Mies yrittää pakottaa minua käyttämään ehkäisyä, jota en halua :(
Olemme tuore pari, jolla on ikäeroa. Miehellä on kovat halut ja haluaisi sekstailla päivittäin. Ongelmana on riidaksi asti puhjennut aihe eli ehkäisy - Mies ei suostu kortsuihin ja vaatii minua syömään pillereitä, joita en halua. Mies on alkanut käyttäytymään lapsellisesti ja vetoaa erilaisiin syihin miksi pillerit olisivat paras vaihtoehto. Mies on sanonut yleistämällä että kaikki naiset syövät niitä myös hänen exät ja heillä ei ollut ongelmia, seksi maistuu paremmalta ja on vapaampaa sekä ainainen kumin kanssa mies ei tule. En halua syödä pillereitä, mutta mies ei tajua! Turhauttaa koko ajatus! :( Viimeisin oli, kun mies puolusti pillereitä sanomalla, että rinnatkin kasvaisivat ja häntä tekisi enemmän mieli minua - Vedin herneen nenään! :( En halua syödä hormooneja.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mies normaalissa parisuhteessa halua käyttää kortsua.
Yhden illan jutuissa se on ihan ok, mutta EI MUUTEN.
Komppaan. Ennemmin olen ilman kuin kortsulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, meillä on oikein reipas seksielämä ja meillä käytetään kondomia.
Teinit ovat ihan eri juttu kuin oikeasti aikuiset, aikuiset eivät leiki elmukelmujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen pitkässä parisuhteessa miehen kanssa, joka osaa ajatella myös naisen mielihyvää ja terveyttä -> ei ole ikinä painostanut käyttämään hormoneita eikä kondomin käyttö ole ollut ongelma. Jos olisin sinkku lopettaisin heti miehen treffailun, jos hän paljastuisi iniseväksi kondomivammaiseksi. By the way, samat tyypit tuuppaavat olemaan niitä joilla seisokki häiriintyy ihan kaikesta muustakin -> ei lupaa hyvää seksielämää.
En usko että oikeesti olette parisuhteesssa tuollaisten sairaiden narsistien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen pitkässä parisuhteessa miehen kanssa, joka osaa ajatella myös naisen mielihyvää ja terveyttä -> ei ole ikinä painostanut käyttämään hormoneita eikä kondomin käyttö ole ollut ongelma. Jos olisin sinkku lopettaisin heti miehen treffailun, jos hän paljastuisi iniseväksi kondomivammaiseksi. By the way, samat tyypit tuuppaavat olemaan niitä joilla seisokki häiriintyy ihan kaikesta muustakin -> ei lupaa hyvää seksielämää.
Vastasit viestiini.
Minulle tärkeintä on naisen nautinto. Seisokki ei ole viellä häiriintynyt koskaan.
Laukeaminen saattaa olla toinen asia.
Minua ihmetyttää ihmiset jotka keksivät kaikkea epämääräistä vajaavaisin tiedoin.
Mistä tiedät että ennustamasi asiat voi jotenkin niputtaa. Osaisitko kertoa lottorivit kun muutenkin luulet osaavasi ennustaa.
Omassa elämässäni ei ongelmia seksielämässä ole kun vaimo inhoaa kondomia minua enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että syötte molemmat. Mies ihan vaan solidaarisuudesta. Eihän ne vaarallisia ole. Muuttavat vaan vähän hormoonitoimintaa. Ja jos sinun hormoonitoimintasi muuttaminen hänelle ei ole ongelma, niin en näe mitään syytä miksi miehen hormoonitoiminnan muuttaminen olisi ongelma miehelle.
Noin varmaan ajattelee naisasianainen, jolla ei ole ihmiselimistön toiminnasta mitään ymmärrystä. Ja heti seuraavassa ketjussa olet taas suu vaahdossa vaatimassa, että miesten hormonaalinen ehkäisy pitää saada markkinoille nyt ja heti!
Mikä tässä nyt ärsytti? Eivätkö hormoonit ollutkaan vaarattomia? Vai ainoastaan silloin vaan kuin muokkavat naisen toimintoja? Vai eivätkö pillerit muokkaakaan hormoonitoimintoja?
Jos joku suhtautuu positiivisesti hormoonien toiminnan muokkaamiseen, niin eikö silloin pitäisi aloittaa ihan niistä omista hormooneista? Ei muiden, eikä varsinkaan sitä vastustavan?Naisille annetaan naishormoneja, joten miehille täytyy antaa mieshormoneja. Jos annat miehille naishormoneja, niin ongelmat ovat moninkertaiset. Oletteko te naiset todellakin noin pihalla ihmiselimistön toiminnasta?
Kuka on suunnitellut antavansa miehille naishormoneita?
Lainausketjun ensimmäinen. Joko ehdit kokonaan unohtaa, mistä tässä on kyse?
"Ehdotan, että syötte molemmat. Mies ihan vaan solidaarisuudesta. Eihän ne vaarallisia ole"
No tämähän oli vain ap:n tilannetta koskeva heitto. Tämä keskustelunpätkä jossa sinä kommentoit koski yleisesti naisten ja miesten pilleriehkäisyä. Miesten hormonaalista ehkäisyä kehittävät tutkijat eivät suunnittele antavansa miehille naishormoneja.
-ohis
Eihän koskenut. Tämä keskustelunpätkä koskee juurikin tuota ensimmäistä lainattua viestiä. Miehet eivät yleisesti vastusta miesten hormonaalista ehkäisyä, joten se ei ole mikään ongelma miehille. Olennaista tuossa toisessa viestissä (johon nyt viittaat) oli se, että nämä naiset, jotka isoon ääneen ruikuttavat naisten hormonaalisen ehkäisyn vaaroista ja kehoittavat toisia naisia olemaan käyttämättä sitä kuitenkin sitten muissa ketjuissa vaativat, että miehille on saatava hormonaalinen ehkäisy markkinoille. Ymmärsitkö nyt tuon naisasianaisen epäloogisen vouhottamisen?
Eeh tuota...tämä ketju alkoi siitä, että mies yritti vaatia naista syömään hormoneita, ja mieskirjoittajat ovat toistelleet tätä vaatimusta läpi ketjun. Se, että toivotaan miehille kehitettyä hormonaalista ehkäisyä JA se, että tuodaan esiin naisille nykyisestä hormonaalisesta ehkäisystä koituvia haittoja ovat molemmat aivan loogisia vastineita tällaisiin viesteihin. Ei kukaan tule pakottamaan yhtäkään miestä syömään hormoneita, kuten ei myöskään kenenkään pitäisi pakottaa yhtäkään naista siihen. Koska joillekin ihmisille hormonaalinen ehkäisy kuitenkin sopii, tai ovat valmiita ottamaan huonot puolet vastaan, lienee nykytilannetta parempi tilanne, että tämä mahdollisuus on molemmilla sukupuolilla.
Totta kai se on parempi, ja kuten jo sanin, eivät miehet tätä vastustakaan. Lukuisat naiset kuitenkin tässä ketjussa kauhistelevat naisten hormonaalisen ehkäisyn vaaroja, mutta kukaan nainen ei ole koskaan kauhistellut miesten hormonaalisen ehkäisyn vaaroja, vaikka ne ovat vähintään samaa luokkaa (etenkin jos ehkäsiyyn sisältyy keltarauhashormoni, jota miehen kehossa ei luontaisesti esiinny). Miten nainen voidaan pakottaa käyttämään e-pillereitä? Työntääkö mies oillerin kurkusta alas kerran päivässä? Käytätte nyt melko dramaattisia verbejä (vaatia, pakottaa), koska haluatte tehdä sitä minkä naiset parhaiten osaavat, uhriutua.
No vaatiminen on ihan sanallista toimintaa. Lisäksi henkinen pakottaminen on kyllä ihan mahdollista parisuhteessa jonka osapuolet eivät ole henkisesti tasa-arvoisia, kuten ap:n tilanteessa, jossa mies on vanhempi ja kokeneempi. Onneksi ap vaikuttaa sen verran fiksulta että osaa ajatella kuitenkin itse. Tuossa samassa tilanteessa voisi moni nuori ensi rakkauden kokeva tyttö olla aika vietävissä. Ap:n mies vielä käyttää jossain määrin henkistä väkivaltaa vertaamalla ap:ta exiin, jotka ovat toimineet hänen mukaansa paremmin ja oikein, toisin kun tämä nykyinen kokematon tyttönen. Lisäksi tuo esiin ap:n muka puitteita (pienet rinnat), jotka muka korjaantuvat jos tekee kuten mies määrää. Kyllä moni heikolla itse tunnolla varustettu ensimmäisessä suhteessa oleva tyttö voi olla hyvinkin vietävissä, jos tällainen mies sattuu kohdalle. Sitten toimitaan miehen käskystä, vaikka tuntuisi omasta mielestä pahalta.
Vierailija kirjoitti:
En usko että oikeesti olette parisuhteesssa tuollaisten sairaiden narsistien kanssa.
Rakkaus on ihmeellinen asia, varmasti monikin on. Jotkut kun ovat jopa suhteessa jossa kokee ihan fyysistä väkivaltaa, mutta se lähteminen ei aina silti onnistu.
Kun ihastuin mieheeni, en käyttänyt hormoneja. Halusin häntä aivan mielettömästi.
2 vuotta sitten menetin jostain syystä halut häntä kohtaan täysin. Ihastuin ihan vieraaseen mieheen, jota näen harrastuksessa. Se mies jostain syystä vetoaa mimuun aivan käsittämättömästi, en pysty vastustamaan. Vähän samoin koin dilloin, kun näin oman mieheni ja aloimme tapailla. Silkkaa himoa.
En ymmärtänyt pitkään, miksi näin kävi. Etsin syitä miehestäni tai suhteestamme. Vasta hiljattain tajusin syyn. Luin artikkelin useista tutkimuksista, joiden mukaan hormonien käyttö muuttaa naisen miesmakua. Eri miehet siis vetoavat häneen ilman hormoneja ja hormonien aikana.
Minä sattumoisin aloin käyttää hormoneja juuri 2 v sitten, silloin kun menetin halut omaan mieheeni ja aloin haluta ihan toista miestä!
On aika iso riski alkaa käyttää hormoneja silloin, kun on tavannut miehensä ilman niitä! Toki niistä on miutakin haittaa, mutta tästä kyseisessä haitasta ei usein puhuta. Varmaan siksi, että monelle on korkea kynnys kertoa ääneen himoitsevansa vierasta eikä omaa.
Aivan pöljä ketju. Seksiä voi harrastaa ilman kortsujakin, ellei ole aivan hirveän yksitoikkoinen seksielämä. Hormonit, kierukat sun muut kiusaavat taas 24/7 naista. Kortsu haittaa ainoastaan emätinyhdyntäseksissä.
Ihan oikeastiko tätä tarvitsee edes miettiä?
Minulla katosi pillereillä kaikki rakkaudentunteet ja himot miestä kohtaan ja olin todella masentunut ja stressaantunut, maha ei toiminut ollenkaan ja limakalvot kuivuivat. Kokeilin useampaa eri merkkiä. Hormonikierukka räjäytti aknen päälle. Kuparikierukka aiheutti puolen vuoden lähes katkeamattoman vuodon. Kortsut olivat myös syvältä, mutta kyllä ne nyt välttivät sen hetken ennen kuin mies laitatti piuhat poikki heti kun ikä riitti. Eipä nuo kumit kuitenkaan kiusanneet kuin jotain puoli tuntia päivässä, jos sitäkään, joten samapa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että syötte molemmat. Mies ihan vaan solidaarisuudesta. Eihän ne vaarallisia ole. Muuttavat vaan vähän hormoonitoimintaa. Ja jos sinun hormoonitoimintasi muuttaminen hänelle ei ole ongelma, niin en näe mitään syytä miksi miehen hormoonitoiminnan muuttaminen olisi ongelma miehelle.
Noin varmaan ajattelee naisasianainen, jolla ei ole ihmiselimistön toiminnasta mitään ymmärrystä. Ja heti seuraavassa ketjussa olet taas suu vaahdossa vaatimassa, että miesten hormonaalinen ehkäisy pitää saada markkinoille nyt ja heti!
Mikä tässä nyt ärsytti? Eivätkö hormoonit ollutkaan vaarattomia? Vai ainoastaan silloin vaan kuin muokkavat naisen toimintoja? Vai eivätkö pillerit muokkaakaan hormoonitoimintoja?
Jos joku suhtautuu positiivisesti hormoonien toiminnan muokkaamiseen, niin eikö silloin pitäisi aloittaa ihan niistä omista hormooneista? Ei muiden, eikä varsinkaan sitä vastustavan?Naisille annetaan naishormoneja, joten miehille täytyy antaa mieshormoneja. Jos annat miehille naishormoneja, niin ongelmat ovat moninkertaiset. Oletteko te naiset todellakin noin pihalla ihmiselimistön toiminnasta?
Kuka on suunnitellut antavansa miehille naishormoneita?
Lainausketjun ensimmäinen. Joko ehdit kokonaan unohtaa, mistä tässä on kyse?
"Ehdotan, että syötte molemmat. Mies ihan vaan solidaarisuudesta. Eihän ne vaarallisia ole"
No tämähän oli vain ap:n tilannetta koskeva heitto. Tämä keskustelunpätkä jossa sinä kommentoit koski yleisesti naisten ja miesten pilleriehkäisyä. Miesten hormonaalista ehkäisyä kehittävät tutkijat eivät suunnittele antavansa miehille naishormoneja.
-ohis
Eihän koskenut. Tämä keskustelunpätkä koskee juurikin tuota ensimmäistä lainattua viestiä. Miehet eivät yleisesti vastusta miesten hormonaalista ehkäisyä, joten se ei ole mikään ongelma miehille. Olennaista tuossa toisessa viestissä (johon nyt viittaat) oli se, että nämä naiset, jotka isoon ääneen ruikuttavat naisten hormonaalisen ehkäisyn vaaroista ja kehoittavat toisia naisia olemaan käyttämättä sitä kuitenkin sitten muissa ketjuissa vaativat, että miehille on saatava hormonaalinen ehkäisy markkinoille. Ymmärsitkö nyt tuon naisasianaisen epäloogisen vouhottamisen?
Ei se ole todellakaan mitään ruikuttamista, kun muistuttaa hormoniehkäisyyn liittyvistä vakvasti terveysongelmista. Olen ymmärtänyt, että suurelta osin nämä naisten hormoniehkäisyyn liittyvät terveysongelmat aiheutuisivat estrogeenistä ja progestronista. Miehien hormoniehkäisy olisi luonnollisesti erilaista, ei heille syötettäisi naishormoneita, joten he eivät todennäköisesti siis saisi heille suunnatusta hormoniehkäisystä samanlaisia terveysongelmia kuin naiset saavat heille suunnatusta hormoniehkäisystä. Naiset ovat muutenkin alttiimpia aivoverenkiertohäiriöille kuin miehet. - eri ohis
Olet väärässä. Miehille kehitetyssä hormonaalisessa ehkäisyssä on testosteronin lisäksi progesteronia (naishormoni), jota ei miehen kehossa luontaisesti edes ole. Siksipä niitä haittojakin miehille aiheutuu. Pelkkää testosteronia käyttämällä ei ole saatu tutkijoiden mielestä riittävän alhaisia siittiötasoja kaikille miehille, joten siksi progesteroni. Naisilla AVH on hieman yleisempää, johtuen osin siitä, että naiset elävät vanhemmiksi ja tähän mennessä vain naiset ovat käyttäneet hormonaalista ehkäisyä.
Kyllä miehillä muodostuu pieniä määriä progestronia lisämunuaisissa ja kiveksissä. Nimenomaan estrogeenillä on isompi merkitys noissa veritulppa-sivuvaikutuksissa. Naisilla aivoverenkierohäiriöt ovat kyllä paljon yleisempiä. Naisilla ovat riskitekijöinä mm. esioireinen migreeni (yleisempää kuin miehillä), flimmeri (yleisempää kuin miehillä) ja diabetes (yleisempää kuin miehillä). 60 % aivoverenkiertohäiriöön kuolevista on naisia. Yli 65-vuotiaista aivoverenkiertohäiriön saaneista 75 % on naisia. Naisten aivoverenkiertohäiriöt ovat keskimäärin vaikeampia kuin miehillä ja naisilla on 3,5 kertaa suurempi riski joutua aivoverenkiertohäiriön komplikaatioiden vuoksi laitoshoitoon kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin miehen joka vaatis mua käyttämään e-pillereita. En edes neuvottelis asiasta. Exätkin söivät eivät ole mikään perustelu.
E-pillerit vievät naiselta halut. Älä jmlauta suostu tuohon vaan dumppaa tuo mies.
Ei mies päätä sinun kehostasi.
Kyseessä on sinun kehosi, johon kenelläkään toisella ei ole päätäntävaltaa.
Pillereiden sijaan ehkäisyrengas, ehkäisykapseli, kierukka... pillerit oo ainoa vaihtoehto..
Vierailija kirjoitti:
Pillereiden sijaan ehkäisyrengas, ehkäisykapseli, kierukka... pillerit oo ainoa vaihtoehto..
Mutta eivät nuo ole välttis sen parempia. Minulla ehkäisyrengas kuivatti limakalvot, kierukka aiheutti aknen, kuparikierukka puolen vuoden yhtäjaksoisen vuodon, pillerit tappoivat kaikki tunteet miestä kohtaan, eri merkeillä tuli vielä mm. masennusta ja ummetusta siihen päälle, plus seksihalut katosivat. Aika paljon vaivaa jonkun max kerran päivässä max puoli tuntia kestävän takia (olettaen että edes harrastaisi pelkkää tavanomaista yhdyntäseksiä vain)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvon aikana käytetään vuorotellen sitten miesten ja naisten kondomeja. Yleensä tässä vaiheessa naisilta alkaa tulla vaikka mitä tekosyitä miksei kortsun käyttö onnistukaan. Hormoniehkäisy tai kierukka ovat turvallisia ja toimivia ratkaisuja. Älkää naiset puhuko pa*kaa.
Äläpä jauha itse p*skaa. Toivottavasti miehille saadaan hormonaalinen ehkäisy tuotantoon asap kun on niin turvallista.
Muistelen lukeneeni, että miesten ehkäisypillereiden kehittämisestä luovuttiin, koska havaittiin että sivuvaikutuksena saattoi tulla mm. lihomista ja päänsärkyä, ja eihän miesparkoja voinut altistaa tuollaisille ikäville oireille.
Onneksi naisille ei e-pillereistä tulekaan mitään ikäviä sivuvaikutuksia...
Vierailija kirjoitti:
En halua tunkea kehooni hormooneja vain sen takia, että mies saisi tahtonsa läpi ja pääsee pukille. Eipä tarvitse enää miettiä asiaa, koska mies jätti minut alkuillasta ja kertoi panneensa exäänsä vain sen takia kun pihtasin enkä suostunut pillereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eivät nuo ole välttis sen parempia. Minulla ehkäisyrengas kuivatti limakalvot, kierukka aiheutti aknen, kuparikierukka puolen vuoden yhtäjaksoisen vuodon, pillerit tappoivat kaikki tunteet miestä kohtaan, eri merkeillä tuli vielä mm. masennusta ja ummetusta siihen päälle, plus seksihalut katosivat. Aika paljon vaivaa jonkun max kerran päivässä max puoli tuntia kestävän takia (olettaen että edes harrastaisi pelkkää tavanomaista yhdyntäseksiä vain)...
Jouduit kärsimään tuosta kaikesta vain typerän miehen takia jota yritit niin paljon miellyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduit kärsimään tuosta kaikesta vain typerän miehen takia jota yritit niin paljon miellyttää?
Minulla se oli enemmänkin kyllä oma panetus ja raskaudenpelko, mies olisi entinen jos hän olisi painostanut mihinkään. Onneksi ei tarvinnut kuin pari vuotta puljata kun puoliso meni (vapaasta tahdostaan) vasektomiaan heti kun ikä riitti ja nyt ei tarvitse tunkea mitään hormonipaskaa tai sen paremmin myöskään mitään inhottavia ja hiertäviä kumilärpäkkeitä itseeni :)
Täh :D ihan varmasti miesten ruumis tuottaa luontaisesti progesteronia. Ei yhtä paljon kuin naisten mutta tuottaa kyllä.