Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kohta 3vrk juomatta alkoa.Palelee.

Vierailija
26.02.2018 |

Outo olo ja masentaa. Tuntuu, kun olis kuumetta. Muita?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin 25 vuotta kestäneen, loppua kohti infernaalisesti kiihtyneen juomisen muutama vuosi sitten ja sitä palelua ja vapinaa kesti liki kolme kuukautta - joten voimaa ja kestämistä sinulle sinne!

Upeaa! Saako udella paljonko viikossa meni? Itse en osaa tarkkaa lukemaa sanoa, kun perjantaisin överit aina. Muuten noin 20kpl kerralla. Näyttää pahalta kirjoittaa nämä määrät 😕 Ap

Vierestä totean: että olet oikean polun alussa kun olet rehellinen ennen kaikkea itsellesi. Jatka samaan malliin!

Vierailija
22/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi vertaistukiryhmää ap:lle hienon päätöksen tueksi.

onnittelut jo nyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin 25 vuotta kestäneen, loppua kohti infernaalisesti kiihtyneen juomisen muutama vuosi sitten ja sitä palelua ja vapinaa kesti liki kolme kuukautta - joten voimaa ja kestämistä sinulle sinne!

Upeaa! Saako udella paljonko viikossa meni? Itse en osaa tarkkaa lukemaa sanoa, kun perjantaisin överit aina. Muuten noin 20kpl kerralla. Näyttää pahalta kirjoittaa nämä määrät 😕 Ap

Saa udella. Loppuajasta join laatikollisen keskiolutta ja ison pullon tiukkaa viinaa vuorokaudessa, eikä nekään aina meinanneet riittää. Kaverit hakivat minulle juotavaa, kun en pystynyt kuntoni (jalat) liikkumaan. Viimeinen puolitoista vuotta meni tässä tilassa muutamia selvempiä päiviä lukuunottamatta, kun kroppa ei ottanut alkoa vastaan. Makasin siis säkkituolissa (hyvällä) ansiosidonnaisella ja otin huikkaa ja torkuin välillä. Vanhassa työelämässä ollessani join myös kaikki riskirajat rikki yhdessä illassa.

Vierailija
24/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnostoni Kaikille, jotka ovat kamppailleet alkon kanssa ja nousseet uuteen päivään. Ihailen teitä! en olisi ehkä pystynyt itse samaan jos minulla olisi tuo ongelma. omia ongelmia sitten on ihan muita, mutta ei niistä enempää

Vierailija
25/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota melatoniiniä univaikeuksiin, pysy lämpimänä ja ota vaikka karkkia jos helpottaa. Hieno päätös, olet rohkea!

Ei missään nimessä melatoniiniä. Se voi aiheuttaa enemmän ongelmia kuin auttaa. Kannattaa lukea negatiivisista kokemuksista ja ottaa ne tosissaan. Osa on joutunut kokemaan samat uniongelmat lopettaessaan melatoniinin käytön kuin miksi alkoivat sitä syömään. Siksi kannattaa opetella rentoutumistekniikoita jne. mieluummin.

Vierailija
26/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! Kestät kyllä!!

Vierailija
27/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiskon loiventavaa kuuden päivän putken jälkeen. Vielä kahdeksan keppanaa ja pelkään huomista......

Vierailija
28/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa udella. Loppuajasta join laatikollisen keskiolutta ja ison pullon tiukkaa viinaa vuorokaudessa, eikä nekään aina meinanneet riittää. Kaverit hakivat minulle juotavaa, kun en pystynyt kuntoni (jalat) liikkumaan. Viimeinen puolitoista vuotta meni tässä tilassa muutamia selvempiä päiviä lukuunottamatta, kun kroppa ei ottanut alkoa vastaan. Makasin siis säkkituolissa (hyvällä) ansiosidonnaisella ja otin huikkaa ja torkuin välillä. Vanhassa työelämässä ollessani join myös kaikki riskirajat rikki yhdessä illassa.

Kiitos rehellisestä vastauksesta. Pari alkoholistia tunnen ja heidän määränsä kertomiensa mukaan ovat suht pieniä minun korvaani joka juon juurikin sen "laatikollisen" kerrallaan ja viikonloppuna viinat päälle. Seviä päiviä ei juuri ole, ellei lauantain aamuun asti kestäneen juomisen jälkeistä päivää lasketa. Satunnaisesti päivä tai 2( ei putkeen koskaan) voin olla juomatta viikossa. Syy yleensä överit edellisenä iltana joka jatkunut aamuun saakka. Tilannettani ei paranna se että kaikki työkaverini ja ystäväni ovat suurkuluttajia ja emme juuri harrasta muuta kuin juomista erilaisien tekosyiden varjolla. Ap

Vierailija
29/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiskon loiventavaa kuuden päivän putken jälkeen. Vielä kahdeksan keppanaa ja pelkään huomista......

No ei tämä herkkua ole. Jos muuta sanoisin valehtelisin. Jos sulla mahdollisuus vetäytyä omiin oloihisi ja ostaa ruokaa eka kaappi täyteen(kuten itse tein). Ja sitten korkki kiinni. En vaan poistu kuin välttämättömät täältä kodistani nyt aluksi. Ysin jälkeen menen vähän happea haukkaamaan. En mitään treeniä edes tässä horkassa itseltäni vaadi. Tsemppiä sinne!Ap

Vierailija
30/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vetämään ainakin 5 banaania vaikka pari kolme kertaa päivässä. Kuulostaa hullulta ja liian helpolta, mutta jeesaa mielialaan ihmeellisellä tavalla. Nostattaa mieltä ja rentouttaa. Niissä on paljon magnesiumia ja kaliumia, tekee hyvää hermostolle.

Ja juo vettä, paljon.

Jos sattuu niin ota särkylääke mielummin kuin alat ottaa huikkaa. Ja jos et saa nukuttua, ei hommasta tule mitään. Eli pahimmassa tapauksessa otat vaikka rauhottavan/unilääkkeen, että saat unta. Solut uusiutuu nukkuessa. Tarvitset unta.

Ja vihreitä nyt, paljon. Vihreät poistaa myrkkyjä kehosta ja rauhoittavat.

Alkoholistille ja addiktille rauhoittavia?!! Ei missään nimessä! Putki kun lähtee päälle nin avot meillä on kohta sekakäyttäjä. Omaa kokemusta.

Vierailija
31/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä juo murheeseen ja ahdistukseen. kerro mikä painaa mieltäsi? puhu jollekin, vaikka täällä, me välitetään susta! tiedäthän ,että olet ainutlaatuinen ja arvokas ihminen .Koskaan universumissa ei ole ollut toista Sinua eikä koskaan tule. 

Halauksia paljon Ystävälle!

Vierailija
32/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rehellisestä vastauksesta. Pari alkoholistia tunnen ja heidän määränsä kertomiensa mukaan ovat suht pieniä minun korvaani joka juon juurikin sen "laatikollisen" kerrallaan ja viikonloppuna viinat päälle. Seviä päiviä ei juuri ole, ellei lauantain aamuun asti kestäneen juomisen jälkeistä päivää lasketa. Satunnaisesti päivä tai 2( ei putkeen koskaan) voin olla juomatta viikossa. Syy yleensä överit edellisenä iltana joka jatkunut aamuun saakka. Tilannettani ei paranna se että kaikki työkaverini ja ystäväni ovat suurkuluttajia ja emme juuri harrasta muuta kuin juomista erilaisien tekosyiden varjolla. Ap

olet todella rohkea kun avoimesti kerrot ja fiksultakin vaikutat. nyt on aika ottaa elämä haltuun ja jättää alko pois. kaikkea mahdollista hyvää Sulle.

Vierailija
33/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi hakea tosiaan apua AA:sta tai jostain Minnesotamuotoisesta terapiasta. AA:lla on palveleva puhelin johon voit soittaa jos olo pahenee, soita ennen kuin kiskaiset yhtään alkoa. Ja muista, että pystyt ilmeisesti päättämään vain sen ensimmäisen ottamisesta, jos sen otat päättää riippuvuutesi lopusta (tuollaisen historian jälkeen korkki täytyy pysyä kiinni, kohtuukäytön mahdollisuuden olet tainnut itseltäsi juoda). Et totisesti tuskaile yksin, meitä on monta. Itse raitistuin vertaisten avulla yli kuusi vuotta sitten. Minulla ei vieroitusoireet olleet pahoja, mutta muutaman kuukauden kesti "viinan himo". Nuo tilanteet kun voitti välttämällä niitä itselle hankalia tilanteita (ei kauppaan kun oli levoton, ei liikkeelle kaupungille  jos oli väsynyt, nälkäinen tai ahdistunut) niin selvisi juomatta. Kun samalla pohti ryhmässä ja yksin juomisensa syitä ja itseään alkoi olo parata, alkoi nauttia elämästä ilman turruttajaa, osasi ottaa ilot ja surut raakana ilman alkoholin taakse menemistä. Elämä muuttui, ystäväpiirikin muokkautui uusiksi, mutta kaikki itselle parempaan suuntaan. Nyt elän enemmän omannäköistäni elämää rohkeammin kuin sumeina vuosina. Ainakin minulla korkin kiinni laittaminen kannatti. Jos yksin et jaksa hae apu, meitä saman kusen läpikäyneitä ja sieltä vertaisten avulla nousseita on paljon!

Vierailija
34/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu oikeasti auttaa! Kiitos olette auttaneet pysymään ilman alkoholia tähän asti. Kohta kello jo yhdeksän. Ap

Vierailija
35/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr Phil sanoo että addiktio pitäisi korvata toisella, tietenkin terveellisellä addiktiolla. Mites uusi harrastus liikunnasta? mikä kiinnostaa Sua, ruoanlaitto vaikka? Elämä on täynnä ikkunoita kun avaat ne!

Vierailija
36/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu oikeasti auttaa! Kiitos olette auttaneet pysymään ilman alkoholia tähän asti. Kohta kello jo yhdeksän. Ap

Olet sen arvoinen <3

Vierailija
37/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi hakea tosiaan apua AA:sta tai jostain Minnesotamuotoisesta terapiasta. AA:lla on palveleva puhelin johon voit soittaa jos olo pahenee, soita ennen kuin kiskaiset yhtään alkoa. Ja muista, että pystyt ilmeisesti päättämään vain sen ensimmäisen ottamisesta, jos sen otat päättää riippuvuutesi lopusta (tuollaisen historian jälkeen korkki täytyy pysyä kiinni, kohtuukäytön mahdollisuuden olet tainnut itseltäsi juoda). Et totisesti tuskaile yksin, meitä on monta. Itse raitistuin vertaisten avulla yli kuusi vuotta sitten. Minulla ei vieroitusoireet olleet pahoja, mutta muutaman kuukauden kesti "viinan himo". Nuo tilanteet kun voitti välttämällä niitä itselle hankalia tilanteita (ei kauppaan kun oli levoton, ei liikkeelle kaupungille  jos oli väsynyt, nälkäinen tai ahdistunut) niin selvisi juomatta. Kun samalla pohti ryhmässä ja yksin juomisensa syitä ja itseään alkoi olo parata, alkoi nauttia elämästä ilman turruttajaa, osasi ottaa ilot ja surut raakana ilman alkoholin taakse menemistä. Elämä muuttui, ystäväpiirikin muokkautui uusiksi, mutta kaikki itselle parempaan suuntaan. Nyt elän enemmän omannäköistäni elämää rohkeammin kuin sumeina vuosina. Ainakin minulla korkin kiinni laittaminen kannatti. Jos yksin et jaksa hae apu, meitä saman kusen läpikäyneitä ja sieltä vertaisten avulla nousseita on paljon!

Hieno tarinasi! Onnittelut voittajalle!

Vierailija
38/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tehnyt suunnitelmia miten hommat jatkuu huomenna ja siitä eteenpäin? Tee niitä nyt, kun voimia on, voi tulla tiukempikin hetki. Tee mestarisuunnitelma omalle elämällesi, mä tiedän että sä pystyt siihen ;)

Vierailija
39/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy myös ostamassa apteekista kunnon vahvaa b-vitamiinia, sitä pitäisi alkoholisiten syödä kunnolla!

Itse laitoin korkin kiinni puoli vuotta sitten ja voin sanoa, että elämä hymyilee nykyään!

Tämän hetkinen työttömyyskään ei tunnu pahalta, siis kovin pahalta :)

Tsemppiä ap. Ja jos vaan löydät hyvän vertaistukiryhmän, sinne kannattaa mennä.

5 ekaa vuorokautta ovat pahimmat ja vaarallisimmat, sen jälkeen helpottaa.

Vierailija
40/53 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! Muista että se on vain kemiallinen ja psyykkinen riippuvuus, joka sua nyt kurittaa. Sun kannattaa ottaa b-vitamiinia, osta vaikka energiajuomia? Apteekista käsikaupasta melatoniinia nukkumiseen. Itse lopetin viime vuonna vuosia jatkuneen päivittäisen rauhoittavien lääkkeiden käytön. Lopettamaan pystyy. Usko itseesi äläkä anna kemiallisille yhdisteille periksi, sä ohjaat sun laivaa. Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi