Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisten ihmisten käyttämä vauvakieli

Vierailija
26.02.2018 |

190-senttinen korston kokoinen mieheni ilmoittaa vessaan mennessään menevänsä pisulle. Lisäksi hänen tekee kaupassa joskus mieli namia / nannaa tai limpskaa / limukkaa. Tunnen myös yhden aikuisen ihmisen, joka käyttää sanan "kuuma" sijasta sanaa "poppa". Niin ärsyttävää! Tuttu ilmiö muille?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join liikaa limpsaa, masu tuli kipeäksi :(

Minä harjoitin liikaa rakastelua höpömussumieheni kanssa, ja nyt pimpsa on pipi.

Vierailija
42/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poppa on kamala sana. Sitä ei käytetty meillä kotona ikinä, ja kun lapsena törmäsin siihen vieraiden aikuisten käyttämänä, en ollenkaan ymmärtänyt mitä tarkoittaa että joku on "poppa". Ajattelin, että sedillä ja tädeillä viiraa päästä, eikä ne osaa puhua suomea. Saatoin olla oikeassa.

Meillä mummu yritti opettaa ihme lässytyskieltä kun minä ja veljeni olimme pieniä, kuuma oli poppa ja maito oli häppä, sai lässyttää ihan keskenään.

Eiks häppä viittaa huumeisiin? Kannabikseen?

Muiden kuin mummoni mielestä se taitaa viitata ryyppäämiseen"otetaan häppää" siis vähän niin kuin " otetaan keittoa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huippu oli, kun eksä puhui minulle sellaisella vauvalässytyskielellä, että ärrät sanotaan ällänä. Arrgh (tai siis "allgh")!

Nykyinen mies ehdotti minulle sänkyhommia joskus alkuaikoina käyttäen ilmaisua "leikitään lääkäriä". No vittu ei varmana leikitä. 

Vierailija
44/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyypyy

Vierailija
45/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran kun huomauttaa lässytyksestä loppuu se nopeasti.

Vierailija
46/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyypyy

Mikä se on? Pylly?

Vierailija
47/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös ap:n miehen kaltainen jättivauva, joka käy pisulla ja kakilla ja jonka masu on täynnä. Omasta ja naisen vehkeestä ei pysty käyttämään mitään sanaa vaan sanoo mulle että saiskos "tota" :D

Ei kyllä kauheesti sytytä joo :/

Oletko ottanut puheeksi?

No mitäpä luulet? Se suuttuu ihan penteleesti ja muistaa varmasti aina mainostaa mille asialle menee...

Vierailija
48/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös ap:n miehen kaltainen jättivauva, joka käy pisulla ja kakilla ja jonka masu on täynnä. Omasta ja naisen vehkeestä ei pysty käyttämään mitään sanaa vaan sanoo mulle että saiskos "tota" :D

Oletko ottanut puheeksi?

No mitäpä luulet? Se suuttuu ihan penteleesti ja muistaa varmasti aina mainostaa mille asialle menee...

No kun joku tuossa sanoi että kun muutaman kerran huomautat niin kyllä se siitä loppuu. Mutta mä kanssa veikkaan että huomautuksesta seuraa meillä enemmänkin loukkaantuminen.

Vierailija
49/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limukka ei kylläkään ole vauvakieltä vaan Pohjois-Pohjanmaan murretta. Muuten samaa mieltä.

Vierailija
50/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut puheeksi?

No kun joku tuossa sanoi että kun muutaman kerran huomautat niin kyllä se siitä loppuu. Mutta mä kanssa veikkaan että huomautuksesta seuraa meillä enemmänkin loukkaantuminen.

Joo sehän se. Ja ihan nätisti yritin sanoa, tai enemmänkin kysellä miksi käyttää noita sanoja kun itse käytin vastaavia vain ihan pienenä. Mutta tästä jo veti herneen nenään :/

Vierailija
51/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut puheeksi?

Joo sehän se. Ja ihan nätisti yritin sanoa, tai enemmänkin kysellä miksi käyttää noita sanoja kun itse käytin vastaavia vain ihan pienenä. Mutta tästä jo veti herneen nenään :/

Tarkoitat siis, että veti hernulin nenuliin. 

Vierailija
52/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miehet miehet, älkää käyttäkö vauvasanoja! Kumppanilta menee henkinen stondis. Vois kuitenkin luulla, että naisetkin lässyttää, ehkä vielä enemmän. Olisi hauskaa kuulla miehen näkemys tähän. Olettaen siis, että heterosuhde kyseessä.

Vierailija
53/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyypyy

Mikä se on? Pylly?

En ole ihan varma. Tällä palstalla olen törmännyt tuohon, että jotkut äidit kuulemma käyttävät "pyypyy" ja "pööpöö" -tyylisiä sanoja puhuessaan arkaluontoisista asioista. 

Vierailija
54/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

limpska

Tästä tunnistaa ali-ihmisen. Se on limsa tai korkeintaan limpsa, EI limpska.

Vierailija
55/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miehet miehet, älkää käyttäkö vauvasanoja! Kumppanilta menee henkinen stondis. Vois kuitenkin luulla, että naisetkin lässyttää, ehkä vielä enemmän. Olisi hauskaa kuulla miehen näkemys tähän. Olettaen siis, että heterosuhde kyseessä.

Henkinen stondis eli henkiliinillinen seisokkiliini. 

Vierailija
56/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyypyy

Mikä se on? Pylly?

En ole ihan varma. Tällä palstalla olen törmännyt tuohon, että jotkut äidit kuulemma käyttävät "pyypyy" ja "pööpöö" -tyylisiä sanoja puhuessaan arkaluontoisista asioista. 

Niin joo, tästähän on tehty se Etupylly-biisikin. Jotenkin ehkä voi ymmärtää jos joku puhuu lapsille noin (joskaan en tajua miksi), mutta että aikuisten kesken...

Vierailija
57/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

limpska

Tästä tunnistaa ali-ihmisen. Se on limsa tai korkeintaan limpsa, EI limpska.

Pikanen limpsa

Vierailija
58/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyypyy

Mikä se on? Pylly?

Pymppy.

Vierailija
59/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyypyy

Mikä se on? Pylly?

Pyypyyjutut saivat alkunsa ketjusta, jossa ylisiveä mamma oli kehittänyt ihan oman lässytyskielen:https://www.vauva.fi/keskustelu/2768222/miten-saada-lapsi-lopaettamaan-….

Vierailija
60/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, pitäsköhän sitä pistää simmut kiinni!