Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisten ihmisten käyttämä vauvakieli

Vierailija
26.02.2018 |

190-senttinen korston kokoinen mieheni ilmoittaa vessaan mennessään menevänsä pisulle. Lisäksi hänen tekee kaupassa joskus mieli namia / nannaa tai limpskaa / limukkaa. Tunnen myös yhden aikuisen ihmisen, joka käyttää sanan "kuuma" sijasta sanaa "poppa". Niin ärsyttävää! Tuttu ilmiö muille?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset puhuu näin? Voiko siitä huomauttaa? Mulle se mekanismi toimii niin, että mies joka ahmii nannaa ja limpskaa kunnes masu on pipi muuttuu silmissäni valitettavasti lapseksi, joka ei sitten oikein enää sytytä parisuhdemielessä. Kai asiasta pitäisi jotenkin puhua.

Tämä.  Vielä kun tiedusteltaisiin pimpukkaa niin kruunaisi homman.

Vierailija
22/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sanoa limonadi tai virvoitusjuoma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yyh, en voi sietää sanoja limukka ja limpska aikuisen suusta. Samaan kategoriaan menee sidukka.

Otakko olukkaa? Minä tarjoan!

Vierailija
24/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös limsa ois ihan ok?

Vierailija
25/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko vastata? Mitkä sanat ovat sallittuja? Virvoitusjuoma?

Vierailija
26/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko vastata? Mitkä sanat ovat sallittuja? Virvoitusjuoma?

Pilponaati(kka)...?

Vierailija
27/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ap:n miehen kaltainen jättivauva, joka käy pisulla ja kakilla ja jonka masu on täynnä. Omasta ja naisen vehkeestä ei pysty käyttämään mitään sanaa vaan sanoo mulle että saiskos "tota" :D

Ei kyllä kauheesti sytytä joo :/

Vierailija
28/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös ap:n miehen kaltainen jättivauva, joka käy pisulla ja kakilla ja jonka masu on täynnä. Omasta ja naisen vehkeestä ei pysty käyttämään mitään sanaa vaan sanoo mulle että saiskos "tota" :D

Oletko ottanut puheeksi?

Vierailija
29/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää.

Vierailija
30/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto nyt tuli muuten mieleen, että mieshän kysyy multa kun ollaan syöty aina sellaisella vähän isällisellä, holhoavalla äänellä, että "Noooh, tulikos se maha täyteen?" (Ei sentään masu.) Musta se on tosi outo kysymys, kun tietää varsin hyvin että kyllä tuli, mutta se on hänen tapansa kysyä, tykkäsikö ruoasta. Tunnen itseni tuon kysymyksen johdosta aina jotenkin ihan pikkulapseksi. Jos ruokaa jäi ylikin, enkä ota enää lisää niin eiköhän se masukka ole täynnä jo. Kuvottaa tommoset pikkulapsilässytykset parisuhteessa. Ap

Vierailija
31/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arrgh!

Mies ei todellakaan mene pisulle vaan kuselle. Tai paras, ettei sitä edes mainitse. 

Jos on pakko, niin vaikka heittämään kepillisen... 

Ei mieluiten aikuinen nainenkaan. Voi mennä vain vessaan tai pissalle, jos on välttämätöntä mainita. 

Yksi mies jäi rannalle puhuessaan poikalastensa pikkareista.  Tämä on tietysti vähän eri sarjaa, koska naisten ja tyttöjen osalta alushousuista on ok puhua pikkareina. 

Mutta pikkupojallakin on kalsarit tai alushousut. Miehisyys nyt johonkin kunniaan stana :(

Vierailija
32/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muuten oon joutunut opettamaan miehelle ihmisen sukupuolielinten nimet ja tukemaan häntä niiden kainostelemattomassa käyttämisessä asiaankuuluvissa yhteyksissä. Nyt ollaan melkein vuosi treenattu, hihittelee ja punastelee enää vain vähän. Kunpa ei laittaisi kättään aina ujosti suun eteen hihitellessään niin vaikutelma ei olisi niin ala-asteikäinen. Ap

Vierailija
33/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poppa on kamala sana. Sitä ei käytetty meillä kotona ikinä, ja kun lapsena törmäsin siihen vieraiden aikuisten käyttämänä, en ollenkaan ymmärtänyt mitä tarkoittaa että joku on "poppa". Ajattelin, että sedillä ja tädeillä viiraa päästä, eikä ne osaa puhua suomea. Saatoin olla oikeassa.

Meillä mummu yritti opettaa ihme lässytyskieltä kun minä ja veljeni olimme pieniä, kuuma oli poppa ja maito oli häppä, sai lässyttää ihan keskenään.

Vierailija
34/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös limsa ois ihan ok?

Ainakin täällä stadissa limu on ihan joka ikään ja sukupuoleen sopiva. 

Limsa tuntuu vieraalta, joskin neutraalilta sinänsä. Ei ole lässytys-sana. 

Isoisäni käyttä limpsa-sanaa ja ihan hyvä sekin. On Hämeestä. 

Vierailija
35/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arrgh!

Mies ei todellakaan mene pisulle vaan kuselle. Tai paras, ettei sitä edes mainitse. 

Ei mieluiten aikuinen nainenkaan. Voi mennä vain vessaan tai pissalle, jos on välttämätöntä mainita. 

Yksi mies jäi rannalle puhuessaan poikalastensa pikkareista.  Tämä on tietysti vähän eri sarjaa, koska naisten ja tyttöjen osalta alushousuista on ok puhua pikkareina. 

Mutta pikkupojallakin on kalsarit tai alushousut. Miehisyys nyt johonkin kunniaan stana :(

Eiiih! Nyt näitä oikein alkoi tulvia mieleen! Tajusin just että mun mies puhuu OMISTA KALSAREISTAAN pikkareina! Jessus! Oon nyt kuitenkin ehkä räjähtänyt sen verran monta kertaa nauruun että taitaa koittaa opetella niille jonkin muun sanan.

Vessassa käynnistä vielä: Jos mies on menossa kuselle, hän ilmoittaa menevänsä pesulle. Jos hän on menossa ulostamaan, hänellä on tapana kuiskata hiljaa ikään kuin puoliksi itsekseen: "Ei mut nyt on kyllä pakko käydä vessassa": Tästä tiedän aina mitä on menossa vessaan toimittamaan. Arvatkaa kiinnostaisiko?

Apua... ulvon naurusta täällä... Tää on ihan pimeetä :D

Ap

Vierailija
36/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arrgh!

Eiiih! Nyt näitä oikein alkoi tulvia mieleen! Tajusin just että mun mies puhuu OMISTA KALSAREISTAAN pikkareina! Jessus! Oon nyt kuitenkin ehkä räjähtänyt sen verran monta kertaa nauruun että taitaa koittaa opetella niille jonkin muun sanan.

Vessassa käynnistä vielä: Jos mies on menossa kuselle, hän ilmoittaa menevänsä pesulle. Jos hän on menossa ulostamaan, hänellä on tapana kuiskata hiljaa ikään kuin puoliksi itsekseen: "Ei mut nyt on kyllä pakko käydä vessassa": Tästä tiedän aina mitä on menossa vessaan toimittamaan. Arvatkaa kiinnostaisiko?

Apua... ulvon naurusta täällä... Tää on ihan pimeetä :D

Ap

Sori, siis pisulle, ei pesulle! Ap

Vierailija
37/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite sanoin pari viikkoo sitten luokkakaverille et mul on pipi masu :D must masu on söpö sana ja kipeä masu ei kuulosta yhtä kiveltä ku pipi masu

Ehkä se kuulostaa söpöltä lapsen sanomana, ei todellakaan ole söpöä vaan ällöttävää jos aikuinen lässyttää.

Vierailija
38/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo pidemmän aikaa saanut puistatuksia aina kun joku aikuinen puhuu namista. Kuulostaa niin kamalalta aikuisen suusta kuultuna.

Vierailija
39/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemma vain lukene liikee eläinvideokerhen päivityssei joten lässetemme toisileme sitten ihan kaikkee! Myöt koilot taavat joka päive lättytyttä.

Meilläpä juodaan maituu ja syödään namuloi. Ärsyttääkö?

Vierailija
40/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poppa on kamala sana. Sitä ei käytetty meillä kotona ikinä, ja kun lapsena törmäsin siihen vieraiden aikuisten käyttämänä, en ollenkaan ymmärtänyt mitä tarkoittaa että joku on "poppa". Ajattelin, että sedillä ja tädeillä viiraa päästä, eikä ne osaa puhua suomea. Saatoin olla oikeassa.

Meillä mummu yritti opettaa ihme lässytyskieltä kun minä ja veljeni olimme pieniä, kuuma oli poppa ja maito oli häppä, sai lässyttää ihan keskenään.

Eiks häppä viittaa huumeisiin? Kannabikseen?