Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten IHMEESSÄ sanoa työkaverille, etten halua ystävystyä, loukkaamatta!?

Vierailija
26.02.2018 |

Töissä on yksi tyyppi, joka vaikuttaa yksinäiseltä, ja vaikka minun käykin hitusen häntä sääliksi, en voi kyllä sanoa että syy olisi muissa. On aikatavalla rasittava ja itsekeskeinen minäminäminä-ihminen.

No, nyt hän kuitenkin on ryhtynyt pommittamaan minua, on kysellyt kahvilaan, leffaan, lenkille, ja yrittänyt järjestää suht samanikäisille lapsillemme leikkitreffejä että itse kahvittelisimme siinä samalla ym..

Minä olen vältellyt parhaani mukaan häntä töissä, ja yhtä kertaa lukuunottamatta (tämän kerran poikkesin töiden jälkeen kahvilassa kanssaan, kun tuppasi seuraani töistäpäästyämme) kieltäytynyt kaikista ehdottamistaan tapaamisista vedoten epämääräisesti kiireisiini, harrastuksiini ja muihin "ennaltasovittuihin menoihin". No, tämän huomattuaan hän onkin nyt siirtynyt toiseen taktiikkaan, kutsui että jos tulisin hänelle kahville 1,5 kk päästä, "merkkaa kalenteriis sinne joku päivä, ettei sulla vielä ole menoa? Eikö olisi mukavaa kahvitella ja vaikka istua iltaa?"
Mitä hittoa tällaiseen voi vastata ihmiselle, jonka kanssa jatkossakin pitäisi pysyä väleissä? Ei kai voi/pidä suoraan sanoa, että ei, todellakaan en halua viettää kanssasi aikaa vähällä vapaa-ajallani?!

Mä tyydyin vaivautuneena sopertelemaan jotain että "no niin, voishan se olla, katotaan lähempänä.."

APUA!! Miten hoitaa tilanne fiksusti? Mulla ei ihan oikeasti ole halua alkaa kaveeraamaan tämän ihmisen kanssa, eikä siihen aikaakaan.

Kommentit (254)

Vierailija
1/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot et nyt on sellainen tilanne, ettet jaksa mitään tuollaista. Että voit sitten itse olla aktiivisempi, jos tilanne muuttuu. Älä lupaile ja jahkaile ja puhu paskaa.

Vierailija
2/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä paha. Toisaalta onko se paha käydä sen kerran kahvilla? Käyttäydy silloin tosi idioottimaisesti niin ei kutsu toiste 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa just tuollaiset ihmiset, jotka keksimällä keksii kaikenlaisia selityksiä ja usein roikottaa muita päiviäkin löysässä hirressä kun ei saa aikaiseksi kieltäytyä. Jotain kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan, Pliis. Suora puhe on yleensä paras tapa.

Vierailija
4/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä väheksy ihmistä joka haluaa tutustua sinuun ja näyttää pitävänsä sinusta. et ehkä välitä hänestä nyt, mutta voi tulla päivä jolloin tarvitset hänen ystävällisyyttään enemmän kuin mitään muuta. 

Vierailija
5/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vituttaa just tuollaiset ihmiset, jotka keksimällä keksii kaikenlaisia selityksiä ja usein roikottaa muita päiviäkin löysässä hirressä kun ei saa aikaiseksi kieltäytyä. Jotain kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan, Pliis. Suora puhe on yleensä paras tapa.

Siis ihan oikeasti, jos joku kysyy että "tulisitko joskus 1,5 kk päästä kahville, eikö olisi kiva höpötellä ja istua iltaa?" Niin te meinaatte, että pitäisi sanoa suoraan että "Ei olisi. En halua kahville kanssasi".

Oikeasti? Te rehellisyyttä penäävät, näinkö oikeasti toimitte ja sanotte?

Itsekin pidän rehellisyyttä hyveenä, mutta tuollainenhan menee vaan moukkamaisen loukkaamisen puolelle..?

Ap

Vierailija
6/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että sulla on huonoja kokemuksia työ- ja vapaa-ajan kavereiden "sekoittamisesta", tai että ihan periaatteen vuoksi et työkavereiden kanssa vietä vapaa-aikaa ja vapaa-ajan kavereille et puhu työasioita.

Tai kerrot että sä olet vapaa-ajalla aivan erilainen ihminen, että työkaveri vois pettyä kun et olekaan se "työminä".

Kerrot että et halua ottaa sitä riskiä että teille tulee vaikkapa riitaa vapaa-ajalla, ja kun olette samassa työpaikassa niin mitäs sitten tehdään jos niin käy, että riitaa tulee.

Sanot, että haluat viettää vähäisen vapaa-ajan "omien" kavereiden kanssa, koska tunnet huonoa omatuntoa kun et näe heitä muutenkaan tarpeeksi.

Sanot, että ettekö te ehdi töissä jutella jo aivan riittävästi, työpäivien jälkeen haluat vain levätä kun et ole niiin sosiaalinen ihminen.

Käviskö noista joku?

Vierailija
7/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä väheksy ihmistä joka haluaa tutustua sinuun ja näyttää pitävänsä sinusta. et ehkä välitä hänestä nyt, mutta voi tulla päivä jolloin tarvitset hänen ystävällisyyttään enemmän kuin mitään muuta. 

En väheksy häntä ja kuten aloituksessa sanoin, en todellakaan halua loukata häntä mitenkään!

Mulla vaan ei ole aikaa enää yhdellekään uudelle kaverille, en ehdi tavata edes vanhoja hyviä ystäviäni niin usein kun haluaisin ja oma aika on todellakin kortilla, en kertakaikkiaan aio uhrata vähää aikaani tyypille, josta en edes pidä! Hyvät välit työkaverina haluan häneen säilyttää ja olla ystävällinen, mutten halua hänestä itselleni ystävää!

Ap

Vierailija
8/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti, jos joku kysyy että "tulisitko joskus 1,5 kk päästä kahville, eikö olisi kiva höpötellä ja istua iltaa?" Niin te meinaatte, että pitäisi sanoa suoraan että "Ei olisi. En halua kahville kanssasi".

Itsekin pidän rehellisyyttä hyveenä, mutta tuollainenhan menee vaan moukkamaisen loukkaamisen puolelle..?

Ap

Muu susta ei ole moukkamaista valehdella toiselle? Tai ajatella hänestä pahaa, miten kamalaa olisi hänen kanssaan viettää seuraa? (Todennäköisesti vieläpä kauhistelet ja hohhoijaat tätä ongelmaa muillekin kuin anonyymina täällä)

Älä viitti. Olet jo epäkunnioittava.

Vierailija
9/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voishan olla mielenkiintoista töissä sen jälkeen kun sanois työkaverille, että ei vois sun seura vähempää kiinnostaa.

Vierailija
10/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väheksy häntä ja kuten aloituksessa sanoin, en todellakaan halua loukata häntä mitenkään!

Mulla vaan ei ole aikaa enää yhdellekään uudelle kaverille, en ehdi tavata edes vanhoja hyviä ystäviäni niin usein kun haluaisin ja oma aika on todellakin kortilla, en kertakaikkiaan aio uhrata vähää aikaani tyypille, josta en edes pidä! Hyvät välit työkaverina haluan häneen säilyttää ja olla ystävällinen, mutten halua hänestä itselleni ystävää!

Ap

Puhuit itsesi pussiin; kyse olikin siitä ettet pidä hänestä ja silti haluat esittää muuta. Miksi ihmeessä?!

Vierailija
11/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että sulla on huonoja kokemuksia työ- ja vapaa-ajan kavereiden "sekoittamisesta", tai että ihan periaatteen vuoksi et työkavereiden kanssa vietä vapaa-aikaa ja vapaa-ajan kavereille et puhu työasioita.

Tai kerrot että sä olet vapaa-ajalla aivan erilainen ihminen, että työkaveri vois pettyä kun et olekaan se "työminä".

Kerrot että et halua ottaa sitä riskiä että teille tulee vaikkapa riitaa vapaa-ajalla, ja kun olette samassa työpaikassa niin mitäs sitten tehdään jos niin käy, että riitaa tulee.

Sanot, että haluat viettää vähäisen vapaa-ajan "omien" kavereiden kanssa, koska tunnet huonoa omatuntoa kun et näe heitä muutenkaan tarpeeksi.

Sanot, että ettekö te ehdi töissä jutella jo aivan riittävästi, työpäivien jälkeen haluat vain levätä kun et ole niiin sosiaalinen ihminen.

Käviskö noista joku?

No, näissä oli jo käyttökelpoista ideaa, kiitos!

Ap

Vierailija
12/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt silmät pyöreinä miten sulla on energiaa enää työpäivän jälkeen mihinkään ylimääräiseen, olet kyllä energinen ihminen! Minä olen niin kuitti työpäivän jälkeen etten jaksa kuin pakolliset kuviot, lapsi hoidosta ja sitten mennään kotiin kun Pekkakin tulee töistä ja me ollaan sovittu, että varataan illat perheelle. Tiedät tämän pikkulapsiajan, täytyy varmistaa, että puolisoilla on aikaa.

Sitten mulla on se sukulainen/kaveri/kadonnut veli/toinen perhe tällä paikkakunnalla ja ollaan sovittu että käyn siellä 1-2 kertaa viikossa miten se pärjää.

Ja sitten mulla on se mun harrastus ja lapsen harrastus ja Pekan kanssa käydään kävelemässä/juoksemassa/pelaamassa/uimassa/parinvaihtobileissä kerran viikossa että on aikaa toisillemme.

Ja hölpönpölpölpönhölpön hirveellä höökillä mitä kaikkee ja kuinka poikki sinä olet kun aika ei riitä ja kuinka ihanan energinen sun työkaveri oikeen on!

5 minsan palopuhe ja tarvittava määrä toistoja. Tsemppiä!

Vierailija
13/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet halua sekoittaa työtä ja vapaa-aikaa keskenään.

Vierailija
14/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmasti kun jatkat käytöstäsi häntä kohtaan jossa tuot esiin sitä, ettei kiinnosta sopia mitään kahvitteluita niin useimpien pitäisi ymmärtää ettei kiinnosta. mutta anna hänen pitää itsestäsi, kuten sanoin ikinä ei tiedä milloin tulee päivä, jolloin se ihminen "josta ei tykännyt yhtään" voi olla todella arvokas ystävä.

Vierailija
15/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on perus ass kisser, joka mielistelee ja halveksii samalla.

Todennäköisesti hyötyy myös jollain tavalla tuosta "työkaverista" ja haluaa siksi kovasti säilyttää hyvät välit. Ja todennäköisesti myös ap:n käytöksen vuoksi tämä perseennuolennan kohde kuvittelee, että ap pitää hänestä.

Vierailija
16/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulostaa psykopaatilta. Sano että sulla on kaikenlaista kiirettä ja tekemistä just nyt omassa elämässäsi ettei pysty ollenkaan sopimaan treffejä muiden ystävien kanssa, koita ymmärtää...jos ei ymmärrä niin sanoisin että sovitaanko että sä otat yhteyttä jos joskus tulee tilanne että sulla on ylimääräistä aikaa tai energiaa. Jos ei vieläkkän mene jakeluun niin sano että en mä nyt pysty, sori  on niin paljon muuta tärkeetä meneillään elämässä. Koita löytää joku muu sille kaveriksi. Sano että mikset treffaisi tota toista työkaveria.

Jos jankuttta ja jankuttaa niin lähe kävelemään. 

Vierailija
17/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vähän samanlainen tilanne kuin AP:llä, toivoisin tosiaan jotain hyviä neuvoja. Tyypissä ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta hänessä ei myöskään ole mitään kiinnostavaa, enkä kaipaa hänen seuraansa töiden ulkopuolella. Enkä todellakaan aio tätä sanoa hänelle päin naamaa!

Vierailija
18/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Puhuit itsesi pussiin; kyse olikin siitä ettet pidä hänestä ja silti haluat esittää muuta. Miksi ihmeessä?!

Puhuin pussiin, miten..? Lue aloitukseni uudelleen. Sanoin jo siinä, että on rasittava ja itsekeskeinen tyyppi. Mutta totta kai työkavereita kohtaan tulee olla asiallisen ystävällinen ja kohtelias, ja välttää tahallista loukkaamista. Oletko eri mieltä? Missä sun käytöstavat on?

Ap

Vierailija
19/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuossahan se vastaus jo on!!

Sä et ehdi nähdä entisiäkään ystäviä tarpeeksi, ja haluaisit nähdä heitäkin joskus edes lyhyesti, ihmisen täytyy ehtiä myös levätä ja viettää aikaa perheen kanssa, aina ei voi olla menossa. Ja ehdittehän te töissä jo jutella päivittäin.

Vierailija
20/254 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyen: olen yhdellä kaverinhakupalstalla ja siellä näkee usein näitä "älä kirjoita minulle jos lakkaat kirjoittamasta parin päivän jälkeen!!" Kysäisin yhdeltä tuollaiselta tyypiltä millaisella viestillä hän tahtoisi tulla torjutuksi.

Tyypin vastaus: "Hei, olen ajatellut asiaa ja tulin siihen tulokseen ettemme sittenkään tule kovin hyvin toimeen, joten en aio viestitellä kanssasi enää."

Ihmiset on kyllä tosi erilaisia. Minusta tuo on melkein kuin puukottaisi toista vatsaan. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä