Miten jaksaa kun miehelle ei kelpaa mikään?
Tai minä kelpaan sellaisena kuin olen, mutta melkein mikään ruoka ei kelpaa, mikään leffa ei kelpaa, normaali juoma ei kelpaa, melkein mikään auto, mikään asunto, mitkään huonekalut, mikään harrastus jne ei kelpaa. Tämä rassaa elämääni aika pahasti, kun mikään ei kelpaa. Sitten kun pyydän sanomaan, että mikä kelpaisi, vaikkapa mitä ruokaa haluaisi tai mihin leffaan haluaisi (jos minun ehdotukset ei kelpaa), niin ei suostu ehdottamaan itse mitään. Ollaan v*ttu sitten kokonaan ilman jos minun ehdotukset ei mitkään kelpaa etkä itse ehdota ikinä yhtään mitään, istutaan vaan kuusen alla nälissään ja palellaan eikä ikinä mennä leffaan.
Kommentit (139)
Olemmekohan saman miehen kanssa kimpassa? Minun mieheni valittaa aina tekemästäni ruoasta, vaikka muut kehuisivat ruokaa maasta taivaisiin niin mies ehdottaa pientä säätöä reseptiin. Kun mies laittaa ruokaa hän kuvittelee ruoasta tulevan hyvää kun siihen mättää ylettömän määrän mausteita. Tietyt yrttimausteet vaan tekevät saippuaisen maun ruokaan liikaa käytettyinä.
Ennen tapaamistani mieheni joko söi kylmää hernekeittoa suoraan purkista tai tilasi pizzaa tai kebabia.
Pakko lisätä vielä tuosta negatiivisesta luonteenlaadusta ettei hän kykene näkemään missään mitään hyvää. Edes missikisoja katsoessa hän ei ole tyytyväinen naisten ulkonäköön jne. Välillä mietin tajuaakin hän sitä, että hänellä ei ole itse asiassa juurikaan mahdollista saada jotain missiä kelkkaansa jollei voita lotossa,
Vierailija kirjoitti:
Pakko lisätä vielä tuosta negatiivisesta luonteenlaadusta ettei hän kykene näkemään missään mitään hyvää. Edes missikisoja katsoessa hän ei ole tyytyväinen naisten ulkonäköön jne. Välillä mietin tajuaakin hän sitä, että hänellä ei ole itse asiassa juurikaan mahdollista saada jotain missiä kelkkaansa jollei voita lotossa,
Minun mies on ihan samanlainen. Jos katsotaan vaikka missikisoja niin keksii jotain ikävää sanottavaa jokaisen heistä ulkonäöstä. Oman ulkonäkönsä puolesta ei voisi koskaan saada missiä. Ap.
Ja sinä valitat av-palstalla miehestäsi , kun miehesi ei kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä valitat av-palstalla miehestäsi , kun miehesi ei kelpaa?
Kyllä mies minulle kelpaa. Toivoisin vain että hänelle kelpaisi edes joskus edes jokin. En muualla valita kuin täällä. Ja itse asiassa en edes nyt valita vaan pyysin neuvoa. Olisiko sinulla neuvoa? Ap.
Oot kimpassa ankeuttajan kanssa. Itsellä löytyy kaveripiiristä. Ihan hauskaa seuraa joskus, mutta välillä menee hermo kun onnistuu imemään innostuksen ja hyvän fiiliksen ihan kaikesta. Negatiivisuus on pidemmän päälle todella raskas ominaisuus ihmisessä.
Jospa annat vaan ihan railakkaasti palautetta tuosta negatiivisuudesta. Mielellään huumorin kanssa tietysti. Kun saisit miehen itsensä tajuamaan typerän asenteensa niin hän voisi sitä korjatakin. Älä lähde mukaan miehen negatiivisuuteen vaan pusket hymyn naamallesi ja ilmoitat omana mielipiteenäsi jotain positiivista samasta asiasta. Kyllä hän pikkuhiljaa tajuaa ettei kannata olla tuollainen pahanilmanlintu. Eihän sellaisen seurassa edes kukaan viihdy. Lähdet leffaan tai lenkille yksin ja maiskuttelet omia ruokiasi nautiskellen.
Vierailija kirjoitti:
Oot kimpassa ankeuttajan kanssa. Itsellä löytyy kaveripiiristä. Ihan hauskaa seuraa joskus, mutta välillä menee hermo kun onnistuu imemään innostuksen ja hyvän fiiliksen ihan kaikesta. Negatiivisuus on pidemmän päälle todella raskas ominaisuus ihmisessä.
Itse asiassa jopa jaksaisin kuunnella miehen valitusta, mutta arki on vaikeaa kun se sanoo kaikkiin ehdotuksiin ei. Tekemäni ruoat ei kelpaa, koska kuulemma ei juuri tänään tee mieli tuota ruokaa, mutta jos pyydän sanomaan ennen kauppaa mitä haluaa syödä, ei koskaan ehdota mitään. Tai jos meidän olisi pakko ostaa hajonneen tilalle uusi pyykkikone, niin mikään kaupassa oleva ei ikinä hänelle kelpaa. Jos vain valitsen jonkun, niin hermostuu, koska ei kelpaa että päätän yksin. Jos ollaan ilman niin ei kelpaa koska ei ole puhtaita vaatteita. Jos käsken menemään sitten yksin kauppaan ja ostamaan jotain niin ei kelpaa koska mikään kaupassa oleva ei kelpaa. Pelkkä valitus olisi siedettävissä, mutta kaikkeen ehdoton ei on aika vaikea. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Jospa annat vaan ihan railakkaasti palautetta tuosta negatiivisuudesta. Mielellään huumorin kanssa tietysti. Kun saisit miehen itsensä tajuamaan typerän asenteensa niin hän voisi sitä korjatakin. Älä lähde mukaan miehen negatiivisuuteen vaan pusket hymyn naamallesi ja ilmoitat omana mielipiteenäsi jotain positiivista samasta asiasta. Kyllä hän pikkuhiljaa tajuaa ettei kannata olla tuollainen pahanilmanlintu. Eihän sellaisen seurassa edes kukaan viihdy. Lähdet leffaan tai lenkille yksin ja maiskuttelet omia ruokiasi nautiskellen.
Meidän olisi pakko ostaa uusi pyykkikone, uusi sohva ja muutama muu juttu, koska vanhat ovat hajonneet. En voi ostaa niitä yksin, koska minulla ei ole yksin niihin rahaa. Miehelle ei mikään kaupoissa oleva vaihtoehto kelpaa. Leffaan menenkin sitten yksin, jos miehelle ei kelpaa mikään leffa, mutta nuo hankinnat on vaikeita. Hän ei suostu siihenkään että ostan yksin jotain josta hän maksaisi puolet, koska haluaa ehdottomasti kuulemma valita (mutta ei suostu valitsemaan). Ap.
Ei muutaku vastaamaan ankeuttajalle, että jos ei vaihtoehtoja tule, ruoaksi on nyt tätä, piste. Saa myös olla syömättä.
Montako taloa, huonekalua tai autoa olet miehellesi ostanut?
Miksi miestä pitäisi kiinnostaa live-love-laugh-tarrojen valinta tai missikisat ?
Vierailija kirjoitti:
Montako taloa, huonekalua tai autoa olet miehellesi ostanut?
Miksi miestä pitäisi kiinnostaa live-love-laugh-tarrojen valinta tai missikisat ?
En ole ostanut yhtään huonekalua tai taloa hänelle, olemme ostaneet kaikki yhdessä ja maksaneet ne puoliksi. Muuten arjen menoista maksan suuremman osan kuin hän. Tarrat eivät ole huonekalu. Pyykkikoneen pitää kiinnostaa jos haluaa puhtaat vaatteet päälleen. On vaikeaa, jos mies sanoo kaikkiin markkinoilla oleviin pyykkikoneisiin, että tuo ei käy. Joutuu nyt pesemään käsin, mutta sekään ei hänelle kelpaa vaan valittaa siitä koko ajan. Ap.
Älä ressaa! Jos ei joku asia kelpaa hänelle, se on hänen ongelmansa ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
On se minunkin ongelma, jos vaikka tarvisimme isomman auton, ei minulla ole oikeutta yksin myydä yhteistä autoamme ja ostaa isompaa yhteistä tilalle. Tai jos haluaisin edes joskus lähteä jonnekin matkalle miehen kanssa, niin on se minunkin ongelma, jos mikään hotelli ei kelpaa, mikään nähtävyys ei kelpaa, mikään ravintola ei kelpaa eikä mikään kulkutapa kelpaa. Ap.
Ei helvetti alkoi keittämään tuo pyykkikonejuttu.! Minä vastaisin joka narinaan, että vaihtoehdot on pesemättömät vaatteet tai joku kone. Syö tätä tai käy kaupassa ja tekee omat sapuskat. Negaan kommentointiin vastaisin ihan joka kerta, "jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ei kannata sanoa mitään". Tosin en varmaan olisi kauaa yhdessä tuollaisen kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti alkoi keittämään tuo pyykkikonejuttu.! Minä vastaisin joka narinaan, että vaihtoehdot on pesemättömät vaatteet tai joku kone. Syö tätä tai käy kaupassa ja tekee omat sapuskat. Negaan kommentointiin vastaisin ihan joka kerta, "jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, ei kannata sanoa mitään". Tosin en varmaan olisi kauaa yhdessä tuollaisen kumppanin kanssa.
No näinhän minä teenkin. Sanon vain että "no tänään on tätä ruokaa, syö tai ole nälässä". Joko hän syö ja sanoo että on pahaa (ei ole oikeasti) tai sitten mököttää vieressä nälkäänsä. Kerran nappasin hänen kädestä hänen lautasen, kun sanoi että on pahaa, ja kaadoin ruoan lautaselta suoraan roskiin ja sanoin, että "ei kannata syödä jos ei tykkää". Sekään ei kelvannut, koska oli kuulemma kamala nälkä ja olisi sen syönyt. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se minunkin ongelma, jos vaikka tarvisimme isomman auton, ei minulla ole oikeutta yksin myydä yhteistä autoamme ja ostaa isompaa yhteistä tilalle. Tai jos haluaisin edes joskus lähteä jonnekin matkalle miehen kanssa, niin on se minunkin ongelma, jos mikään hotelli ei kelpaa, mikään nähtävyys ei kelpaa, mikään ravintola ei kelpaa eikä mikään kulkutapa kelpaa. Ap.
Pistä hanskat tiskiin ja sano että no teepä sinä nämä jutut sitten itse. Oletko opettanut hänet "liian hyville tavoille"? Kuulostaa pilalle hemmoteltulta kakaralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä hanskat tiskiin ja sano että no teepä sinä nämä jutut sitten itse. Oletko opettanut hänet "liian hyville tavoille"? Kuulostaa pilalle hemmoteltulta kakaralta.
En ole opettanut liian hyville tavoille. Joku muu on ennen minua. Ehkä äitinsä tai exänsä? Ap.
Masentunut?