaikilla kepposilla. Kannattaa jättää kaikki ylimääräinen ja lukea lapsille tai leikkiä heidän kanssa. tai vaikka menette lepäilemään sinun sänkyysi ja otat lapset kainaloosi. Lapset haluavat, että äiti on läsnä. Kesällä tilanne jo taas ehkä toinen, kun aurinko paistaa ja on lämmintä!!!

Vierailija
71/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoja ei menetä, kun ennakoi tilanteet niin, että sellaisia ei tulisi mistä menisi hermot!!!

Vierailija
72/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otsikossasi oli TAAS joten ei ollut eka kerta eihän?

Hae apua OIKEASTI! Joohan!

Vierailija
73/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen, kaikkia tilanteita ei jaksa eikä ennätä ennakoida ja järjestellä pikku tuholaisten kanssa. Parhaansa sitä yrittää, muttei parempaan pysty.

Vierailija
74/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa täällä kävijöistä on vaan niin naiivia porukkaa eikä tiedä todellisista ongelmista yhtään mitään - ja vastaukset ovat sitten sen mukaisia.

Fiksu ihminen ei tuomitse.

Vierailija
75/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

76, kerro mulle onko oikein jos mies hakkaa tai on muuten väkivaltanen vaimoo kohtaan, mutta lasta saa " kasvattaa" niin?

Naiivi taidat olla itse! Ei ole lapsen syy jos sottaa naamansa puuroon, mutta on vanhemman syy jos se on niin paha asia että siitä pitää kohdella ihmisyyttä halveksuen.

Mää lähetän haleja kaikille vanhemmille, jokanen väsyy joskus mutta en todellakaan anna haleja sellasille jotka pätkii lapsiaan.

En todellakaan osaa taviksena sanoa mitä pitää tehdä tällästen jotka napsii pillereitä koska mulle on itsestäänselvää ettei lasta lyödä.

On ristiriitaista muutenkin että äiti lyö ja sitten tulee halaamaan. Ja miten opetetaan lasta olla lyömättä toisia -lyömällä jos se lyö jotain eikä usko ettei niin tehdä??

Mää menen nukkuun, pyörittelen siinä vielä hetken maatessa silmiäni (naiivisti) et miten jotkut voi lyödä lastaan.

57

Vierailija
76/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin neuvola olis se oikea taho, mutta asemani tässä pikkukaupungissa on sellainen, etten voi neuvolassa asioitani parkua. Neuvolan täti on siis kollegani tavallaan. Lääkkeistä en tiedä.. Kai sitä haluaa uskoa, että tää on vaan jokin vaihe ja menee ohi, kun ei tätä ole kauan jatkunut. Päätin, etten enää tukista. Ehkäpä tämä keskustelu täällä kuitenkin sai sen aikaan, että pysyn tällä kertaa päätöksessäni.

kiitos asiallisista ja asiattomista kommenteista.

ap

Vierailija
77/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lla, enkä usko hetkeäkään, että olisin kovin harvinaislaatuinen tapaus ja erityisen huono äiti! Toki kadun aivan hirveästi ja olen viettänyt unettomia öitä miettien, miten epäoikeudenmukainen olen ollut, mutta on vain pakko antaa itselleen anteeksi! Ja toki pyytää lapsilta anteeksi! Kuinka te kehtaatte syyllistää ja asettua toisten yläpuolelle tyyliin minä ainakin, minä en koskaan... Missä se lähimmäisenrakkaus ja suvaitsevaisuus? Mistä te tiedätte miten vaikeita luonteita toisten lapsilla on, tai äidillä? Luonteista riippuen (lasten ja äidin) toisten on vain niiiiiin paljon helpompi olla hyvä äiti kuin toisten! Virtuaalihalaus meille kaikille kyllin hyville äideille!! Ja erityisesti kaikki sympatiat sinulle ap!

Vierailija
78/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta apuahan ap:n on haettava, ei tuo ole hyväksyttävää. Se kenen mielestä on niin sitten on pahempia ongelmia jo.

Vierailija
79/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen ja niin edelleen. Itsekin olen ns. hyvästä perheestä ja ns. kiltti, mutta silti ei kyllä hermo aina pitänyt. (Eikä ihan aina vieläkään, mutta nykyisin pelkästään räyhään ja naputan ;) ) Meillä olisi paljon puhuttavaa! T. 81

Vierailija
80/100 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan nyt korostaa sitä, että harva meistä on täydellinen.