Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri määritteli minut näköjään ajoissa olevaksi ja siistiksi

Vierailija
25.02.2018 |

Olin kyllä ajoissa, mutta sormikkaissani oli reikä lähes joka sormessa ja takin taskut rikki. Tukkakin vähän hapsotti ja tunsin itseni rähjäiseksi. Tuli kuitenkin hyvä mieli tuosta määritelmästä. En meinannut uskaltaa edes katsoa omakantaan jos siellä olisi ulkonäkökin vielä haukuttu, mutta en kai sitten niin toivoton olekaan. :)

Mitäs muille lääkärit ovat kirjoittaneet olemuksesta?

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 170-senttinen ja painan 67 kg, lääkärintodistukseen kirjoitettiin "silminnähtävästi obeesi" :D

heh, mulla päinvastoin! reilu 10 kg ylipainoa löytyy (ollut aiemmin enemmänkin mutta olen saanut vähän laihdutettua) ja perussairaus jossa ylipaino lisää terveysriskejä. juuri koskaan vuosien aikana ei ole ollut epikriiseissä mainintaa obeesi tai kehotettu laihduttamaan, ja olen miettinyt että näytänkö normaalipainoiselta (olen rakenteeltani kyllä aika pyöreä!) vai miksi ylipainoa ei noteerata. ei se haitannut kyllä ole ja ihan kivakin potilaan kannata ettei ylipainosta huomautella. olen kuitenkin itse pyrkinyt laihduttamaan vaikka lääkärissä ei ole kehotettu. 

Vierailija
142/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Häpykarvoitus ajeltu"

Olin lääkärissä pitkittyneiden kuukautisten vuoksi ja tehtiin sisätutkimus. Olin sheivannut ehkä muutamaa päivää aiemmin, jätän kuitenkin keskelle karvaa eli kyseessä ei ollut mikään posliini. 

Tämä hieman hämmensi, miten se liittyi vaivaani? :D Muuten tekstissä oli asiallisesti kuvailtu esim. liikkumistani, joka liittyi kipuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla mainittiin kirjauksessa, että hörppii vähän väliä termarista :D. En tiennytkään, että termarista juomista pidetään jotenkin huomionarvoisena. Sen sijaan huomaamatta ja diagnosoimatta jäi PTSD, vaikka se minulla ihan selkeästi oli (terapeuttienikin mielestä). Olisi helpottanut elämää huomattavasti, jos olisin saanut oikean diagnoosin.

Ilmeisesti tuota sun vähän väliä hörppimistä pidettiin sen verran outona, että tulkittiin hermostuneisuudeksi, stressiksi, ahdistukseksi tms. 

Eikun nyt muistan! Olin menossa paikkaan x aamulla ja termarissa oli aamukahvi mukana. En siis ehtinyt juomaan sitä kotona, joten otin mukaan. Olin edellisenä iltana ollut myöhään tavallaan edustustehtävissä. Itse en pidä termarista juomista mitenkään outona etenkään nykyään. Ihmisillä (etenkin minulla) on kiire useasti seuraavaan paikkaan, joten kahvi pitää nauttia matkalla.

"Kahvi pitää nauttia matkalla", eli sitä ei voi tehdä esim töissä, koska se olisi sopimatonta, mutta vastaanotolla ehtii pitämään kahvitauon ja vaikka rasvaamaan kädet yms, joka ei häiritse juttelua? Oudolta kuulostat

Tämä on minun ainut viestini asiaan. Kirjoitin sen, koska aloit niin aggressiivisesti väittämään vastaan asiaa ihmetelleille. Jankkaamiseksi mennyt ehkä, mutta miksi asia on niin arka sinulle?

Vierailija
144/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin ulkonäöstä, että X on graavi obesiteetti (= sivystyssanalla sanottuna törkeästi läski)

Vierailija
145/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla mainittiin kirjauksessa, että hörppii vähän väliä termarista :D. En tiennytkään, että termarista juomista pidetään jotenkin huomionarvoisena. Sen sijaan huomaamatta ja diagnosoimatta jäi PTSD, vaikka se minulla ihan selkeästi oli (terapeuttienikin mielestä). Olisi helpottanut elämää huomattavasti, jos olisin saanut oikean diagnoosin.

Ilmeisesti tuota sun vähän väliä hörppimistä pidettiin sen verran outona, että tulkittiin hermostuneisuudeksi, stressiksi, ahdistukseksi tms. 

Eikun nyt muistan! Olin menossa paikkaan x aamulla ja termarissa oli aamukahvi mukana. En siis ehtinyt juomaan sitä kotona, joten otin mukaan. Olin edellisenä iltana ollut myöhään tavallaan edustustehtävissä. Itse en pidä termarista juomista mitenkään outona etenkään nykyään. Ihmisillä (etenkin minulla) on kiire useasti seuraavaan paikkaan, joten kahvi pitää nauttia matkalla.

"Kahvi pitää nauttia matkalla", eli sitä ei voi tehdä esim töissä, koska se olisi sopimatonta, mutta vastaanotolla ehtii pitämään kahvitauon ja vaikka rasvaamaan kädet yms, joka ei häiritse juttelua? Oudolta kuulostat

Tämä on minun ainut viestini asiaan. Kirjoitin sen, koska aloit niin aggressiivisesti väittämään vastaan asiaa ihmetelleille. Jankkaamiseksi mennyt ehkä, mutta miksi asia on niin arka sinulle?

Ei ole arka asia ollenkaan. Jos haluat tehdä syväluotaavaa analyysiä minun kahvinjuonnistani ja jankata tästä enemmänkin, niin sille voisi aloittaa oman keskustelun. Aihe tuskin on niin kiinnostava muiden mielestä ja tämä jauhaminen on muun keskustelun kustannuksella jatkunut jo liian pitkään (omastakin puolesta, olisi pitänyt jättää vastaamatta, pahoittelut kaikille).

Vierailija
146/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole arka asia ollenkaan. Jos haluat tehdä syväluotaavaa analyysiä minun kahvinjuonnistani ja jankata tästä enemmänkin, niin sille voisi aloittaa oman keskustelun. Aihe tuskin on niin kiinnostava muiden mielestä ja tämä jauhaminen on muun keskustelun kustannuksella jatkunut jo liian pitkään (omastakin puolesta, olisi pitänyt jättää vastaamatta, pahoittelut kaikille).

Kahvinkittaajalle tiedoksi, kyllä se kirjataan, koska tapahtuu ehkä kerta viiteen vuoteen, että joku termarikahveilla psykiatrilla. Se on helvetin outoa. Revi siitä.

Vierailija
147/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä ajoissa, mutta sormikkaissani oli reikä lähes joka sormessa ja takin taskut rikki. Tukkakin vähän hapsotti ja tunsin itseni rähjäiseksi. Tuli kuitenkin hyvä mieli tuosta määritelmästä. En meinannut uskaltaa edes katsoa omakantaan jos siellä olisi ulkonäkökin vielä haukuttu, mutta en kai sitten niin toivoton olekaan. :)

Mitäs muille lääkärit ovat kirjoittaneet olemuksesta?

Analyyttinen, asiallinen, rasittunut, selvästi väsynyt, alakuloinen.

Vierailija
148/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkittaajalle tiedoksi, kyllä se kirjataan, koska tapahtuu ehkä kerta viiteen vuoteen, että joku termarikahveilla psykiatrilla. Se on helvetin outoa. Revi siitä.

Revin revin. Olet jankannut tästä samasta asiasta jo sivu tolkulla. Mennäänkö jo eteenpäin :D.

Vierailija
149/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni psykalle unettoman yön jälkeen ja meinasin nukahtaa tuoliin. Tiedoissani luki että "psykomotorista hidastuneisuutta" :)

Vierailija
150/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

qwerty-sjir kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun kokemuksien rintaänellä kirjoitti:

Älä mene enää sinne psykiatrin luokse. Ne ovat itse mitä ovat, ja tekevät kohtaamistaan asiakkaista ja potilausta sairaita ja itsestäänn riippuvaisiksi.

Jokaine voi ivain tse vaikuttaa omaan hyvinvointiinsa ja olotilaan. Mm. järjestämällä elämäntapansa säännöllisiksi ja mahdollisimman terveiksi.

Suomen psykiatrisen hoidon taso on B tai C luokkaa. Niissä saadaan ja niiden perimmäisenä tarkoituksena on saada asiakas vain riippuvaiseksi hoitotahosta ja mm. siellä toimivien henkilöiden määräämistä lääkityksistä.

Ei kannata tosiaan ollenkaan luottaa heihin.

Uteliaana kysyisin, missä muissa maissa sinua on hoidettu :D?

Niin. No Kyllahan nuo psykiatrian ikavat piirteet ovat melko kansainvalisia. Uskonto (psykiatrian) on vallalla. Mutta ensimmaistakaan laakitysta, jonka tarkoituksena olisi ei laakittyjen veroiseksi tuleminen ei ole. Tama on eras taman (tuon) uskonnon periaatteista. Revi rikki, kiusaa, ole ilkea ja siten hallitse vaaryydella. Ilkea ihmisissa kayttaa tata vetaakseen mukanaan tuhoon. Siihen etta elama lopulta katoaa heista.  Ennen kuin siita mika on yhta ikuista kuin kaikkeus ja sen kanssa elaminen.

*pakana*

*pakana*

No? Mitäs pakana ehdottaa tilalle, kun pää hajoaa?

Vierailija
151/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän päihteiden käytöstä on kirjotettu? Sanoin etten käytä päihteitä, niin kirjotti myöskin että väittää ettei käytä? Onko jollekkin kirjotettu vaan todeten että "ei käytä päihteitä" ilman epäilyksiä?

Mulla on kirjoitettu ”ei käytä juuri ollenkaan päihteitä” ja toisella kerralla ”ei viitteitä päihteiden käytöstä”.

Vierailija
152/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaan habitusta kommentoidaan siksi, että tiettyihin sairauksiin voi liittyä poikkeavaa ulkonäköä (esim. skitsofreniassa saattaa potilaalla olla vaikka tukka tupaten täynnä pinnejä tai pakko-oireinen saattaa nyppiä tukkaansa tai masentunut haisee likaiselta eikä ole jaksanut pestä tukkaansa yms.).

Voisko psykiatri kirjoittaa tuosta tukka täynnä pinnejä olevasta erittäin huoliteltu? Siinähän on jo nähty vaivaa. :D

Ja siis tuohan on trendikästä, eli potilas on ollut hyvin muotitietoinen. Eli todellakin huolehtinut ulkonäöstään esimerkillisesti! :D

https://www.google.fi/search?q=multiple+bobby+pins&source=lnms&tbm=isch…:

Vierailija
153/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siisti ja hoidettu, erittäin hoikka nuori nainen."

Sairastin anoreksiaa.

Vierailija
154/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Revin revin. Olet jankannut tästä samasta asiasta jo sivu tolkulla. Mennäänkö jo eteenpäin :D.

Tuo on kyllä kolmas tai neljäs henkilö. En minä, joka oli vähän taaempana kommenteissa. Miksi se on niin vaikeaa myöntää että jotkut kokevat tuon epäkohteliaana tai outona? Minä myönnän jankanneeni asiasta vain siksi koska haluan että vastaavanlaista harjoittavat voisivat vähän yrittää ottaa huomioon muitakin eikä aina ajatella sitä omaa vapautta tehdä mitä itse lystää ja miten itselle sopii. Nyt kuin sain sanottua oman syyni niin jätän tämän tähän omalta osaltani.

Vierailija
155/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki joskus, että "väittää syöneensä lääkkeensä" ja "välttää aktiivisesti katsekontaktia". Miten aktiivinen välttely eroaa välttelystä, sitä en tiedä.

Olen myös ollut "silminnähden ahdistunut, mutta ei tunnista ahdistuksen oireita itsessään". Olin täyttänyt jonkun ahdistusoireiden kartoituslomakkeen ja saanut siitä tyyliin 2 pistettä eli ei ahdistusoireita. En myöskään ollut omasta mielestäni erityisen ahdistunut. Ahdistuneisuushäiriödiagnoosihan siitä rapsahti.

Vierailija
156/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

qwerty-sjir kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun kokemuksien rintaänellä kirjoitti:

Älä mene enää sinne psykiatrin luokse. Ne ovat itse mitä ovat, ja tekevät kohtaamistaan asiakkaista ja potilausta sairaita ja itsestäänn riippuvaisiksi.

Jokaine voi ivain tse vaikuttaa omaan hyvinvointiinsa ja olotilaan. Mm. järjestämällä elämäntapansa säännöllisiksi ja mahdollisimman terveiksi.

Suomen psykiatrisen hoidon taso on B tai C luokkaa. Niissä saadaan ja niiden perimmäisenä tarkoituksena on saada asiakas vain riippuvaiseksi hoitotahosta ja mm. siellä toimivien henkilöiden määräämistä lääkityksistä.

Ei kannata tosiaan ollenkaan luottaa heihin.

Uteliaana kysyisin, missä muissa maissa sinua on hoidettu :D?

Niin. No Kyllahan nuo psykiatrian ikavat piirteet ovat melko kansainvalisia. Uskonto (psykiatrian) on vallalla. Mutta ensimmaistakaan laakitysta, jonka tarkoituksena olisi ei laakittyjen veroiseksi tuleminen ei ole. Tama on eras taman (tuon) uskonnon periaatteista. Revi rikki, kiusaa, ole ilkea ja siten hallitse vaaryydella. Ilkea ihmisissa kayttaa tata vetaakseen mukanaan tuhoon. Siihen etta elama lopulta katoaa heista.  Ennen kuin siita mika on yhta ikuista kuin kaikkeus ja sen kanssa elaminen.

*pakana*

*pakana*

No? Mitäs pakana ehdottaa tilalle, kun pää hajoaa?

...pakana vaikeni, meni sitten tämäkin provoilu pieleen ap😂.

Vierailija
157/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä pakko minunkin kommentoida, että hämmästyttävältä tuntuu, että joku vetäisee termospullollisen kahvia laukustaan ja alkaa siitä hörppimään vastaanotolla. Eihän kyse ole kahvikutsuista vaan lääkärikäynnistä. Tulee mieleen, että asiakas ei ota käyntiä mitenkään vakavasti vaan on olevinaan jossain viihteellä. Kyllähän se jotain sanoo potilaasta ja on ehdottomasti kirjaamisen arvoinen asia. Vesipullo vieressä on ihan eri asia varsinkin jos on jotain huimausta lääkkeistä tai jotain, mutta kahvit kesken lääkärikäynnin, kaikkea sitä kuuleekin. :D

Vierailija
158/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla luki joskus, että "väittää syöneensä lääkkeensä" ja "välttää aktiivisesti katsekontaktia". Miten aktiivinen välttely eroaa välttelystä, sitä en tiedä.

Olen myös ollut "silminnähden ahdistunut, mutta ei tunnista ahdistuksen oireita itsessään". Olin täyttänyt jonkun ahdistusoireiden kartoituslomakkeen ja saanut siitä tyyliin 2 pistettä eli ei ahdistusoireita. En myöskään ollut omasta mielestäni erityisen ahdistunut. Ahdistuneisuushäiriödiagnoosihan siitä rapsahti.

Niin eli lomakkeen perusteella et tunnistanut juurikaan ahdistusoireita itsessäsi, mutta kun lääkäri tarkkaili sinua, huomasi hän enemmänkin ahdistukseen liittyvää oireilua, eli sellaistakin, mitä et itse sinne lomakkeeseen ruksannut.

Vierailija
159/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta puolivälissä ketjua joten en tiedä onko joku tämän jo maininnut, mutta näitä ulkoisia ominaisuuksia kuvataan myös sen varalta, että ne muuttuvat äkillisesti. Jos esim. kuukausia vastaanotolla siistinä käynyt ihminen ilmestyy paikalle muutaman kerran peräkkäin hiukset rasvaisina ja sotkussa, ilman meikkiä ja likaisissa/ei säänmukaisissa vaatteissa, pystytään siitä ehkä päättelemään jotain muutosta yleisessä tilanteessa. Samoin toki jos aiemmin suttuinen ihminen ryhtyy siistiytymään, jotain on kenties pääteltävissä.

Vierailija
160/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa voin itkeä vapaasti, ei kukaan näe. Tukkani on erittäinen siisti ja olen syvästi masentunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä