Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisten ihmisten käyttämä vauvakieli

Vierailija
26.02.2018 |

190-senttinen korston kokoinen mieheni ilmoittaa vessaan mennessään menevänsä pisulle. Lisäksi hänen tekee kaupassa joskus mieli namia / nannaa tai limpskaa / limukkaa. Tunnen myös yhden aikuisen ihmisen, joka käyttää sanan "kuuma" sijasta sanaa "poppa". Niin ärsyttävää! Tuttu ilmiö muille?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poppa on kamala sana. Sitä ei käytetty meillä kotona ikinä, ja kun lapsena törmäsin siihen vieraiden aikuisten käyttämänä, en ollenkaan ymmärtänyt mitä tarkoittaa että joku on "poppa". Ajattelin, että sedillä ja tädeillä viiraa päästä, eikä ne osaa puhua suomea. Saatoin olla oikeassa.

Minä lässytän estoitta kissalleni. Sille sanon liian kuumasta ruoasta, että odota vähän ettei poppaa. 

Vierailija
62/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se lässytys kumpuaa aikuisella? Tarpeesta olla söpö tai lapsekas? Vähän kuten raskaana olevilla on masu mahan sijaan hyoorgh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, pitäsköhän sitä pistää simmut kiinni!

Juu, pääkki tyynyliin vaan ja tutilullimaan! Jos ei meinaa tulla uni simmuun, lasket iiiiihan hiiiiljaa: ykki, kakki, kolkki, nelkki, viikki, kuukki...

Vierailija
64/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en siedä ollenkaan lässytystä, hyi olkoon!

Vierailija
65/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se lässytys kumpuaa aikuisella? Tarpeesta olla söpö tai lapsekas? Vähän kuten raskaana olevilla on masu mahan sijaan hyoorgh

Onko parisuhteessa luontevasti lässyttävällä jäänyt joku irtautuminen vanhemmista kesken? Jos siihen kotona lapsuudessa tapahtuneeseen läheisyyteen ja huolenpitoon on liittynyt lässytys, siirtyykö se sitten siitä myös parisuhteeseen jotenkin vahingossa?

Vierailija
66/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle mistä toi poppa-sana tulee! Ekaa kertaa kuullut vasta aikuisena. Mikä h***etin poppa?

Meillä ei lässytetä vauvallekaan. Hevonen on hevonen eikä heppa, koira on koira ja suu on suu eikä SUUKKO. Mitä helv suukko? Tarkoittaa ihan eri asiaa kuin suu. ???

Vierailija
67/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle mistä toi poppa-sana tulee! Ekaa kertaa kuullut vasta aikuisena. Mikä h***etin poppa?

Meillä ei lässytetä vauvallekaan. Hevonen on hevonen eikä heppa, koira on koira ja suu on suu eikä SUUKKO. Mitä helv suukko? Tarkoittaa ihan eri asiaa kuin suu. ???

Oletko varma, ettei suu ole "suukki" eikä suukko? "Suukki auki, täältä tulee lentokone!"

Vierailija
68/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lässyttäjät eivät ole koskaan oppineet käyttämään normaaleja sanoja. Jos pikkulapselle puhutaan popasta eikä kuumasta, kai se poppailu tulee myöhemmin selkäytimestä.

Vierailija
69/80 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä lässyttäjät eivät ole koskaan oppineet käyttämään normaaleja sanoja. Jos pikkulapselle puhutaan popasta eikä kuumasta, kai se poppailu tulee myöhemmin selkäytimestä.

Ja ehkä se tulee sitten erityisesti jos ihminen kokee olevansa samalla tavalla läheisessä suhteessa kuin vanhempansa kanssa. Eli siis mun mies pitää mua ehkä äitinään. Toisaalta hän pitää mua ehkä myös lapsenaan, koska pyrkii lässyttämään mulle jotain tulikomahatäyteenvarmasti -bullshitiä. Eli: Mies ei ole päässyt irti äidistään ja yrittää tehdä musta äitinsä tai vastaavasti olla mun äiti. Voi yrjö. Ap (, joka sekosi just)

Vierailija
70/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko poppa joku murresana? Kun ei kuumasta saa millään "järkevästi" johdettua poppaa 😄 vrt hevonen=heppa

Vierailija
71/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
72/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arrgh!

Mies ei todellakaan mene pisulle vaan kuselle. Tai paras, ettei sitä edes mainitse. 

Jos on pakko, niin vaikka heittämään kepillisen... 

Ei mieluiten aikuinen nainenkaan. Voi mennä vain vessaan tai pissalle, jos on välttämätöntä mainita. 

Yksi mies jäi rannalle puhuessaan poikalastensa pikkareista.  Tämä on tietysti vähän eri sarjaa, koska naisten ja tyttöjen osalta alushousuista on ok puhua pikkareina. 

Mutta pikkupojallakin on kalsarit tai alushousut. Miehisyys nyt johonkin kunniaan stana :(

Eiiih! Nyt näitä oikein alkoi tulvia mieleen! Tajusin just että mun mies puhuu OMISTA KALSAREISTAAN pikkareina! Jessus! Oon nyt kuitenkin ehkä räjähtänyt sen verran monta kertaa nauruun että taitaa koittaa opetella niille jonkin muun sanan.

Vessassa käynnistä vielä: Jos mies on menossa kuselle, hän ilmoittaa menevänsä pesulle. Jos hän on menossa ulostamaan, hänellä on tapana kuiskata hiljaa ikään kuin puoliksi itsekseen: "Ei mut nyt on kyllä pakko käydä vessassa": Tästä tiedän aina mitä on menossa vessaan toimittamaan. Arvatkaa kiinnostaisiko?

Apua... ulvon naurusta täällä... Tää on ihan pimeetä :D

Ap

Sori, siis pisulle, ei pesulle! Ap

"Pesulla käyminen" olisikin hupaisa kiertoilmaisu virtsaamiselle - voisin hyvin kuvitella jonkun käyttävän tuollaista. Vaikutelma on vähän samanlainen kuin "käväisen puuteroimassa nenäni". 

Vierailija
73/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppaa tulee varmaan sanasta polttaa, eli siis kuuma polttaa. Ylipäätään hassua käyttää mitään lässytyssanoja, kun asioista voi puhua ihan oikeinkin.

Vierailija
74/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Join liikaa limpsaa, masu tuli kipeäksi :(

Minä harjoitin liikaa rakastelua höpömussumieheni kanssa, ja nyt pimpsa on pipi.

Meillä oli kultsipuppelin kanssa tosi poppaa pusuttelua ja sen jälkeen kiihkeät aikuisten leikit!

Vierailija
75/80 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arrgh!

Mies ei todellakaan mene pisulle vaan kuselle. Tai paras, ettei sitä edes mainitse. 

Jos on pakko, niin vaikka heittämään kepillisen... 

Ei mieluiten aikuinen nainenkaan. Voi mennä vain vessaan tai pissalle, jos on välttämätöntä mainita. 

Yksi mies jäi rannalle puhuessaan poikalastensa pikkareista.  Tämä on tietysti vähän eri sarjaa, koska naisten ja tyttöjen osalta alushousuista on ok puhua pikkareina. 

Mutta pikkupojallakin on kalsarit tai alushousut. Miehisyys nyt johonkin kunniaan stana :(

Eiiih! Nyt näitä oikein alkoi tulvia mieleen! Tajusin just että mun mies puhuu OMISTA KALSAREISTAAN pikkareina! Jessus! Oon nyt kuitenkin ehkä räjähtänyt sen verran monta kertaa nauruun että taitaa koittaa opetella niille jonkin muun sanan.

Vessassa käynnistä vielä: Jos mies on menossa kuselle, hän ilmoittaa menevänsä pesulle. Jos hän on menossa ulostamaan, hänellä on tapana kuiskata hiljaa ikään kuin puoliksi itsekseen: "Ei mut nyt on kyllä pakko käydä vessassa": Tästä tiedän aina mitä on menossa vessaan toimittamaan. Arvatkaa kiinnostaisiko?

Apua... ulvon naurusta täällä... Tää on ihan pimeetä :D

Ap

Sori, siis pisulle, ei pesulle! Ap

"Pesulla käyminen" olisikin hupaisa kiertoilmaisu virtsaamiselle - voisin hyvin kuvitella jonkun käyttävän tuollaista. Vaikutelma on vähän samanlainen kuin "käväisen puuteroimassa nenäni". 

Jos mies ilmoittais vaikka kesken treffien menevänsä pesulle, kyllä se muutaman kysymyksen herättäis :) Ap

Vierailija
76/80 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stn! Nyt se taas ilmoitti aikovansa ostaa illalla namia ja limpskaa koska oli rankka päivä töissä. Voi -tun -tun -ttu että oksettaa! Joku primääriraivo ja valtava vastenmielisyys iskee kuin lekalla päähän kun iso mies lässyttää kuin pikkuvauva. Nää tietyt sanat sanotaan vielä vähän semmosella söhöässälässytysäänellä. Mitä prkl. Haluaako se että mä olen sen äiti? Haluaako se olla vauva? Voin sanoa että meni taas kyllä henkinen stondis hetkeksi. Sori, oli vielä pakko tulla avautumaan, ootte mun ainoa tukiryhmä. Ap

Vierailija
77/80 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei ole sen kummemmin häirinnyt, en oikeastaan ole ajatellut asiaa. Mutta tuossa jokin aika sitten kyllä särähti korvaan, kun kumppani halusi ostaa sipsukkaa.

Vierailija
78/80 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yr

Vierailija
79/80 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekkonen, pikkarit, masu  sanoja käyttää mt-potilaat.

Vierailija
80/80 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen sitten pitää ilmoittaa suoraan mille tarpeelle sitten menee ja toivottu intiimi kanssakäyminen varmaan sitten muija p****maan sanalla joka varmasti käy sitten tunteisiin.

Onks välttämätöntä ilmoittaa ollenkaan mille asialle on menossa vessaan? Mitäs jos vain menis?

Kannatan. Työpaikalla tuo on ärsyttävää.

Ei tarvi selitellä vessaan menojaan, ellei tilanne ole se, että jonkun on tultava pian pyyhkimään. ):