Olen ollut kohta 3vrk juomatta alkoa.Palelee.
Outo olo ja masentaa. Tuntuu, kun olis kuumetta. Muita?
Kommentit (53)
Olen noin 20 vuotta juonut. Viikossa noin 100 annosta. Ap
Sinnittele sinnittele :) vaatetta päälle ja teet muita asioita, joista saat jotain iloa edes. Anna itsellesi muissa asioissa vähän anteeksi, mutta älä retkahda.
Elimistö tottakai reagoi kun alkoholi poistuu. Yritä sinnitellä, ei varmasti ole helppoa. Jostain luin että kestää n. 3kk ennen kuin pääsee himosta eroon, en tiedä pitääkö paikkansa. Itse olen huomattavasti vähentänyt alkoholin käyttöä vaikka ei ole mitään ongelmaa mutta ehkä juuri siksi, ettei tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Sinnittele sinnittele :) vaatetta päälle ja teet muita asioita, joista saat jotain iloa edes. Anna itsellesi muissa asioissa vähän anteeksi, mutta älä retkahda.
Tunnit kuluu hitaasti. Olen syönyt aika annoksen salaattia ja valkosipulipatonkia. Kirjaa yritän lukea. Odotan, että kello lyö 21:00 jotta uskallan lähteä kävelylle. Asun kaupan vieressä. Siis aivan vieressä 😄 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnit kuluu hitaasti. Olen syönyt aika annoksen salaattia ja valkosipulipatonkia. Kirjaa yritän lukea. Odotan, että kello lyö 21:00 jotta uskallan lähteä kävelylle. Asun kaupan vieressä. Siis aivan vieressä 😄 Ap
Katso välillä vaikka leffaa netistä ja vaikka haet jotain herkkua kaupasta sen ysin jälkeen. Kyllä se helpottaa :) oletko työelämässä?
Oletko muistanut juoda paljon vettä (ei liikaa), että elimistösi voi jatkaa puhdistumisprosessia? Voit googlettaa elimistöä puhdistavia ruoka-aineita ja suosia niitä.
Hienoa ap! Jaksaa jaksaa, siitä se lähtee kohti raittiutta ja kauniita päiviä! hienon päätöksen olet tehnyt. nyt teet suunnitelmaa miten siinä pysytään. Voimia Sinulle paljon!
Muista tosiaan juoda raikasta vettä ja syödä normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Elimistö tottakai reagoi kun alkoholi poistuu. Yritä sinnitellä, ei varmasti ole helppoa. Jostain luin että kestää n. 3kk ennen kuin pääsee himosta eroon, en tiedä pitääkö paikkansa. Itse olen huomattavasti vähentänyt alkoholin käyttöä vaikka ei ole mitään ongelmaa mutta ehkä juuri siksi, ettei tulisi.
Minä olin pari kk selvänä 20 vuotta sitten. Olisi pitänyt vaan jatkaa. Muistelisin, että eka viikko oli pahin. Uneen on nyt jo nyt vaikuttanut eli en saa unta. Onneksi lomaa vielä pari päivää jäljellä. Krapulaa mulla ei ole ollut vuosiin ja nyt on kaamea päänsärky ja huono olo. Motivaatiota yritän löytää. Ap
Itse lopetin 25 vuotta kestäneen, loppua kohti infernaalisesti kiihtyneen juomisen muutama vuosi sitten ja sitä palelua ja vapinaa kesti liki kolme kuukautta - joten voimaa ja kestämistä sinulle sinne!
älä kuuntele viinapiruja, kyseessä on sinun elämäsi. kohti hyvää kohti parempaa. olet sen arvoinen. sinä voitat taistelusi ja pääset maaliin!
Vierailija kirjoitti:
Oletko muistanut juoda paljon vettä (ei liikaa), että elimistösi voi jatkaa puhdistumisprosessia? Voit googlettaa elimistöä puhdistavia ruoka-aineita ja suosia niitä.
Olen tehnyt lämmintä lehtikaalisalaattia
jossa pähkinöitä, kirsikkatomaatteja ja tuoretta ananasta, johon lorauttanut reilusti sitruunan mehua ja öljyä. Valkosipulipatonki ainoa pahis. Juonut vihreää teetä ja vettä. Namia tekee mieli 😀 Ap
Suosittelen vetämään ainakin 5 banaania vaikka pari kolme kertaa päivässä. Kuulostaa hullulta ja liian helpolta, mutta jeesaa mielialaan ihmeellisellä tavalla. Nostattaa mieltä ja rentouttaa. Niissä on paljon magnesiumia ja kaliumia, tekee hyvää hermostolle.
Ja juo vettä, paljon.
Jos sattuu niin ota särkylääke mielummin kuin alat ottaa huikkaa. Ja jos et saa nukuttua, ei hommasta tule mitään. Eli pahimmassa tapauksessa otat vaikka rauhottavan/unilääkkeen, että saat unta. Solut uusiutuu nukkuessa. Tarvitset unta.
Ja vihreitä nyt, paljon. Vihreät poistaa myrkkyjä kehosta ja rauhoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin 25 vuotta kestäneen, loppua kohti infernaalisesti kiihtyneen juomisen muutama vuosi sitten ja sitä palelua ja vapinaa kesti liki kolme kuukautta - joten voimaa ja kestämistä sinulle sinne!
Upeaa! Saako udella paljonko viikossa meni? Itse en osaa tarkkaa lukemaa sanoa, kun perjantaisin överit aina. Muuten noin 20kpl kerralla. Näyttää pahalta kirjoittaa nämä määrät 😕 Ap
Ota melatoniiniä univaikeuksiin, pysy lämpimänä ja ota vaikka karkkia jos helpottaa. Hieno päätös, olet rohkea!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vetämään ainakin 5 banaania vaikka pari kolme kertaa päivässä. Kuulostaa hullulta ja liian helpolta, mutta jeesaa mielialaan ihmeellisellä tavalla. Nostattaa mieltä ja rentouttaa. Niissä on paljon magnesiumia ja kaliumia, tekee hyvää hermostolle.
Ja juo vettä, paljon.
Jos sattuu niin ota särkylääke mielummin kuin alat ottaa huikkaa. Ja jos et saa nukuttua, ei hommasta tule mitään. Eli pahimmassa tapauksessa otat vaikka rauhottavan/unilääkkeen, että saat unta. Solut uusiutuu nukkuessa. Tarvitset unta.
Ja vihreitä nyt, paljon. Vihreät poistaa myrkkyjä kehosta ja rauhoittavat.
Varmasti hyvä neuvoja! Näiden lisäksi etsi hyvää keskusteluapua, ehkä tukiryhmä jossa voitte yhdessä keskustella asioista, ehkä AA? ja saada tukea toisiltanne, peilailla kokemuksianne jne. se auttaa uskomattoman paljon ja tukee Sinua matkallasi kohti tavoitteitasi
Hali!
Maksa ei tykkää muutoksesta, eli juomisen lisäämisestä tai loppumisesta.