Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko terveydelle mitään haittaa, jos juo sokerittomia limsoja? Niitä joissa ei ole energiaa lähes yhtään

Vierailija
14.08.2022 |

Voiko niitä juoda ihan huoletta, kun energiaa ei tule? Jos on haittavaikutuksia niin mitä? Esim. Pepsi Maxilla.

Tai vastaavasti sokerittomat energiajuomat tai mehut.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi että makeutusaineet ovat haitallisia jollain tavalla, osan vatsalle ei sovi yhtään ne. Kemiallisia? Elimistö kai luulee saavansa myös makeaa, vaikkei sitä tule.

Vierailija
2/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolajuomissa on ainakin kofeiinia ja voi vaikuttaa uneen ja moniin muihinkin elintoimintoihin.

Eli vaikka ei ole kaloreita niin on vaikuttavia aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et litrakaupalla kittaa niitä päivittäin, niin ei juurikaan.

Vierailija
4/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä niissä mitään hyvää ja terveellistäkään ole.

Keinotekoiset aineet tuskin tekevät elimistölle hyvää.

Vierailija
5/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on lisäaineita eli ei-luontaisia aineita. Kai joskus voi juoda, mutta litroittain viikossa, ei hyvä.

Pitkällä aikavälillä siis ei kannata.

Vierailija
6/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatetaan juoda aika isojakin määriä ja kofeiinia tulee huomaamatta. Jos lisäksi juonut kahvia niin ei välttämättä tule hyvä olo.

Vierailija
7/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaisi että makeutusaineet ovat haitallisia jollain tavalla, osan vatsalle ei sovi yhtään ne. Kemiallisia? Elimistö kai luulee saavansa myös makeaa, vaikkei sitä tule.

Tämän viimeisin lause on se, mikä tekee sokerittomista limsoista sun muista epäterveellisiä, kun kroppa luulee saavansa makeaa ja kalorit jääkin saamatta -> alkaa tehdä mieli makeaa ja ruokahalu nousee ja tulee syötyä silloinkin, kun ei normaalisti söisi. Eli käyttäisin lähinnä ruokajuomana keventämään roskaruokaa. Normaalin ruoan kanssa ei oikein sovi.

Vierailija
8/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Sekaan vaan monivitamiini pillereitä. Säästääkin kun ei tarvitse jääkaappiakaan ruokien säilytykseen.

Vierailija
9/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami asesulfaami sukraloosi jne nyt en tiedä mitä mieltä lääketiede juuri tällä hetkellä on, mutta itse jossain vaiheessa siirryin kokonaan pois niistä, koska tuntikausien tiedon mukaan ne aiheuttivat (jatkuvassa käytössä) vakavia terveyshaittoja.

Jossain vaiheessa nämä yhdistettiin myös "pömppövatsaan" eli että kerryttivät rasvaa sisäelinten ympärille.

Itse syön makean sokerina, mutta yritän pitää sen mahd maltillisena. Painokin on muuten korona-ajan alusta tippunut 76kg--) 68kg. Isona osasyynä varmaan etätyöt ja työstressin väheneminen toki.

Vierailija
10/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspartaami asesulfaami sukraloosi jne nyt en tiedä mitä mieltä lääketiede juuri tällä hetkellä on, mutta itse jossain vaiheessa siirryin kokonaan pois niistä, koska tuntikausien tiedon mukaan ne aiheuttivat (jatkuvassa käytössä) vakavia terveyshaittoja.

Jossain vaiheessa nämä yhdistettiin myös "pömppövatsaan" eli että kerryttivät rasvaa sisäelinten ympärille.

Itse syön makean sokerina, mutta yritän pitää sen mahd maltillisena. Painokin on muuten korona-ajan alusta tippunut 76kg--) 68kg. Isona osasyynä varmaan etätyöt ja työstressin väheneminen toki.

Siis tuntikausien=tuonaikaisen, Huoh !

Vierailija
11/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat alkaa vihlomaan jos noita juo paljon eli jotain kiilteen liukenemista tuntuu tapahtuvan.

Vierailija
12/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohatut ketjussa. Ei niistä juomista mitään haittaa ole, tietenkään.

Vierailija
13/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoisia makeutusaineita on tutkittu satojen tuhansien ihmisten tutkimusjoukoilla, mutta haittoja ei ole löydetty. Eihän sitä koskaan tiedä, mutta riski on niin pieni, etten itse sääntele juomistani sen takia.

Vierailija
14/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat alkaa vihlomaan jos noita juo paljon eli jotain kiilteen liukenemista tuntuu tapahtuvan.

Amerikassa on muuten tapauksia, missä vauvan hampaat on puhjenneet valmiiksi kiilteettöminä, ja syyksi on ainakin väitetty äidin raskaudenaikainen colajuomien suurkulutus.

En tiedä onko jotain tieteellistä perää tässä, mutta eipä kai haittaa jos vaikka vähän varoisikin (jos siis on hankkimassa lapsia).

Vierailija
15/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitys haitoista oli joskus 1970-luvulla, kun oli sittemmin väärennöksiksi osoittautuneita tutkimuksia. Siitä on puoli vuosisataa

Vierailija
16/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa on muuten tapauksia, missä vauvan hampaat on puhjenneet valmiiksi kiilteettöminä, ja syyksi on ainakin väitetty äidin raskaudenaikainen colajuomien suurkulutus.

En tiedä onko jotain tieteellistä perää tässä, mutta eipä kai haittaa jos vaikka vähän varoisikin (jos siis on hankkimassa lapsia).

Älä lue pöhkökirjallisuutta!

Vierailija
17/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami on yksi pahimpia myrkkyjä joita ihmiselle saa juottaa alkoholin lisäksi.

Vierailija
18/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitys haitoista oli joskus 1970-luvulla, kun oli sittemmin väärennöksiksi osoittautuneita tutkimuksia. Siitä on puoli vuosisataa

Olen vieläkin vihainen sen takia, että Rymd katosi kaupoista silloin!

Vierailija
19/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut ovat aina niin surullista luettavaa. Tieteellistä luotettavaa tietoa on vaikka kuinka paljon, mutta porukka mutuilee menemään ja mitä oudoimmat väitteet muuttuvat totuudeksi.

Näin siellä naapurimaassammekin sumutetaan ihmisiä, ja täydestä menee.

Vierailija
20/23 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juonut jo usean vuoden ajan 3 litraa Pepsi Maxia päivässä. Harmillinen tapa, josta en vain pääse eroon, kun olen siihen tottunut. En suosittelisi kenellekään sokerittomiin limsoihin koukuttumista, ihan jo siksi että tulee todella kalliiksi. Ei siis tarvitse kommentoida minulle, että onpa tyhmää. Tiedetään.

Se on kuitenkin sanottava, että olen normaalipainoinen ja minulla on hyvin valkoiset hampaat (koska hoidan niitä huolella ja tarvittaessa valkaisen). Kysyin myös hammaslääkäriltä näkyykö kolajuomien suurkulutus jotenkin hampaissani, ei kuulemma näkynyt.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi