Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sateenkaariuskovaiset aamutv.ssä: Jos ei lapsi käyttäydy stereotyyppisesti, pitäisi sukupuoli voida vaihtaa jo ennen koulua

27.02.2018 |

ja nämä ihmiset ovat olevinaan edistyksellisiä ja moderneja, mutta heidän mielestä tyttö ei ole tyttö ellei leiki nukeilla lapsena, ja siksi sukupuoli pitäisi voida vaihtaa jo ennen koulua, että "tietämättömät aikuiset" osaavat suhtautua lapseen oikein.

Huhhei, onneksi minun lapsuudessa ei ollut näitä ihmisiä paasaamassa missään, sain leikkiä mitä halusin "poikien leikkejä" myös, eikä tullut seta-väki väittämään minua trans-muusukupuoliseksi ja painostanut vanhempiani vaihtamaan sukupuoltani.
Miksei poika voisi leikkiä nukella tai tyttö kiipeillä puihin, näiden setalaisten mielestä?
Millä vuosituhannella ne elävät, jos mielenkiinnon kohteet ovat merkki "väärästä sukupuolesta".

Nämä ihmiset alkaa olemaan jo vaarallisia, jos saavat kaikki ajamansa asiat läpi.

Kommentit (471)

Vierailija
221/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua. Totean vain, että varsinainen käsitys omasta sukupuolisuudesta alkaa vasta kun ihminen alkaa tulla sukukypsäksi. Pieni lapsi voi haluta olla tyttö tai poika, mutta ei ajattele asiaa sukupuolisena samalla tavalla kuin aikuinen.

Vierailija
222/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua loukkaa termi cisnainen. Ei transsukupuoliset saa ulkopuolelta määritellä mun itseni kokemusta sukupuolestani. Mä olen nainen. En cisnainen.

Koska ovat kateellisia naisille, jotka ovat noh, biologisesti naisia. Heillä on joku tarve kutsua naisiksi syntyneitä etuliitteellä, jolloin hekin voisivat transnaisina kokea olevansa yhtä lailla ns. oikeita naisia. Nainen on nainen, transnainen on transnainen. Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä

224/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myn tyttö 7-v on aina ollut sellainen "neutraali" tai vähän poikatyttömäinen (saako noin enää sanoa?).

Pukee kyllä mekkoa jos on juhlat, mutta muuten ei prinsessahötöistä välitä yhtään, ei välitä mitä on päällä, miten hiukset on, ei välitä frozenista tms.

Mutta ihan tyttö se kyllä on. Siitä ei ikinä ole ollut epäilystäkään.

Miksi seta ynnä kumppanit haluaa laittaa tytöt ja pojat lokeroihin, mistä se tyttöys sitten alkaa ja mihin päättyy? Erittäin vaarallista, jos ei lapset saa rehellisesti olla omia itsejään vaan siksi, että pelkona on, että vaikutat olevasi liian villi tytöksi tai tykkäät liian paljon vaatteista ollaksesi poika.

Siinä nuori mieli menee solmuun ja tottakai alkaa kyseenalaistamaan omaa itseään kun aikuisetkin niin tekee.

Ei ole häpeä olla poika eikä ole häpeä olla tyttö. Ihan voi tyttöä tytöksi kutsua, ei tarvitse sivuuttaa sukupuolta.

Sillä tytöt ja pojat ovat erilaisia, fysiologisesti lähtien ihan aivoista ja muutoinkin. Ja niin sen kuuluu ollakin.

Ruotsissa kaiketi ei opettaja saa päiväkodissa sanoa enää, että "kuulehan tyttöseni.." tms. Koska ei saa korostaa sukupuolta. Minusta tämä on vaarallista ja hullua.

täysin samaa mieltä

Vierailija
225/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen transnuoren äiti ja mun mielestä on hirvittävän hyvä, että mun lapsi on päässyt transtukipisteelle juttelemaan ja sai lähetteen sukupuolentutkimukseen. Koska sehän on hänen oikea paikkansa! Hän kokee olevansa väärää sukupuolta ja nyt murrosiässä ulkoiset muutokset ahdistavat.

Näytäpä mulle yksikin nuori (varsinkin tyttö!!) jota murrosiän mukanaan tuomat muutokset EIVÄT ahdistaisi.

Vierailija
226/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nyt te kannatattekin sukupuolineutraalia kasvatusta?

Päättäkää nyt, onko sillä sukupuolella väliä vai ei?

Vierailija
227/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon trans ja sitä mieltä että setalta ja aktivisteilta on lähtenyt homma ihan lapasesta. On naurettavaa että jos lapsi ei sovi sukupuolirooleihin niin pitäisi sukupuoli korjauttaa heti? Ei ei ei ja ei. Monilla lapsilla voi olla tuo vaihe ja voi kestää jonkin aikaa. Yleensä vaihe menee ohi ja millekkään korjauksille ei ole tarvetta. Tä ihme sekoilu oikeesti lisää transfobiaa ja leimaa kaikki transihmiset fanaatikoiksi. Kamalampaa on se jos oikeasti jotku vanhemmat suunnilleen kannustaa pikkulasta hoitohin.

Lisään tähän vielä että kaikki transsukupuolisetkaan eivät koe tarvitsevansa rankenpia hoitoja, vaan heille riittää että saavat vain elää kokemansa sukupuolen mukaan esim vaihtamalla nimen/hetun ja lähinnä tekemään pieniä kosmettisia korjauksia omasta pussistaan. Siksikin on vaarallista että ruvetaan suunnilleen sille linjalle että pienelle lapselle suunnitellaan hoidot valmiiksi ja melkeinpä painostetaan niihin.

228/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa ja vaarallista tuo trans-uskonto. Lapset aivopestään, pumpataan hormoneilla ja leikellään. Sitten ollaankin loppuelämä hukassa, ei tule lapsia eikä perhettä.

Meilläkin oli kaverin kanssa yläasteella monta vuotta vaihe, kun haluttiin olla poikia ja pukeuduttiin pojiksi. Ahdisti omat muodot. Se vaihe meni ohi, mutten edelleenkään ole naisellinen. En mitenkään ”koe” itseäni naiseksi, vaan alapää kertoo että olen biologisesti nainen ja näillä mennään. Olen tyytyväinen itseeni. En välitä tipan tippaa mitä joku ajattelee millainen naisen pitäisi olla. Minun ei tarvitse leikellä itseäni mieheksi, että saan olla oma itseni. Nainen saa olla millainen haluaa ja näyttää miltä haluaa, ihan kuten mieskin.

Minulla on tyttö ja poika, ja he leikkivät molemmat sekä autoilla että nukeilla jne. Kuten minä itsekin lapsena. Poika voi leikkiä käsilaukullani, eikä se tarkoita, että hän on homo tai tyttö. Leluilla, väreillä tai vaatteilla ei ole sukupuolta, se on kaikki ihmisen keksimää ja kulttuurisidonnaista.

Vieläkin naurettavampaa on sukupuolettomuus/muun sukupuolisuus/ non-binary. Se, ettei ole stereotyyppinen nainen tai mies tai ”koe” itseään sellaiseksi, niin sitten on sukupuoleton. En ymmärrä mitä se naiseksi/mieheksi kokeminen tarkoittaa, kun en itse koe yhtään mitään. Sukupuolen kertoo sukupuolielimet, ja sukupuoli ei kerro mitään muuta kuin ne sukupuolielimet. Jos on molemmat sukupuolielimet, niin silloin on varmaan biologisesti molempia. Silloinkaan ei herranjumala lapsia pidä mennä leikkelemään tai valita lapselle sukupuolta. Ainoastaan intersukupuolisilla voi olla validi mielipide, ovatko he molempaa sukupuolta vai kokevatko toisen voimakkaampana ja haluavat elää virallisesti joko miehenä tai naisena. Mutta jos olet selkeästi sukupuolielinten ja kromosomien mukaan nainen/mies, niin sitä ei voi leikkauksilla ja hormoneilla muuksi muuttaa.

minä olen tästä aivan samaa mieltä.

Vierailija
229/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät aja homojen ja lesbojen oikeuksia, eikö siinä ole tarpeeksi työsarkaa.

Me homot ja lesbot saadaan jo mennä naimisiin joten nyt me ollaan niitä Etuoikeutettuja™ eikä meidän asioiden ajaminen oo enää coolia. /s

Vierailija
230/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua loukkaa termi cisnainen. Ei transsukupuoliset saa ulkopuolelta määritellä mun itseni kokemusta sukupuolestani. Mä olen nainen. En cisnainen.

Koska ovat kateellisia naisille, jotka ovat noh, biologisesti naisia. Heillä on joku tarve kutsua naisiksi syntyneitä etuliitteellä, jolloin hekin voisivat transnaisina kokea olevansa yhtä lailla ns. oikeita naisia. Nainen on nainen, transnainen on transnainen. Sori.

En mä kyllä ole kateellinen "biologisesti" naisille. Enkä jaksa vouhottaa cis-trans asioista.

T. Transnainen

Vierailija
231/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän tietämätöntä porukkaa palstoilla taas kerran. Ei se ole transsukupuolisuutta, jos poika leikkii nukeilla tai tyttö autoilla. On kyse paljon syvällisemmistä asioista. Harva lapsi on niin kapea-alainen, että leikkii vain omalle fyysiselle sukupuolelleen tyypillisiä leikkejä.

Minä olin lapsena poikatyttö, jonka rakkain joululahja oli iso puinen kippiauto ja joka kiipeili puissa ja leikki paljon poikien kanssa "poikien leikkejä", mutta myös "tyttöjen leikkejä" kuten kotia ja kauppaa ym. En koskaan tuntenut, että olisin väärässä sukupuolessa, vaan kyllä minä olin ihan normaali tyttö ja myöhemmin nainen, normaali heteroseksuaalinen sellainen..

Ottakaa hyvät naiset ensin selvää, ennen kuin tulette levittämään mutu-tietojanne ja ennakkoluulojanne palstalle. Transsukupuolisuudessa ei ole mitään sateenkaariperheideologiaa. Homoseksuaalisuus on jotain ihan muuta. Seta nyt vain sattuu pitämään Transtukikeskusta ja siksi siellä oli Setan edustaja mukana. Sitä paitsi transsukupuolisuus koskee hyvin harvoja ihmisiä, luultavasti puhutaan promilleista, ei edes prosenteista väestöstä.

Vierailija
232/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän tietämätöntä porukkaa palstoilla taas kerran. Ei se ole transsukupuolisuutta, jos poika leikkii nukeilla tai tyttö autoilla. On kyse paljon syvällisemmistä asioista. Harva lapsi on niin kapea-alainen, että leikkii vain omalle fyysiselle sukupuolelleen tyypillisiä leikkejä.

Minä olin lapsena poikatyttö, jonka rakkain joululahja oli iso puinen kippiauto ja joka kiipeili puissa ja leikki paljon poikien kanssa "poikien leikkejä", mutta myös "tyttöjen leikkejä" kuten kotia ja kauppaa ym. En koskaan tuntenut, että olisin väärässä sukupuolessa, vaan kyllä minä olin ihan normaali tyttö ja myöhemmin nainen, normaali heteroseksuaalinen sellainen..

Ottakaa hyvät naiset ensin selvää, ennen kuin tulette levittämään mutu-tietojanne ja ennakkoluulojanne palstalle. Transsukupuolisuudessa ei ole mitään sateenkaariperheideologiaa. Homoseksuaalisuus on jotain ihan muuta. Seta nyt vain sattuu pitämään Transtukikeskusta ja siksi siellä oli Setan edustaja mukana. Sitä paitsi transsukupuolisuus koskee hyvin harvoja ihmisiä, luultavasti puhutaan promilleista, ei edes prosenteista väestöstä.

Vihdoinkin fiksu kommentti.

Vierailija
233/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin lapsi niin nukeilla leikkivästä pojasta sanottiin että onkohan toi homo (mikä siis oli ihan maailman hirvein asia hyi). Nyt sanotaan että niin onkohan toi meijän Jussi sittenkin Julia kun se tykkää tyttöjen leikeistä ja tykkää piirtää muttei välitä jääkiekosta. Ja kappas lehtijuttuja ja haastettelupyyntöjä satelee kun Julian vanhemmat on niin pkeleen edistyksellisiä kun ~hyväksyvät~ tyttärensä sukupuoli-identiteetin. Katsokaa kuinka hyviä ihmisiä olemme!!

Vierailija
234/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näin ei kuitenkaan ole. Sanotaan vielä auki varmuuden vuoksi: kukaan ei pidä lasta transsukupuolisena sen takia, että lapsi leikkii stereotyyppisiä vastakkaisen sukupuolen leikkejä, tykkää käyttää vastakkaisen sukupuolen vaatteita tai hiustyyliä.

Miksi sitten kuulen jatkuvasti näitä "tiesin olevani tyttö jo pienenä kun leikin aina äitin meikeillä ja vaatteilla" ja "en ikinä tykännyt tyttöjen jutuista lapsena ja vihasin mekkoja joten tajusin etten ole tyttö" -aivopieruja?

Vierailija
235/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katsoin saman haastattelun ja tunnen pari transsukupuolista lasta. Toinen on fyysisesti poika, mutta n. kolmivuotiaasta ollut kuin tyttö. Tuli tosi voimakas prinsessavaihe ja se johti kasvamaan tytöksi. Toinen taas on fyysisesti tyttö ja lapsuutensa viihtyi poikien kanssa poikien suosimissa leikeissä. Teini-iän tullessa hän yritti olla tyttö, mutta nyt vähän vanhempana hän on käynnistämässä sukupuolensa vaihtamista mieheksi.

Tässä viestiketjussa on sotkettu kaksi asiaa: sukupuolistereotypioihin liittyvät leikit ja ihmisen oma kokemus sukupuolestaan.

Minäkin olen lapsena leikkinyt ns. poikien leikkejä tosi paljon jne. Olen silti aina tuntenut itseni tytöksi ja myöhemmin naiseksi. Se ei tarkoita sitä, että jokainen "poikien leikeistä" kiinnostunut olisi kuten minä. Lapsesta kyllä huomaa hyvin varhain mihin sukupuoleen hän on eniten kallellaan. Sukupuoli-identiteetti alkaa kehittyä jo kolmivuotiaana. Sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Osa ihmisistä on jotain näiden kahden väliltä.

Totta, niin huomaakin. Sen huomaa jopa vain muutaman kuukauden ikäisestä sikiöstä. Meiltä terveydenhoitaja kysyi ultrassa, haluammeko tietää mihin sukupuoleen lapsemme on eniten kallellaan. Halusimme tietää ja hän kertoi, että tyttöön.

Identiteetti on vain identiteetti, sukupuoli on pysyvä ja muuttumaton biologinen ominaisuus joka määräytyy hedelmöityksessä.

Vierailija
236/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että nyt te kannatattekin sukupuolineutraalia kasvatusta?

Päättäkää nyt, onko sillä sukupuolella väliä vai ei?

Olen nainen, vaimo, äiti ja DI. Lapsuudessa leikin paljon poikien kanssa, välillä rosvoa ja poliisia ja välillä kotileikkejä 😂

Onneksi vanhempani olivat tervepäisiä aikuisia. Ties mikä muuntogeeni olisin tässä nykypäivän omituisessa kulttuurissa.

Vierailija
237/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin muistuttaa, että useat homot ja lesbot ovat jo hylänneet nämä sukupuoliuskovaiset, eivätkä halua tulla luetuksi samaan joukkioon. Tuo ryhmä on kasvava, koska T-osastolta tulee jo melkeinpä pahempaa homophobiaa kuin uskovaisilta, muunmuassa tappouhkauksia.

TÄMÄ. Mä tunnen lesbona oloni huomattavasti turvallisemmaksi vanhojen kunnon homofobisten jeesustelijoiden kanssa jotka sanoo etten pääse taivaaseen kun teen syntiä, kuin näiden transaktivistien kanssa joiden mielestä mut pitäis polttaa roviolla tai hakata puolikuoliaaksi koska olen lesbo joka ei halua kikkeliä elämäänsä vaikka kikkelin omistaja kuinka kokisi olevansa nainen. Jeesustelijoilta sentään osaa odottaa urpoa asennetta mutta ns. omalta yhteisöltä se tulee aina ihan puskista... tai tuli ainakin ennen, enää en jaksa edes yllättyä. Olen vain pettynyt. En oo moneen vuoteen edes käynyt Pride-kulkueessa tai -tapahtumissa koska en tunne enää kuuluvani porukkaan. En uskalla. Ja voi auta armias jos huomautat transihmisten homofobiasta, tappouhkauksia satelee ja anonyymiviestejä joissa toivotaan että "toivottavasti joku transu raiskaa sut niin opit säkin tavoille **tun cis lesboh***a ps. oot ruma läski tapa ittes".

Vierailija
238/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä kutsua ihmisia transuiksi, jos ne vain pukeutuvat erilailla kuin stereotyyppiset sukupuolensa edustajat. Eihän sukupuoli miksikään vaatteiden mukana muutu. Kyllä meikkaava ja heametta käyttävä mies on ihan vain mies, ei mikään trans.

Kauhean takapajusta ajattelua. Luulis että 2010 ois naisilla ja miehillä oikeus olla rohkeasti mitä ovat ja pukeutua miten pukeutuvat, ILMAN että joku yhteisö alkaa syöttää ihmisille omia teorioitaan miksi ihminen ei käyttäydy stereotyyppisesti ja vääristellä ihmisten ajatuksia.

Juu, ihan joka tapauksessa on hölmöä kutsua ihmisiä "transuiksi", koska se on loukkaava termi.

Miksi kaikki sitten ovat trans-sitä ja trans-tätä sateenkaariväen mielestä, jotka eivät istu stereotyyppisiin sukupuolirooleihin. 

Eivät ole, enkä tajua mistä olet saanut tämän käsityksen.

Netistä, esim tästä ketjustakin. 

No, näin ei kuitenkaan ole. Sanotaan vielä auki varmuuden vuoksi: kukaan ei pidä lasta transsukupuolisena sen takia, että lapsi leikkii stereotyyppisiä vastakkaisen sukupuolen leikkejä, tykkää käyttää vastakkaisen sukupuolen vaatteita tai hiustyyliä.

Sen sijaan jos lapsen pysyvä, vakaa kokemus on, että hän on toista sukupuolta, ja hän kokee negatiivisena kun häneen viitataan fyysisen sukupuolensa termeillä, hän kokee ahdistusta ajatuksesta, että aikuisena hänestä tulee fyysisen sukupuolensa mukainen, niin silloin voidaan epäillä, että lapsi on transsukupuolinen. Silti kukaan ei ehdota lasten leikkelemistä miksikään.

Oikeasti, ottaen huomioon miten transvihainen meidän kulttuuri on, mikä tästäkin ketjusta näkyy, on ihan naurettava ajatus että vanhemmat kovin herkästi hyppäisivät havainnosta "Siiri haluaa poikien kampauksen" johtopäätökseen "Siiri on translapsi!". Kaikissa kuvauksissa mitä minä olen lukenut translapsien kasvusta, vanhemmille on ollut pitkä prosessi edes tajuta, saati hyväksyä asia ja pikemminkin translapsia yritetään yleensä väkisin kasvattaa sen fyysisen sukupuolen mukaan.

Nythän täällä monet huutavat että eihän sukupuolella ole väliä, kaikki saavat tehdä ja elää miten haluavat, mutta transihmisten (myös lasten) kokemus on se, että sillä on heille väliä. Ei cis-ihmiset voi mennä sanomaan, että koet väärin, sinun pitää vain elää kuten haluat. Kun heille se on tärkeää, että he saavat avoimesti olla oikean sukupuolensa mukaisia. Toisekseen maailma ei ole niin sukupuolineutraali kuin täällä väitetään.

Taas tätä outoa transhöpinää. Huomaatko itsekään mitä puhut. Ensin kysyt multa missä oon nähnyt kenenkään väittävän ketään trans-joksikin, sanon että täällä esim, sinä vastaat ettei näin ole.

Eli näen muka taas harhoja kun selvästi kirjotat tossa translapsista. 

Jättäkää lapset rauhaan tolta humpuukilta, ja pitäkää noi hömelöt etuliitteet siellä aikuisten ringeissänne, jos sellasilla on pakko pelleillä. Miksi lapsia pitää kutsua "trans"eiksi. Ei tuo palvele ketään, vähiten lapsia.

Väitit, että joku pitää ei-stereotyyppisiä leikkejä leikkivää lasta translapsena. Minä vastasin, että näin ei ole (=näin ei kukaan oikeasti ajattele).

No haloo. Sellaisiakin ihmisiä on joiden mielestä pinkit kalat ja flamingot EIVÄT VOI olla uroksia koska yyh ne on pinkkejä ja se on tyttöjen väri!!1 Joten kyllä "väärillä" leluilla leikkiviä lapsiakin usein pidetään transsukupuolisina. Näin todellakin monet ihmiset ajattelevat. Ihan oikeasti. Muakin pidettäisiin jonakin identiteettiongelmaisena jos olisin lapsi 2010-luvulla. Luojan kiitos en ole.

Vierailija
239/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teitä ihmisiä niin paljon häiritsee transihmiset, niin miksi ette muuta venäjän tshetseniaan tai vaikka lähi-itään? Siellä noi asiat ei ole pinnalla ja nämä vihamaanne lgbt ihmiset jopa tapetaan.

Koska olen itse homoseksuaali? Urpo. Lgbt ei ole kaikki samaa yksillä aivoilla ajattelevaa massaa.

Vierailija
240/471 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa onkin kollega joka on homo ja transfoobikko 😄. Että josko nyt lapset sais olla lapsia ja aikuiset sitten päättäköön mitä ovat ja ketä vihaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme