Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorin hinnoittelu

Vierailija
26.02.2018 |

Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.

Kommentit (388)

Vierailija
361/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jaksan ihmetellä, miten jotkut myyjät jaksavat kantaa näitä lasten merkkivaatteita, jotka kulutettu jo täysin loppuun tai pesty pilalle. Hinnat aivan taivaissa, mutta myyntilapussa "pop" tai "molo", niin ostajana sokaistuisin vaatteen kunnolle täysin :D. No, ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

Erään merkkivaateliikkeessä myymäläpäällikkö vei lastensa vanhoja vaatteita kirppikselle. Olin ihan innoissani menossa katsomaan. Suuri pettymys oli kun olivat ihan reikäisiä, osasta puuttui nappeja jne ja todella kuluneita jo. Hinnat puolet alkuperäisestä, eli melkein sen pyysi mitä itse maksoi henkilökunta alennuksen jälkeen. No jäi minulta kyllä ostamatta.

Tämä menee ehkä ohi aiheen, mutta onko kukaan tässä ketjussa myynyt tuolla vähänkäytetty -verkkosivulla? Tai Emmyssä? Kummassa menee paremmin kaupaksi. Ajattelin kokeilla.

Minä olen pettynyt Emmyyn.

Vierailija
362/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.netistä en enää huuda mitään vaikka kuinka pitäisin tavaroista koska suomalaiset postikulut ovat järkyttävät.

Huuto.paketissa Matkahuollon kautta toimitettuna saa toimitettua 5,85 e hintaan paketteja, joiden leveys+korkeus+paksuus on max yht. 200cm. Eli kannattaa ostaa samalta myyjältä useampi kohde, niin saa useamman tavaran samassa paketissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuto.netistä en enää huuda mitään vaikka kuinka pitäisin tavaroista koska suomalaiset postikulut ovat järkyttävät.

Huuto.paketissa Matkahuollon kautta toimitettuna saa toimitettua 5,85 e hintaan paketteja, joiden leveys+korkeus+paksuus on max yht. 200cm. Eli kannattaa ostaa samalta myyjältä useampi kohde, niin saa useamman tavaran samassa paketissa. 

Ostin pitkästä aikaa taas huutonetistä jotain. Myynyt en siellä ole varmaan viiteen vuoteen yhtikäs mitään, mutta löytöjä teen säännöllisesti muutaman vuodessa, liittyen keräilyharrastukseeni. Nyt tosiaankin ostajan markkinat huutonetissä keräilypuolella

Vierailija
364/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy ikinä enää kirppareilla mitään, viimeksi kun maksoi pöytämaksun tyhjästä niin 1e rasvapurkki oli vain kelvannut ei mikään muu, myynnissä oli siis aikaisemmin uusiakin/hyväkuntoisia ketjuvaatteita tosin eivät olleet merkki. Sain sen käsityksen että tulisi olla vain marimekkoa tai vastaavaa parilla eurolla tai korkeintaan kymmenellä, tai muumimukeja niin kävisi kauppa. Minulla ei ollut sellaista tavaraa jotka kelpaisi, koska tavallisten ketjukauppojen vaatteet eivät kelvanneet tai 38 koko ei mahtunut, en tiedä, enää en yritä. Mutta siitä olen samaa mieltä että hinnat vs.laatu on usein liian kallista, muiden pöydissä näkyi mm. käytettyjä (etelästä/kiinasta tuotuja?) koruja 10e hinnalla kappale, joka on aika kova hinta. Itse hinnoittelisin rihkamakorut 1-4e kpl. Säkillisen koruja voisi myydä 10e tai alle. Myynnissä oli myös jonkun käytetty juhlamekko 50e kirpparipöydässä, ilmeisesti ei sitten raaskinut myydä halvemmalla. Netissä kävi ennen paremmin kaupaksi, sitten tuli korona ja kukaan ei osta mitään, paitsi merkkituotteita.

Vierailija
365/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärräpaketti maksaa vain 5-6e ei ole paha hinta, käytän vain ärräpostia sen takia nykyään. Ja kyllä, posti kiskoo pakettihinnoista liikaa. Ostaa voi ärrän/matkahuollonkin kautta edullisemmin. Jos näkee mieleistä,voi kysyä myyjiltä käyttävätkö he ärräpostia. Korut voi postittaa myös kevyessä kirjeessä, jolloin postikulut jää alle 2e. Postia ei ole enää pakko käyttää.

Vierailija
366/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jaksan ihmetellä, miten jotkut myyjät jaksavat kantaa näitä lasten merkkivaatteita, jotka kulutettu jo täysin loppuun tai pesty pilalle. Hinnat aivan taivaissa, mutta myyntilapussa "pop" tai "molo", niin ostajana sokaistuisin vaatteen kunnolle täysin :D. No, ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan se, joka maksaa.

Erään merkkivaateliikkeessä myymäläpäällikkö vei lastensa vanhoja vaatteita kirppikselle. Olin ihan innoissani menossa katsomaan. Suuri pettymys oli kun olivat ihan reikäisiä, osasta puuttui nappeja jne ja todella kuluneita jo. Hinnat puolet alkuperäisestä, eli melkein sen pyysi mitä itse maksoi henkilökunta alennuksen jälkeen. No jäi minulta kyllä ostamatta.

Tämä menee ehkä ohi aiheen, mutta onko kukaan tässä ketjussa myynyt tuolla vähänkäytetty -verkkosivulla? Tai Emmyssä? Kummassa menee paremmin kaupaksi. Ajattelin kokeilla.

Huonosti kävi Vähänkäytetyssäkin, 12 tuotteesta vain 2 meni kaupaksi :/ Ei mene hyvin huutonetissäkään.

Suomalaisilta on ilmeisesti kupattu nyt viimeisetkin rahat, kysyntä on kuivunut täydellisesti.

Vierailija
367/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huvittavaa miten osa ihmisistä kuvittelee saavansa kaiken käytännössä lahjoituksina ja on pöyristynyt jos joku ei halua antaa omaisuuttaan lähes ilmaiseksi. Kirppikselle pitäisi heidän mielestään tuoda siis vain nykyaikaista, muodikasta ja priimaa vaatetta, mutta siitä ei saisi mitään hintaa pyytää. Ostakaa itse uutena 100€ välikausihaalari ja pistäkää se 4 eurolla myyntiin tai 100€ suksipaketti 5€ niin katsotaan toimiiko se hyväntekeväisyyshalu toisinkin päin. Tajuatteko, että jotta kirppareilla olisi mitään myytävää, jonkun on täytynyt ne ensin uutena ostaa. Miksi toisten pitäisi kustantaa teidän lastenne vaatettamien? Jos ei halua hyväkuntoisesta kunnolla maksaa, pitää kelpuuttaa huonompikuntoista. Onko käynyt mielessä, että se raha tulee muissakin lapsiperheissä enemmän kuin tarpeeseen. Rikkaat voivat lahjoittaa ilmaiseksi.

Ei kukaan tänä päivänä maksa mistään enää mitään just siitä syystä että kun hetken odottelee ja seuraa nettiä niin joku lahjoittaa saman ilmaiseksi. Rikkaammat ihmiset vie leivän köyhimpien suusta, tässäkin asiassa. Joidenkin on pakko yrittää myydä tavaroita, halvalla, että saisi laskut maksettua. Nyt ei saa mitään kaupaksi eurollakaan kun rikkaammat lahjoittaa ilmaiseksi koska eivät jaksa tai viitsi sitä myymisen hankaluutta. Mitä siitä sitten seuraa? Moni päätyy toimeentulotuen asiakkaaksi ja sitten ollaan taas veronmaksajien kukkarolla. 

Minulla on juuri nyt pöytä helsinkiläisellä kirpputorilla (jossa ei huolita myyntiin ”kiinankrääsää”).

Minulla on myynnissä kaikkea ylimääräistä, mitä kotoa löytyy ja myytävät tavarat ovat hyväkuntoisia.

Kauppa käy tosi hyvin!

Kyllä kait nyt Helsinginkokoisessa kaupungissa kauppa käy hyvin :D Ihan eri asia täällä pienissä kaupungeissa: myynti on niin hidasta että ihmiset ennemmin lahjoittaa pois kuin jemmaa viikkokausia kirppispöydissä ja odottaa josko joku huomaisi ja ostaisi. Helsingin kirppiksillä varmasti käy päivässä enemmän ostajia kuin pikkukaupungissa kuukaudessa.

itse yritin myydä Helsingissä (jo lopettaneella kirpparilla) vuosi sitten ei merkkituotteita ja vain yksi ainoa kävi kaupaksi se oli minikokoinen rasvapurkki eurolla. En ole sen jälkeen kokenut hyväksi ideaksi myydä mitään kirppareilla, joskus nettikirppareilla mutta korona ilmeisesti pilannut nekin, ei haluta/uskalleta ostaa. Tai sitten syynä se etten myy merkkitavaraa. Netin annetaan ilmaiseksi palsta oli myös aivan kamala, moni ilmoitti hakevansa tiettyyn aikaan ja sitten keksivät eri selityksiä etteivät tulleet hakemaan. 

Vierailija
368/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti kävi Vähänkäytetyssäkin, 12 tuotteesta vain 2 meni kaupaksi :/ Ei mene hyvin huutonetissäkään.

Suomalaisilta on ilmeisesti kupattu nyt viimeisetkin rahat, kysyntä on kuivunut täydellisesti.

Lahjoitin juuri joulukeräykseen käyttämätöntä kosmetiikkaa ja koruja, sillä eivät menneet kaupaksi millään nettikirppiksellä, hinnat oli edulliset ja kirjeeseenkin olisivat mahtuneet eli postikulut alle 2e. Ilmeisesti vain merkkitavarat kelpaavat kirpputoreilla ja nettikirppiksillä. Pitää vain "varoa" ostamasta turhaa, ettei tarvitse antaa kallista ilmaiseksi pois.

Vierailija
369/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitin juuri joulukeräykseen käyttämätöntä kosmetiikkaa ja koruja, sillä eivät menneet kaupaksi millään nettikirppiksellä, hinnat oli edulliset ja kirjeeseenkin olisivat mahtuneet eli postikulut alle 2e. Ilmeisesti vain merkkitavarat kelpaavat kirpputoreilla ja nettikirppiksillä. Pitää vain "varoa" ostamasta turhaa, ettei tarvitse antaa kallista ilmaiseksi pois.

Ei kelvannut ihan kohtuuhintaiset vaatteet, enimmäkseen paitoja, normaaleja tuotemerkkejä kuten H&M, yksi ihan käyttämätönkin oli, jossa laput kiinni. Toppatakkeja oli ne 2 jotka meni kaupaksi, mutta eipä ollut satsissa sen enempää toppatakkeja, eipä tuota osaa kyllä etukäteen arvata mikä menee kaupaksi ja mikä ei.

Vierailija
370/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta noita kalliita, edullisestikin vielä löytyy. Esim Relovessa ihmiset yrittävät maltaita jostain virttyneistä merkkivaatteista. Tosiasia on että 10-20 euroa käypä hinta vaatteelle kun vaatteelle sen jälkeen kun sen kantaa uutena kaupasta ulos. Eri asia takit, niistä voi maksaa enemmän.

Vierailija
371/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmyssä on hinnat tosi korkeat, ellei sitten saa kauan myynnissä ollutta tuotetta -60% alennuksella.. mutta ideana hyvä, koska eivät ota myyntiin likaisia tai rikkinäisiä vaatteita, mitä kirppareilla kohtaa yllättävän usein! Joskus jopa koitetaan hintalapun alle jotain tahraa peitellä..

Vierailija
372/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoitin juuri joulukeräykseen käyttämätöntä kosmetiikkaa ja koruja, sillä eivät menneet kaupaksi millään nettikirppiksellä, hinnat oli edulliset ja kirjeeseenkin olisivat mahtuneet eli postikulut alle 2e. Ilmeisesti vain merkkitavarat kelpaavat kirpputoreilla ja nettikirppiksillä.

Ihme kyllä, mutta sain myytyä Torissa rihkamakoruja. Ihan nättejä ja nykyaikaisia, mutta halpiksia, joita en vain ollut enää käyttänyt. Laitoin ihan nimellisen pienen hinnan sillä idealla, että kiva jos jollekin vielä kelpaa ja itse pääsen niistä eroon.

Vierailija
373/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimaalinen ois kolmasosa alkuperäisestä hinnasta -10e riippuen tuotteen kunnosta. 

Vierailija
374/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optimaalinen ois kolmasosa alkuperäisestä hinnasta -10e riippuen tuotteen kunnosta. 

Eli kolmenkympin tuote pitäisi antaa ilmaiseksi?

Vierailija
375/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin tuotteesta, mutta kyllä kirpparilla on kirpparin hinnat. Tavallisilla merkittömillä vaatteilla ja esineillä on kirpparilla enää vain käyttöarvo, riippumatta siitä, mitä se on uutena maksanut. Merkkituotteet, keräily ja antiikki ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
376/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus eksyn pyörimään kirppikselle ja joka kerta ihmettelen miten hulluja hintoja siellä pyydetään käsittämättömästä roinasta tai rikkinäisistä tuotteista. Esimerkiksi Virosta olen ostanut itse joskus viiniä, joka kissanmuotoisessa erivärisessä pullossa. Maksaa noin €9. Niitä tyhjiä pulloja nähnyt useammassa kun paikassa myynnissä noin €6. Niinkuin mitä??? Ja sitten toinen on ns. Design keramiikka ja lasi. Samaa pyydetään kuin uusista. Tai jostain Ikean parittomista astioista tai ruosteisista vanhoista kakkuvuokista ja kattiloista omaisuuksia . Ei tarvii ihmetellä ettei ne mene kaupaksi.

Vierailija
377/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin tuotteesta, mutta kyllä kirpparilla on kirpparin hinnat. Tavallisilla merkittömillä vaatteilla ja esineillä on kirpparilla enää vain käyttöarvo, riippumatta siitä, mitä se on uutena maksanut. Merkkituotteet, keräily ja antiikki ovat sitten asia erikseen.

Itse olen mieltänyt kirpputorit aina tavaroiden kierrättämiseksi käyttöön, koska niillä on käyttöarvoa, vaikkei myyntiarvoa niinkään enää ole.

Ilmeisesti TV:n "varaston aarteet"-ohjelmat ovat saaneet ihmiset kuvittelemaan, että heidän kulahtaneet kamansa ovat jotenkin harvinaisia keräilykohteita ja hinnoitelleet itsensä ulos markkinoilta.

Vierailija
378/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana tullut ostettua monta kymmentä engl.kielistä kirjaa, mm

Seven Sisters-sarja, The Bridgertons, Ferranten Napoli-sarjan. Maksaneet useamman satasen ja vain siis minä olen ne lukenut. Mieluummin pidän ne hyllyssä ja luen muutaman vuoden kuluttua uudelleen,kuin myyn muutamalla eurolla. Itse asiassa olen jo lukenut Seven Sistersit iudelleen ja sain niistä enemmän irti kuin ekalla kerralla. Samoin monet filmit paranee kerta toisensa jälkeen. Jos minua kutsutaan pihiksi, siitä vaan.

Vierailija
379/388 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenkyrön LA kirppiksellä samat roinat kuukaudesta toiseen. Hyvä esimerkki sieltä, vanhat irtonaiset lämmöstä osittain sulaneet kattilan kahvat 15€

Vierailija
380/388 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihmetellyt korkeita hintoja kirppiksillä. Olen niin pihi ja ikävä ihminen, että ostan mieluummin kaupasta uuden kuin maksan enemmän kuin nimellisen hinnan käytetystä. Käytetyt lastenvaatteet ja lelut ovat hyvä esimerkki. Käytetty lelu, hintapyyntö Torissa 50% siitä mitä uusi maksaa kaupassa. Olisin valinnut käytetyn, jos se olisi maksanut enintään 25% uuden hinnasta. Lasten käytetyt ulkovaatteet, merkkeinä Reima, Pop, Molo: näissä käytetyistä saatetaan pyytää useita kymppejä. Itse maksan, ja myydessäni pyydän, takista enintään 20 euroa ja housuista 10 euroa. Tuohonkin hintaan vaatteiden tulee olla täysin ehjiä ja sen verran uusia, että näyttävät nykymuodin mukaisilta. Ne yli 10 vuotta vanhan näköiset lastenvaatteet, joita näkee myös myynnissä, ovatkin sitten oma juttunsa...

Kirppiskaupan idea on minulle se, että saadaan käyttökelpoinen, mutta minulle turha tavara johonkin käyttöön. Silloin tarvitaan vähemmän uutta tavaraa ja resursseja sen tuottamiseen. Tuloja hankin ihan muilla tavoilla kuin kirppismyynnillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän