Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi armeijan käymätöntä miestä pidetään neitinä?

Vierailija
25.02.2018 |

Onko armeija joku miehisyyskoe? Mistä tulee se uskomus, että pojasta tulee mies armeijassa?
Mistä taas väite, että armeijan käymätön on neiti?

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne on neitejä jotka ei armeijaa kestä.

Vierailija
2/155 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas tupapillu pidä pienempää suuta tai kerrotaan susta muutama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehisyyteen yhdistetään turvan tuominen, perheen ja kodin suojelu. Kun sota syttyy, armeija puolustaa ja suojelee maataan tuholta.

Tähän yhtälöön voisi liittyä. En itse ole sitä mieltä että armeijan käymätön olisi automaattisesti neiti.

Vierailija
4/155 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luku soitti, käski palata takaisin

Ei kai noin ajatella enää edes missään böndellä?

Vierailija
5/155 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan näkökulma: Armeijassa oppii elämän perustaitoja ja voi todistaa, että osaa noudattaa käskyjä, toimia ryhmässä, selviytyy haastavissa oloissa, on säntillinen. Armeija oli mielestäni hieman inhottava rippileiri ilman tyttöjä ja jeesustelua, mutta siitä tuli myös hyvin tärkeä olo, minä täytin velvollisuuteni ja tulen niin tekemään myös kriisin tullen. En pidä armeijaa käymätöntä neitinä, mutta valitsen työhön aina mieluummin armeijan käyneen, ihan pelkästään sen takia, että hän on täyttänyt velvollisuutensa isänmaata kohtaan, kun taas armeijan käymätön on sitä vältellyt ja armeijan käynyt on osoittanut ensimmäisenä mainitut asiat jotka soveltuu myös hyvin työelämään.

Vierailija
6/155 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suurin osa kotiin lähtijöistä vähän säälittäviä ovat. Tosin nykyajan maailma on niin pilalla, että joku ressukka voi tehdä uran vaikka "lifestylebloggaamalla" tai muulla paskeella joten ei väliä. 

Vierailija
7/155 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuuksia Suomea kohtaan.

Vierailija
8/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on todellakin kaiku jostain 60-luvulta kuten joku kirjoitti. Miten esim siviilipalvelu olisi lusmuilua? Siinä tehdään työtä yhteiskunnan hyväksi ja se taitaa kestääkin kauemmin kuin armeija.

Monet työskentelevät vanhusten hyväksi. Ettekö arvosta vanhustyötä?

Itse kyllä kiertäisin kaukaa työpaikan, jossa ensimmäisenä kysellään armeijapapereita. Tulee tietynlainen kuva lafkasta heti.

Ja aika vaikea on naisia palkata kun niin harva on käynyt armeijan. Eikö niin? Kyllä osaamisen pitäisi olla ratkaiseva tekijä.

Vierailija
9/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propagandaa joka iskostunut kansanmieleen. Varsinkin sodan nähneet sukupolvet ja heidän lapsensa uskovat tähän.

Vierailija
10/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on todellakin kaiku jostain 60-luvulta kuten joku kirjoitti. Miten esim siviilipalvelu olisi lusmuilua? Siinä tehdään työtä yhteiskunnan hyväksi ja se taitaa kestääkin kauemmin kuin armeija.

Monet työskentelevät vanhusten hyväksi. Ettekö arvosta vanhustyötä?

Itse kyllä kiertäisin kaukaa työpaikan, jossa ensimmäisenä kysellään armeijapapereita. Tulee tietynlainen kuva lafkasta heti.

Ja aika vaikea on naisia palkata kun niin harva on käynyt armeijan. Eikö niin? Kyllä osaamisen pitäisi olla ratkaiseva tekijä.

Joskus olen hakenut töihin erääseen maailmalla tunnettuun, oman alansa (ei liity maanpuolustukseen, vaan tavallista liukuhihnatyötä) huippufirmaan ja heidän työnhakukaavakkeessa kysyttiin ihan ensimmäisenä sotilasarvo, seuraavaksi palvelusaika ja sitten vasta hakijan nimi ja koulutus. Jäi jostain syystä paikka saamatta....

T: sivari vm 1974

Vierailija
11/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Mä tunnen useita C-miehiä ja kyllä ne on ihan miehiä - ja taatusti keskimääräistä armeijan kävijää fyysisemmin kärsineitä puutteeiilisesta näkökyvystään tai nivelreumastaan huolimatta.

Vierailija
12/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä muualla kuin muutosta pelkäävien, menneitä hyviä aikoja kaipaavien vanhusten mielissä.

Vierailija
13/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh my heavens!

Vierailija
14/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Mä tunnen useita C-miehiä ja kyllä ne on ihan miehiä - ja taatusti keskimääräistä armeijan kävijää fyysisemmin kärsineitä puutteeiilisesta näkökyvystään tai nivelreumastaan huolimatta.

Näin juuri. Oma lapseni sai C-paperit koska fyysinen vamma on este armeijan suorittamiselle. En koe että poikani olisi neiti tämän vuoksi, hän kun ei itse voi jo syntymästä saakka olleelle vammalleen mitään. Ihan mies hän on. Mielestäni jotenkin ihan typerä aloitus tämä.

Vierailija
15/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on lähinnä huvittava taiteilijatyyppi.

Vierailija
16/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pitää? Tuollainen neidittely on niin lapsellista, että semmoiset voisi palauttaa suoraan päiväkotiin oppimaan käytöstapoja.

Vierailija
17/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sua pidettäisi jos osaisit pitää puoliasi. siksi. piste.

Vierailija
18/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä loppupelissä väliä jos joku sikaniska pitää neitinä?

Vierailija
19/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tämä pätee sain suomalaisiin miehiin. Esim. länsieurooppalaisia tai brittejä ei pidetä neiteinä, eihän siellä ole edes pakollista asevelvollisuutta miehille ja harvempi länsieurooppalainen mies on käynyt armeijan. 

Vierailija
20/155 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ku sillä on neitimäinen asenne ja vetelänpaska olemus.

Jos sille tulee reikä kenkään, niin pelle valuu sieltä pihalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän