Mistä löytää uutta intoa kuntosalille?
En ole ikinä ollut hinoharraataja, mutta välillä olen käynyt 3 kertaa viikossa, välillä kerran viiikossa. Alkaa olla motivaatipuutis. Ostin viime kesäkuun alusta vuoden kortin. Se oli tosi hyvä tarjous, 12 kk 10 kuukauden hinnalla. Olen käynyt huhtikuun aikana kahdesti. Ei huvita. Kerro vinkkejä miten huvittaa! Onko jokin uusi liike, uusi treeni, jotain millä saisin itseni taas salille.
Kommentit (25)
Valmis treeniohjelma, niin tietää jo etukäteen mitä tehdä eikä tarvitse miettiä aina uudelleen. Ja kun tehty niin voi lähteä kotiin.
Sama homma oli aiemmin täällä. Mä sain itselleni uutta virtaa Aitofitin sovelluksen avulla, tavallaan köyhän miehen personal trainer. Kiva kun vaihtuu liikkeet automaattisesti muutaman viikon välein ja treeni on aina nousujohteista.
M50+
Itse käyn ulkosalilla ja treenaan kotona itse tekemäni ohjelman mukaan. Käyn myös joka päivä kävelemässä 1-2h ja juoksemassa pari kertaa viikossa. Oli motivaatiota tai ei. Näin olen tehnyt kolme vuotta aloittaen rapakunnosta satakiloisena. Sain aluksi 3 leukaa. Nyt paino vajaa 70 ja menee 16 leukaa. Motivaatiota en odottele. Se tulee tehdessä. Jos ei tule, niin tekee ilman.
Entäs itsensä palkitseminen? Ei toimi tietysti kaikilla, mutta esimerkiksi tänään kun oli sateinen sää eikä huvittanut lähteä lenkille, tein itseni kanssa sopimuksen, että kun viitsin kävellä 7 km lenkin, lämmitän saunan ja syön jäätelöä loppuillan. Olen koko viikolla ennen tätä kävellyt ehkä yhteensä 7 km. Työmatkat 50 km:suunta autolla, kauppaan autolla jne. Käyn kuntosalilla keskiviikkoisin naapurin kanssa. Siinä on sosiaalinen paine. Ollaan sovittu, että käydään yhdessä joka keskiviikko, jos ei olla kipeänä.
Treenaa jotain tiettyä juttua kuten juoksu matolla juoksua jotta jaksat sitten juosta pidempään. Niin minäkin tein. Aluksi jaksoin juosta 5 minuuttia. Pikku hiljaa matka piteni ja 2 kk päästä juoksin jo 15 minsaa putkeen. Joka aamu juoksin aina juoksi matolla. Siitä tuli tapa ja tavoite ja kunto kasvoi.
Sama juttu itsellä. Toki keskivaikea masennus on vienyt voimat ja mielenkiinnon moneen asiaan.
Silläkin ajalla, kun kirjoittaa tänne viestin, ehtisi tehdä punnerrussarjan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joo. Motivaatiota se ei lisää. Jos motivaatio on kateissa, harvemmin se hampaat irvessä pakottamalla löytyy. Punnerrussarja nyt on yksi täysin keinotekoinen juttu. Sanoi itse kun minulle tehtiin kuntisaliohjelmaa, että burbeet ja punnerrukset saa sitten jättää pois, koska minulla ne tappaa motivaation. Sen sijaan maastavedot ja kyykkäykset ja renkaan pyöritykset sopii. Hyppään kuution päälle sukkelasti, mutta punnertaminen on vaan niin pirun tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tyhmä? Kyse oli nyt motivaation puutteesta hemmetin tollo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitappas rauhoittua. Motivaatiota ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitappas rauhoittua. Motivaatiota ei tarvita.
Ei jumalauta sä olet tyhmä. Mene helvettiin siitä vaja kki.
Uudet salivaatteet piristää.
Hyvä ohjelma motivoi. Itse tykkään Golden6.
Sanopa se. Olen yrittänyt kuntouttaa olkavarttani, ja joka treenin jälkeen kivut ovat olleet niin pahat, että pelkkä salin ajattelu saa aikaan hermopinteen. Ehkä kannattaa vaan luoda siitä rutiini, jokin, joka on pakko hoitaa. Mulla ei ainakaan ole muita vaihtoehtoja, jos haluan takaisin toimintakykyisen yläraajan.
Salilla on Optishake juoma-automaatti. Otin 3 kk jäsenyyden automaattiin ja täytyy joka päivä käydä juomassa ne 3 juomaa jotka kuuluvat hintaan :)
Ehdotan että pidät tauon kun sun vuoden salijäsenyys päättyy. Toi diili ei ollut mikään maan mainio. Aloitin alkuvuodesta salilla ja sain 2kk hinnalla 3kk jäsenyyden jonka pidensin kuukaudella. Nyt onneksi päättyy kun kesällä haluan kävellä, lenkkeillä ja maastopyöräillä. Tammi-helmikuu meni tosi hyvällä innolla salilla koska ulkona oli liian kylmä edes lenkkiin. Mutta tämä viimeinen kuukausi on jo ollut tuskaa koska ennemmin liikkuisin ulkona kuin kävisin salilla. Mulle mahtuu urheilua viikkoon max 3kertaa ja kunnes toi salijäsenyys loppuu niin en kerkeä ulos lenkille. Toi 16vkon salijäsenyys oli enemmän kuin tarpeeksi ja nyt mulla on lihakset oikeissa paikoissa. Kesäksi meinaan hankkia verkossa olevat jumpat ja nyt voin sitten kotona ylläpitää lihaksiani.
Pyydä ChatGPT suunnittelemaan sulle treenejä. Laita tarpeeksi tietoa itsestäsi: ikä, kunto, taustatiedot, liikuntatottumukset, tavoitteet, mistä tykkäät, mikä on vaikeaa, jne. Mulle ainakin maksullinen ChatGPT on ollut huippu henkilökohtainen PT ja auttanut saamaan kadottua motivaatiota takaisin. Varmasti ilmaisversioilla pääsee myös hyvin alkuun, joskaan et pysty keskustelemaan kerralla niin pitkään.
Mene miehen tai kaverin kanssa. Laita nappikuulokkeista hyvää musiikkia soimaan. Kokeile välillä vaihteeksi ryhmäliikuntoja.
Sepä se. Minulla on ollut pari kertaa kausi että käyn uimahallin salilla. Sitten se sali innostus on lopahtanut. En ole raaskinut maksaa kuntosali jäsenyyttä kun haluaisin ensin saada salin tavaksi matalamman kynnyksen paikassa. En ole vielä onnistunut siinä että kävisin salilla säännöllisesti kuukausia. Ei vaan työpäivän jälkeen jaksa mennä salille missä ruuhkaa. Aamusali ei ole vaihtoehto sillä vihaan aikaisia aamuja ja töissä pitää olla tiettyyn aikaan.
Olisiko ketään kaveria, jonka saisit mukaan, ja tekisitte samaa ohjelmaa? Minulla tämä oli se ainoa toimiva motivaattori. Ja lisäksi tosiaan uusi saliohjelma ja kivat motivoivat salivaatteet. 🙂
Tultiin just salilta. Parasta se on silloin kun on vapaapäivä, ei kiire minnekään. Silloin jaksaa tehdä, ei pää hiestä märkänä vaan omaan tahtiin.